Gå til innhold

Else om barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er egentlig overrasket over at hun føler press om barn og at hun har inntrykk av at "alle" burde ha kjernefamilie. Jeg har aldri merket noe på at jeg ikke vil ha barn, så kjenner ikke igjen de holdningene der

Anonymkode: 232f1...070

Hun sa i intervju med Lindmo at hun har mye kjærlighet til overs. At hun vil være den personen moren hennes var for henne. 

Jeg tror det er sårt for henne å ikke ha moren sin, at det er et tomrom. Og at hun vil fylle det tomrommet med et barn. Hennes kjernefamilie ble ødelagt, så hun vil skape en ny.

Veldig fin serie ❤️ Det er så få som snakker om å få barn gjennom donor, så det er jeg glad for at hun tok med. Episoden hvor hun dro til Danmark og faktisk ble kjent med en donor. Og kontrasten, hvor hun møtte et donorbarn. For en rå og ekte serie.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er egentlig overrasket over at hun føler press om barn og at hun har inntrykk av at "alle" burde ha kjernefamilie. Jeg har aldri merket noe på at jeg ikke vil ha barn, så kjenner ikke igjen de holdningene der

Anonymkode: 232f1...070

Kommer veldig ann på hvilket miljø man vanker i. Alle hennes nærmeste venninner har barn.

Anonymkode: 3409c...30d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er egentlig overrasket over at hun føler press om barn og at hun har inntrykk av at "alle" burde ha kjernefamilie. Jeg har aldri merket noe på at jeg ikke vil ha barn, så kjenner ikke igjen de holdningene der

Anonymkode: 232f1...070

Du fikk ikke med deg talen til Erna Solberg, og stormen i etterkant? 

Jeg tror heller det er du som er heldig med holdningene i din omgangskrets, enn at det er så rart at hun føler et visst press om å få barn. 

Kan forsåvidt være enig i at man som singel ikke burde kjenne på det presset da.. eller, det burde jo ikke vært noe press om det overhodet, singel eller ei! Men, jeg forstår at hun kjenner på det, for jeg oppfatter samfunnet på generelt grunnlag som at det forventes at man danner en familie og får barn. Ei singel dame får spørsmålet «Skal ikke du finne deg en mann snart?» flere ganger.. og så finner hun seg en mann, og det går en liten stund og så kommer «dere skal ikke ha barn snart da?».

Anonymkode: 6b27d...73e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk fin serie. Jeg er i lignende situasjon som Else, og kjente at jeg virkelig vurderer Danmark som et alternativ, dersom ikke drømmemannen på mirakuløst vis dukker opp innen et par år. Modige, flotte damer som får det til!

Reagerte på det han legen i Danmark sa. Er det virkelig så mange fordeler fysisk og sosialt med å få barn? Ble litt skremt jeg... Trodde det rent fysisk var bedre for å kroppen å ikke få. Er jo haugevis av plager og potensielle skader.

Og det at det er lettere for en dame med barn å finne mann? Har alltid tenkt motsatt jeg, at det er enklere for ei barnløs. 

Anonymkode: 0f742...550

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/16/2019 at 8:09 PM, AnonymBruker said:

Bifil 

Anonymkode: 6655b...e2d

I boken sin «Else går til psykolog» snakker hun om legningen sin, og jeg fikk veldig inntrykk av at hun er heterofil (hovedsaklig). Jentekjæresten var mer... et unntak

Anonymkode: 0d52b...0c2

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I boken sin «Else går til psykolog» snakker hun om legningen sin, og jeg fikk veldig inntrykk av at hun er heterofil (hovedsaklig). Jentekjæresten var mer... et unntak

Anonymkode: 0d52b...0c2

Hovedsakelig heterofil??

Else Kåss Furuseth sa i et intervju, i forbindelse med denne serien, at hun har vært i et langt forhold, og det var med en dame. Utover det er det vel uvesentlig hvilken legning hun har. Hun våger å pirke i problemstillinger folk flest tier ihjel, og det blir bra tv av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at hun har omtalt jentekjæresten som en «fase» eller noe sånt, og at hun faktisk er hetero. 

Anonymkode: 3125a...8e7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Oida said:

Hovedsakelig heterofil??

