Gå til innhold

De gikk glipp av datterens tre første år..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som de sier selv i dommen, skjønner de hvorfor barnevernet ble koblet inn. Det skjønner jeg også. Jeg er helt enig i at forhold på både mors og fars side tilsier at de trengte hjelp i starten, og det måtte avdekkes om de kunne yte tilstrekkelig omsorg for barnet sitt. Men når det da gjentatte ganger fra fagpersoner kom frem at de var gode nok omsorgspersoner, så burde de fått barnet tilbake. 

Anonymkode: efdd7...938

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, håper de ikke får igjen ungen sin... Stakkars lille barn.. 

Anonymkode: 35450...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De fleste har en fortid. Skal man miste barna uten i det hele tatt å bli vurdert først? Da bør alle jeg kjenner miste ungene sine, for det er ikke mange som ikke har noe grums liggende bak i fortiden. 

Anonymkode: a5727...be5

Eh nei, ikke en slik fortid! Forskjell på å ha slitt med rus før og å ha banket opp folk mot betaling. Kjenner ingen som har sett skranglende tenner og knuste fingre (sitert fra ene intervjuet til Ken). Det krever en spesiell personlighet å være torpedo. Eksmannen hadde en fetter som jobbet som torpedo, han er psykopat. Sitter inne for mishandling nå. Så at de tok forholdsregler her forstår jeg godt. 

Anonymkode: 81875...507

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er lurt å sette seg inn i saken man ønsker å diskutere, TS. Hadde du gjort det hadde du visst at jentas beste helt klart var å bo borte fra det daværende hjemmemiljøet. 

Anonymkode: 9296b...32a

Jeg har satt meg inn i saken, så det nedlatende hersketeknikken din kan du spare deg for. 

Anonymkode: 158cd...9fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Syns det virker som at barnevernet har hatt gode grunner til å ta barnet. Barnevernet er tross alt til for BARNET, ikke for de voksne. Barns rett til trygghet trumfer voksnes eierett over barna. 

Anonymkode: f3388...5d2

De er ikke for "barnet" når de velger å frarøve ei jente 3 år med sine foreldre fordi de "tror" - uten å vurdere engang - at foreldrene er elendige omsorgspersoner.

Anonymkode: 158cd...9fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Teatrica skrev:

Og den sjansen skal man bare ta med barn inne i bildet?! "Nei, søren han hadde ikke forandra seg gitt, han slo ihjel barnet - men jaja, vi ga ham et forsøk da".... Really?

Du skjønner det, Barnevernet er ikke fienden uansett, liksom...

Bv hadde ikke tilbakeført barnet hvis han virkelig var så forbanna farlig å ha rundt barnet sitt. 

Anonymkode: 158cd...9fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, n_97 skrev:

Jeg skjønner veldig, veldig godt at de tok barnet. Vinklingen "gikk glipp av barnets første år" er misvisende. 

Misvisende er det ikke. Tre år har blitt frarøvet fra selve barnet som hun aldri får tilbake igjen med foreldrene sine.

Anonymkode: 158cd...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bv hadde ikke tilbakeført barnet hvis han virkelig var så forbanna farlig å ha rundt barnet sitt. 

Anonymkode: 158cd...9fe

BV må ofte tilbakeføre barn, selv om de vurderer det som farlig for barnet å være der. Det er ikke BV som bestemmer dette. 

Mange barn må bo hjemme hos foreldrene sine, selv om det gir bvansatte en vond klump i magen.

 

Anonymkode: 3889f...4bb

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke barnevernet som bestemmer og vedtar omsorgsovertagelse. Det er rettssystemet. 

Og det er fullt mulig å gjøre undersøkelse før barnet blir født for å kartlegge rus, psykiatri, boevne, egenomsorg, refleksjonsevne, indre arbeidsmodeller, sinne, økonomi osv. Om det ble gjort her vet jeg ikke. Mor må samtykke i slike tilfeller. Det vi vet er at mor og barn fikk muligheten på foreldre- og barnsenter. 

Anonymkode: ae50a...6e2

Selvom det ikke er bv som bestemmer så står meningene deres høyest og det er til syvende og sist de som setter i gang hele prosessen med omsorgsovertakelse. BVtj stiller i ufattelig dårlig lys når de bedømmer en familie utifra fortiden. Hadde det vært så ille å la barn bo i det hjemmet så hadde de også tatt den yngste jenta.

Anonymkode: 158cd...9fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.aftenposten.no/norge/i/nalO9m/de-gikk-glipp-av-datterens-tre-foerste-aar

 

-Nok en barnevernsak der det har blitt begått overgrep over en hel familie. Jeg synes så fryktelig synd på den lille jenta som mistet 3 år med sine foreldre. De naive barnevernsforkjempere unnskylder seg alltid med at alt gjøres i forbindelse med "barnas beste", men hvor er denne lille jenta sine rettigheter oppi det hele?

Anonymkode: 158cd...9fe

Rett før jenta blir født er politiet ute på flere utrykninger hos paret. Den ene gangen ringte en nabo pga skrik og dunking hos paret og den andre gangen ringte Vibeke selv til politiet. Tror du dette er en mann som sørger for et bra hjemmemiljø for et barn? Flere bekymringsmeldinger før og etter fødselen. Ting er ikke alltid som de blir fremstilt når det bare er paret som gir sin versjon av historien.

Anonymkode: 81875...507

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, håper de ikke får igjen ungen sin... Stakkars lille barn.. 

Anonymkode: 35450...cef

De fikk ungen tilbake ;) så hold de fordommene dine for deg selv.

