Gå til innhold

Murmelheimen


murmeldyret

Anbefalte innlegg

:ler: Tiden raser avgårde ja!! Tenk at du snart begynner på jobb igjen!!! Da håper jeg at vi får treffes litt igjen! ;)

Godt å se deg her inne igjen, og høre at dere har det bra!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var egentlig mye morsommere å skrive prøve/gravid dagbok. Der slapp jeg å havne på side 3 om jeg ikke oppdaterte hver dag. Må vel bare innse at K-O gjengen her er en veldig aktiv gjeng ;) Jeg har ikke sjangs til å holde følge!

Mye spennende som skjer i Murmelheimen.

:tommel: Nå er det avklart at jeg skal begynne halvt i ny jobb, samt beholde den gamle halvt. Mye nytt å lære seg, men en jobb jeg har veldig lyst på. Så spørs det om ammetåka letter litt til da, for det føles veldig som harddisken (topplokket) er full :icon_lol:

:babygutt: Brum trener og trener, og blir stadig stødigere. Men årets første blåkul i panna kom i dag :rodme: Seperasjonsangsten begynner å slippe taket, og han legger stadig ut på nye eventyr.

Minst like spennende er det om vi får Brum inn i barnehage 1. mai. Hvis ikke blir det litt for spennende hva vi gjør videre. Vi har absolutt ikke lyst på dagmamma bare for noen sommermåneder. Det blir nok uansett problemer da å få ferien til å gå opp hvis dagmamma skal ha 5 uker ferie (og jeg kan verken ta 5 uker eller velge fritt når). Så vi håper det beste her. Men det blir ikke avklart før uti mars engang. :klø:

Storepia var syk i helga, men feberen gav seg heldigvis etter bare 2 dager. Litt hoste og snørr er det nesten hele tiden på denne tiden av året ;)

Å sånn går nu dagan :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny jobb!

Her i huset er minsten syk, snørr og slim i nese og hals, pluss feber. Legen tror han driver å utvikler astma.

Jaja, godt det er vår snart!! Bare 4-5 dager til vi får sola inn vinduet, og mørketiden er over.

God kveld. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så glad jeg er for å se deg igjen! :klem:

Håper du får mer tid til kg når du begynner i jobb igjen.

Og grattis med ny jobb! Hva går den ut på? Noe spennende? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg verdens beste Murmeldyr!

Dytter deg opp og ønsker deg en flott søndag med dine to små og ene store! :klem: Og da er selvsagt den ene store Lille Pia, hehe! :Hehe:

*mobber menner i dag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En rolig søndag på jobb :Gjesp:

Egentlig har jeg jo ikke begynt å jobbe enda etter permisjonen, men jeg innså at en hel måned uten lønn blir vel tøft (sånn går det når man ikke klarer spare noen feriepenger fra sommeren :rodme: )

Tusen takk for at du dyttet meg opp Epona! :klem:

Blir like glad hver gang jeg finner meg før side 3 :smilorange:

Håper du også har en fin mobbe søndag ;)

Har sendt deg en PM Ravanna! :klem:

Heia Pondusa! :klem1:

Syke unger er ikke noe gøy nei. Håper han kommer seg raskt!

Nå har vi sett sola her i mange dager. Men det er jo så kaldt og surt ute at det likevel bare blir inneliv her :forvirret:

Hm, kanskje jeg skal gjøre noe her... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei murmelvennen! :klem:

Så du har begynt å jobbe igjen nå ja! Håper vi får data'n opp og gå snart på jobben da, så vi kan møtes litt igjen i sene nattetimer! :ler: Var koselig det!

Og så ny jobb også da! Grattis! Er sikkert tøft å begynne på igjen etter å ha vært hjemme en stund, men du kommer nok fort inn i det skal du se!

Regna dåkk bort dåkk åg? :ler:

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kos hilsen Madde-vennen! :klem:

Akkurat pr tiden regner vi ikke bort. Her er derimot snøstorm :sur:

Gleder meg sykt til den dagen jeg endelig kan få trille en tur uten enten å blåse bort, drukne eller fryse til is ;)

Apropo syk, så har min lille Brun fått feber. Venta bare på det. Han er skikkelig forkjøla. Han er så surklete, høres litt ut som Storepias astma da hun var mindre. Men vi får nå se det ann litt før jeg løper til legen igjen :sjenert:

I morgen skal jeg på et kurs i forbindelse med min nye jobb. Det gleder jeg meg veldig til. Det blir også mannens første persmisjonsdag (han har fordelt dagene etter hvordan jeg jobber). Dessuten er ikke en syk Brum verdens koseligste å være sammen med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det gøy på kurs? Deilig å komme seg ut litt igjen?

Håper småen blir frisk snart, og at det bare er forkjølelse.

Når begynner du i den nye jobben?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakkar Lille Brumm.. God bedring til han :klem:

Sikekrt litt deilig å begynne i jobb igjen etter lan permisjon! Å være hjemme med barn er nok ikke akkurat ferie nei, selv om det sikkert er utrolig koselig! Men det er nå en gang ganske deilig å jobbe også, og få brukt seg selv på en annne måte og få litt input. Input er bra!

