Fenomen Skrevet 4. juli #1481 Skrevet 4. juli refill skrev (På 1.7.2026 den 22.30): Bestilt innsett i august alt de. Julie skal bære. Det er så sykt å ha 4 så små barn. 3 2
Pinnsvine Skrevet 6. juli #1482 Skrevet 6. juli Fenomen skrev (På 4.7.2026 den 17.44): Det er så sykt å ha 4 så små barn. Jeg har tenkt mange ganger på om jeg har lyst til å skrive dette, men nå har jeg sovet på det flere dager og gjør det likevel. Jeg får samme energi av deto her som det jeg får av en del av de amerikanske influencerne som stadig får nye barn for å lage "content". De også kjører på med utrolig tette barn så de kan selge innhold under graviditet, fødsel, nyfødttiden osv. Og så blir barna et par år gamle og ikke like spennende lenger, fordi man får helt utrolig intense fans i folk som er dypt inne i babybobla (eller lengter (tilbake) dit). Prøving og sånt også, med alle med barnelengten som følger. Det er ubehagelig. Også fordi dette gjøres 100% bevisst. Har du skikkelig uflaks kan du få veldig tette barn på naturmåten også, men de aller fleste gjør jo det ikke, og det anbefales jo ikke helsemessig heller, for at du skal kunne komme deg godt etterpå. Hvis du ønsker en stor ungeflokk og er i tredveårene og kan betale for IVF selv har du masse tid, egentlig. De kunne helt fint tatt noen år pause, og det hele virker aller mest motivert av å få innhold til kanalene sine. Jeg måtte google og første unge er altså født i 2023. Hva om partneren din blir alvorlig syk, dør eller forlater deg? Og så sitter du der med fire-fem barn under skolealder. Alene. Marerittaktig, selv om du skulle være verdens mest robuste person. 8 18
Fizzypo Skrevet 6. juli #1483 Skrevet 6. juli Pinnsvine skrev (2 timer siden): Jeg har tenkt mange ganger på om jeg har lyst til å skrive dette, men nå har jeg sovet på det flere dager og gjør det likevel. Jeg får samme energi av deto her som det jeg får av en del av de amerikanske influencerne som stadig får nye barn for å lage "content". De også kjører på med utrolig tette barn så de kan selge innhold under graviditet, fødsel, nyfødttiden osv. Og så blir barna et par år gamle og ikke like spennende lenger, fordi man får helt utrolig intense fans i folk som er dypt inne i babybobla (eller lengter (tilbake) dit). Prøving og sånt også, med alle med barnelengten som følger. Det er ubehagelig. Også fordi dette gjøres 100% bevisst. Har du skikkelig uflaks kan du få veldig tette barn på naturmåten også, men de aller fleste gjør jo det ikke, og det anbefales jo ikke helsemessig heller, for at du skal kunne komme deg godt etterpå. Hvis du ønsker en stor ungeflokk og er i tredveårene og kan betale for IVF selv har du masse tid, egentlig. De kunne helt fint tatt noen år pause, og det hele virker aller mest motivert av å få innhold til kanalene sine. Jeg måtte google og første unge er altså født i 2023. Hva om partneren din blir alvorlig syk, dør eller forlater deg? Og så sitter du der med fire-fem barn under skolealder. Alene. Marerittaktig, selv om du skulle være verdens mest robuste person. Helt enig. Jeg fulgte de i 2023 fordi jeg var gravid selv og syns det var spennende å se deres reise. Etter at første barnet var født blokkerte jeg de begge for det ble etter hvert opplagt at de skiftet innholdet sitt i en annen retning etter å skjønt hvilken gullgruve det å dele om barn egentlig er. Jeg syns de er hårreisende og gir meg skikkelig dårlige vibber. Er innom denne tråden en sjelden gang og har lest at de begynte å snakke om barn nr. 4 før tredjemann var født.. Det er manisk. Etter at Snapchat ble en pengemaskin har de blitt helt hemningsløse ut ifra det jeg har lest i andre kanaler. For barnas skyld håper jeg de holder sammen, men slik de holder på er jeg nær 100 % sikker på at det forholdet vil ryke innen 5 år. 7 4
