Gå til innhold

Julie og Camilla Lorentzen

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har fire barn,  med en "stor" og så de tre yngste fordelt på tvillinger og en enling, med snaut to år mellom. Fy søren det var tøft mens de var små! Så løsnet det i barneskole/mellomskole. Men tre så tette i puberteten er en skikkelig påkjenning! Nå er vi på vei til at de forlater redet, og jeg må si det er en helt vanvittig forskjell på to og fire barn når vi gjør ting sammen som familie. Så jeg hadde nok valgt å få færre eller med større mellomrom om jeg hadde visst det jeg vet nå...

Endret av Summeer
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Soro123 skrev (5 timer siden):

Jeg tviler på at folk er veldig bekymret for J og C og familien deres fordi de potensielt får fire barn veldig tett nå.

Jeg tror folk vil ha noe å ta de på, også gjemmer de seg bak "bekymringer" 🤷🏻‍♀️

Jeg er ikke bekymret - de har penger til å kjøpe tjenester. 
Og de virker som snille og gode folk. 

Det jeg sier er bare et faktum:

To foreldre med diagnosene de har og fire tette barn (i beste fall, kan jo bli flerlinger dette svangerskapet) er å be om høy risiko for langvarig hard smell i veggen.

Som kan winges med betalt støtte og hjelp selvsagt.  

Og så opplever jeg denne atferden litt småmanisk. 

Mer enn det er det jo ikke.

At de har gode inntekter hjelper på, for da kan man kjøpe seg endel tjenester og hjelp til logistikken. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Jule har ikke gått gravid 3 ganger på 3 år ? 

Jeg har ikke sagt at hun har gjort det?

Skrevet
Moongirl skrev (2 timer siden):

Nei, jeg er kun bekymret for belastningen deres med å få så 4 tette barn. Helt oppriktig. 

Dersom du er helt oppriktig bekymret for denne familien er det vel mange andre familier du kan bruke energien din til å bekymre deg for? Dette er voksne mennesker som har andre voksne mennesker rundt seg og som har all verdens med muligheter for å kjøpe seg hjelp dersom det trengs.

Bruk heller energien på å bekymre deg for (og gjerne hjelpe) de familiene som ikke har det samme nettverket og de samme økonomiske mulighetene som denne familien.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Soro123 skrev (På 22.7.2026 den 10.15):

Jeg tviler på at folk er veldig bekymret for J og C og familien deres fordi de potensielt får fire barn veldig tett nå.

Jeg tror folk vil ha noe å ta de på, også gjemmer de seg bak "bekymringer" 🤷🏻‍♀️

Jeg er ikke bekymret, men de lever av å dele livet sitt så hvorfor skal jeg ikke få mene noe om det? 

Endret av Fenomen
Skrivefeil
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg bryr meg ikke så mye om antallet barn og at de ønsker de tett, men jeg syns det er et stort rødt flagg hvordan de vingler i beslutninger og kommuniserer hvilke kompromisser de gjør. Etter andre svangerskap var Julie på grensen til utbrent og kommuniserte at det var helt forferdelig for henne med graviditet. Hun skulle ALDRI bli gravid igjen. Og så ble Camilla gravid i stedet for. Kort tid etter begynte de å diskutere nummer 4 og Julie fikk igjen en knekk i helsa hvor hun også hadde rådført seg med psykolog og blitt enig om at hun IKKE burde bære det neste barnet. Også snur hun plutselig på tiøringen og bestemmer seg for å gå for det, før den yngste har blitt et halvt år en gang. Det blir da for meg uforståelig hvorfor de har så tidspress, når de åpenbart strever med en sånn beslutning og finner det som svært belastende for kropp og psykisk helse å skulle gå gravid. Hvis hun mente det hun sa med alle de utfordringene og at hun ikke skulle gå gravid, så betyr det jo enten at hun lar være å lytte til egne behov og følelser, eller at hun føler seg presset av partner. Det reagerer jeg veldig på og syns hele greia virker å være på feil premisser.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Kassiopeia8 skrev (48 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke så mye om antallet barn og at de ønsker de tett, men jeg syns det er et stort rødt flagg hvordan de vingler i beslutninger og kommuniserer hvilke kompromisser de gjør. Etter andre svangerskap var Julie på grensen til utbrent og kommuniserte at det var helt forferdelig for henne med graviditet. Hun skulle ALDRI bli gravid igjen. Og så ble Camilla gravid i stedet for. Kort tid etter begynte de å diskutere nummer 4 og Julie fikk igjen en knekk i helsa hvor hun også hadde rådført seg med psykolog og blitt enig om at hun IKKE burde bære det neste barnet. Også snur hun plutselig på tiøringen og bestemmer seg for å gå for det, før den yngste har blitt et halvt år en gang. Det blir da for meg uforståelig hvorfor de har så tidspress, når de åpenbart strever med en sånn beslutning og finner det som svært belastende for kropp og psykisk helse å skulle gå gravid. Hvis hun mente det hun sa med alle de utfordringene og at hun ikke skulle gå gravid, så betyr det jo enten at hun lar være å lytte til egne behov og følelser, eller at hun føler seg presset av partner. Det reagerer jeg veldig på og syns hele greia virker å være på feil premisser.