Else Kåss Furuseth sa i et intervju, i forbindelse med denne serien, at hun har vært i et langt forhold, og det var med en dame. Utover det er det vel uvesentlig hvilken legning hun har. Hun våger å pirke i problemstillinger folk flest tier ihjel, og det blir bra tv av det.

Else omtalte dette selv, og det var ingen fordommer eller hat fra hverken henne eller meg når jeg skrev det der. Grunnen til at Else omtalte det i boken sin er sammensatt, men en av grunnene er at hun fikk tredd en legningsbeskrivelse over hodet som hun ikke kjente seg igjen i. Det må være lov. Jeg anser henne som heterofil. 

Hilsen homo som virkelig ikke bryr meg om andres legninger, annet enn at vi skal være forsiktige med å definere andres uten deres samtykke.

Anonymkode: 0d52b...0c2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Else omtalte dette selv, og det var ingen fordommer eller hat fra hverken henne eller meg når jeg skrev det der. Grunnen til at Else omtalte det i boken sin er sammensatt, men en av grunnene er at hun fikk tredd en legningsbeskrivelse over hodet som hun ikke kjente seg igjen i. Det må være lov. Jeg anser henne som heterofil. 

Hilsen homo som virkelig ikke bryr meg om andres legninger, annet enn at vi skal være forsiktige med å definere andres uten deres samtykke.

Anonymkode: 0d52b...0c2

Hvordan får du det til at jeg har definert legningen på Else Kåss Furuseth?

Jeg skrev at hennes legning er uvesentlig. Det for meg langt fra å definere eller tre en legning nedover hodet på noen.

Hilsen heterofil med homofile familiemedlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2019 den 20.21, AnonymBruker skrev:

Likte ikke legen i Danmark... episode 2.

Anonymkode: 6655b...e2d

Det var priceless uttrykket hans når Else spurte han om man ikke fikk ‘hue ut av si ega ræv’ ved å få barn.  Han skjønte ikke bæret🤣🤣

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare sett den første episoden, men skal absolutt følge med videre. Else er bare så god ❤️ Så flink til å snakke med alle slags personer og i alle aldre, og det gjør det så fint. Og morsomt :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/19/2019 at 11:30 PM, Oida said:

Hvordan får du det til at jeg har definert legningen på Else Kåss Furuseth?

Jeg skrev at hennes legning er uvesentlig. Det for meg langt fra å definere eller tre en legning nedover hodet på noen.

Hilsen heterofil med homofile familiemedlemmer.

Kjære deg. Jeg skrev om Elses legning basert på hennes egne uttalelser, fordi hun ikke kjente seg igjen i «lesbekortet» hun fikk utselt av pressen da hun fikk seg en jentekjæreste. Jeg kommer ikke til å gå videre inn på tankene hennes rundt dette, du får lese boka selv hvis du er interessert 🙂 

Det jeg derimot vil si er at det var ganske tydelig at du kritiserte mitt innlegg. Da må du tåle at folk svarer deg. Makan! Jeg svarte bare på noe noen lurte på, med informasjon Else gledelig har delt med verden. Hun identifiserer seg ikke som lesbisk. At DU synes det er irrelevant får være deg om det. Jeg synes det er flott at Else er åpen om dette så man kan se at det finnes et større spektrum enn kun «lesbisk og heterofil». Det er så lite irrelevant som overhode mulig. Jeg hyller henne for dette!

Else er en flott dame! Er veldig spent på resten av serien, her er det mye spennende som kan dukke opp 🤩 Synes forøvrig donor i Danmark er en flott måte å få barn på. Hvis man skal unngå alle fallgruver for barns psyke, så må man nesten holde seg unna å få barn. Barnet kan like så godt bli deprimert over å ha en drittsekk av en far som å ha ukjent donor fra Danmark. Livet kommer ikke med noen garantier, så kjør på sier nå jeg 😍

Anonymkode: 0d52b...0c2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo godt når hun satte på musikken foran legen, også begynte de å diskutere musikk istedet 🤣🤣 

Anonymkode: e3f9f...30f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lo godt når hun satte på musikken foran legen, også begynte de å diskutere musikk istedet 🤣🤣 

