Gå til innhold

Søstra mi er gravid - slutter ikke å drikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Misanthropis skrev:

Og dette står du og ser på og vet?

hvorfor i helvete har du ikke meldt fra allerede... dette må være tull!?, for hvis du mener du vet dette skjer og du skadevirkningene dette har for den lille, og velger å «be om råd» eller Gud vet hva du vil opp å med å skrive det her inne...

så er du dum eller ond spør jeg meg om...

du later ihvertfall bare som om du bryr deg

Jeg spør her inne for å få råd til hva jeg kan gjøre for å hjelpe henne til å ikke drikke. Du kan skylde så mye du vil på meg, jeg er hverken gravid eller drikker. Og ønsker å gjøre noe med situasjonen. Hvis du vil hjelpe kan du komme med tips og råd istedet for å dømme meg.

Anonymkode: ed004...c1e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke hun tar det like alvorlig som det faktisk er. Jeg vet at hun kommer til å bli en veldig god mor, men jeg tror hun sliter med å innse at det er et lite menneske der inne. Men kommer ikke til å melde henne til barnevernet.. Men tenker på hvordan jeg kan snakke med henne om det. Er jo en baby inni der som ikke kan fordøye alkohol.

Anonymkode: ed004...c1e

Har du bestemt deg for å ikke melde allerede? Før du i det hele tatt har pratet med henne? Og hva om hun driter i det og fortsetter å ødelegge? Bryr du deg ikke om det lille barnet? Av og til må man rett og slett tenke på mer enn seg selv. Barnevernet tar ikke bare fra barn heller, de forsøker hjelpetiltak først. Som for eksempel veiledning og støtte.

Anonymkode: bed0e...72a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan garantere deg at de seks ciderne ikke er alt hun har drukket mens hun er gravid. Få rette myndigheter involvert her, hvem faen tror hun at hun er som gir seg selv rett til å skade et barn på den måten? Hun vil selv beholde barnet? Om hun ikke har nok selvkontroll til å holde seg unna alkohol i svangerskapet, har hun heller ingen rett til å beholde det.

Anonymkode: 4cb6b...2a6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke hun tar det like alvorlig som det faktisk er. Jeg vet at hun kommer til å bli en veldig god mor, men jeg tror hun sliter med å innse at det er et lite menneske der inne. Men kommer ikke til å melde henne til barnevernet.. Men tenker på hvordan jeg kan snakke med henne om det. Er jo en baby inni der som ikke kan fordøye alkohol.

Anonymkode: ed004...c1e

Hva vil du med dette innlegget da? Provosere folk?

Anonymkode: 3360f...696

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn som kommer til verden med en sånn mor og tante. Du kommer ikke til å melde fra nei? Sorry TS, men blir rett og slett kvalm av deg. 

Anonymkode: 4cb6b...2a6

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne virkelig ønske at det gikk an å spore opp id til sånne trådstartere. Da hadde jeg anmeldt på flekken. 

Konsekvensene er så fatale..  syns du skal Google å lese om hvor ødelagt for livet barn som blir født med syndromet blir..  

Anonymkode: 8be44...6c1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville meldt henne, men siden du nekter og vi ikke vet hvem du er anbefaler jeg at du og din søster setter dere ned sammen for å søke i google hva konsekvensene av alkohol kan være. Søk blant annet opp FAS (Føtalt alkohol syndrom) Finn frem informasjon om abstinenser, adhd, psykiske lidelser, redusert IQ, konsentrasjonsvansker, lærevansker, hjerneskade, forsinket utvikling osv. Masse god svært skremmende informasjon om hva alkohol kan føre til. Anbefaler deg på det sterkeste å gjøre dette, samt å vise henne bilder og videoer av barn med fas, fasd og abstinenser. Får ikke dette henne til å slutte så melder du bekymring til barnevern, fastlege eller jordmor

Anonymkode: b3dcf...0d2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tanteungen din (kanskje) blir født med FAS eller andre russkader, håper jeg samvittigheten din spiser deg opp innenfra. Dette kan du ikke sitte å se på. Slutt å lure deg selv med at du «hjelper» ved å oppsøke kvinneguiden. 

https://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/alkohol/fotalt-alkoholsyndrom/

Anonymkode: f1485...fa7

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld henne inn til barnevernet så havner hun på et mødrehjem frem til termin. I Norge har vi en lov som beskytter det ufødte barnet mot alkoholskader. Hvis hun ikke vil slutte å drikke alkohol kan hun ta abort, da er hun ikke skikket til å være mamma.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør her inne for å få råd til hva jeg kan gjøre for å hjelpe henne til å ikke drikke. Du kan skylde så mye du vil på meg, jeg er hverken gravid eller drikker. Og ønsker å gjøre noe med situasjonen. Hvis du vil hjelpe kan du komme med tips og råd istedet for å dømme meg.

Anonymkode: ed004...c1e

Nei stakkars deg som blir dømt... hva med å tenke på barnet før deg sjøl... pffff

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at du i dette tilfelle har som PLIKT å melde fra til barnevernet. En mor som drikker vel vitende som gravid, er ingen god omsorgsperson. Det er jo åpenbart. Stakkars barn, nå er det bare å be om at den ikke får noen varige men.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du absolutt nekter å sende bekymringsmelding til bv selv (som er helt uforståelig og moralsk forkastelig) så si i det minste fra til en helsesøster eller lege, så får de sendt bekymringsmeldingen. Og fulgt henne ordentlig opp. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta dette på alvor TS. Det er snakk om et uskyldig menneske som må leve hele livet sitt med konsekvensene av de valgene søsteren din tar nå. Dette må stoppes!

Anonymkode: 24ca1...84e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, Duplo skrev:

Og barnefar synes drikking er helt ok eller? 

Nå er det opplest og vedtatt at barnefar ikke har bestemmelsesrett over mors kropp. Abort er opp til henne. Da regner jeg med han bør holde godt kjeft nå også.

Anonymkode: d78d1...7ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå er det opplest og vedtatt at barnefar ikke har bestemmelsesrett over mors kropp. Abort er opp til henne. Da regner jeg med han bør holde godt kjeft nå også.

Anonymkode: d78d1...7ce

Nå er hun 5 mnd på vei. Så da er det snakk om barnets helse. Barnefar bør ta det opp med lege og jordmor. Søster bør ta en alvorsprat med den gravide og fortsetter dette er det vel greit å spørre bv om råd. 

Anonymkode: 439e3...17c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke si noe pga det eneste tantebarnet du har?? Du er vel klar over hvor alvorlig det er når man drikker under svangerskap? Hadde dette vært søstra mi hadde hun fått høre det. 
 

Det virker ikke som om du tar til deg noen råd her heller, så hva er vitsen med innlegget ditt? Du vet jo at folk blir provoserte for såklart, det her er alvorlig. Du kan si alt du vil om at hun hadde blitt en god mor, men ingen god mor drikker alkohol ved graviditet.. I norge er vi så opplyste at ALLE vet alvorligheten, det er også noe de tar opp på kontroll.... 

Anonymkode: 089ab...392

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

La ho gjøre hva ho vil, hvis ho vil ha en unge som får en diagnose, eller blir deformert, hennes problem ikke ditt. 

Anonymkode: 0044e...d39

Feil, det er barnets problem. Har du glemt at barnet faktisk er en egen person? 

Anonymkode: 50f89...5d3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...