Amatariel Skrevet 3. september #1581 Skrevet 3. september (endret) Astilbe skrev (2 timer siden): Enig. Er hun gravid? Orker ikke å bla igjennom 987 snaps med tøysebritisk for å finne ut av det 😂 Men er skamfullt nysgjerrig likevel. Ja er vel 4+4 i dag. Ultralyd 22. september. Endret 3. september av Amatariel
Astilbe Skrevet 3. september #1582 Skrevet 3. september Stortrommadet skrev (3 timer siden): Jada. Gravid. Og har høyere hcg enn normale tvillingsvangerskap også, så jeg blir veldig overrasket hvis de ikke har satt inn to embryo.. Ikke sant… så bra for dem at de får det de ønsker seg da (flere barn + flere penger i kassa). Får håpe hun ikke kaster opp i 9 mnd da, da blir det mye klaging på den andre 🙊
Fenomen Skrevet 3. september #1583 Skrevet 3. september For noen hyperfertile folk. Snart 4 barn under 4 og gravid på 1. forsøk alle gangene 1
kalini Skrevet 3. september #1584 Skrevet 3. september de tror alltid at «det mååå være tvillinger». kun for klikk.. 5
sfj85 Skrevet 3. september #1585 Skrevet 3. september Hvorfor har de så dårlig tid med å få alle disse barna så tett ? Hva med å ha tid til å nyte baby tiden litt . 5 6
Fizzypo Skrevet 3. september #1586 Skrevet 3. september Fenomen skrev (2 timer siden): For noen hyperfertile folk. Snart 4 barn under 4 og gravid på 1. forsøk alle gangene Nei. Førstemann satt på 3. forsøk. 1 1
Armarillo Skrevet 3. september #1587 Skrevet 3. september Stortrommadet skrev (14 timer siden): Syns det er fint at flere velger å få mange barn, det jeg derimot reagerer veldig på at måten de profitterer på å skaffe seg barn. Og jeg får helt vondt i magen av å tenke på at 1 dag på Snapchat så har de allerede tjent inn utgiften de har på å lage dem, når de absolutt aller fleste går i årevis for å ha penger til ivf hvis ikke de står årevis i kø. Jeg syns de pisser på normale folk av å holde på slik de holder på. De mener virkelig at de ikke bruker barna som inntektskilde, men måten de fikser seg ivf «hvert år» og åpent tjener flere hundre tusener på å føde dem, forteller meg noe annet. Det er kjempe kynisk, og jeg er for øvrig helt sikker på at de har satt inn to egg på Julie nå. Bare for å tjene enda litt mer på tvillingsvangerskap. Sååå dyrt er det ikke for ivf. Er vel ikke årevis med kø heller. Med mindre man går privat (og det gjør man vel ikke hvis man ikke har råd), så betaler man bare opptil en viss sum før man får det tilbake igjen hos Helfo. Har man ikke råd til det, så har man ikke råd til å ha barn. Sånn er det bare. Det er valgfritt å se på og bidra til at disse influenserne tjener pengene de håver inn. At folk gidder å se på hundrevis av snapper med svadaprat før de kommer til poenget er for meg en gåte. Men folk gjør det, og da er det tydeligvis et marked for denne pratingen. Og da kan de bare melke det for alt det er verdt tenker nå jeg 😅 1
Haremor Skrevet 4. september #1588 Skrevet 4. september Armarillo skrev (6 timer siden): Sååå dyrt er det ikke for ivf. Er vel ikke årevis med kø heller. Med mindre man går privat (og det gjør man vel ikke hvis man ikke har råd), så betaler man bare opptil en viss sum før man får det tilbake igjen hos Helfo. Har man ikke råd til det, så har man ikke råd til å ha barn. Sånn er det bare. Det er valgfritt å se på og bidra til at disse influenserne tjener pengene de håver inn. At folk gidder å se på hundrevis av snapper med svadaprat før de kommer til poenget er for meg en gåte. Men folk gjør det, og da er det tydeligvis et marked for denne pratingen. Og da kan de bare melke det for alt det er verdt tenker nå jeg 😅 Syntes det var dyrt da jeg var igjennom IVF for 10 år siden😅
-Pusheen- Skrevet 4. september #1589 Skrevet 4. september Astilbe skrev (20 timer siden): Enig. Er hun gravid? Orker ikke å bla igjennom 987 snaps med tøysebritisk for å finne ut av det 😂 Men er skamfullt nysgjerrig likevel. Tøysebritisk😄 1 1
Stortrommadet Skrevet 4. september #1590 Skrevet 4. september Armarillo skrev (7 timer siden): Sååå dyrt er det ikke for ivf. Er vel ikke årevis med kø heller. Med mindre man går privat (og det gjør man vel ikke hvis man ikke har råd), så betaler man bare opptil en viss sum før man får det tilbake igjen hos Helfo. Har man ikke råd til det, så har man ikke råd til å ha barn. Sånn er det bare. Det er valgfritt å se på og bidra til at disse influenserne tjener pengene de håver inn. At folk gidder å se på hundrevis av snapper med svadaprat før de kommer til poenget er for meg en gåte. Men folk gjør det, og da er det tydeligvis et marked for denne pratingen. Og da kan de bare melke det for alt det er verdt tenker nå jeg 😅 Jo ivf er dyrt. Og de offentlige ventelistene er laaaange, det er jo derfor mange går privat. Og det er mange mange tusen. 1
