Gå til innhold

Søstra mi er gravid - slutter ikke å drikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe sier meg at dette er ressurssvake folk som ikke bør ha omsorgen for et barn. 

Anonymkode: bf2f2...1ed

Så ressurssvake mennesker i samfunnet bør alle sammen bli fratatt ungene sine er det det du sier? Jøss, for noen fordommer.

Anonymkode: 1025d...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LaptopPute
16 hours ago, AnonymBruker said:

La ho gjøre hva ho vil, hvis ho vil ha en unge som får en diagnose, eller blir deformert, hennes problem ikke ditt. 

Anonymkode: 0044e...d39

Blir dessverre barnets problem. Snakk med henne, og hvis hun ikke hører be foreldrene dine om hjelp. Neste steg er å kontakte helsestasjonen for en samtale, går ikke det så er det bekymringsmelding til kommunen. Du kan få hjelp på helsestasjonen om hvordan du kan gå frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk her på KG er feilfrie og helt perfekte.. Ts  jeg synes du takler dette bra og gjør det riktige! 🙌🏼

Anonymkode: 1025d...fe1

De aller fleste av oss har ikke drukket gjennom svangerskapet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk her på KG er feilfrie og helt perfekte.. Ts  jeg synes du takler dette bra og gjør det riktige! 🙌🏼

Anonymkode: 1025d...fe1

Man er ikke feilfri og perfekt fordi man ikke ønsker å skade sitt ufødte barn/hindre at andre gjør det samme.

En cider i ny og ne er heller ikke greit, slik TS skriver "de har blitt enige om".

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du melder fra til barnevernet. Barnet vil bli født med store alkoholskader.

Anonymkode: eccb8...ac7

Det finnes vel strengt tatt ikke forskning på det du sier nå. Mange drikker mye før de finner ut av at de er gravide, og det går som regel greit. Problemet er at ingen vet hvor grensa går. 1 øl eller 10 øl, vi vet faktisk ikke. Du vet ikke sikkert at barnet vil bli født med store alkoholskader. Ellers er jeg enig i at det ikke skal drikkes i svangerskapet som et føre-var-prinsipp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BangersBeans&Mash
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk her på KG er feilfrie og helt perfekte.. Ts  jeg synes du takler dette bra og gjør det riktige! 🙌🏼

Anonymkode: 1025d...fe1

Hvis det å greie å ikke drikke alkohol gjennom graviditeten betyr at man er perfekt, så ja, da er jeg fuckings perfekt. Har faktisk greid å avstå fra rusmidler i 2 svangerskap, og også under hele ammeperioden. Perfekt! 

Og jeg snakker ikke om alle mødre som har drukket i starten av et svangerskap. Det kan hvem som helst gjøre før man kjenner til graviditeten. Men å drikke mange halvlitere - som ts sin søster, DET er ekstremt, og hun er langt på vei, og godt viten om babyen inne i magen. 

Jeg har også sympati for rusmisbrukere som blir gravide. De må søke hjelp, men ts framstiller ikke denne søsteren som en alkoholiker, kun som ett menneske som ikke bryr seg en pøkk om babyen sin. Han forteller at hun drakk all cideren rundt mennesker som ikke visste at hun var gravid, akkurat som at det på en måte gjorde det greit fordi hun ønsket å skjule det. 

Ts burde for BÅDE baby, og søsteren sin, melde bekymring slik at hun får hjelp. Mange alkoholikere får hjelp fra bvtj uten at dette nødvendigvis fører til omsorgsovertakelse, men dersom hun er alkoholiker må hun få hjelp. 

Endret av BangersBeans&Mash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med at søsteren din går til svangerskapskontroll hos jordmor eller fastlege. Man blir alltid spurt om alkoholforbruk når man er på svangerskapskontroll, men hun har kanskje sagt at hun ikke drikker til lege /jordmor? Kanskje du bør tipse jordmoren eller legen hennes om at hun drikker såpass mye? Jeg tror ikke at du kan få henne til å slutte å drikke, det må hun slutte med selv. 

Anonymkode: a2196...6b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol er det farligste rusmiddelet for et foster, verre enn heroin. Google føtalt alkoholsyndrom. Alkohol er gift for hjerne og nervesystem. 

Jeg hadde kjeftet henne opp og sagt at om hun ikke skjerper seg og blir totalavholds til ungen er ute, så blir jeg så skuffet og skjemmes av at hun er så lite opplyst, at jeg vil ikke være nær.