mariie Skrevet 7. juli #1484 Skrevet 7. juli Pinnsvine skrev (15 timer siden): Jeg har tenkt mange ganger på om jeg har lyst til å skrive dette, men nå har jeg sovet på det flere dager og gjør det likevel. Jeg får samme energi av deto her som det jeg får av en del av de amerikanske influencerne som stadig får nye barn for å lage "content". De også kjører på med utrolig tette barn så de kan selge innhold under graviditet, fødsel, nyfødttiden osv. Og så blir barna et par år gamle og ikke like spennende lenger, fordi man får helt utrolig intense fans i folk som er dypt inne i babybobla (eller lengter (tilbake) dit). Prøving og sånt også, med alle med barnelengten som følger. Det er ubehagelig. Også fordi dette gjøres 100% bevisst. Har du skikkelig uflaks kan du få veldig tette barn på naturmåten også, men de aller fleste gjør jo det ikke, og det anbefales jo ikke helsemessig heller, for at du skal kunne komme deg godt etterpå. Hvis du ønsker en stor ungeflokk og er i tredveårene og kan betale for IVF selv har du masse tid, egentlig. De kunne helt fint tatt noen år pause, og det hele virker aller mest motivert av å få innhold til kanalene sine. Jeg måtte google og første unge er altså født i 2023. Hva om partneren din blir alvorlig syk, dør eller forlater deg? Og så sitter du der med fire-fem barn under skolealder. Alene. Marerittaktig, selv om du skulle være verdens mest robuste person. Kan sikkert høre med Sebastian Solberg og kjerringa om det - hvordan det er å være alene med 4 små... 3
sisini Skrevet 7. juli #1485 Skrevet 7. juli Har de ikke snakket om at de ønsket seg 4 barn helt fra start? Mente det var en greie helt siden første barn ble født 5
Fenomen Skrevet 7. juli #1486 Skrevet 7. juli sisini skrev (1 time siden): Har de ikke snakket om at de ønsket seg 4 barn helt fra start? Mente det var en greie helt siden første barn ble født Joda. Men det kan jo være greit å ha litt eldre barn enn 1-2 år før man faktisk gjennomfører det. Man vet ikke hvordan livet med barn er før man har opplevd det 8
sisini Skrevet 7. juli #1487 Skrevet 7. juli Fenomen skrev (5 minutter siden): Joda. Men det kan jo være greit å ha litt eldre barn enn 1-2 år før man faktisk gjennomfører det. Man vet ikke hvordan livet med barn er før man har opplevd det Absolutt, fire barn på fem år er ikke bare bare, og hvertfall ikke når foreldrene har ADHD. 2 1
Pinnsvine Skrevet 7. juli #1488 Skrevet 7. juli sisini skrev (1 time siden): Absolutt, fire barn på fem år er ikke bare bare, og hvertfall ikke når foreldrene har ADHD. Å være gravid som adhd-er er helt fantastisk da. Har aldri fungert så bra som de gangene jeg var gravid 😅 forstår godt at folk føler behov for å gjenta det. Men det er jo absolutt ikke en løsning som løser så mange problemer på sikt, småbarnslivet er alt annet enn adhd-vennlig. 3
AprilLudgate Skrevet 7. juli #1489 Skrevet 7. juli Pinnsvine skrev (8 timer siden): Å være gravid som adhd-er er helt fantastisk da. Har aldri fungert så bra som de gangene jeg var gravid 😅 forstår godt at folk føler behov for å gjenta det. Men det er jo absolutt ikke en løsning som løser så mange problemer på sikt, småbarnslivet er alt annet enn adhd-vennlig. Jeg tror ikke de begriper at babytiden faktisk ikke er det mest krevende for de fleste. De fleste tenker jo «alt blir lettere når», men det blir ikke det. De virker nokså virkelighetsfjerne på hva de går til med sine egne utfordringer - arvelighet av det - og oppfølging av ikke bare 3 (som er logistisk galskap nok), men FIRE. Igjen: nesten litt sånn halvmanisk boble. 7 7