Anonymkode: 158cd...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De fleste har en fortid. Skal man miste barna uten i det hele tatt å bli vurdert først? Da bør alle jeg kjenner miste ungene sine, for det er ikke mange som ikke har noe grums liggende bak i fortiden.

Anonymkode: a5727...be5

«De fleste har en fortid». Nei. De aller, aller fleste har IKKE en fortid som ikke er forenelig med å gi barnet sitt god omsorg. 
Jeg kan med hånden på hjertet si: ikke noe grums. Med den beskrivelsen av hva du mener er grums, selvsagt ikke. Ingen jeg kjenner heller. 
Det er det som gjør at folk som mishandler og vanskjøtter barna sine ikke søker hjelp, de tror selv de er normale. «Hvem har det ikke sånn, liksom?» De tror selv at barna ikke tar skade. De tror alle andre også bedriver omsorgssvikt, men akkurat de er urettferdig og uriktig utplukket av barnevern og hjelpeapparat. 
 

Du kjenner åpenbart feil folk. 

Anonymkode: b618f...b41

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske at dere slutter å skrive at BV "tar barnet"  Det de gjør er å overta omsorgen for barn om de må ut av hjemmet. De "tar" ikke barn som flere av dere skriver. Og dere er for at BV tar over omsorgen også. Spesielt at dere da bruker uttrykket jeg nevner. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fikk ungen tilbake ;) så hold de fordommene dine for deg selv.

Anonymkode: 158cd...9fe

Stakkars unge... 

Forhåpentligvis så blir hun straks tatt i fra den syke jævelen igjen så hun får sjans til ett normalt liv. 

Anonymkode: 35450...cef

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars unge... 

Forhåpentligvis så blir hun straks tatt i fra den syke jævelen igjen så hun får sjans til ett normalt liv. 

Anonymkode: 35450...cef

Hun kommer ikke til å bli tatt fra foreldrene sine igjen.

Anonymkode: 158cd...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, n_97 skrev:

og ble i utgangspunktet dømt til forvaring i Norge

Kjenner du til hvorfor eller kan man sjekke disse rettspapirene på nett? Det skal mye til for at retten vurderer forvaring. Bv nevnte jo mistanker om antisosial personlighetsforstyrrelse i dokumentene. om jeg sa lenger opp, det krevet virkelig en mangel på empati for å jobbe med å mishandle folk for penger år etter år. Ville ts latt denne mannen passe barnet hans? 

Anonymkode: 81875...507

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du tror ikke han har forandret seg? Han har sonet, og skal ikke lastes for det i ettertid om han ikke lengre gjør noe ulovlig. 

Anonymkode: a5727...be5

Det kan du påstå hvis du mener rehabilitering er 100% effektiv. Fengselsstraff er ikke ren betaling for udåd, når man kommer ut er gjelden betalt. Det er å fjerne farlige mennesker fra samfunnet for å prøve å rehabilitere. Hvis han mangler grunnleggende empati og sinnekontroll, så skal det noe til å endre seg. Mange innsatte har psykopatiske trekk som ikke kan endres.

Anonymkode: 573a8...04b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du tror ikke han har forandret seg? Han har sonet, og skal ikke lastes for det i ettertid om han ikke lengre gjør noe ulovlig. 

Anonymkode: a5727...be5

Samboeren som er samme dame i HI anmeldte ham for vold under samboerskapet. Er man voldelig før man får barn er det ikke mindre sjanse for at man slutter å være voldelig selv om man får barn. At hun trakk anmeldelsen er helt vanlig, alle som blir i slike forhold tror alltid kvinnen eller mannen som er voldelig vil endre seg. 

Anonymkode: 81875...507

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er ikke for "barnet" når de velger å frarøve ei jente 3 år med sine foreldre fordi de "tror" - uten å vurdere engang - at foreldrene er elendige omsorgspersoner.

Anonymkode: 158cd...9fe

Ja alle barn har vel lyst på en pappa som er dømt for 31 lovbrudd bare i et rettsmøte og som har blitt dømt til forvaring for vold! Slått folk med balltre og satt en pistol mot hode til offeret og trukket av. Snill og god pappa, Pappa er så kul at han er utestengt fra Danmark i 10år pga mange andre folk han måtte banke opp. 

Retten var ikke enig i at Ken var en omsorgsfull person eller at han ville forandre seg. 

Kristiansand tingrett dømte hovedmannen til seks år og seks måneders forvaring med en minstetid på fire år og seks måneder på grunn av alvoret i forbrytelsene og det retten mener er en åpenbar fare for gjentakelse.

– Tiltalte synes å mangle grenser og hemninger i forhold til ekstrem voldsutøvelse, aggressivitet og hensynsløs atferd mot andre

https://www.aftenposten.no/norge/i/G355B/forvaring-i-bandidos-saken

Anonymkode: 81875...507

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjenner du til hvorfor eller kan man sjekke disse rettspapirene på nett? Det skal mye til for at retten vurderer forvaring. Bv nevnte jo mistanker om antisosial personlighetsforstyrrelse i dokumentene. om jeg sa lenger opp, det krevet virkelig en mangel på empati for å jobbe med å mishandle folk for penger år etter år. Ville ts latt denne mannen passe barnet hans? 

Anonymkode: 81875...507

Nei dommen ligger ikke tilgjengelig, så kan ikke hjelpe der. Men om du leser i diverse linker i tråden står det en del. Ellers vil det nok stå et detaljert sammendrag i dommen som kommer, uansett utfall. Det skal svært mye til før forvaring er et alternativ, ja. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...