Anonymkode: f65a5...81f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må roe dere litt da, dere hyler jo alle mann. Prøv å sett dere litt inn i det på en rasjonell måte. 

Jeg er enig i at det er dumskap og utrolig slemt mot fosteret for et par (6...) cider, for det virker jo ikke som om det klikker inne i hodet mtp svangerskap + alkohol... Det er veldig bekymringsverdig. Utrolig enig. 

Men, denne dumme søsteren hennes blir sikkert ikke noe bedre hvis man skal dra inn barnevernet hvis hun faktisk kan snakkes til, for som ts sier så er det jo verre hvis hun føler ingen støtte og bare får kjeft. Det er bedre at hun kan være ærlig med søsteren sin for da er ting kanskje litt mer under kontroll. Jeg håper for guds skyld at hun ikke drikker mer, og hvis hun fortsetter å drikke og ikke kan ta hensyn så synes jeg det da blir riktig å tilkalle noen. Jeg synes også det burde bli tatt opp hos jordmor, egentlig. Sånn uansett om det blir mer drikking eller ikke.

Røyk og snus er jo en ting, det er i hvert fall ikke direkte skadelig. Over halvparten av oss her inne er sikkert røykebabyer, men alkohol er skikkelig SKIKKELIG skadelig. Jeg gikk på skole med en som hadde alkoholsyndrom, hun skjønte selv at hun ikke var som hun skulle, ble massevis av mobbet av hele jævla skolen og har ikke hatt det greit.. Hun kan aldri bo alene, forsørge seg selv eller ha økonomisk kontroll for hun er ikke skikket til det pga den forbanna alkoholiserte moren. Hun ble tatt fra moren rett etter fødsel, så hun fikk en familie som ville ha henne, men det har ikke vært lett. Hun ble også overfalt på gata av noen syke folk som ville være slemme, stakkars jente. All min sympati til henne. 

Anonymkode: 089ab...392

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant hun ikke gjør dette hver dag, så er det ingenting å tenke på.

Er viktig å leve litt også

Anonymkode: 238f2...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere må roe dere litt da, dere hyler jo alle mann. Prøv å sett dere litt inn i det på en rasjonell måte. 

Jeg er enig i at det er dumskap og utrolig slemt mot fosteret for et par (6...) cider, for det virker jo ikke som om det klikker inne i hodet mtp svangerskap + alkohol... Det er veldig bekymringsverdig. Utrolig enig. 

Men, denne dumme søsteren hennes blir sikkert ikke noe bedre hvis man skal dra inn barnevernet hvis hun faktisk kan snakkes til, for som ts sier så er det jo verre hvis hun føler ingen støtte og bare får kjeft. Det er bedre at hun kan være ærlig med søsteren sin for da er ting kanskje litt mer under kontroll. Jeg håper for guds skyld at hun ikke drikker mer, og hvis hun fortsetter å drikke og ikke kan ta hensyn så synes jeg det da blir riktig å tilkalle noen. Jeg synes også det burde bli tatt opp hos jordmor, egentlig. Sånn uansett om det blir mer drikking eller ikke.

Røyk og snus er jo en ting, det er i hvert fall ikke direkte skadelig. Over halvparten av oss her inne er sikkert røykebabyer, men alkohol er skikkelig SKIKKELIG skadelig. Jeg gikk på skole med en som hadde alkoholsyndrom, hun skjønte selv at hun ikke var som hun skulle, ble massevis av mobbet av hele jævla skolen og har ikke hatt det greit.. Hun kan aldri bo alene, forsørge seg selv eller ha økonomisk kontroll for hun er ikke skikket til det pga den forbanna alkoholiserte moren. Hun ble tatt fra moren rett etter fødsel, så hun fikk en familie som ville ha henne, men det har ikke vært lett. Hun ble også overfalt på gata av noen syke folk som ville være slemme, stakkars jente. All min sympati til henne. 

Anonymkode: 089ab...392

Søsteren får det kanskje ikke bedre hvis barnevernet blir koblet inn, men barnet vil få det bedre.

Hvorfor er det viktigere hva mor føler?

Anonymkode: eccb8...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søsteren får det kanskje ikke bedre hvis barnevernet blir koblet inn, men barnet vil få det bedre.

Hvorfor er det viktigere hva mor føler?

