Gå til innhold

Murmelheimen


murmeldyret

Anbefalte innlegg

Da var det på tide at også jeg fikk meg en generell dagbok :wink: Brum er nå 2 måneder gammel, så jeg bør vel være kommet over den gravide fasen :ler:

For de som ikke kjenner meg fra prøvedagboka, så er jeg gift og 2-barns mamma. Storepia er 3,5 år og Brum 9 uker (og ellers har vi 2 biler og katt :ler: )

Tiden flyr av sted. Dagene går i ett med amming, bleieskift, masse kos og trilling ute. Prøver å være litt sosial også. Brum er en matglad kraftplugg på 6,5 kg. Han smiler og prater masse :hjerter2: En skikkelig hjerteknuser (som vanlig veldig objektiv mor :wink: ) Han plages fortsatt med mye luft og mageknip, men det går bedre.

Håper jeg får litt besøk her også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får vel være først ute og gratulere deg med ny bok da!

Flott å høre at alt er vel både med mor og de skjønne barna!

Håper dere har noenlunde pent vårvær der oppe, for det har ikke vi....

Klæm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 "varme" grader, vind og pessregn... :roll:

Ikke mye som minner om vår her nei :ler:

Takk for hilsen Pondusa! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei myrmeldyret!

Så koselig at du skal lage deg en dagbok her hos oss.

Det blir artig å lese hvordan det går med den lille også, spesielt siden vi prøver å bli gravide om dagen.

Håper du har en fin dag i hjemme i Norge.

Klem fra Kunstner'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok, Murmel! :tommelsmil:

Så fint å høre at alt går bra med Brumm. :)

Kommer nok til å følge med deg fremover.

Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi sann, her må mann visst være aktiv. Fant meg selv langt nede på side 2 :roll: Ikke helt vant til det fra prøvedagboka :wink:

Dette er min værste helg så langt som 2-barns mamma :(

I går måtte vi med begge ungene på legevakta. Storepia har bare øyekatar. Måtte bare få medisin raskt så hun kjommer seg i barnehagen igjen.

Brum har hatt utslett i ansiktet i ca 2 uker. Jeg har trodd at det har vært hormonutslett, men i det siste har det bare blitt værre. I går våknet han med et stort væskende sår på ene kinnet. For det har han fått Fucidin salve, og akkurat det såret er bedre i dag. Men selve utslettet er værre. Hele ansiktet er dekt :-( Legen sa det kan være brennkopper. Men så lenge det ikke er værkende sår, så kan jeg bare smøre vanlig fuktighetskrem på (hjelper ikke akkurat). Jeg blir skikkelig deppa og vil gråte av å se på lille gullet mitt med bandasjer på kinnene og fullpakket av utslett.

Jada, det er sikkert ikke så alvorlig. Jeg er vel bare en overhormonell nesten nybakt mamma :wink:

(som ikke nøler med å ringe legen igjen hvis det fortsetter slik!)

Koselig å få hilsner av gamle kjente!

Klem til Sirka, Zianta og Pondusa :klem:

Også koselig å bli kjent med nye!

Klem til Kunstner'n :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakar den lille... Sender en god klem fra varmere strøk :klem:

Koselig med nye folk i dagboka mi.

Du får blåse litt babystøv ned til meg (hvis du sku ha noe mer igjen :ler: ). Vi skal hjem til norge for godt i juni, og det hadde vært søtt hvis den lille blei unnfanget Down Under...

God klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Der var du jo murmelvennen!!!! :):klem:

Litt trist å ikke finne deg på gamleforumet lenger da...men sånn er det jo bare!! Jeg kommer jo hit etterhvert jeg også!! :)

Stakkars lille-brumm da!!! :trøste: Håper hann kommer seg igjen fort...det hørtes ikke noe kjekt ut nei!!

Og du: ikke nøle i det hele tatt med å ringe legen! De er her for å hjelpe OSS!!!! :Nikke: Bedre å ringe 100 ganger for mye sier nå jeg.... :)

God :klem: fra Maddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Murmeldyret!

Og :velkommen: til generell dagbok! :-)

Lille Brum er jo til å spise opp da! Hørtes ikke godt ut med det utslettet, håper det ikke er brennkopper da!

Stakkars murmelmamma med 2 syke barn... :trøste:

Ønsker dere god bedring!

Klem fra meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jeg fant boka di :hoppe:

Du har valgt så koselig navn på deg nye boka di!!

Det må jo være litt rart å kjenne at man er " helt ferdig" med å få barn? Særlig etter prøving, svngeskap, fødsle osv i fokus de siste årene?

