Gå til innhold

Else om barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg syns løsningen der man får barn med en venn er kjempeflott! Samarbeidet er garantert mye bedre der, sammenlignet med oss fraskilte med problematiske ekser.

Arvelige sykdommer kan man forresten aldri sikre seg mot uansett hva man har i slekten eller hvem man lager barn med. Hadde ikke latt vær å få barn fordi søsteren og moren har/hadde bipolar lidelse. 😏 Sannsynligheten for nedarving er ikke stor. 

Else er fantastisk; og burde absolutt få barn om hun ønsker det. Vil si at det eventuelle barnet hadde vert heldig. 

Anonymkode: 7b5e9...aff

Det er ikke "bare" moren og søsteren som hadde/har det. Broren hennes også.

Anonymkode: 84b67...ccb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke "bare" moren og søsteren som hadde/har det. Broren hennes også.

Anonymkode: 84b67...ccb

Så på bakgrunn av det; så skal man ikke få barn? Da er det jammen mange som skulle sterilisert seg. 

Anonymkode: 7b5e9...aff

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun informerte bare om hvordan utfallet kunne bli. Og ganske sikkert blir også uten at hun dømmer Else. Hverken for tankene hennes eller om hun faktisk hadde gjort det. 

Anonymkode: 91db9...bfd

Nei, hun gjorde ikke det. Hun kom med de verste eksemplene på de verste menneskene og sa "hallois" osv på en veldig nedlatende måte. Det var ingen objektivt der, hun prakket egne negative meninger på Else og forsøkte få henne til å tenke at det var en dum ide. Virker som om søsteren er vant til å dominere i en meningsutveksling ved å bruke den type språk

Anonymkode: 232f1...070

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hun gjorde ikke det. Hun kom med de verste eksemplene på de verste menneskene og sa "hallois" osv på en veldig nedlatende måte. Det var ingen objektivt der, hun prakket egne negative meninger på Else og forsøkte få henne til å tenke at det var en dum ide. Virker som om søsteren er vant til å dominere i en meningsutveksling ved å bruke den type språk

Anonymkode: 232f1...070

Da oppfattet vi forskjellig. 

Anonymkode: 91db9...bfd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke en nettside for folk som ønsker å få barn med en venn? Det er da blitt såpass (relativt) vanlig nå at det burde virkelig finnes et nettsted for enslige, homo og andre som ønsker seg barn. Synes det var litt rart at Else vurderte en såpass useriøs kanal som Instagram og ikke heller la ut kontaktannonsen sin på et seriøst nettsted. 

Anonymkode: 95f46...437

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ntrane skrev:

Du forstår ikke essensen her. ONS er ikke det samme som å gå inn for å bli gravid med donor (ukjent eller mann som ikke vil være far til barnet).

Etter min bok så skal man legge til rette best mulig vilkår for eventuelle  planlagte barn. Blir man gravid med ukjent mann på ONS så gjør du barnet, deg selv og ikke minst samfunnet en tjeneste med å ta et etisk og borgerlig ansvar.

Dine spørsmål og "motargumenter" røper deg. Du fremstår som litt enkel? For å si det slik, jeg blir ikke overrasket hvis du har barn av sæddonor. Mener ikke å være slem, men du provoserer meg såpass at jeg mistenker deg for å trolle.

 

 

Det er faktisk endel som har ons i den hensikt å bli gravid, noen av de igjen sier aldri til bf at de er gravide og fører ikke opp far på attesten.

 

Er ikke uenig i at barnet i utgangspunktet bør kjenne begge sine foreldre, men klarer å skjønne at ikke alle tenker på samme måte som meg.

 

Du blir alt for lett provosert, kanskje du må jobbe litt med deg selv der.

 

Alle mine barn er blitt til innenfor rammen av ekteskapet og med unntak av et ivf barn (min manns sæd) så er de laget på gamlemåten.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke "bare" moren og søsteren som hadde/har det. Broren hennes også.

Anonymkode: 84b67...ccb

Men er det kun arv? Kan det ikke og være et miljøperspektiv her?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke "bare" moren og søsteren som hadde/har det. Broren hennes også.

Anonymkode: 84b67...ccb

Husk at søsken deler oppvektst/miljø i tillegg til gener/arv. Mange av oss som er genetisk disponert for psykisk sykdom uten at det har gitt utslag.

Det er umulig å spå hvordan de ulike faktorene slår ut med tanke på barna. Det kan og være at begge foreldrene var bærer av et gen og dermed gjorde barna dobbelt så utsatt sammenlignet med hvis foreldrene hadde fått barn med noen andre. Poenget er uansett at det blir ren lotto og gjetning og absolutt ingen grunn i seg selv til ikke å få barn. 

 

Anonymkode: 5e49a...e7f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Da oppfattet vi forskjellig. 

Anonymkode: 91db9...bfd

Ja, jeg oppfattet riktig, du oppfattet feil

Anonymkode: 232f1...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk hvis hun får barn med Morten, da! Wow, altså. Så spennende. Det blir jo Norges nye prins/prinsesse i så fall. 💞

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg oppfattet riktig, du oppfattet feil

Anonymkode: 232f1...070

Det var da hæveødig bastant og si. 

Anonymkode: 91db9...bfd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt Else og tror hun hadde blitt en god mor. Skulle ønske hun skjønte hvor bra hun er, det innlegget hun skrev på Instagram virket ikke desperat, det var bare fint. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, WhiteSwan skrev:

Jeg har møtt Else og tror hun hadde blitt en god mor. Skulle ønske hun skjønte hvor bra hun er, det innlegget hun skrev på Instagram virket ikke desperat, det var bare fint. 

