Gå til innhold

Vil avsløre utro mann, han truer med å kontakte min arbeidsgiver?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han begynte å sende meg trusler til meg og min familie, jeg flytta også ut av byen rett og slett fordi jeg ikke orka det der. 

 

Anonymkode: 7eaa5...60c

Men anmeldte du ikke de truslene?

Anonymkode: feab5...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror at om jeg, som jobber som lærer, blir avslørt overfor rektor og annen ledelse på skolen at jeg har hatt et forhold til en gift mann, så kommer jeg til å miste jobben? Har ikke lest om lignende tilfeller.

Anonymkode: feab5...f5b

Ikke miste jobben, men kanskje miste respekt, tillit, dømmekraft og andre ting som blir sett på som viktig i en sånn stilling. 

Anonymkode: 7eaa5...60c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BangersBeans&Mash
På 14.11.2019 den 15.28, Chiyo skrev:

Det påvirker ikke arbeidet ditt om en mann ringer til sjefen din og påstår at han har hatt sex med deg, så jeg skjønner ikke helt hvorfor han tenker at det er en bra trussel. Lærere er også mennesker. Med mindre han er faren til en av elevene dine, så har vel egentlig ikke arbeidsgiver noe de skulle sagt.

Dette☝🏼 hvorfor skal arbeidsgiveren din bry seg, ts?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men anmeldte du ikke de truslene?

Anonymkode: feab5...f5b

Tror du virkelig at politiet tar sånne ting så veldig seriøst? 

Anonymkode: 7eaa5...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får flashback til en lignende situasjon her inne for en del år siden, hun var også lærer og ble forsmådd av sin gifte elsker 🤪

Anonymkode: 08d4b...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror du virkelig at politiet tar sånne ting så veldig seriøst? 

Anonymkode: 7eaa5...60c

Vet ikke hva de gjør i praksis, men jo, de burde jo trusler seriøst - spesielt slike som rettet mot en familie.

Anonymkode: feab5...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg får flashback til en lignende situasjon her inne for en del år siden, hun var også lærer og ble forsmådd av sin gifte elsker 🤪

Anonymkode: 08d4b...f84

Og hvordan endte den saken?

Anonymkode: feab5...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BangersBeans&Mash skrev:

Dette☝🏼 hvorfor skal arbeidsgiveren din bry seg, ts?

Han påstår at det viser at jeg ikke har god nok dømmekraft til å være lærer, altså om jeg avslører utroskapen hans. At han har "erfaring" fra skole- og FAU-saker hvor en lærers privatliv fikk konsekvenser for jobben til vedkommende.....Det han skrev til meg i alle fall.

Anonymkode: feab5...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva de gjør i praksis, men jo, de burde jo trusler seriøst - spesielt slike som rettet mot en familie.

Anonymkode: feab5...f5b

Ja de burde, det er jeg enig i, men det er veldig mye de ikke har kapasitet til. Du må i det miste ha noe bevis for at de gidder å etterforske dette. 

Anonymkode: 7eaa5...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er nok en sterkere person enn meg virker det som. Jeg tenker at om jeg aldri forteller kona sannheten, har han på en måte ødelagt livet mitt og knust hjertet mitt helt "kostnadsfritt," som om jeg ikke betyr noenting. Tror det ville vært lettere for meg å gå videre om kona fikk vite om dette. Altså, om hun ikke tror meg, så har jeg jo masse "bevis" i form av meldinger, mailer og til og med et dickpic han sendte meg. Orker ikke tanken på at det snart er jul, og jeg må lide mens han skal få feire en normal jul med kona? Nei, det virker jo helt feil og urettferdig.

Anonymkode: feab5...f5b

Men skjønner du ikke at det er kona du er stygg mot? Hun er jo helt uskyldig her! Det er du og denne fyren som er de stygge her. Du visste hva du gikk til når du involverte deg med han. Det er ikke akkurat noen kvalitetsmann som går bak ryggen til kona si. Det er selve drittsekk-stemplet. 

Anonymkode: 6f61b...0b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, kan du ikke bare avsløre han og bli ferdig med det? 😂 Du får hevnen din og kona finne ut at mannen hennes e en drittsekk. 

Anonymkode: d19fa...dc9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 15.24, AnonymBruker skrev:

Har et kort forhold med en gift mann, og så valgte han å avslutte av samvittighetsgrunner som han påstod. Jeg ønsket å fortsette. Ble til at vi avtalte å møtes for å snakke ut, men han skrev så kalde meldinger etc, slik at jeg sa at jeg ønsket å avsløre alt til kona som en hevn fordi han har behandlet meg så dårlig.