Masse, masse lykke til med livet i murmelheimen!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg omsider kommet meg hit jeg også. er jo ikke så mye på nett om dagen. nå skal jeg vært øyeblikk legge meg, så da blir det bare med denne lille hilsenen.

ikke noe morro med utslettet til lille brum da.

det begynner vel og nærme seg barnedåp for dere og nå, hvis dere skal ha det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom for å hilse på den nye boken din! (Og redde deg fra "side 2-døden". ;-) (Men den kommer jammen kjapt her inne... :o)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange koselige hilsner Supergirls! :klem2:

Stakkars lille Brumlebassen min :(

Utslettet ble bare værre og værre. Mandag væsket det fra sår i nesten hele ansiktet hans. Det bare piplet opp over alt! Det var så godt som umulig å ha bandasjer på han. Fastlegen forordnet Diclocil mixture (antibiotika) 6 ml x4. Ganske heftig for en baby på 2 mnd :roll: Fikk i han første dose kl. 14 med mye strev, med det resultat at han sluttet å spise. Kl 20 tvang vi i han 20 ml med flaske, og prøvde på dose 2. Etter 2 ml kastet han opp masse. Det var tykt og slimete. Og jeg til legevakta dro. Barneavdelingen ble kontaktet, men det skulle sees ann til dagen etter. Heldigvis spiste han da vi kom hjem kl 23. Jeg er liksom vant til en baby som spiser annen hver time eller oftere. Og nå uten mat fra 14-23! :o

Morgenen etter fikk jeg i han en dose Diclocil til. Han spiste heldigvis litt. Sårene så urlite bedre ut fordi det ikke væsket så mye lengere. Fastlegen pratet pr. telefon med en hudlege, og han konkluderte med infisert atopisk eksem. Ikke brennkopper. Vet egentlig ikke helt hva jeg skal tro. Vi har stoppet antibiotika og startet med ny krem i stedet. Vi skal heldigvis til hudlegen kl 9.30 i dag. Da får vi vel endelig diagnose.

I skrivende stund ser det i halvmørket på soverommet ut som sårene hans ikke væsker lengere. Men det er fortsatt veldig mye utslett.

Storepia er nå på bedringens vei, men det tok litt tid der også. Det viste seg at mannen (som hadde fått i oppgave i gi henne øyensalve) ikke helt hadde fått salva inn på øynene :wink:

Kunstner'n: Poff! Der fikk du en stor dose babystøv! :ler: Takk for hilsen! :klem:

Madden: Takk for kos hilsen! :klem:

Nei, jeg nøler ikke med å ringe lege. Nå skal han for 4. gang på 5 dager...

Som sykepleier, så stoler jeg ikke helt på dem heller... :-?

La Traviata: Koselig å få hilsen fra deg! :klem2:

Tyttebæret: Så bra at du fant meg! :klem2:

Ja, jeg er helt ferdig med å få barn :wink: Og det er veldig godt å være det også! Skulle bare ønske alle prøverene var like heldige som meg!

Linemor: Takk for hilsen! :klem:

Jepp, barnedåp 19. juni :wink:

Moonchild: Takk for at du reddet meg! :klem:

Og der våknet Brum :hjerter2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*********her tas opp alt babystøv med glede***********

Tusen takk for det.

Idag tror jeg at eggløsninga kom, så nå er det bare å vente spent på mensen om en 14-dagers tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:( Stakkars liten!

Det er ikke greit å være syk og ikke kunne si i fra.

Håper hudlegen fant ut hva det er og rett behandling iverksettes.

Klem fra

Zianta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da, ikke noe morro da murme. vi får tro de finner noe som hjelper snart, for det der høres ikke noe morsomt ut.

er jo ikke noe gøy og bli stående på sidelinja og ikke få gjort så mye heller.

kan det være at han reagerer på noe mat da murmel?

da hadde det kanskje ikke blitt så ille, har ikke sett så mye utslett pga matvarer.

håper dere får svar i hvertfall.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnosen ble atopisk eksem :(

Men i dag ser heldigvis utslettet mye bedre ut. Det ser ut til at Kenacutan krem hjelper. Huden har skallet av masse, og det er jo et tegn på at det gror.

Hudlegen var ikke mye beroligende i forhold til hvordan det vil bli videre. Greit at han er ærlig, men jeg fikk litt bakoversveis gitt. Får bare håpe han vokser det av seg etterhvert.

På toppen av det hele fikk vi Storepia hjem fra barnehagen onsdag med feber. Så da hadde jeg henne hjemme å krangle med i hele går, fordi hun ikke fikk lov til å være ute :wink: Heldigvis frisk igjen i dag!

I dag er en flott vårdag :briller: Vi har ikke hatt det mye varmt og fint så langt. I følge avisa var Mai veldig kald, og Juni skal bli veldig våt. Jippi! :tunge1:

Kunstner'n: Krysser fingrene for deg! :tommelsmil:

Zianta: Takk, ser heldigvis ut til at han får rett behandling nå.

Linemor: Jeg har også tenkt på matallergi, men hudlegen spurte ikke noe om det, bare ellers om allergier o.l i familien (noe som ikke fins hos noen av oss...) :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit at dere har fått vite hva det er da.

er ikke så helt sikkert på hvordan atopisk eksem er. men eksem er ikke morro da. men men vi får krysse fingrene får at han vokser det av seg.

men det er jo uannsett bra at det ikke er noe farligere da.

god bedring klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...