Gå til innhold

Alenemamma vs. gressenke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forskjellen er vel at som gressenke er dere to stk om det økonomiske 

Anonymkode: 8e13f...be4

Men teoretisk sett kan en aleneforsørger fint ha bedre økonomi enn et par, alle tjener jo ikke det samme.

Anonymkode: 9723e...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg antar at det er «bedre» å være gressenke enn alenemor (gitt en god mann), ellers hadde vel alle gressenkene valgt å være alene. Slitsomt kan alle livssituasjoner være, også de som har en partner med 8-16 jobb. 

Anonymkode: 95059...125

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg antar at det er «bedre» å være gressenke enn alenemor (gitt en god mann), ellers hadde vel alle gressenkene valgt å være alene. Slitsomt kan alle livssituasjoner være, også de som har en partner med 8-16 jobb. 

Anonymkode: 95059...125

Mja. 
Var jeg som skrev at jeg er gressenke, gift med en arbeidsnarkoman. 
Han er på jobb bokstavelig talt hele tiden. Når han er hjemme er han sliten, ofte sur og irritert, går ofte og legger seg rett etter middag, samtidig som forventningene til meg er å være: samtalepartner, sexpartner, kokk, hushjelp, vaskehjelp, vet-alt-om-ungene og har-generelt-kontrollen-på-alt. 

Hadde jeg vært alene med ungene hadde min økonomi blitt dårligere, ingen tvil om det. Men faren måtte betalt barnebidrag, og jeg hadde betalt mindre i skatt. 
Samtidig kunne jeg jobbet ekstra den uka ungene er hos faren. Om han hadde gått med på 50/50. Per i dag hadde ikke det gått med hans kalender. Så, høyt barnebidrag med andre ord. Og fred og ro i heimen.

Anonymkode: 04275...f18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Mja. 
Var jeg som skrev at jeg er gressenke, gift med en arbeidsnarkoman. 
Han er på jobb bokstavelig talt hele tiden. Når han er hjemme er han sliten, ofte sur og irritert, går ofte og legger seg rett etter middag, samtidig som forventningene til meg er å være: samtalepartner, sexpartner, kokk, hushjelp, vaskehjelp, vet-alt-om-ungene og har-generelt-kontrollen-på-alt. 

Hadde jeg vært alene med ungene hadde min økonomi blitt dårligere, ingen tvil om det. Men faren måtte betalt barnebidrag, og jeg hadde betalt mindre i skatt. 
Samtidig kunne jeg jobbet ekstra den uka ungene er hos faren. Om han hadde gått med på 50/50. Per i dag hadde ikke det gått med hans kalender. Så, høyt barnebidrag med andre ord. Og fred og ro i heimen.

Anonymkode: 04275...f18

Likevel velger du å fremdeles være sammen med han. Så noen fordeler må det jo ha. Kjærlighet for eksempel, man skal ikke ignorere hvordan det kan gjøre at du har det bedre. 

Anonymkode: 95059...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Likevel velger du å fremdeles være sammen med han. Så noen fordeler må det jo ha. Kjærlighet for eksempel, man skal ikke ignorere hvordan det kan gjøre at du har det bedre. 

Anonymkode: 95059...125

Ja vi er glade i hverandre. Og han er ikke i dårlig humør hele tiden. Så må man ikke undervurdere betydningen av å ha to foreldre til stede, spesielt når ungene fortsatt er små. 
 

Anonymkode: 04275...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.11.2019 den 0.50):

Jeg er ute etter å høre om andre har det samme inntrykket som meg. Og jeg er ute etter å høre hva andre tenker om seg selv/disse gruppene. 😊 

Pluss at jeg som sagt lurer på hvor mange det er som faktisk er 100% alene med barna sine. 

Anonymkode: 85b8d...a9b

Jeg er 100% alene med mitt barn. 24/7, året rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Likevel velger du å fremdeles være sammen med han. Så noen fordeler må det jo ha. Kjærlighet for eksempel, man skal ikke ignorere hvordan det kan gjøre at du har det bedre. 

Anonymkode: 95059...125

Det er veldig mange som er sammen av andre årsaker enn kjærlighet. Jeg tror ikke jeg kunne utsatt barnet mitt for den enorme belastningen en skilsmisse er for et barn, med mindre mannen min bedrev fysisk eller psykisk mishandling.

Anonymkode: 9723e...00b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er veldig mange som er sammen av andre årsaker enn kjærlighet. Jeg tror ikke jeg kunne utsatt barnet mitt for den enorme belastningen en skilsmisse er for et barn, med mindre mannen min bedrev fysisk eller psykisk mishandling.

Anonymkode: 9723e...00b

Enda en grunn for at det er enklere å være gressenke enn alenemor. Du slipper å ha dårlig samvittighet for å ha utsatt barnet ditt for «den enorme belastningen» av skilsmisse

Anonymkode: 95059...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barna 50%. Ikke opplevd at venner eller familie tilbyr mer hjelp likevel. 

For meg klarer jeg meg fint alene økonomisk og praktisk. Det som er kjempetungt, og som man slipper når man er gressenke, er det å stå alene med alle bekymringer. Er det noe med barna, blir du bærende på det alene. Kan ikke ringe exen for hver minste ting, så det tærer virkelig på i lengden. 

Og man føler seg temmelig alene om oppdragelse osv, ikke fordi den andre forelderen ikke driver med oppdragelse, men fordi du i dine dager er helt alene om det. 

Anonymkode: 88378...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...