Anonymkode: eccb8...ac7

Det er ikke viktigere, men skjønte du ikke hva jeg sa? Det kan jo hende barnet IKKE får det bedre hvis hun skal få barnevernet på nakken, kan hun gjøre en markant endring så er jo det bedre enn at bv skal komme inn og at det heller blir verre.. 

Anonymkode: 089ab...392

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke viktigere, men skjønte du ikke hva jeg sa? Det kan jo hende barnet IKKE får det bedre hvis hun skal få barnevernet på nakken, kan hun gjøre en markant endring så er jo det bedre enn at bv skal komme inn og at det heller blir verre.. 

Anonymkode: 089ab...392

Jo hun kan bli lagt inn til ungen er ute. Da er det folk som passer på at hun ikke drikker. Jeg hadde ikke stolt på henne uansett. Når du er i stand til å drikke 6 cidere og du vet godt du er gravid så sier det litt om deg som person.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søsteren får det kanskje ikke bedre hvis barnevernet blir koblet inn, men barnet vil få det bedre.

Hvorfor er det viktigere hva mor føler?

Anonymkode: eccb8...ac7

Det handler ikke om hva moren føler men at enhver person kan drite seg ut. Så lenge hun ikke drikker igjen under graviditeten så er det unødvendig å blande inn bvtj, da de lager et helvete for henne! Selvom en person gjør noen feil gjennom svangerskapet så er det ikke sagt at de ikke duger som foreldre og NEI, barnevernet i Norge er ikke eksperter på barn de er derimot helt ræva på det, men heller eksperter på å omsorgsovertakelser over lav sko.

Anonymkode: 1025d...fe1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke viktigere, men skjønte du ikke hva jeg sa? Det kan jo hende barnet IKKE får det bedre hvis hun skal få barnevernet på nakken, kan hun gjøre en markant endring så er jo det bedre enn at bv skal komme inn og at det heller blir verre.. 

Anonymkode: 089ab...392

Dette.

Anonymkode: 1025d...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette.

Anonymkode: 1025d...fe1

 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så ressurssvake mennesker i samfunnet bør alle sammen bli fratatt ungene sine er det det du sier? Jøss, for noen fordommer.

Anonymkode: 1025d...fe1

Enda en bv hater?

Anonymkode: bf2f2...1ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om hva moren føler men at enhver person kan drite seg ut. Så lenge hun ikke drikker igjen under graviditeten så er det unødvendig å blande inn bvtj, da de lager et helvete for henne! Selvom en person gjør noen feil gjennom svangerskapet så er det ikke sagt at de ikke duger som foreldre og NEI, barnevernet i Norge er ikke eksperter på barn de er derimot helt ræva på det, men heller eksperter på å omsorgsovertakelser over lav sko.

Anonymkode: 1025d...fe1

Bv hater?

Anonymkode: bf2f2...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare trist, har hun sett babyer som er født av mødre som tar rusmidler under graviditet? Sett hvordan den lille kroppen skjelver og sitrer i abstinenser? De har vondt, veldig vondt. Noen av de blir så skadet at de aldri får et normalt liv, er det verdt det? For å bare tilfredsstille sin egen trang?

Jeg har sett sånne babyer jeg, det er helt grusomt at en sånn liten kropp skal utsettes for noe sånt som er fullstendig unødvendig.

Hvor gammel er hun?

Endret av Tessa12
Tillegg
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Det handler ikke om hva moren føler men at enhver person kan drite seg ut. Så lenge hun ikke drikker igjen under graviditeten så er det unødvendig å blande inn bvtj, da de lager et helvete for henne! Selvom en person gjør noen feil gjennom svangerskapet så er det ikke sagt at de ikke duger som foreldre og NEI, barnevernet i Norge er ikke eksperter på barn de er derimot helt ræva på det, men heller eksperter på å omsorgsovertakelser over lav sko.

Anonymkode: 1025d...fe1

Du fikk ikke med deg at det allerede er avtalt at hun kan drikke litt. Og hvis du allerede har drukket deg full én gang mens babyen sparker i magen, ville du virkelig stolt på at det kun ble med en rusbrus neste gang?

Å drikke alkohol under svangerskap er verre enn sprøytenarkomani. Med narkotika blir barna født med avhengighet og abstinenser, etter alkoholdrikking får du i verste fall hjerneskade og et karakteristisk utseende. 

Det er forøvrig ikke barnevernet som griper inn under svangerskap, men sosialtjenesten. Tvangsinnleggelse brukes en del, for å redde barna.

Anonymkode: 259d9...dd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...