Men hun skrev ikke noe innlegg på Instagram, eller har jeg misforstått? 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Kaisamaia skrev:

Men hun skrev ikke noe innlegg på Instagram, eller har jeg misforstått? 😊 

Jo, jeg likte innlegget og hun fikk flest positive kommentarer men Kanskje det er slettet nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/27/2019 at 8:10 PM, ntrane said:

Du forstår ikke essensen her. ONS er ikke det samme som å gå inn for å bli gravid med donor (ukjent eller mann som ikke vil være far til barnet).

Etter min bok så skal man legge til rette best mulig vilkår for eventuelle  planlagte barn. Blir man gravid med ukjent mann på ONS så gjør du barnet, deg selv og ikke minst samfunnet en tjeneste med å ta et etisk og borgerlig ansvar.

Dine spørsmål og "motargumenter" røper deg. Du fremstår som litt enkel? For å si det slik, jeg blir ikke overrasket hvis du har barn av sæddonor. Mener ikke å være slem, men du provoserer meg såpass at jeg mistenker deg for å trolle.

 

 

Man kan velge kjent donor som har forpliktet seg til ett møte når barnet er fylt 18, da kan barnet få disse svarene. 

Det virker som du bor i en boble og tror alle andre barn er produkt av et stabilt parforhold med alt på stell, mem det er langt fra sannheten og slik har det aldri vært. 

Det er forøvrig forsket på slik barn, de fleste er jo godt voksne nå, og det viser seg at disse barna har det bedre enn gjennomsnittet, sannsynligvis fordi de har foreldre som var veldig motivert, voksne, klar for barn og godt forberedt, som regel ressurssterke og i stand til å ta grep osv - men enn mange andre. 

Anonymkode: 6ff16...477

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/27/2019 at 8:53 PM, AnonymBruker said:

Oi, hun søsteren driver med stygge hersketeknikker, syntes jeg. Ser episode 3. Else burde gi faen i hva andre tenker og fpå barn i kollektiv om hun vil det. Gi faen i at dømmende mennesker som søsteren mener det er teit. Man blir aldri lykkelig om man ikke tørr gjøre det som er annerledes og som gjør en glad fordi man er redd for hva andre smålige mennesker tenker

Men jo, er alltids problematisk med arvelige sykdommer. Kjenner flere som er syke både av fysisk og psykisk sykdom og gjengangeren er at de lever livene sine på kompromiss. De lever i et helvete der de forsøker gjøre det beste ut av situasjonen

Anonymkode: 232f1...070

Enig i at søsterens svar var dømmende, men dømmende og bedrevitende på den måten som unge - og dermed litt ignorante - personer kan være. Jo eldre man blir, desto mindre svart/hvitt blir det. Samtidig synes jeg søsteren ikke anerkjente Elses følelser rundt det hele, at hun har kjærlighet til overs og som er fullt berettiget uansett - fordi det er HENNES følelser. Ville jo vært flott om hun møtte en mann da, men om ikke, så ville det jo vært fantastisk om hun fikk med en venn. Hun har så mye å gi ❤️

Anonymkode: 6ff16...477

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes søsteren kom med gode, reflekterte råd.

Anonymkode: 4837b...ff1

Enig. Og ærlige som søsken med en nært forhold kan tillate seg og være. 

Anonymkode: 91db9...bfd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER denne serien og at den har fått såpass mye oppmerksomhet. I denne tiden med "barnepress" (jmfr Ernas tale) der det virker som en etablert sannhet at folk utsetter barn pga karriere, egotripp osv, tar serien fatt i et kjempepoeng: Mange damer mangler en mann til å få barn med!

Når jeg tenker på min utvidete bekjentkrets er det kanskje 2-3 stk av 50 stk som er frivillig barnløse. Dvs de vil ikke ha barn av ulike grunner. Det er derimot ca 10-15 som vil ha barn, men som ikke får pga mangel på mann eller de er i forhold med en mann som ikke vil, ikke er klar osv osv. Dvs mannen, eller mangel på mann, er bremseklossen for de aller, aller fleste barnløsedamer jeg kjenner. Dette snakkes det usedvanlig lite om. Jeg tror ikke barneproduksjonen i Norge kommer til å øke før MENNENE skjerper seg og endrer holdning.

At det nå blir mer og mer akseptert å få barn uten mann, er fantastisk. Jeg har et lite ønske om at dette kanskje kan få rumpa i gir hos alle de menn der ute som aldri er klar. Vel, da stikker dama til Danmark og du får aldri bli far. Nå sitter menn med all makt når det gjelder barneproduksjon, men spørs om det ikke snur snart når flere oppdager andre muligheter.

Jeg har også veldig sansen for sårbarheten Else viser. Hun viser hvor sårt det er å stå i den situasjonen. Dette tror jeg mange "jeg møtte kjæresten første året på studiet og vi har vært sammen siden"-damer ikke tenker på. For mange går livet knirkefritt med partner-forlovelse-ekteskap-barn innen 30, men for veldig, veldig mange andre er det et reelt problem at de enten ikke treffer den rette eller er sammen med en fyr som aldri får ut fingeren.

Anonymkode: 0f742...550

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg synes søsteren kom med gode, reflekterte råd.

Anonymkode: 4837b...ff1

Hvilke råd var egentlig det? 

Anonymkode: 6ff16...477

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...