Gå til innhold

Else om barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det paret i episoden som sendes nå, de som skal adoptere.. de sa de hadde vært sammen siden han var 20 og hun 15?! 

Anonymkode: 21d73...857

Er det så rart? 

Anonymkode: db965...c4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det så rart? 

Anonymkode: db965...c4a

Det er rart at en på 20 går etter ei på 15, ja.

Anonymkode: b3bd3...41a

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er rart at en på 20 går etter ei på 15, ja.

Anonymkode: b3bd3...41a

Unnskyld meg, men hvis DET er hva du sitter igjen med etter episoden så syns jeg synd på deg. Jeg så et flott par som ønsket å gi en liten gutt et godt hjem og en familie. Kjære vene...

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte litt på det hun adopterte dama fra Sri Lanka sa. 

Synes det er trist at hun bare ser på sine adoptivforeldre som nettopp adoptivforeldre. Jeg vet ikke hvilke forhold hun har vokst opp under, men noe må ha vært litt klinsj mellom henne og adoptivforeldrene?

Og, det kan være hun sa noe om det, men at det ble klippet bort, men vet hun hvordan livet hennes hadde vært dersom hun ikke ble adoptert bort? Hadde livet hennes vært bedre som barnebrud og fødemaskin fra 14års alder? Fattig, underernært, feilernært, døde barn pga sykdom, fødelsskader, vold i hjemmet...

Hun problematiserte at hun som adoptert skal være takknemlig for å ha blitt adoptert til Norge, men hun glemmer/har kanskje ikke fått med seg at alle i Norge har dette takknemlighetskravet? Jeg føler på det hele tiden, at jeg er heldig som er født i Norge og jeg er forsiktig med å klage på at jeg betaler 36%skatt, hvor "høy" egenandelen hos legen er, osv... Har bodd i utlandet og føler at jeg ikke kan klage på noe ettersom jeg bor i Norge.

Kanskje det bare er meg, men jeg syntes hun gjorde seg selv til et offer.

Kjenner mange adopterte som aldri har tenkt på det som vanskelig. De har mange spørsmål jeg som ikke-adoptert har, men det handler mer om nysgjerrighet. Flere har besøkt mødrene sine i sine hjemland, og har fått svarene de lurte på og har ikke kontakt med biomor i dag.

Anonymkode: f2ec2...3b6

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ingveis skrev:

Unnskyld meg, men hvis DET er hva du sitter igjen med etter episoden så syns jeg synd på deg. Jeg så et flott par som ønsket å gi en liten gutt et godt hjem og en familie. Kjære vene...

Jeg har ikke sagt at det er det jeg sitter igjen med. De fleste reagerer når en som er voksen finner seg en på ungdomsskolen. 

Anonymkode: b3bd3...41a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt at det er det jeg sitter igjen med. De fleste reagerer når en som er voksen finner seg en på ungdomsskolen. 

Anonymkode: b3bd3...41a

Men det er jo ikke viktig? Hadde de møttes når de var 20 og 25 hadde jo ingen reagert. Det er fortsatt den samme aldersforskjellen. Syns det var en rar ting å henge seg opp i.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Ingveis skrev:

Men det er jo ikke viktig? Hadde de møttes når de var 20 og 25 hadde jo ingen reagert. Det er fortsatt den samme aldersforskjellen. Syns det var en rar ting å henge seg opp i.

Når du er 20 er du voksen. Det er ikke en 15-åring. Det er ikke rart å henge seg opp i i det hele tatt.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ikkevoksen skrev:

Når du er 20 er du voksen. Det er ikke en 15-åring. Det er ikke rart å henge seg opp i i det hele tatt.

Whatever floats your boat

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er rart at en på 20 går etter ei på 15, ja.

Anonymkode: b3bd3...41a

Er ikke sikkert han visste alderen da de ble kjent. Synes de så jevngamle ut og at hun fremstod som mer moden. Kanskje de ikke ble sammen før etter noen år heller, men at de har kjent hverandre så lenge. 

Anonymkode: a0c43...0eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ingveis skrev:

Men det er jo ikke viktig? Hadde de møttes når de var 20 og 25 hadde jo ingen reagert. Det er fortsatt den samme aldersforskjellen. Syns det var en rar ting å henge seg opp i.

