Gå til innhold

Hva er det mest tabubelagte og «mørkeste» du tenker som du ikke kan si til noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norske foreldre med norske foreldre. Hvis en oldefar eller to var litt av noe annet vil det også passere som norsk altså.

Anonymkode: f860a...dca

Så jeg med mine samiske farmor og farfar (lapp, kven lapskaus) og svenske morfar er ikke norsk? Ser ut som en tater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Så jeg med mine samiske farmor og farfar (lapp, kven lapskaus) og svenske morfar er ikke norsk? Ser ut som en tater.

Ville ikke trodd at det var i din største interesse, heller? 

Anonymkode: 18c96...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest tabubelagte; jeg misliker barn. Sånn er det bare, klarer dem ikke (klippet egglederne mine)

Det mørkeste; det er en i familien som oppfører seg så bedritent mot mange i familien, som også er straffedømt (og ferdig sonet straff) i en kriminell handling som får meg til å brekke meg. Han gleder jeg meg til går bort. Han vil tydeligvis ikke flytte herfra eller ut av landet, så håper han havner i en fæl ulykke...

Anonymkode: f3bef...d8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde være lov å slå barn som ikke oppfører seg.

Både egne, og andres barn.

Anonymkode: 588ae...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, CabinCruiser skrev:

Så jeg med mine samiske farmor og farfar (lapp, kven lapskaus) og svenske morfar er ikke norsk? Ser ut som en tater.

Hva er kven?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det burde være lov å slå barn som ikke oppfører seg.

Både egne, og andres barn.

Anonymkode: 588ae...67b

Det er aldri greit å slå barn! Aldri! 
Dessuten er det ikke slik at det funker å slå for at barn skal oppføre seg. Vold skremmer og traumatiserer, og kan gjøre slik at barn blir underdanige, stille og full av angst for å gjøre noe galt. 

Endret av Gorilla
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvandrerforeldre som bedriver oppdragervold og som hyler og skriker om at barnevernet har stjålet/kidnappet barna deres når dette blir oppdaget burde holde kjeft. Oppdragervold er fortsatt vold( Ja, har sett dette i flere av de anti barnevernsgruppene hvor de påstår at det å slå barn ( gi en dask/ris so med så pent sier ) er oppdragelse og ikke vold. Dette er spesielt utbredt blant øst europeere og de fra afrika, og de fortjener at noen bedre egnede som klarer å oppdra uten å slå overtar barna deres!

Anonymkode: 01fe0...88e

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det burde være lov å slå barn som ikke oppfører seg.

Både egne, og andres barn.

Anonymkode: 588ae...67b

Psykopat. 

Anonymkode: 65e3b...17b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vi lever i et sykt og overfladisk samfunn i Norge og andre i land. Vi har mistet helt fotfeste med all materielle goder, dårlig mat, forurensing, tidsklemma, perfeksjonisme med mer. Vi blir sykere og sykere både mentalt, emosjonelt og fysisk. Vi har skapt et liv for oss selv som er så langt fra naturlig som mulig. Langt fra naturen og medmenneskelighet. 

Vi er, inkl meg selv, egoister, men samtidig offere.Vi tror vi har fri vilje, men vi er ikke annet enn slaver for kapitalismen. Vi skal tjene mer, ha mer, gjøre mer helt til vi ikke orker mer og innser at livet egentlig handler om alt annet. De som faller utenfor føler seg ensomme og mislykket, uten å vite at mange andre som er vellykket føler det samme. 

Vi søker aksept gjennom suksess og oppnåelse. Enten det er utseende, utdannelse, jobb, hjem eller alt. Vi dømmer oss selv og vi dømmer andre, hvor ingen vil lykkes for kravene er for høye. 

Så sitter vi her å spør oss hvorfor generasjonen under oss sliter? Hvorfor er de så syke? Er vi virkelig så dumme og blinde? 

 

Anonymkode: 3002a...ad6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Psykopat. 

Anonymkode: 65e3b...17b

Hvorfor ropes det psykopat for alt mulig her inne? Lær dere den jævla betydningen av ordet. 

 

Anonymkode: ee818...948

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser egentlig ikke noe fremtid i Norge. Synes samfunnet har blitt dritt, den trygge kulturen jeg vokste opp med viskes sakte ut og alt skal bli ''hipp og nytt'' bare for å bli det uten mening. Alt blir heller materialistisk istedet.

