Gå til innhold

Else om barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men hvorfor vente så lenge med å få barn at man nesten er ufruktbar og må ty til sæd donasjoner og IVF behandlinger ?

Anonymkode: a5b72...fc0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sansen for henne og håper at hun finner en mann istedet for sæd donasjon. Det er bedre for barnet.

Anonymkode: a5b72...fc0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor vente så lenge med å få barn at man nesten er ufruktbar og må ty til sæd donasjoner og IVF behandlinger ?

Anonymkode: a5b72...fc0

Fordi ikke alle finner en partner.

Anonymkode: a0c43...0eb

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett episode 3 så må jeg innrømme at jeg fikk et litt annet inntrykk av Else. Har alltid digget henne, men også tatt mye av det hun sier og gjør med en klype salt og tenkt at programmet i utgangspunktet var en blanding av samfunnskritikk og humor/underholdning. Men det begynner gradvis å gå mer og mer opp for meg at de tankene hun deler i serien er ganske rå og ærlige, som for eksempel scenen der hun snakker med søsteren om å legge ut etterlysning etter barnefar på Instagram.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2019 den 2.46, AnonymBruker skrev:

Huff...

Anonymkode: 8baab...e2f

Hva er huff?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.11.2019 den 19.51, Keikolina skrev:

Hun ser så gammel ut, derfor.

Hva er det som gjør at du syns hun ser gammel ut?

Syns hun ser ut som midt 30

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2019 den 16.57, AnonymBruker skrev:

Er egentlig overrasket over at hun føler press om barn og at hun har inntrykk av at "alle" burde ha kjernefamilie. Jeg har aldri merket noe på at jeg ikke vil ha barn, så kjenner ikke igjen de holdningene der

Anonymkode: 232f1...070

Kommer vel an på Fam og omgangskrets

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2019 den 17.48, ntrane skrev:

Digger Else. men synes sæddonasjon er ufyselig mtp barnet. det er å gamble med barnets psyke.

Hvordan?

Hvorfor mener du det?

Hvordan ser du på åpen kontra lukket sæddonasjon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Fru Uperfekt said:

Hvordan?

Hvorfor mener du det?

Hvordan ser du på åpen kontra lukket sæddonasjon?

Man vet ikke hvordan det eventuelle mennesket vil håndtere å ikke vite sitt opphav eller det å ikke ha en far. 

Å gjøre seg gravid på denne måten er å sette sine egne egoistiske ønsker foran tanken å ønske et barns beste. 

Har null respekt for damer som gjør slikt og stiller meg sterkt kritisk til deres vurderingsevne og resonnemang. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, ntrane skrev:

Man vet ikke hvordan det eventuelle mennesket vil håndtere å ikke vite sitt opphav eller det å ikke ha en far. 

Å gjøre seg gravid på denne måten er å sette sine egne egoistiske ønsker foran tanken å ønske et barns beste. 

Har null respekt for damer som gjør slikt og stiller meg sterkt kritisk til deres vurderingsevne og resonnemang. 

Det blir jo samme som en ons graviditet

Mange som vokser opp med ukjent far uten at det gjør de til dårligere mennesker.

 

Tja, her må det nesten forskning til.

 

Hva som gjør at et menneske får respekt eller ikke av andre mennesker er forskjellig så alle vil nok ikke være på din side her.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Fru Uperfekt said:

Det blir jo samme som en ons graviditet

Mange som vokser opp med ukjent far uten at det gjør de til dårligere mennesker.

 

Tja, her må det nesten forskning til.

 

Hva som gjør at et menneske får respekt eller ikke av andre mennesker er forskjellig så alle vil nok ikke være på din side her.

Du forstår ikke essensen her. ONS er ikke det samme som å gå inn for å bli gravid med donor (ukjent eller mann som ikke vil være far til barnet).

Etter min bok så skal man legge til rette best mulig vilkår for eventuelle  planlagte barn. Blir man gravid med ukjent mann på ONS så gjør du barnet, deg selv og ikke minst samfunnet en tjeneste med å ta et etisk og borgerlig ansvar.