Da kom han med trusler om å kontakte min arbeidsgiver om jeg fortalte noe til kona. Synes det virker helt vilt og ekstremt, er ikke det straffbart?Altså, om jeg avslører utroskapen hans til kona, er det jo å si ifra til en person som dette direkte angår, om han sladrer til min arbeidsgiver (fordi han mener at det å sladre til kona viser at jeg har dårlig dømmekraft og ikke burde få ha jobben jeg har som lærer) er det vel ikke lovlig? Det er vel trakassering? Noens privatliv (så lenge man ikke gjør noe ulovlig) er ikke arbeidsgivers sak så lenge man utfører jobben sin bra.

Anonymkode: feab5...f5b

1) Ja du kan si ifra til konen

2) Ja han kan kontakte din arbeidsgiver

3) Ingen seriøs rektor, med mindre det er en religiøs skole, vil legge vekt på hans ord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, kan du ikke bare avsløre han og bli ferdig med det? 😂 Du får hevnen din og kona finne ut at mannen hennes e en drittsekk. 

Anonymkode: d19fa...dc9

Men jeg er redd for at han kommer til å ydmyke meg overfor arbeidsgiver, og om det kan få noen konsekvenser for meg? Altså, forholdet til denne mannen jeg har hatt, er jo ikke ulovlig. Om jeg for eksempel hadde hatt et forhold til faren til en elev ville det jo være kritikkverdig, men det er altså ikke tilfelle her. Likevel er jeg redd for hva han kan finne på....

Anonymkode: feab5...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

1) Ja du kan si ifra til konen

2) Ja han kan kontakte din arbeidsgiver

3) Ingen seriøs rektor, med mindre det er en religiøs skole, vil legge vekt på hans ord

Men om han kontakter min arbeidsgiver, kan jeg da anmelde ham for trakassering? Eller kan han anmelde meg for det, om jeg avslører utroskapen hans overfor kona?

Anonymkode: feab5...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan endte den saken?

Anonymkode: feab5...f5b

Moderatorene fikk vel nok å gjøre i den tråden over utallige siden, Ts fremstod som den reneste kaninkokeren. Stor underholdning 😀 Husker ikke hvordan det endte. Kanskje det kokte bort i kaninstuingen, eller TS ble innlagt? 🤪

Anonymkode: 08d4b...f84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det. er. ikke. verdt. det! Du må nok gjennom en sorgprosess over dette uansett! Det er ikke noe snarvei dersom du tar hevn, det gjør ikke saken noe bedre. Lær av det og move the fuck on! Det går raskere om du ikke lager en hel masse drama, og fokuserer på det du har i livet som er stabilt, blant annet jobben din!! 

Anonymkode: 7eaa5...60c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Moderatorene fikk vel nok å gjøre i den tråden over utallige siden, Ts fremstod som den reneste kaninkokeren. Stor underholdning 😀 Husker ikke hvordan det endte. Kanskje det kokte bort i kaninstuingen, eller TS ble innlagt? 🤪

Anonymkode: 08d4b...f84

kaninkoker? Hehe. Jeg vet ikke om jeg også fremstår som det, men jeg har ikke noe ønske om å skade eller oppsøke kona, bare for å understreke det. Forestiller meg at jeg ringer henne, sender SMS eller en mail.

Anonymkode: feab5...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det. er. ikke. verdt. det! Du må nok gjennom en sorgprosess over dette uansett! Det er ikke noe snarvei dersom du tar hevn, det gjør ikke saken noe bedre. Lær av det og move the fuck on! Det går raskere om du ikke lager en hel masse drama, og fokuserer på det du har i livet som er stabilt, blant annet jobben din!! 

Anonymkode: 7eaa5...60c

Men poenget er at det blir lettere på en måte om jeg sier ifra til kona, da får det en konsekvens at han har behandlet meg så dårlig.

Du mener at jobben min ikke vil være stabil om han kontakter arbeidsgiveren min?

Anonymkode: feab5...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men om han kontakter min arbeidsgiver, kan jeg da anmelde ham for trakassering? Eller kan han anmelde meg for det, om jeg avslører utroskapen hans overfor kona?

Anonymkode: feab5...f5b

Begge kan i teorien anmelde, men vil tro at din sak vil rangeres mer alvorlig.

Ved å kontakte din arbeidsgiver har han oversteget en grense

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev:

Begge kan i teorien anmelde, men vil tro at din sak vil rangeres mer alvorlig.

Ved å kontakte din arbeidsgiver har han oversteget en grense

Det er det jeg også tenker. Om jeg kontakter kona, er det vel litt slemt, men likevel er jo hun direkte berørt av det. Min arbeidsgiver er saken helt uvedkommende.

Men om han anmelder meg, er det noen sjanse for at politiet vil sikte meg?

Anonymkode: feab5...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...