Gå til innhold

Hva er det mest tabubelagte og «mørkeste» du tenker som du ikke kan si til noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Hulderen skrev:

Dette er 15-åringer. Du er alt for streng. Wn 15-åring kan ha et oppriktig ønske om å konfirmere seg, selv om hun/han ikke takler å skulle skille seg så totalt ut som å døpe seg i dn alderen,

De andre i klassen trenger ikke vite om dåpen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Hulderen skrev:

Dette er 15-åringer. Du er alt for streng. Wn 15-åring kan ha et oppriktig ønske om å konfirmere seg, selv om hun/han ikke takler å skulle skille seg så totalt ut som å døpe seg i dn alderen,

Når ble det flaut å døpe seg?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg at folk kan spise seg smellfeite og få operasjon dekket av staten, mens jeg må kjempe en evig kamp mot kiloene på et "moderat", men dog for høyt nivå. Dette klarer jeg pga. viljestyrke,  men heller ikke år er vekta min venn, mens den slankeopererte venninna lider valgets kval om hun skal velge xs eller s på minikjolen...

Anonymkode: 79a38...0c1

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2019 den 19.49, AnonymBruker skrev:

Det irriterer livet av meg hver gang jeg ser en norskpakistansk brun lege/jurist/økonom/advokat. Det var ikke sånn jeg hadde sett det for meg, at de skulle ta kremjobbene mens vi hvite nordmenn skal gå på NAV og være sykemeldt med fibromyalgi/me og de har tatt over universitetene våre og akademika. 

 

 

Anonymkode: a2df0...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Gorilla skrev:

Når ble det flaut å døpe seg?

 

43 minutter siden, Maleficenta skrev:

De andre i klassen trenger ikke vite om dåpen. 

Har dere sett 15 åringer døpe seg? Det har jeg. Det foregår under en vanlig gudstjeneste en søndag, med kirkegjengere til stede. Dåps»barnet» går frem sammen med sine faddere.

Selvsagt er dette flaut, og selvsagt får de andre i klassen høre om det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Hulderen skrev:

 

Har dere sett 15 åringer døpe seg? Det har jeg. Det foregår under en vanlig gudstjeneste en søndag, med kirkegjengere til stede. Dåps»barnet» går frem sammen med sine faddere.

Selvsagt er dette flaut, og selvsagt får de andre i klassen høre om det.

Ja, det har jeg. Jeg har aldri oppfattet at noen syntes det var flaut. De valgte å døpe seg helt frivillig fordi de tror på Jesus. Dette var dåp i frimenighet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan dere ta den diskusjonen om dåp en annen plass? Takk.

Anonymkode: 7f4e1...851

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fundert over at enkle dyr blir fortere modne enn avanserte dyr. Sånn er det hele veien fra insekter, via reptiler, til drøvtyggere, fugler, aper og mennesker. Det er tydeligvis raskere å trene opp en enkel hjerne enn en komplisert hjerne. Ingen dyr lærer så sakte som mennesker. Vi bruker et år bare på å lære å gå...

Menn har litt større hjerne enn kvinner. Er det derfor menn blir litt senere modne? 

Anonymkode: 73123...1b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fundert over at enkle dyr blir fortere modne enn avanserte dyr. Sånn er det hele veien fra insekter, via reptiler, til drøvtyggere, fugler, aper og mennesker. Det er tydeligvis raskere å trene opp en enkel hjerne enn en komplisert hjerne. Ingen dyr lærer så sakte som mennesker. Vi bruker et år bare på å lære å gå...

Menn har litt større hjerne enn kvinner. Er det derfor menn blir litt senere modne? 

Anonymkode: 73123...1b8

Hva har dette med denne tråden å gjøre? Mener du virkelig at dette er mørke tanker?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tallla skrev:

Hva har dette med denne tråden å gjøre? Mener du virkelig at dette er mørke tanker?

Ja.

Anonymkode: 73123...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Ja, jeg må jo åpenbart si det.

Nei, du må faktisk ikke det.. hørt om borgerlig konfirmasjon?

Anonymkode: 0dcf7...afc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2019 den 12.51, AnonymBruker skrev:

Kom på én ting til: synes det moralske forfallet vi har i samfunnet med at alle ligger med alle og ikke har seksuell moral lenger er helt forkastelig og jeg mener det bryter ned samfunnet vårt ved at ingen holder sammen som familie lenger. Det går ut over det viktigste vi har: barna. 

Anonymkode: 65e3b...17rb 

Ikke bare det, men det ødelegger også romantikken! Tanken på å vente på en spesiell person... Det er så turnoff med folk som ligger rundt!!!

Anonymkode: a4677...7e2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At jeg får dilla av de som klager til media om sitt dårlige liv på trygd. Særlig når det nå nærmer seg jul og det er forventninger. Særlig når du gjennkjenner personen og du vet det som står på trykk er løgn. 

Anonymkode: 16631...bb8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hele mitt liv er bortkastet, bortsett fra mine 2 barn som nå er voksne. Er ufør pga kompleks ptsd som jeg fikk etter årevis med seksuelt misbruk som barn. Ingen vet om det bortsett fra lege, nav og psykolog. 

Anonymkode: b3e7a...3dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du må faktisk ikke det.. hørt om borgerlig konfirmasjon?

Anonymkode: 0dcf7...afc

Ja, det var det jeg skrev i innlegget mitt.

Mulig vi har misforstått hverandre. Jeg svarte på innlegget ditt fordi jeg trodde du påstod at man ikke måtte være døpt for å bli konfirmert i DNK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest 007_008_007
På 23.11.2019 den 22.46, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke religioner som kristendommen og islam. På grunn av synet på homofili og kvinner.

Etniske norske som konverterer til islam er landssvikere. De bør bli tvunget til å forlate Norge, og reise til muslimske land.

Anonymkode: 7f4e1...851

Så lett gjennomskuelig kommentaren din er. Du ønsker å angripe islam, men nevner smart nok også kristendommen. Det du skriver kan du bare drømme om. I et fritt land kan man tro på hva man vil bare man ikke tvinger andre til å tro på det samme. Det du skriver bryter også med menneskerettighetene. So dream on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jule har for stort fokus på mat og gaver.

Syns heller man skulle hatt mer fokus på lys i en mørk tid, familie, samhold og medmenneskelighet.

Anonymkode: e0e3f...86b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Hulderen skrev:

 

Har dere sett 15 åringer døpe seg? Det har jeg. Det foregår under en vanlig gudstjeneste en søndag, med kirkegjengere til stede. Dåps»barnet» går frem sammen med sine faddere.

Selvsagt er dette flaut, og selvsagt får de andre i klassen høre om det.

Jada for alle går i kirka på en vanlig søndag. Spesielt 15 åringer. Og hvorfor er det flaut igrunnen? Er da mange kirkesamfunn som bedriver voksendåp f. Eks. De syns ikke det er flaut... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

At hele mitt liv er bortkastet, bortsett fra mine 2 barn som nå er voksne. Er ufør pga kompleks ptsd som jeg fikk etter årevis med seksuelt misbruk som barn. Ingen vet om det bortsett fra lege, nav og psykolog. 

Anonymkode: b3e7a...3dd

Hvorfor føler du at livet ditt var bortkastet? Det var ikke din feil :(

Anonymkode: 50b85...1a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...