Selv om jeg for min del skulle ønske jeg kunne hatt litt mer fri for tiden.. Og aller helst ville jeg hatt meg et års permisjon, men det ser jo bare aldri ut til at det skal skje..

Ha en fin torsdag da, Murmel! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min første nattevakt på over ett år!

Nå er jeg litt sånn :hoppe:

Snart er jeg vel bare :Gjesp:

Tusen takk for hilsner Rannva og Epona! :klem:

Det var et bra kurs på tirsdag. Og det var en fin gjeng jeg var sammen med. Jeg gleder meg til å begynne, selv om jeg vet det blir både tøft og slitsomt med så mye nytt (har sendt deg PM Epona ;) )

Brum var endelig bedre i dag. Jeg var innom legen i går. Mulig jeg er litt pysete og snar til å oppsøke lege. Men når tempen er 40,2, så vil jeg gjerne ha sjekket crp. Og selvsagt var det "bare" influensa ;) Han har vært endel urolig de siste nettene, og også fått nattpupp igjen. Håper virkelig han sover greit i natt som mannen er alene med han :sove:

Foreldrene mine skal passe ungene etter nattevakta, så får jeg ihvertfall sovet noen timer uforstyrret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med oppstart av nattevaktlivet igjen! :) Kjekt at du hopper, høres ut som du trives godt med arbeidet! Men jobben(e) din(e) høres litt spennende ut også da! Takk for PM! :klem:

Bra at det "bare" var flonso da! Skjønner godt at du blir nervøs når tempen kryper oppover..

Håper du har en fin søndag i dag! Jeg skal snart kle meg veldig varmt og dra i stallen og ha meg en søndagstur i snøen med hesten! :)

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselig hilsen og PM, Epona! :klem:

Jeg fryser, snufser og har vondt i hodet :tristbla:

Jeg får ca aldri skikkelig influensa, så dette er nok som vanlig bare en liten forkjølelse. Og da forhåpentligvis fort over igjen. Bare litt tyngre enn vanlig å takle lite søvn og sånn ;)

Har vært på babytreff med Brum i dag. Han virkelig stortrives med andre unger, nye leker og spennende omgivelser. Min eller så klengete mammadalt bare labbet over store og små, flørtet med de fleste og klatret opp etter fremmede mammaer :rosasmil: Men det ble litt slitsom da han bare skulle krabbe ut i gangen for å inspisere omgivelsene der. For gjett om han er hissig når han ikke får vilja si :roll:

Skal titte litt i noen andre dagbøker før jeg skal legge meg og se CSI :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Koselig å høre Pondusa! :klem:

:digge: Ta den ring og la den vandre, fra den ene til den andre... :plystre:

Ny verson: Ta en basillusk og la den vandre, fra den ene til den andre... :sarkasme:

Først hadde Storepia feber og sånn i 2 dager (for 2 uker siden), så ble jo Brum syk i forrige uke med feber og sånn. Så ble jeg forkjøla og sånn, og nå er Storepia syk med feber igjen :roll: (la meg bare gjette at mannen er neste offer :sjarmor: ) Og dessuten går det vannkopper for fullt i barnehagen. Det er det bare jeg som har hatt fra før. Tør ikke engang tenke på hvordan det vil bli hvis mannen får det. Voksne bli jo gjerne VELDIG syk av vannkopper. Men vi slapp da unna spysjuka sist jeg var i nærheten av et slikt offer ;)

Ja ja, slik er det nå engang å være småbarns mor. Jeg tar gladelig imot alle basillusker når jeg tenker på hvor heldig jeg er som har ungene mine :hjerter:

Men jeg er skikkelig sinna på militæret :frustrert:

Mannen var i sin tid i Sjøforsvaret, og har da sluppet unna alt av rep. Så finner de plutselig ut at han (og ørten andre selvsagt) helt uten videre skal overflyttes til Heimeværnet :sinna: Og så innkaller de han på rep ei hel uke nå snart. Den uka har jeg 3 netter (og mannen da permisjon). Han tok kontakt og forklarte situasjonen. Han får ikke komme de dagene han kan, det blir hele uka eller ingenting. Så han søkte om utsettelse, og får da beskjed om ny rep fra 2.-8. august i Devja (ved Mosjøen)!!! :sur: Ikke nok med det, det er siste ferieuka mi (og jeg har bare råd til 3 uker i sommer). Sannsynlig at jeg skal sitte alene hjemme med ungene ei hel uke i ferien :frustrert: Så nå må han bare gå for den første "Reppen" likevel, og vi gjør nå alt vi kan for å få barnevakt de dagene. Da er han i det minste i byen.

Forbanna drit militæret!

Sånn nå har jeg det sagt ;)

Men sånn ellers så har vi det bra :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i mårrest fant jeg Brum utspydd i senga med igjen klistrete øyne :tristbla:

Han har fått i seg litt mat og ikke kastet opp mer, men har masse diare. Avventer øyekataren til i morgen.

Det var da svært til basillusker da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...