Gå til innhold

Murmelheimen


murmeldyret

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke å være på side 2 :tunge1:

Takk for hilsen Linemor! :klem:

Sjansen er heldigvis stor for at han vokser det av seg. Men sjansen er også desverre stor for at han bli mye plaget som unge. Mange får store kløende og væskende sår mange plasser på kroppen. Det kan være vanskelig å behandle. Prøver og ikke være for persimistisk, men legen var heller ikke akkurat optimisktisk :roll:

I dag er han mye bedre i ansiktet, men har fått noen småsår på armene.

Etter 2 nydelige dager er det nå pessregn igjen :(

Vel, da trenger jeg ikke bekymre meg for alle sommerklærne som ikke passer :wink:

Jeg hadde sjokoladedilla etter forrige fødsel også, men mener å huske at det gikk fortere over da. Nå føler jeg meg rett og slett avhengig. Jeg får abstinenser hvis jeg ikke får sjokolade daglig, og det holder ikke med en liten en heller :oops: Og jeg triller jo på butikken stort sett daglig. Hadde det ikke vært for dette, så hadde jeg kanskje klart å gå litt ned i vekt.

Motivasjon og styrke, jeg trenger dere!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Potter

Du har fått ny dagbok jo! Har ikke oppdaget det før nå jeg :oops:

Stakkars lille Brum som er plaget med utslett.Håper han vokser det av seg.

God natta :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre fra deg igjen, Mrs. Potter :klem:

Vil bare opplyse litt om smokke-genet :wink:

Jeg tok ikke smokk som baby

Mannen tok ikke smokk som baby

Storepia vår ville ihvertfall ikke ha smokk

Nå har vi gitt opp Brum også :roll:

Konklusjon: Ingen i vår lille familie er i besittelse av smokke-genet :ler: Slike ekle saker vil vi ikke ha i munnen :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Innom med en kjempestor tirsdags- :klem:

Så kjekt å se at du nå er mer aktiv!! Det blir jo bare sånn...den første tiden hadde ikke jeg heller prioritert noe annet....

Godt å ha deg back-in-bussiness iallefall!!

Trist med atopisk eksem da for lillebrumm...men godt at dere vet hva det er, og at salven har effekt!

Våt juni?! her haglet det i går... :tunge1:

Jeg som ankom flyplassen i sommerkjole og jeans...det var jo sooool i Oslo!! :roll: Holdt på å fryse ihjel... :ler:

Ha en flott tirsdagskveld snuppa mi! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, liker ikke å være på side 2 :tunge1:

Men i K-O forumet må man visst være superaktiv :wink:

Tusen takk for alltid superkoselig hilsen, Madden! :klem:

Har oppdaget at Brum er blitt angrepet av atopisk eksem på armene og hele overkroppen både forran og bak. Det var bare litt, i kveld er det plutselig veldig mye. De sårene væsker heldigvis ikke. Blir litt lei meg. Vil ikke at han skal ha det ubehagelig (det klør jo endel) :cry:

Ellers begynner det heldigvis å bli mer rutine i hverdagen. Han har gode lurer ute i vogna, og er veldig våken når han først er våken. Stort sett er han en blid og fornøyd gutt. Jeg storkoser meg virkelig hjemme :P

Tenk det, så langt i år har Storepia ennå ikke vært ute uten strømpebukse! Virkelig en flott sommer :tunge1:

Om ca 1 måned skal mannen kutte strengene. Jeg fikk beskjed om å stå på den nærmeste måneden om jeg ville ha flere unger :ler:

Nei takk, vi er fint ferdig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

:ler: Det blir ikke noen panikkinnspurt for å lage flere nurk nå altså?!

Dere har jo to nyyyydelige englebarn da! Så jeg skjønner godt at dere er fornøyde! :Nikke:

Herlig å høre at det er flere menn som synes det er greit å ta den delen av ansvaret...altfor mange er så redd for den stakkars manndommen sin at de tvinger fruen til å gjennomgå full pakke...og vi vet jo hvor stort inngrep det er når vi jentene må til pers...Gutta sitt inngrep tar vel kanskje i underkant av 10 minutter?! :ler:

Får helt vondt av å lese om LilleBrumm som plages med atopisk eksem....får inderlig håpe at det ikke er noe han skal plages med videre også.... :(

Ha en fin helg da murmelvennen min!! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:bursdag: til deg, kjære Murmel! :klem::gratulerer:

:dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :dagensrose:

Så trist med denne eksemen til gutten din. :(

Håper han vokser det av seg. :trøste:

(PS: sjekk ut DAGENS ROSE....).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*dytter oppover*

Hei Murmel.

Er dårlig kg-vennine for tiden, men det er så hektisk her. Vi flytter på onsdag, og fikk tildelt hus i dag.

Håper småen snart vokser av seg eksemen, det er så vondt når en ikke kan hjelpe en baby som ikke har det godt. :trøste:

Ha en fin uke, og gratulerer med gårsdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjoner! :kose:

Da nærmer den store barnedåpen seg. Jeg tror jeg har kontroll på alt nå. Jeg dristet meg til en dag uten Hydrokortison krem på Brum. Da hadde han vært fin i ansiktet i flere dager. Resultatet ble full oppblomstring av eksemet i ansiktet :( Så da måtte jeg tilbake til den sterkeste kremen igjen i håp om at han kan se litt fin ut på dåpsdagen ihvertfall.