Anonymkode: e3f9f...30f

Ja, og han bare : «Jeg blir irritert. Det er skikkelig dårlig musikk» på godt dansk.😅😅

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.11.2019 den 1.31, AnonymBruker skrev:

Kjære deg. Jeg skrev om Elses legning basert på hennes egne uttalelser, fordi hun ikke kjente seg igjen i «lesbekortet» hun fikk utselt av pressen da hun fikk seg en jentekjæreste. Jeg kommer ikke til å gå videre inn på tankene hennes rundt dette, du får lese boka selv hvis du er interessert 🙂 

Det jeg derimot vil si er at det var ganske tydelig at du kritiserte mitt innlegg. Da må du tåle at folk svarer deg. Makan! Jeg svarte bare på noe noen lurte på, med informasjon Else gledelig har delt med verden. Hun identifiserer seg ikke som lesbisk. At DU synes det er irrelevant får være deg om det. Jeg synes det er flott at Else er åpen om dette så man kan se at det finnes et større spektrum enn kun «lesbisk og heterofil». Det er så lite irrelevant som overhode mulig. Jeg hyller henne for dette!

Else er en flott dame! Er veldig spent på resten av serien, her er det mye spennende som kan dukke opp 🤩 Synes forøvrig donor i Danmark er en flott måte å få barn på. Hvis man skal unngå alle fallgruver for barns psyke, så må man nesten holde seg unna å få barn. Barnet kan like så godt bli deprimert over å ha en drittsekk av en far som å ha ukjent donor fra Danmark. Livet kommer ikke med noen garantier, så kjør på sier nå jeg 😍

Anonymkode: 0d52b...0c2

For det første, jeg har null problem med at folk svarer meg. Jeg har derimot et problem med å bli tilagt meninger jeg ikke har.

For det andre, jeg kritiserte ikke ditt innlegg. Jeg satte spørsmål ved utsagnet, "hovedsakelig hetrofil". Det av den enkle grunn at jeg for kort tid siden hørte et intervju med Else Kåss Furuseth hvor hun fortalte at det lengste forholdet hun hadde vært i var med en kvinne.

For meg er det irrelevant hvilken legning hun har. Jeg synes som sagt hun er dyktig, og har en flott tilnærming til de tabubelagte emnene hun har tar opp i sine programmer.

Når det er sagt så heier jeg på alle som tørr stå frem med sin legning og være den de er. I min krets brukes ofte begrepet "flytende seksualitet" av personer som ikke vil puttes i båsen bifil.

Å ja, det er en flott serie som jeg gleder meg til å følge videre. Som deg har jeg ingen motforestillinger mot å bruker donor for å få barn. Det å være åpen om dette til barnet når spørsmål kommer og en støtte underveis i oppveksten gir trygghet. Ikke minst, familie er så langt mer enn A4 med mamma, pappa og barn.

Endret av Oida
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2019 den 20.21, AnonymBruker skrev:

Likte ikke legen i Danmark... episode 2.

Anonymkode: 6655b...e2d

Nå har jeg sett episoden og jeg skjønner ikke hva du mener? Han var jo ganske anonym. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2019 den 23.41, AnonymBruker skrev:

Du fikk ikke med deg talen til Erna Solberg, og stormen i etterkant? 

Jeg tror heller det er du som er heldig med holdningene i din omgangskrets, enn at det er så rart at hun føler et visst press om å få barn. 

Kan forsåvidt være enig i at man som singel ikke burde kjenne på det presset da.. eller, det burde jo ikke vært noe press om det overhodet, singel eller ei! Men, jeg forstår at hun kjenner på det, for jeg oppfatter samfunnet på generelt grunnlag som at det forventes at man danner en familie og får barn. Ei singel dame får spørsmålet «Skal ikke du finne deg en mann snart?» flere ganger.. og så finner hun seg en mann, og det går en liten stund og så kommer «dere skal ikke ha barn snart da?».

Anonymkode: 6b27d...73e

Og så kommer spørsmålet.. "Når kommer nestemann?" Men hvis folk får mer enn 3 barn, nei da, altså.. 💕😂😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om Else kommer til å diskutere den potensielt arvelige familiesykdommen. 

Anonymkode: f92ea...48f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...