Gå til innhold

Murmelheimen

murmeldyret

Anbefalte innlegg

Så koselig å få hilsen fra deg, Zianta!

Lenge siden sist :klem:

Alltid koselig med hilsen fra deg, Epona! :kose:

Brum har vært verdens sureste 1-åring :icon_frown:

Han har mer eller mindre skreket fra han sto opp til kveld. Ikke akkurat lett å sove etter nattevakta. Man kan jo bare spekulere på grunnen. Kanskje pga 3 jeksler som kommer ut samtidig (men han var jo blid dagen før). Prøvde t.o.m paracet for å se. Jeg er ikke tilhenger av å "dope" ungene, men ville avklare om han hadde vondt. Så ikke ut til å hjelpe nevneverdig. Det har vært mer fornærma/sur skriking, ikke som om han virkelig skulle ha vondt. Slike dager er bare utrolig slitsomme, spesielt når jeg er trøtt og sliten i tillegg. Heldigvis ble han litt blidere da vi fikk besøk om ettermiddagen.

Gledelig bursdagsgave fra barnehagen:

Han får plass fra 1. mai! :klappe:

Desverre blir det på den avdelingen vi ønsket minst. Men han får bytte til Storepias avdeling i august.

Dette er siste nattevakt på ei lita stund! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig godt å se at det er liv i deg, Madden! :klem:

:klem: til Pondusa og capricorn også!

Forrige helg kunne jeg ha mistet mine kjæreste... :cry:

Mitt værste mareritt holdt på å skje.

Når jeg har arbeidshelg, hender det at mannen tar med seg ungene til svigers. Det er ca 1,5 time å kjøre. Jeg lider overhodet ikke av angst, men jeg er alltid litt småbekymret når de kjører uten meg. Han må alltid si ifra når de starter og når de kommer fram. Søndag var jeg på dagvakt. Jeg hadde akkurat spist og lagt meg på sofaen da mannen min ringte. Han hadde kjørt utfor veien. Hans feil. Han skulle kjøre forbi en bil, slaps/glatte partier på veien, og han mistet fullstendig kontroll på bilen. Den deiset først i autovernet på venstre side (nedenfor der er det rett i sjøen), før den havnet i grøfta på høyre side av veien. Med baken opp i masse snø (takk og pris). Ingen skadet! Det gikk utrolig nok så bra som det kunne gå. Så langt i år har det skjedd 7-8 dødsulykker på samme veistrekning! Jeg måtte kjøre for å hente ungene, mens han ventet på kranbil. Første reaksjon var jeg kjempesint på mannen min. At han kunne ta slike sjanser med begge ungene i bilen! Nå har vi fått det mer på avstand, og jeg er selvsagt bare lettet over at alt gikk så bra. Jeg antar han har lært seg ei lekse (og han var selvsagt veldig lei seg). Men jeg gleder meg ikke akkurat til palmehelga. Da drar de uten meg igjen... :sjenert:

Jeg har sagt at han må skrive under på en avtale om ikke engang å kjøre forbi traktorer i 30 km/t :ler:

Brum har virkelig markert at han er blitt 1 år! :roll:

Bursdagen var siste dag jeg fikk i han litt pupp, så var det helt stopp!

Han ser ut til å ha kommet i trassalderen allerede ;)

Han har også begynt å bli sjalu på storesøstra si

Han går fortsatt ikke, men springer rundt bordet når han har noe å holde seg i ;)

Aktiv hverdag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, helt skjelven etter historien din. Utrolig at det gikk bra.

Håper dere får en fin helg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

Uff, så ekkelt å lese... Er så godt når det bare blir sånne nesten-ulykker.. Man kan miste nattesøvnen av mindre men..

Håper denne uken blir bra! :klem: Nå nærmer det seg påske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Pondusa og Epona!

I går tok Brum sine første skritt!!! :danse:

Akkurat da var svigers her med filmkamera og fikk filmet det! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er natt 2 av 4 snart over :Gjesp:

Når jeg kommer hjem, drar mannen og ungene på Påskeferie. Jeg har litt vondt i magen fordi de skal ut å kjøre uten meg igjen, men mannen har lovet å ta det rolig uten noen forbikjøringer ;)

Jeg kommer etter på mandag en gang.