Amatariel Skrevet 7. juli #1490 Skrevet 7. juli (endret) AprilLudgate skrev (20 minutter siden): Jeg tror ikke de begriper at babytiden faktisk ikke er det mest krevende for de fleste. Ja det er jo en rolig tid. Det mest slitsomme er helt klart når det er skolebarn i drift, med oppfølging av lekser, foreldremøter, dugnader og fritidsaktiviteter. Endret 7. juli av Amatariel glemte noe 1
Fruus Skrevet 7. juli #1491 Skrevet 7. juli Spiller det noe rolle hvor mange barn de skaffer seg? Det blir deres problem. 4 1
Nikoletta Skrevet 8. juli #1492 Skrevet 8. juli (endret) Jeg syntes det å ha barn tett var helt nydelig, alle fire var små samtidig, lett å dra på ting tilpasset barnas alder når det ikke er så stort aldersspenn var det også,. Og tiden går så vannvittig fort så vips så var alle ungdommer. Jeg har fire barn, tre med utfordrende diagnoser og har vært alene med de alltid,,,, selv når jeg var gift. Men ble skilt da min yngste var 4 år. Og ja, det er et liv der ingenting handler om noe annet enn barn men plutselig så er alle voksne på likt 🙂 Endret 9. juli av Nikoletta Skrivefeil :-) 3 1 1
Klink Skrevet 8. juli #1493 Skrevet 8. juli Det er en ting at de får barn for å få inntekt, men nå trodde jeg de hadde kuttet ut some på den måten? Hvorfor noen kan tenke at de har noe med å mene om hvor tette og hvor mange barn de får er helt merkelig for meg. Det kan hende det blir tøft men stort sett går ting bra. Og bruke adhd mot henne er jo også noe å få seg til å gjøre. 2
kkkeee Skrevet 9. juli #1494 Skrevet 9. juli Amatariel skrev (På 7.7.2026 den 21.22): Ja det er jo en rolig tid. Det mest slitsomme er helt klart når det er skolebarn i drift, med oppfølging av lekser, foreldremøter, dugnader og fritidsaktiviteter. Men så er de da to voksne mennesker som er hjemme på heltid og jobber med Some, så det er litt annerledes stilt enn oss som må dra på jobb hver dag 2
Fenomen Skrevet 9. juli #1495 Skrevet 9. juli AprilLudgate skrev (På 7.7.2026 den 21.02): Jeg tror ikke de begriper at babytiden faktisk ikke er det mest krevende for de fleste. De fleste tenker jo «alt blir lettere når», men det blir ikke det. De virker nokså virkelighetsfjerne på hva de går til med sine egne utfordringer - arvelighet av det - og oppfølging av ikke bare 3 (som er logistisk galskap nok), men FIRE. Igjen: nesten litt sånn halvmanisk boble. Jeg skrev dette i en annen tråd også men jeg er så drittlei av den type utsagn og er helt uenig. Mine barn går på barneskolen nå og det er myye lettere. Jeg tar aktiviteter, skole og lekser fremfor våkenetter, sykdom hver 9. dag og at en baby er 100% avhengig av meg og må mates og bæres konstant any day. 3 5