Synes folk er presenterer seg som liksom ''gode mennnesker'' men egentlig så ser de fleste til å være egoistisker.

 

Jeg har egentlig ikke lyst å oppdra barn i Norge om jeg noen gang skulle få det. (Har ikke planer om å ha barn, men uansett vanskelig å vite 10 år fra nå)

 

Anonymkode: 50b85...1a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.12.2019 den 18.32, CabinCruiser skrev:

Så jeg med mine samiske farmor og farfar (lapp, kven lapskaus) og svenske morfar er ikke norsk? Ser ut som en tater.

Jo, såklart. For et dumt spørsmål.

Anonymkode: 50b85...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.11.2019 den 16.08, AnonymBruker skrev:

Jeg er skeptisk til innvandring, spesielt ovenfor islam og ikke-vestlige innvandrere. Det kan jeg ikke snakke om med noen for da blir jeg stemplet som rasist og islamofob.  

Anonymkode: dcf98...13f

Det er ikke akkurat første emnet man tar opp, men jeg har ingen problemer med å fortelle at jeg er skeptisk til innvandring så lenge man er oppegående folk man diskuterer slike ting med. Så lenge du finner noen som engasjerer seg i politikk, innvandring osv. så bør det kunne gå fint an å diskutere om slike ting syns nå jeg. :)

Ingen grunn til at det skal bli tabu med tanke på hvor mange nordmenn som er skeptisk til nettopp innvandring.

Dersom det blir tabubelagt så vil det få større konsekvenser enn innvandringen seg selv. Man vil hate innvandringene mer og det kan bli enda større forskjeller mellom innfødte og innvandringen pluss at det kan bli enda større konflikter mellom de to enn nødvendig pga. det.

Det aller viktigste er å klare å få til intrigeringen av de som er innflytter og ha en åpen diskusjon om innvandringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lasox skrev:

Det er ikke akkurat første emnet man tar opp, men jeg har ingen problemer med å fortelle at jeg er skeptisk til innvandring så lenge man er oppegående folk man diskuterer slike ting med. Så lenge du finner noen som engasjerer seg i politikk, innvandring osv. så bør det kunne gå fint an å diskutere om slike ting syns nå jeg. :)

Ingen grunn til at det skal bli tabu med tanke på hvor mange nordmenn som er skeptisk til nettopp innvandring.

Dersom det blir tabubelagt så vil det få større konsekvenser enn innvandringen seg selv. Man vil hate innvandringene mer og det kan bli enda større forskjeller mellom innfødte og innvandringen pluss at det kan bli enda større konflikter mellom de to enn nødvendig pga. det.

Det aller viktigste er å klare å få til intrigeringen av de som er innflytter og ha en åpen diskusjon om innvandringen.

Er det noe du fortleller dine venner osv? De har ikke noe problemer med at du har sånne meninger?

Mange klarer ikke å skildre mellom å ønske ting skal være som det har vært, og det som mange oppfatter som ''rasisme'' fordi man ikke ønsker å bli mindretall i et land som består av kun 5 millioner. Dvs, Norge er ikke USA. Og kunne aldri bli USA. Vi har ikke den landmassen engang.

Anonymkode: 50b85...1a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2019 den 19.31, 007_008_007 skrev:

Norge burde også slutte å kaste hodestups på kommando fra USA å delta i kriger som i sum fører til flyktninger. Norge er et flott land og de fleste nordmenn likeså. Er så trist at man gjør seg til fiende med andre nasjoner når majoriteten av innbyggerne i Norge egentlig er fredelige, tolerante og omtenksomme.

Tenker meg at du snakker om Jens Stoltenberg sin handling mot Lybia? Så kunne jeg aldri ha blitt mer enig. Det er en skam at han utførte handlingen som vi nordmenn ikke ønsket skulle skje. Det gjorde meg direkte flau av å være nordmann i lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper den psykisk syke eksen min ender opp med å bli sammen med/date dama han var utro med mot meg og får psykose igjen så ho må deale med det og slite seg i hjel sånn som jeg gjorde. 

Anonymkode: d34cc...9a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...