Da har jeg fri 1 uke før jeg begynner i min nye jobb. Og jeg som skulle ha lest så mye før jeg begynner... :sjenert:

Både gleder og gruer meg!

Vi har hatt fint påskevær lenge nå. Desverre ser det ikke ut som det fortsetter over helga. Så vi får se hvor lenge vi blir borte da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Heisann Murmel! Nå har jeg akkurat reddet deg fra side 3 :overrasket:

Hvordan går det med deg? Håper påsken var fredelig og fin! :klem:

Har du begynt i ny jobb nå!!??! :hoppe: Den hørtes sååå spennende ut!!! Håper du vil trives der!!

God klem fra Epona :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjenta79

Tenkte jeg skulle titte innom dagboken din jeg også, så godt at det gikk bra med dine kjære etter bilturen, man får seg virkelig en støkk når sånn skjer!

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden sist ja... :sjenert:

Og det er absolutt ikke murmling som har holdt meg borte ;)

Jeg er rett og slett en litt sliten fulltids jobbende småbarns mor for tiden

:kyss: Epona!

Nyjobben er kjempespennende ja! Og så langt tyder alt på at jeg kommer til å trives veldig bra der. Bare en liten overgang plutselig å være i full jobb igjen (og vel så det), samt være ny ;)

:klem: Pondusa!

Gøy med en gående Brum ja! Men akk o ve for et altivitetsnivå på den gutten :roll: Han gjør jo bare ugang, og jeg kan ikke slippe han av syne ett sekund engang :ler:

Godjenta 79: Koselig med nytt besøk her! :)

Nå har jeg endelig ett par dager fri og skal slappe av litt :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

:klem: Skjønner at du er sliten...ikke bare er du fulltidsarbeidende tobarnsmamma, men du jobber nattevakter! DET er ikke bare bare!

Jeg jobber meg gradvis ut av nattevaktsbivirkningene dag for dag, men enkelt er det defintivt ikke!!

Jeg klarer ikke å snu døgnet skikkelig, og kan bare tenke meg hvor tøft det må være for deg som har familie som trenger deg i tillegg! Jeg nyter jo fortsatt godt av å kunne ta hensyn til meg selv og sove lenge når jeg trenger det!

Nyt fridagene dine vennen og lad opp batteriene!

Gooooood :klem: fra Maddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våknet opp i dag til et nydelig vær :briller2:

Med en horribel urinveisinfeksjon!!! :frustrert:

Så lenge jeg husker å tisse etter :humpe: bruker det jo å gå bra, så dette var litt overraskende. Og det er jo så typisk at sånt skjer på en helligdag, så man må på legevakta. Vel, jeg har fått medisin nå, og det kjennes urlite bedre ut. Men det ble absolutt ikke en nydelig dag ute i finværet.

UVI er ren terror!

I morgen (eh, i dag tirsdag) skal Brum ha sin første dag i barnehagen. Egentlig er det veldig greit at det er pappaen som skal ha tilvenning med han ;) Men jeg stoler jo ikke helt på at han klarer å formidle videre alle beskjedene jeg synes de burde få i barnehagen :ler:

Godt å se deg igjen, Madden! :klem:

I nyjobben jobber jeg heldigvis lite nattevakter, mens i gammeljobben bare nattevakter. Nå har jeg unnagjort 2 uker i nyjobben og er på 1. av 3 netter i gammeljobben igjen :Gjesp: Det har bare tatt litt på å være ny i full jobb ;) Men det går seg nok til. Takk for omtanken!

:klem: Pondusa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med UVI da.. :klem:

Gikk det bra første dag i barnehagen?

Blitt stor gutt jo :smilbla:

Går seg nok til med nattevaktene skal du se :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Hvordan gikk det med Brum i barnehagen? :)

Håper du har tid å nyte disse fine maidagene! God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Epona

Heihei! :vinke:

Innom en snartur med ønske om en riktig fin 17. maifeiring i morgen! :flagg::)

Klem fra Epona & Knøttet i magen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...