Sommeren kom omsider her i nord :briller:

1 time i sola gav godt stekt flesk i går :ler:

Brum er ikke fullt så fornøyd som mora i varmen. Han sover dårligere ute, og elveblesten på kroppen klør nok mer også.

Nå er det ikke lenge til ferien. Første del av ferien skal mannen (med god hjelp) pusse opp stua vår. Han vil naturlig nok ikke ha oss i nærheten da, så jeg tar med meg ungene til en venninne i Drammen ei lita uke. Må innrømme at jeg gruer meg litt til å reise alene med begge to. Men det går vel helst bra :wink:

Det er litt usikkert ennå hva vi gjør den siste delen av ferien. Sverige er vurdert i år igjen. Men så er det det med å kjøre langt med baby + storepia. Vi får se :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisann. kjenner til det med dårligere med soving i varmen. hehe. fint med sommer, men jørn blir ganske så utilpass til tider.

det er ikke så lett det med ferie heller, for det er ikke bare morro med barn i bil. jørn syns det er morro og kjøre men det blir jo varmt og klamt, og mye sitting i barnesete som vel egentlig ikke er så bra for ryggen.

er barnedåpen vel overstått nå da eller. følger ikke med i det hele tatt om dagen.

blir sikkert godt og bli ferdig med stua, og du og barna kommer sikkert til og kose dere i drammen.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og takk så masse for hyggelige hilsner i boka mi!

Håper dere hadde en fin barndåp i helga da!

Trist med så masse eksem på en slik liten gullgutt, håper han ikke blir for ille plaget da.

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige hilsner Linemor :klem2:

I går var Brum 3 måneder!

Store gutten min er nå 7160 g og 62 cm. Han har fortsatt matvett gutten :wink:

Han fikk sin 1. vaksine i dag. Håper det ikke blir noen reaksjon på den. Ellers var helsesøstera grei og henviser oss til en annen hudlege. En som visstnok kan sine saker, og som følger opp sine pasienter. Fastlegen min gir jeg opp nå.

Kan det være så vanskelig å forstå at jeg vil ha en annen kortisonkrem nå som han har tørt utslett og ikke væskende utslett. Den kremen vi fikk først inneholder antibiotika, og det skal ikke brukes uten grunn på tørt utslett. Istedet skrev han ut en ny type krem, også den med antibiotika :roll: Ba apoteket annullere hele resepten, og har nå ringt og mast på legen igjen :evil: (man kødder ikke med en mor som i tillegg er sykepleier :ler: )

Og der våkna han igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Madden

Tusen takk for koselig hilsen Murmelvennen!

Så utrolig irriterende dårlig han legen var da!!!!Godt at du er spl. og vet hva som må gjøres...det er jo helt håpløst det der!! Stakkar brumm....får helt vondt av ham!

Høres ut som dere har kjekke ferieplaner!! Vi satset jo på å få masse tid til feriering i sommer..men det spøker for det gitt! Mye som må gjøres med tanke på at det kanskje blir 2 år til neste gang vi får anledning til å dra nordover på ferie! Men jeg håper at det kan klaffe med et lite treff i sommer...vi får snakkes nærmere når vi er på vei nordover!

Ha en flott st.Hans vennen!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia kjære snart mamma Madden! :kyss:

Jeg er så utrolig glad på deres vegne!!!

Du har jo mobilnr. mitt, så ta kontakt om dere er på disse trakter :wink:

Må bare øse ut av meg min frustrasjon over håpløs lege evt medhjelpere :evil:

Jeg tok kontakt med en hudspesialist på doktoronline. Han skrev bl.a: Et siste poeng er å bruke ren kortisonkrem uten antibaktriell tilsetning. Kenacutan brukes når utslettet er fuktig eller infeksjonstruet, ellers et rent steroid som Apolar eller Locoid.

Dette har jeg prøvd å formidle pr. telefon til legekontoret. Først fikk jeg altså en resept på enda en kortisonkrem med antibiotika. I går klarte han å gi meg blåresept på vanlig reseptfri Hydrokortisonkrem 1%. Den har jeg jo, men den er for mild til skikkelige utbrudd. Dama i telefonen uttalte: men da fins det vel ikke noe annet da... :roll: Jeg hadde allerede ramset opp mine alternativer. Jeg har nå fått time til legen på tirsdag for å prate med han selv. Hesesøster har jo henvist meg til en hudlege her i byen, men det er visst veldig lang ventetid der (og de hadde selvsagt ikke kontordag der fredag, for jeg har prøvd å ringe)

Brum fikk sin 1. vaksine i går. Storepia reagerte aldri på vaksinene sine. Brum hylskrek hjerteskjærende i 1,5 time i strekk i går ettermiddag. Det var så tydelig at han hadde vondt :cry: Til slutt gråt jeg med. Heldigvis roet han seg etter Paracet, og natta gikk bra. Han er generelt en blid fornøyd baby, så den hylingen ble litt tøft for mamma'n :wink:

Sommerrapport: pessregn! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjønner godt du er frustrert over fastlegen din ja.

Sårt med babyer som reagerer på vaksine, satt hele turen fra Bodø-S.sj alene med syk lillemor etter 5-mnd vaksine. (feber og masse spy :cry: )

Håper dere får en fin helg da!

Må signere sommerrapporten din, og ser ikke ut til at det skal bli bedre heller... :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter
Sommerrapport: pessregn! :briller:

Her også! :roll:

Håper dere har hatt ei fin helg,og at det går greit med lille Brum.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...