Gå til innhold

Søstra mi er gravid - slutter ikke å drikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke hun tar det like alvorlig som det faktisk er. Jeg vet at hun kommer til å bli en veldig god mor, men jeg tror hun sliter med å innse at det er et lite menneske der inne. Men kommer ikke til å melde henne til barnevernet.. Men tenker på hvordan jeg kan snakke med henne om det. Er jo en baby inni der som ikke kan fordøye alkohol.

Anonymkode: ed004...c1e

Når man begynner med omsorgssvikt og å utsette barnet for skade og livsfare allerede før barnet er født, da er man ingen god mor. 

Anonymkode: 50f89...5d3

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det opplest og vedtatt at barnefar ikke har bestemmelsesrett over mors kropp. Abort er opp til henne. Da regner jeg med han bør holde godt kjeft nå også.

Anonymkode: d78d1...7ce

Ja, abort av foster i uke 10 og snart levedyktig baby er jo helt det samme. 

Skarpt - virkelig.. 

Anonymkode: 50f89...5d3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

At hun ikke drikker ofte er ingen argument. Å drikke i det hele tatt viser store svakheter som omsorgsperson. Da har hun nok et alkoholproblem og bør få hjelp. Litt alkohol er nok til å gi store utviklingshemminger for barnet, og det må hun bli fortalt.

Anonymkode: bed0e...72a

Ikke nødvendigvis, alt med måtehold. Det finnes både leger og jordmødre her til lands som sier at et glass vin i blant ikke skader fosteret, samme gjelder i nabolandet vårt Danmark.

Anonymkode: 1025d...fe1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Misanthropis skrev:

Og dette står du og ser på og vet?

hvorfor i helvete har du ikke meldt fra allerede... dette må være tull!?, for hvis du mener du vet dette skjer og du skadevirkningene dette har for den lille, og velger å «be om råd» eller Gud vet hva du vil opp å med å skrive det her inne...

så er du dum eller ond spør jeg meg om...

du later ihvertfall bare som om du bryr deg

Folk flest velger å snakke med den det gjelder før de lager et helvete med barnevernet.

Anonymkode: 1025d...fe1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du bestemt deg for å ikke melde allerede? Før du i det hele tatt har pratet med henne? Og hva om hun driter i det og fortsetter å ødelegge? Bryr du deg ikke om det lille barnet? Av og til må man rett og slett tenke på mer enn seg selv. Barnevernet tar ikke bare fra barn heller, de forsøker hjelpetiltak først. Som for eksempel veiledning og støtte.

Anonymkode: bed0e...72a

Hjelpetiltak my a**. Har du ikke fått med deg hun som mistet to barn rett etter fødsel?

Anonymkode: 1025d...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis, alt med måtehold. Det finnes både leger og jordmødre her til lands som sier at et glass vin i blant ikke skader fosteret, samme gjelder i nabolandet vårt Danmark.

Anonymkode: 1025d...fe1

Mens studier ikke gir klarhet i hvor lite alkohol som skal til. 

For det er jo verdt det, det glasset med vin. Sant? Det er tross alt bare snakk om et foster. 

Anonymkode: 50f89...5d3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil du med dette innlegget da? Provosere folk?

Anonymkode: 3360f...696

Ærlig talt, har ikke folk lov til å stille spørsmål lenger før de blir tvunget til å ringe bv? Snakk om å væte aggressive!

Anonymkode: 1025d...fe1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunne virkelig ønske at det gikk an å spore opp id til sånne trådstartere. Da hadde jeg anmeldt på flekken. 

Konsekvensene er så fatale..  syns du skal Google å lese om hvor ødelagt for livet barn som blir født med syndromet blir..  

Anonymkode: 8be44...6c1

Vet du hva, det er slike som deg som gjør at folk kvier seg for å stille spørsmål på forumet. Det kan i verste fall resultere i at de som faktisk må ringe etter hjelp ikke gjør det!!

Anonymkode: 1025d...fe1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis, alt med måtehold. Det finnes både leger og jordmødre her til lands som sier at et glass vin i blant ikke skader fosteret, samme gjelder i nabolandet vårt Danmark.

Anonymkode: 1025d...fe1

Det skal de faktisk ikke si til noen pasienter, ever. Der blander de inn egne meninger, og det skal de IKKE gjøre. 

Anonymkode: 089ab...392

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil, det er barnets problem. Har du glemt at barnet faktisk er en egen person? 

Anonymkode: 50f89...5d3

Barnets problem? På hvilken måte er det barnets problem?

Anonymkode: 1025d...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnets problem? På hvilken måte er det barnets problem?

Anonymkode: 1025d...fe1

Det er jo barnet som kan få livslange skader pga alkoholen! Det er i høyeste grad barnets problem. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gorilla skrev:

Det er jo barnet som kan få livslange skader pga alkoholen! Det er i høyeste grad barnets problem. 

Åja, jeg misforstod.

Anonymkode: 1025d...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja, jeg misforstod.

Anonymkode: 1025d...fe1

Det går bra ☺️

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker ingen med ønske om et barn velger å drikke når man vet konsekvensene av det. 

Ja jeg hadde som søster vært bekymret for om hun er for umoden til å ha barn. Her setter hun seg før ungen sin helse. Barnet har mye høyere sjanse for å få atferdsproblemer. Det er bare å vise søsteren din forskningsartikler ts. 

Anonymkode: bfe86...47f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk flest velger å snakke med den det gjelder før de lager et helvete med barnevernet.

Anonymkode: 1025d...fe1

Jeg håper folk flest hadde laget et helvete ut av dette, på alle måter nødvendig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips dere som har svart hva jeg kan gjøre med situasjonen. Har snakket med henne litt på melding og det virker som hun angrer. Vi ble enige om at hun kan drikke EN cider en veldig sjelden gang, men ikke noe mer. Føler det ikke blir bedre av at jeg kjefter henne huden full da hun faktisk har valgt å være ærlig med meg om situasjonen, vil heller vite hvor mye hun drikker enn å kjefte på henne og hun begynner å skjule det. Barnefar er ikke inn i bildet. Tror ikke det er nødvendig med barnevern da jeg kjenner henne godt og vet at hun blir en veldig god mor. Tror nok hun bare synes det er vanskelig å skjønne at det er en liten baby inne i magen. Jeg ønsker ikke å dømme henne for valgene hun tar da jeg tror det gjør situasjonen mye mye værre.

Anonymkode: ed004...c1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker ikle barnevernet, jeg misliker de sterkt, men dessverre så er nok dette den tryggeste utvei for barnet i magen. Dette er en mor som gir fullstendig faen i barnet sitt. En mors beskyttelses instinkt starter så fort hun får vite at hun bærer på ett barn. I dette tilfellet så er det null morsinstinkt! Bare må bli beskyttes!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Misanthropis skrev:

Jeg håper folk flest hadde laget et helvete ut av dette, på alle måter nødvendig.

Folk flest gjør ikke det nei. 

Anonymkode: 1025d...fe1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk opp FAS på Google, kopier artikler du finner og send til henne til hun forstår alvoret. En cider en gang i blant er ikke greit det heller, det er et fryktelig dårlig kompromiss. Skulle ungen overleve i magen, så vil hun i verste fall få et barn som er sterkt handikappet og som vil være pleietrengende resten av livet. Er hun virkelig villig til å risikere det, bare fordi hun ikke vil eller klarer å legge bort cideren frem til ungen er født? Synes du det er greit å risikere det, siden du og søsteren din ble enige om at en cider en gang i blant er greit? 
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Misanthropis skrev:

Jeg håper folk flest hadde laget et helvete ut av dette, på alle måter nødvendig.

Hva oppnår jeg med å lage et helvete ut av det her? Det som kan skje er at hun føler hun ikke kan stole på noen og begynner å drikke mer fordi livet er blitt et helvette. 

Anonymkode: ed004...c1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...