Føler hun seg presset av partner? 

Skrevet
Soro123 skrev (5 timer siden):

Jeg har ikke sagt at hun har gjort det?

Nei eller dette var et oppriktig spørsmål, dersom hun blir gravid nå går hun gravid med nr 3 omløpet av 3,5 år? Er det mulig ? Jeg henger ikke med på alderen til disse barna, men man bruker jo minst ett år på graviditet, fødsel, blødning amming og slikt før en blir gravid på nytt? 

Skrevet
Klink skrev (21 minutter siden):

Nei eller dette var et oppriktig spørsmål, dersom hun blir gravid nå går hun gravid med nr 3 omløpet av 3,5 år? Er det mulig ? Jeg henger ikke med på alderen til disse barna, men man bruker jo minst ett år på graviditet, fødsel, blødning amming og slikt før en blir gravid på nytt? 

Første er født oktober/november 23 (de delte vel aldri dato), andre april 25 og tredje blir da innsett slutten av august 26 med termin mai 27. 

Hun hadde i tillegg et innsett som ikke satt, og en SA, i forkant av han første. 

Skrevet
Klink skrev (30 minutter siden):

Jeg vet ikke, men så at noen skrev over her at eldstemann ble født i november 2023 (om jeg husker riktig), og dersom nummer 4 (Julie sin nummer 3) sitter på første forsøk i august vil det barnet bli født i ca mai 2027. Da er det 3 barn på 3,5 år, da ikke regnet med graviditeten i forkant av eldstemann.

Skrevet
refill skrev (2 minutter siden):

Første er født oktober/november 23 (de delte vel aldri dato), andre april 25 og tredje blir da innsett slutten av august 26 med termin mai 27. 

Hun hadde i tillegg et innsett som ikke satt, og en SA, i forkant av han første. 

Takk. Ja det går unna, men de hadde ikke fått lov om det var uforsvarlig for kroppen. Selv privat håper jeg. Psyken hennes, som jeg ikke vet noe om, må også tas på alvor da. Så om det stemmer håper jeg det er gjennomtenkt. 

Skrevet
Soro123 skrev (7 timer siden):

Dersom du er helt oppriktig bekymret for denne familien er det vel mange andre familier du kan bruke energien din til å bekymre deg for? Dette er voksne mennesker som har andre voksne mennesker rundt seg og som har all verdens med muligheter for å kjøpe seg hjelp dersom det trengs.

Bruk heller energien på å bekymre deg for (og gjerne hjelpe) de familiene som ikke har det samme nettverket og de samme økonomiske mulighetene som denne familien.

Jeg hjelper folk som har gått på en smell , som ikke kjenner sitt eget beste med diagnoser og absolutt skal ha mange barn. Så vi er avlastningshjem.

Ønsker bare at de skal ha det godt med seg selv og kunne kose seg med de barna de har uten å stresse seg i hjel. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (16 timer siden):

Føler hun seg presset av partner? 

Hun har hele tiden sagt at hun selv ønsker bare to barn, og at hun har hatet å gå gravid med to runder hypermesis. Camilla derimot har sagt at hun ønsker maaange barn (gjerne 6) og at alle skal være supertette, men hun har ikke ønsket å bære selv. Så gjorde hun likevel det med nummer 3, siden Julie ikke ønsket. Men etter dette svangerskapet har hun erklært seg helt ferdig å gå gravid, og da virker det for meg som at Julie likevel inngår kompromisser med seg selv og velger å gi seg for å please Camilla sitt ønske om mange barn. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Kassiopeia8 skrev (1 time siden):

Hun har hele tiden sagt at hun selv ønsker bare to barn, og at hun har hatet å gå gravid med to runder hypermesis. Camilla derimot har sagt at hun ønsker maaange barn (gjerne 6) og at alle skal være supertette, men hun har ikke ønsket å bære selv. Så gjorde hun likevel det med nummer 3, siden Julie ikke ønsket. Men etter dette svangerskapet har hun erklært seg helt ferdig å gå gravid, og da virker det for meg som at Julie likevel inngår kompromisser med seg selv og velger å gi seg for å please Camilla sitt ønske om mange barn. 

Jeg forsto det som at dette var en enighet fordi J følte hun "mistet" mye når C gikk gravid. At J fikk litt fomo av å være partner og ikke bærer

Skrevet
Kassiopeia8 skrev (2 timer siden):

Så det er noe du har kokt i hop. I et godt parforhold må man noen ganger inngå kompromisser. 

• Liker 1
Skrevet
Klink skrev (3 timer siden):

Så det er noe du har kokt i hop. I et godt parforhold må man noen ganger inngå kompromisser. 

Som skrevet så er min tolkning enten at hun blir presset av partner eller at hun overser egne behov fullstendig. Noen spurte om hvorfor folk gidder å bry seg om at de ønsker tette barn, og da er mitt svar at jeg i utgangspunktet ikke reagerer på de tette barna i seg selv, men at det som kommuniseres rundt det er bekymringsfullt. Det kan jo være at dette har vært et spill for galleriet, at de egentlig har innleid masse hjelp og at de egentlig nailer dette småbarnslivet. Isåfall må de jo bare gønne på med 6 tette barn. Men sånn de fremstiller det er det ikke sunt.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...