Det er ikke viktig til det er din egen datter det gjelder.

Anonymkode: b3bd3...41a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke viktig til det er din egen datter det gjelder.

Anonymkode: b3bd3...41a

Herregud for en dramatikk 😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2019 den 0.27, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk donorbarn for noen uker siden, og det anbefales virkelig! Ble 38 uten å møte en mann som ville ha barn, men det bille jeg! Ikke tøft på noen som helst måte, bare stas og kos 😊  Og selve prosessen med og i Danmark var veldig fin. Jeg brukte Stork klinikken, da. Den var mye hyggeligere enn klinikken i programmet. Kanskje derfor det fremstod litt tøft...? 

Jeg ville aldri fått barn med en kompis, tenk gjennom hva dere gjør om det kommer partnere inn i bildet, flytting, valg av skole, oppdragelse etc. Og så får du bare se barnet ditt 50% av tiden (om dere ikke bor sammen). Vennskapet skal være eksepsjonelt stabilt for at det skal funke! Så tenk nøye gjennom det 😊

Anonymkode: 1a0bc...9e0

gratulere så mye 😁😁 så kjekt!
For min del så "må" jeg ha hjelp fra en annen part, derfor jeg vil ha med en venn. 
Har en jobb som gjør det vanskelig enkelte dager hvis jeg hadde vært alene, og det er en jobb jeg håper å ha i maaange år fremover.

Partner, flytting, valg av skole og oppdragelse er jo uansett ting man ofte må deale med hvis man ikke lenger er sammen, slik som det er for veldig mange. 
Tror ikke det kommer til å være store problemer, så lenge vi klarer å kommunisere :)  Jeg føler i hvert fall at det er det rette for meg, og er veldig positiv til denne ordningen. Tror det blir det letteste for meg, selv om det gjerne ikke funker for andre.
Jeg har forresten god tid, så dette er ikke noe som blir gjort sånn plutselig😅

Brukte gjerne litt feil ord når jeg sa tøft (bruker det ofte her når noe er kult, kjekt)..  Jeg fikk en positiv oppfatning av det hele :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2019 den 21.46, AnonymBruker skrev:

Og sånn er det for kvinner også. Når  myndighetene vil prøve å påvirke dette, bør de henvende seg også til deg og andre menn, ikke bare kvinner. 

Anonymkode: 6ff16...477

Staten må gjerne henvende seg mer til meg og andre menn. Hjelper neppe å mase på meg om at jeg skal få meg barn for jeg setter ikke en unge til verden kun fordi noen maser på meg. Men om staten vil tilrettelegge for at menn i større grad skal kunne bli fedre så er jeg selvsagt for det. 

Det er vel ingen grunn til å late som om staten favoriserer menn når det kommer til å bli forelder. 

Anonymkode: e515b...4fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er rart at en på 20 går etter ei på 15, ja.

Anonymkode: b3bd3...41a

Ikkesant! Ingen oppegående person på 20 år blir sammen med en 15 åring. Der er snakk om at en 9-klassing blir sammen med en som gikk yt av videregående for to år siden, er jo sjukt pervo opplegg😂

Anonymkode: 21d73...857

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ingveis skrev:

Herregud for en dramatikk 😂

Kom fra rett person.

Anonymkode: b3bd3...41a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Ingveis skrev:

Dagens 😂😂😂

«Unnskyld meg, men hvis DET er hva du sitter igjen med etter episoden så syns jeg synd på deg». Det er dramatikk, men nå avslutter vi dette og heller følger med på herlige Else😊

Anonymkode: b3bd3...41a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

«Unnskyld meg, men hvis DET er hva du sitter igjen med etter episoden så syns jeg synd på deg». Det er dramatikk, men nå avslutter vi dette og heller følger med på herlige Else😊

Anonymkode: b3bd3...41a

God idé. Kvinneguiden er giftig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ingveis skrev:

God idé. Kvinneguiden er giftig.

Da er vi enige om noe!

Anonymkode: b3bd3...41a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, ikkevoksen skrev:

Når du er 20 er du voksen. Det er ikke en 15-åring. Det er ikke rart å henge seg opp i i det hele tatt.

En gutt på 20 er ikke særlig voksen. 

Anonymkode: db965...c4a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...