AprilLudgate Skrevet 9. juli #1496 Skrevet 9. juli (endret) Fenomen skrev (5 minutter siden): Jeg skrev dette i en annen tråd også men jeg er så drittlei av den type utsagn og er helt uenig. Mine barn går på barneskolen nå og det er myye lettere. Jeg tar aktiviteter, skole og lekser fremfor våkenetter, sykdom hver 9. dag og at en baby er 100% avhengig av meg og må mates og bæres konstant any day. Javel. Jeg sa ikke at babytid er rolig og lett (sov 0-2 timer i 2,5 år selv med ene). Men at logistikken ikke går ihop med 4 barn og god oppfølging særlig når man sliter med helsa. Disse to vil trolig (statistisk sett) få sine diagnoser arvet til barna - og dette blir ofte mye tøffere i takt med økende alder. Det er noe HELT annet enn friske foreldre med barn uten diagnoser. De diagnosene disse to mødrene har trigges lett av hormoner og stress. Så faren for burnout er stor i utgangspunktet- og gigantisk stor for dem. Det kan ikke sammenliknes med familie uten disse tilstandene å håndtere. Endret 9. juli av AprilLudgate 2 1
Klink Skrevet 9. juli #1497 Skrevet 9. juli AprilLudgate skrev (8 timer siden): Javel. Jeg sa ikke at babytid er rolig og lett (sov 0-2 timer i 2,5 år selv med ene). Men at logistikken ikke går ihop med 4 barn og god oppfølging særlig når man sliter med helsa. Disse to vil trolig (statistisk sett) få sine diagnoser arvet til barna - og dette blir ofte mye tøffere i takt med økende alder. Det er noe HELT annet enn friske foreldre med barn uten diagnoser. De diagnosene disse to mødrene har trigges lett av hormoner og stress. Så faren for burnout er stor i utgangspunktet- og gigantisk stor for dem. Det kan ikke sammenliknes med familie uten disse tilstandene å håndtere. Du vet da ingenting om hvordan de to håndterer sine barn og du vet heller ikke om de får diagnoser i det hele tatt. 2 1
AprilLudgate Skrevet 9. juli #1498 Skrevet 9. juli Klink skrev (2 timer siden): Du vet da ingenting om hvordan de to håndterer sine barn og du vet heller ikke om de får diagnoser i det hele tatt. Nei, det er derfor jeg skrev STATISTISK. Høy sjanse. Noen, eller alle. Jeg har ikke nevnt noe om omsorgsevne, den fremstår god. Jeg snakker om omsorgsKAPASITET for foreldre med mange triggere grunnet sine diagnoser. Den triggeren gir ofte burnout, og det har ingenting med omsorgsEVNE å gjøre. Les hva jeg skriver og sett deg litt inn i diagnosene de har vært åpne om. 3 5
Klink Skrevet 10. juli #1499 Skrevet 10. juli (endret) AprilLudgate skrev (14 timer siden): Nei, det er derfor jeg skrev STATISTISK. Høy sjanse. Noen, eller alle. Jeg har ikke nevnt noe om omsorgsevne, den fremstår god. Jeg snakker om omsorgsKAPASITET for foreldre med mange triggere grunnet sine diagnoser. Den triggeren gir ofte burnout, og det har ingenting med omsorgsEVNE å gjøre. Les hva jeg skriver og sett deg litt inn i diagnosene de har vært åpne om. Jeg kan en del om de diagnosene de har nok reflektert over selv hvor mye kapasitet de har. Er vel ingenting å kritisere noen for. Burde heller applaudere at Norge får fler barn. Endret 10. juli av Klink 2
Nikoletta Skrevet 10. juli #1500 Skrevet 10. juli AprilLudgate skrev (På 9.7.2026 den 10.26): Javel. Jeg sa ikke at babytid er rolig og lett (sov 0-2 timer i 2,5 år selv med ene). Men at logistikken ikke går ihop med 4 barn og god oppfølging særlig når man sliter med helsa. Disse to vil trolig (statistisk sett) få sine diagnoser arvet til barna - og dette blir ofte mye tøffere i takt med økende alder. Det er noe HELT annet enn friske foreldre med barn uten diagnoser. De diagnosene disse to mødrene har trigges lett av hormoner og stress. Så faren for burnout er stor i utgangspunktet- og gigantisk stor for dem. Det kan ikke sammenliknes med familie uten disse tilstandene å håndtere. Så du mener at jeg ikke har hatt god oppfølging av mine 4 barn/logistikken ikke gikk opp fordi jeg har en kronisk sykdom, 3 av mine 4 er barn med utfordringer ( adhd diagnoser bla) og var alenemor? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå