Gå til innhold

Søstra mi er gravid - slutter ikke å drikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva oppnår jeg med å lage et helvete ut av det her? Det som kan skje er at hun føler hun ikke kan stole på noen og begynner å drikke mer fordi livet er blitt et helvette. 

Anonymkode: ed004...c1e

Du må MELDE FRA sånn at søsteren din kan få hjelp til å forstå at hun ikke kan skalte og valte med helsa til sitt ufødte barn på den måten hun gjør! ALLE vet at det er nulltoleranse for alkohol i et svangerskap. ALLE! Selv BARN i Norge vet det. Når din søster likevel velger å drikke, til tross for at hun er gravid, forteller det at hun er totalt uegnet som omsorgsperson! Hvis hun ikke engang klarer å sette barnets behov foran sine egne de korte månedene de deler kropp og blodomløp, hvordan i all verden skal hun klare det senere?

Nei, fysj altså. Gravide som drikker og røyker i svangerskapet burde bli tvangsinnlagt og barna deres fratatt dem på fødestua. Jeg blir så forbanna!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du melder fra til barnevernet. Barnet vil bli født med store alkoholskader.

Anonymkode: eccb8...ac7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

La ho gjøre hva ho vil, hvis ho vil ha en unge som får en diagnose, eller blir deformert, hennes problem ikke ditt. 

Anonymkode: 0044e...d39

Dette handler ikke om henne, men om et stakkars barn som kan bli dømt til et liv i smerter og andre ting! Dette BØR meldes fra om! 

Anonymkode: bca70...7a4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BangersBeans&Mash
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meld henne til barnevernet. 

Anonymkode: 4f3ce...4cb

Ja. Det er faktisk det som er riktig. Gi henne info om FAS, og si at du sender bekymring. Faens mennesker som ikke bare greier å holde opp for ungens skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BangersBeans&Mash
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips dere som har svart hva jeg kan gjøre med situasjonen. Har snakket med henne litt på melding og det virker som hun angrer. Vi ble enige om at hun kan drikke EN cider en veldig sjelden gang, men ikke noe mer. Føler det ikke blir bedre av at jeg kjefter henne huden full da hun faktisk har valgt å være ærlig med meg om situasjonen, vil heller vite hvor mye hun drikker enn å kjefte på henne og hun begynner å skjule det. Barnefar er ikke inn i bildet. Tror ikke det er nødvendig med barnevern da jeg kjenner henne godt og vet at hun blir en veldig god mor. Tror nok hun bare synes det er vanskelig å skjønne at det er en liten baby inne i magen. Jeg ønsker ikke å dømme henne for valgene hun tar da jeg tror det gjør situasjonen mye mye værre.

Anonymkode: ed004...c1e

Haha. Ja hun blir sikkert tidenes mor.. Går nok heldigvis ikke lenge før noen andre melder bekymring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, BangersBeans&Mash skrev:

Haha. Ja hun blir sikkert tidenes mor.. Går nok heldigvis ikke lenge før noen andre melder bekymring. 

 

Det virker ikke som at hun kommer til å drikke mer. Og de 6 ciderne er det eneste hun har drukket hele svangerskapet. Hun var med folk som ikke visste at hun er gravid. Tenker det går bra så lenge jeg støtter og informerer henne. Vil i hvert fall at hun skal si sannheten. Det går vel an å gjøre en feil i svangerskapet uten at man er verdens værste mor. Så lenge hun tar det alvorlig nå og ikke drikker igjen.

Anonymkode: ed004...c1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva oppnår jeg med å lage et helvete ut av det her? Det som kan skje er at hun føler hun ikke kan stole på noen og begynner å drikke mer fordi livet er blitt et helvette. 

Anonymkode: ed004...c1e

I det ene innlegget bedyrer du at hun kommer til å bli en god mor, i det neste påstår du at hun vil begynne å drikke mer hvis du sier ordentlig ifra og prøver å redde barnet. Det ene utelukker det andre. Og én cider er sjelden gang (hva nå enn en sjelden gang betyr) kan være nok til å ødelegge barnet.

Hvordan greier hun som mamma og du som tante å bry dere så utrolig lite om barnets liv?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, heipådegsann skrev:

I det ene innlegget bedyrer du at hun kommer til å bli en god mor, i det neste påstår du at hun vil begynne å drikke mer hvis du sier ordentlig ifra og prøver å redde barnet. Det ene utelukker det andre. Og én cider er sjelden gang (hva nå enn en sjelden gang betyr) kan være nok til å ødelegge barnet.

Hvordan greier hun som mamma og du som tante å bry dere så utrolig lite om barnets liv?

Hvis jeg ikke hadde brydd meg hadde jeg vel ikke giddet å poste noe her for å spørre om råd og jeg hadde vel ikke orket å snakke med henne om drikkingen.

Anonymkode: ed004...c1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva oppnår jeg med å lage et helvete ut av det her? Det som kan skje er at hun føler hun ikke kan stole på noen og begynner å drikke mer fordi livet er blitt et helvette. 

Anonymkode: ed004...c1e

Så du mener hun er alkoholiker nå, i din egen forutsetning... og fortsatt er du mer opptatt av å forsvare din manglende vilje til å stå i ubehaget ved å ta tak i dette, for dette ufødte barnets skyld...  

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en slik tråd for en stund siden. Det var også en søster som skrev. Dette barnet døde i magen til sin alloholiserte mor og jeg håper nesten det er samme skjebnen her. Stakkars stakkars barn. Du som søster må gripe inn hvis du er glad i dette ufødte barnet,meld henne til barnevernet. Det hjelper ikke å snakke med henne om dette da hun tydligvis gjør dette selvom man i 2019 vet hva det gjør med fosteret. Ellers så er dere idioter begge to. Du er like mye skyld som vet dette og ikke gjør noe. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpetiltak my a**. Har du ikke fått med deg hun som mistet to barn rett etter fødsel?

Anonymkode: 1025d...fe1

Det var vel en grunn til det da. Her er det barnet som får lide av en alkoholisert mor. Barnevernet kan komme med oppfølging og vurdere om det bør bli omsorgsovertakelse. Dette barnet skal ikke vokse opp hos sin mor.

Anonymkode: eccb8...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips dere som har svart hva jeg kan gjøre med situasjonen. Har snakket med henne litt på melding og det virker som hun angrer. Vi ble enige om at hun kan drikke EN cider en veldig sjelden gang, men ikke noe mer. Føler det ikke blir bedre av at jeg kjefter henne huden full da hun faktisk har valgt å være ærlig med meg om situasjonen, vil heller vite hvor mye hun drikker enn å kjefte på henne og hun begynner å skjule det. Barnefar er ikke inn i bildet. Tror ikke det er nødvendig med barnevern da jeg kjenner henne godt og vet at hun blir en veldig god mor. Tror nok hun bare synes det er vanskelig å skjønne at det er en liten baby inne i magen. Jeg ønsker ikke å dømme henne for valgene hun tar da jeg tror det gjør situasjonen mye mye værre.

Anonymkode: ed004...c1e

Du tenker mer på at mor må få drikke enn barnets helse?

Anonymkode: eccb8...ac7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke du forstår hvor alvorlig situasjonen er. Mødre som ikke klarer å la være å drikke alkohol på egenhånd mens de er gravide må legges inn et sted hvor de blir tatt vare på. Dette er veldig skadelig for babyen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at dette er ressurssvake folk som ikke bør ha omsorgen for et barn. 

Anonymkode: bf2f2...1ed

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør si ifra til legen.

Moren min drakk litt vin med meg i magen og jeg har psykiske plager.

Ville drepe meg selv siden jeg var 10 år. 

Kan ikke ha venner og forhold.

Flott å vite hvor elendig og ubrukelig folk synes jeg er.

Tenker også at jeg aldri burde vært født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BangersBeans&Mash
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det virker ikke som at hun kommer til å drikke mer. Og de 6 ciderne er det eneste hun har drukket hele svangerskapet. Hun var med folk som ikke visste at hun er gravid. Tenker det går bra så lenge jeg støtter og informerer henne. Vil i hvert fall at hun skal si sannheten. Det går vel an å gjøre en feil i svangerskapet uten at man er verdens værste mor. Så lenge hun tar det alvorlig nå og ikke drikker igjen.

Anonymkode: ed004...c1e

Men du sier jo at hun skal drikke mer? Var det viktigere for henne å skjule graviditeten, fremfor babyen? Høres helt kjørt ut. Er hun 15 år eller? Sånne foreldre greier aldri å komme seg ubemerket gjennom oppveksten uansett, så noen tar nok grep senere. 

Nulltolleranse for alkohol i svangerskap! Ikke én cider i blant. Og dette har du - broren hennes satt regelen for? Spør igjen, er hun 15 år eller? Ett voksent menneske som er i stand til å ha barn VET at det er nulltolleranse i svangerskapet. Hvis dette er et problem for søstra di så bør absolutt bvtj komme på banen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BangersBeans&Mash
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe sier meg at dette er ressurssvake folk som ikke bør ha omsorgen for et barn. 

Anonymkode: bf2f2...1ed

Jepp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva oppnår jeg med å lage et helvete ut av det her? Det som kan skje er at hun føler hun ikke kan stole på noen og begynner å drikke mer fordi livet er blitt et helvette. 

Anonymkode: ed004...c1e

Dette👏🏼🙌🏼

Anonymkode: 1025d...fe1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det virker ikke som at hun kommer til å drikke mer. Og de 6 ciderne er det eneste hun har drukket hele svangerskapet. Hun var med folk som ikke visste at hun er gravid. Tenker det går bra så lenge jeg støtter og informerer henne. Vil i hvert fall at hun skal si sannheten. Det går vel an å gjøre en feil i svangerskapet uten at man er verdens værste mor. Så lenge hun tar det alvorlig nå og ikke drikker igjen.

Anonymkode: ed004...c1e

Folk her på KG er feilfrie og helt perfekte.. Ts  jeg synes du takler dette bra og gjør det riktige! 🙌🏼

Anonymkode: 1025d...fe1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...