@findus Skrevet 4. september #1591 Skrevet 4. september Armarillo skrev (8 timer siden): Sååå dyrt er det ikke for ivf. Er vel ikke årevis med kø heller. Med mindre man går privat (og det gjør man vel ikke hvis man ikke har råd), så betaler man bare opptil en viss sum før man får det tilbake igjen hos Helfo. Har man ikke råd til det, så har man ikke råd til å ha barn. Sånn er det bare. Det er valgfritt å se på og bidra til at disse influenserne tjener pengene de håver inn. At folk gidder å se på hundrevis av snapper med svadaprat før de kommer til poenget er for meg en gåte. Men folk gjør det, og da er det tydeligvis et marked for denne pratingen. Og da kan de bare melke det for alt det er verdt tenker nå jeg 😅 Har brukt 250-300 000 for å få ett barn. Er ikke det dyrt? Ja da vil jeg gjerne høre hva du tjener på 1 år. 2 4
Stortrommadet Skrevet 4. september #1592 Skrevet 4. september @findus skrev (1 time siden): Har brukt 250-300 000 for å få ett barn. Er ikke det dyrt? Ja da vil jeg gjerne høre hva du tjener på 1 år. Eller hvor mange hundre tusener hun evt tenker man må spare opp før man får barn, i og med at hun bruker det som argument at hvis man ikke har penger til IVF så har man heller ikke penger til å ha barn… jeg hadde hvertfall ikke flere hundre tusener på bok for å få barn 1
Armarillo Skrevet 4. september #1593 Skrevet 4. september Slapp av folkens 😅 Man har ikke gått offentlig hvis man har brukt 300 000 på ivf. Jeg har selv vært gjennom det. Det var for ca 8 år siden. Da var grensen på 17 000 hvis jeg ikke husker feil, før man fikk tilbake fra Helfo. Nå er grensen rundt 21 000. Det er ikke mye. Og det er heller ikke en sum man betaler i et smekk. At noe er dyrt er selvfølgelig relativt, men i det offentlige koster det ikke mange hundre tusen. Og angående lang venteliste spørs det sikkert hvor i landet man bor, eller velger å dra. Her jeg bor fikk vi begynne bare etter noen måneders venting. Men dette er veldig urelevant. Så ingen vits i å diskutere videre 😅 1 3
Fenomen Skrevet 4. september #1594 Skrevet 4. september Armarillo skrev (33 minutter siden): Slapp av folkens 😅 Man har ikke gått offentlig hvis man har brukt 300 000 på ivf. Jeg har selv vært gjennom det. Det var for ca 8 år siden. Da var grensen på 17 000 hvis jeg ikke husker feil, før man fikk tilbake fra Helfo. Nå er grensen rundt 21 000. Det er ikke mye. Og det er heller ikke en sum man betaler i et smekk. At noe er dyrt er selvfølgelig relativt, men i det offentlige koster det ikke mange hundre tusen. Og angående lang venteliste spørs det sikkert hvor i landet man bor, eller velger å dra. Her jeg bor fikk vi begynne bare etter noen måneders venting. Men dette er veldig urelevant. Så ingen vits i å diskutere videre 😅 Det er lange køer offentlig og ikke alle blir gravide på de forsøkene som dekkes. Det er noe annet å bruke 100 000,- på IVF i én jafs kontra å få barn uten IVF hvor alle kostnader er mye mer spredt. 1
Lisasn Skrevet 5. september #1595 Skrevet 5. september Fenomen skrev (På 4.9.2026 den 12.25): Det er lange køer offentlig og ikke alle blir gravide på de forsøkene som dekkes. Det er noe annet å bruke 100 000,- på IVF i én jafs kontra å få barn uten IVF hvor alle kostnader er mye mer spredt. Det kommer helt an på, og man betaler absolutt ikke alt i en jafs heller (som også hun over her påpeker). Og nei, ikke alle blir det på første forsøk men noen blir det. Så og si at det må koste over 100k og ta flere år gjennomsnittlig blir jo feil å si.
refill Skrevet 6. september #1596 Skrevet 6. september Stortrommadet skrev (På 3.9.2026 den 10.34): Jada. Gravid. Og har høyere hcg enn normale tvillingsvangerskap også, så jeg blir veldig overrasket hvis de ikke har satt inn to embryo.. Man setter ikke inn to embryo i Norge med mindre det er særskilte grunner til å gjøre det. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå