Gå til innhold

Murmelheimen


murmeldyret

Anbefalte innlegg

Dakkar Brum... Kjipt med de derre basseluskene som vandrer fra person til person.. Husk håndhygiene sier bare jeg! Får gjøre som OL-folk: Gå med hansker ALLTID ute i den store verden! ;)

Max uflaks med de derre rep-greiene... Skikkelig dustet hele greien. Forstår godt du blir både fortvilet og oppgitt... Kanskje du skal sende mannen dit likevel, med masseis av basselusker til hele kompaniet som hevn..? :Hehe:

Ønsker deg en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for trøst Epona! :klem:

Synd det er ei hel uke til reppen til mannen. Da må vi vel være friske ;)

Rapport hjemmefra (jeg er på jobb):

Brum ville verken ha middag eller grøt (og jeg er jo ikke der med puppen). Han er tydeligvis ikke helt god i magen nei :tristbla:

Og nå har Storepia nettopp spydd ut hele si seng... :(

Når jeg kjenner riktig godt etter, så er jeg nok litt rar i magen jeg også ;)

Da blir det hjemmedag med syke unger i morgen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Pondusa! :klem:

Nå kan jeg visst snart omdøpe Murmelheimen til sykeheimen ;)

Storepia er heldigvis i fin form i dag. Etter å ha spist frokost, fikk hun dra i barnehagen etter eget ønske. Verken jeg eller mannen er blitt syke! :tommel:

Men min kjære lille Brum har holdt oss våken det meste av natta. Han har fått feber igjen, og formen er absolutt ikke bra denne gangen (for 2 uker siden var han merkelig nok i rimelig bra form på tross av høy feber).

Som sykepleier og nesten hysterisk hønemor, ser jeg jo for meg at han har fått aspirasjons pneumoni etter å ha lagt ytspydd i senga i flere timer ;)

Og der var han våken igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykeheimens rapport videre:

Storepia var såvisst ikke frisk mandag. Hun kom hjem fra barnehagen med feber, igjen! Har hatt henne hjemme både i går og i dag.

Men nå tror jeg både hun og Brum er blitt friske :tommel:

I morgen starter et lite nattevakts raid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke trøtt :hoppe:

Jeg er ikke trøtt :blunke:

Jeg er IKKE trøtt :Gjesp:

Den som hadde vært hjemme i senga si :sove:

Om 2 timer...

Pondusa :klem:

Alle friske i Murmelheimen :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at dere stakk innom, Pondusa og *M* :klem1:

Da er jeg igang med natt 2 av 4 ;)

Det er ikke sundt å jobba natt. Verken kroppen eller hodet har godt av det. Spesielt ikke når man ikke sover så godt heller. Hjemmer er det så lytt at jeg våkner hver gang Brum hyler :tristbla: Og jeg blir irritabel, sånn PMS amper :forvirret:

Men jeg har valgt det selv... :sjenert:

I mitt yrke er det nesten umulig å få en jobb med bare dagvakter. Og jeg jobber heller natt enn kveld. Med unger i hus, har jeg da unnagjort en hel arbeidsdag allerede før den egentlige vakta begynner :ler: Da jeg var yngre, trengte jeg nesten ikke søvn etter nattevakt. Sov meg litt opp innimellom.

Jeg er nok blitt gammel... :eeeh:

Heldigvis går det rimelig greit å være våken :Gjesp:

Nå er det ikke lenge til Brum blir 1 år :overrasket:

Det har gått så utrolig fort. Og Storepia er bare kjempestor pie på over 4 år. Hun er kjempeflink med Brum. Jeg kan ikke få sagt nok hvor imponert jeg er over henner storesøster rolle. Vi hadde virkelig forventet endel sjalusi og mer trass enn det har vært. Men hun har ofte behov for å være lita hun også ;)

Ute har det begynt å snø igjen. Jeg er egentlig klar for vår nå. Men mannen gleder seg bare til Påska når vi skal i campingvogna på fjellet ;) Heldigvis har Storepia arvet hans glede over snø og ski og sånn :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg er kjempe kjempe kjempe glad for at Epona er gravid!!!

Beste nyhet på lenge! :grine2:

:hoppe::klappe::hoppe::klappe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg er kjempe kjempe kjempe glad for at Epona er gravid!!!

Beste nyhet på lenge!  :grine2:

:hoppe:  :klappe:  :hoppe:  :klappe:  :hoppe:

Takk vennen min!!!! :klem:

Er utrolig glad jeg også da!!! Men tør ikke juble.. Men gravid er jeg, så akkurat det kan jeg jo juble litt for!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -Lykke-

Heisann!

Tusen takk for koselig velkomst-hilsen inne i dagboken min :blomst:

Så du er sykepleier? :) Synes det virker som et utrolig givende og spennende yrke!

Håper du får en fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til Epona og Lykke!

Da har jeg igjen hatt 2 nattevakter. Så er det 2 fri før 3 nye :Gjesp:

Men så skal jeg jo knapt jobbe mer før påske. Det var virkelig tøffere økonomisk enn jeg hadde trodd å jobbe halv stilling :forvirret:

Derfor måtte jeg jo bare gribbe til meg ekstravakt natt til mandag :ler:

Men derfor må også ungene være hos svigers fra søndag til tirsdag. Vi skal alle dit i helga. Har litt blandede følelser for akkurat det da, siden Brum ennå er så liten, og heller ikke har sluttet med pupp. Men selvsagt er dette bare mine hønemor frustrasjoner, det går selvsagt bare bra. Og kun min egen feil siden jeg er så pengegrisk... :lol:

Mannen er på sin berømmelige rep denne uka. Lange kalde dager på stakkaren ;) Snille mamma tok seg fri 2 dager for å passe ungene. Det har gått bare bra. Sikkert mye fordi Storepia er så snill og flink storesøster.

Over helga håper jeg å få svar på om Brum får plass i barnehagen fra 1. mai. Jeg prøver å være optimist, for jeg kjenner magen vrenger seg med tanken på at det ikke ordner seg... :tunge1:

God helg til alle! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg med bhgplass til brum. Åssen bhg har dere søkt? Kanskje jeg har vært der i praksis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Epona

Halv stilling blir man ikke rik av nei.. Jobbet halv stilling i høst jeg, da vi flytett hit, for det var liksom den jobben jeg fikk. Jobbet så mye ekstra som jeg kunne. Ikke mye å leve på to stykker... Han er jo student og kunne ikke jobbe heller.. Men nå har jeg full jobb et annet sted, og til og med fast jobb. Deilig! :Hehe:

Flott at bestemoren kunne trå til når dumme millitæret stjal mannen din! :tommel:

Ønsker alle medlemmene i Murmelfamilien riktig god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi har fått en katt med ADHD... :sjenert:

Nå har jeg hatt noen katter i mitt liv, men vårt siste familiemedlem er bare helt utrolig :overrasket: Vel, han er bare 4 måneder, og det blir nok bedre. Men selv når han har roet seg etter en spinnvill fase, så springer han ørten ganger fram og tilbake mellom meg og mannen for å kose. Ikke ro i ræva i det hele tatt :ler: Og han plager vettet av vår andre katt (6 år gammel kasterert han). Hopper på han, springer etter han, i det hele tatt ufattelig plagsom. Nå i helga har de vært alene hjemme i litt over ett døgn. Han brukte vel en time på å roe seg etter vi kom hjem. Holdt på å ramponere hele huset!

Vi har vært hos svigers i helga. Storepia og Brum ble igjen der. Mannen skal hente dem tirsdag. Det er første gang jeg er uten Brum. Jeg har ikke sluttet å amme enda heller, men antar det går greit å fortsette igjen. Har ikke lyst å gi opp morgen og kvelds kosingen ennå ;) Mannen skal benytte barnefri til å jobbe ekstra (var jo ikke akkurat noen bombe da...) Jeg kommer vel til å gå på veggen, helt alene hjemme i morgen ettermiddag (når jeg har stått opp) :sjokkbla: Klarer sikkert ikke nyte stillheten og fritiden :ler:

Oppdagert plutselig at Mrs. Potter har vært innom her uten at jeg har gitt henne en stor :klem: (sorry!)

Pondusa: Storepia går i byens største barnahage, noen km utemfor selve sentrum. Skal heller sende deg en PM hvis du vil ha navnet ;) Vil jo helst ha Brum i samme barnehage som henne.

Epona: :klem: Ja det er liksom litt kjekt å ha en stabil økonomi ;)

Rannva: :klem: tilbake!

Bare 2 netter igjen :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Pusekatt med ADHD du! :hoho: Ja de kan jo få allverdens sykdommer så hvorfor ikke! Han hørtes i hvertfall spinnvill ut! Hørtes SØT ut gjorde den! *mjau*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...