Dine spørsmål og "motargumenter" røper deg. Du fremstår som litt enkel? For å si det slik, jeg blir ikke overrasket hvis du har barn av sæddonor. Mener ikke å være slem, men du provoserer meg såpass at jeg mistenker deg for å trolle.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett episode 4 nå. Jeg tenker man kan ha et godt og verdifullt liv uten barn. Men jeg syns det er veldig riktig å lage et program hvor det ikke er den typiske kjernefamilien som utgangspunkt. Føler virkelig Else kunne blitt en god og omsorgsfull mor eller fostermor, blir spennende å se hva hun tenker selv når programmet er over. 

Anonymkode: ed997...4f9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke hun hadde hatt mangel på omsorg i hvert fall. Hun virker som en person som gir veldig mye av seg selv.

Anonymkode: 45915...50a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, ntrane skrev:

Man vet ikke hvordan det eventuelle mennesket vil håndtere å ikke vite sitt opphav eller det å ikke ha en far. 

Å gjøre seg gravid på denne måten er å sette sine egne egoistiske ønsker foran tanken å ønske et barns beste. 

Har null respekt for damer som gjør slikt og stiller meg sterkt kritisk til deres vurderingsevne og resonnemang. 

Hva med heterofile par som bruker donor da? 

Anonymkode: 91db9...bfd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes Else virker som en herlig dame som har gått gjennom utrolig mye vondt i løpet av livet.

Jeg unner henne bare det beste, men samtidig er jeg av den oppfatning at når det er så mange i en familie som har diagnosen bipolar lidelse, så bør man så godt det lar seg gjøre unngå å få barn. Det er en diagnose som er arvelig. Så vidt jeg vet har ikke Else selv den diagnosen, men når flere i den familien som sagt har hatt og har den, så tror jeg det er en stor risiko for at et fremtidig barn også kan få det. Det påvirker ikke "bare" det eventuelle barnet, men også eventuelle fremtidige søsken, eventuelle fremtidige livspartnere etc.

Jeg kjenner til en annen familie som er hardt rammet av den diagnosen, og jeg er av den oppfatning at det er tøffere enn hva mange av dem liker å snakke om. For ikke å snakke om inngiftede personer i den slekta.

Anonymkode: 84b67...ccb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hun søsteren driver med stygge hersketeknikker, syntes jeg. Ser episode 3. Else burde gi faen i hva andre tenker og fpå barn i kollektiv om hun vil det. Gi faen i at dømmende mennesker som søsteren mener det er teit. Man blir aldri lykkelig om man ikke tørr gjøre det som er annerledes og som gjør en glad fordi man er redd for hva andre smålige mennesker tenker

Men jo, er alltids problematisk med arvelige sykdommer. Kjenner flere som er syke både av fysisk og psykisk sykdom og gjengangeren er at de lever livene sine på kompromiss. De lever i et helvete der de forsøker gjøre det beste ut av situasjonen

Anonymkode: 232f1...070

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oi, hun søsteren driver med stygge hersketeknikker, syntes jeg. Ser episode 3. Else burde gi faen i hva andre tenker og fpå barn i kollektiv om hun vil det. Gi faen i at dømmende mennesker som søsteren mener det er teit. Man blir aldri lykkelig om man ikke tørr gjøre det som er annerledes og som gjør en glad fordi man er redd for hva andre smålige mennesker tenker

Men jo, er alltids problematisk med arvelige sykdommer. Kjenner flere som er syke både av fysisk og psykisk sykdom og gjengangeren er at de lever livene sine på kompromiss. De lever i et helvete der de forsøker gjøre det beste ut av situasjonen

Anonymkode: 232f1...070

Hun informerte bare om hvordan utfallet kunne bli. Og ganske sikkert blir også uten at hun dømmer Else. Hverken for tankene hennes eller om hun faktisk hadde gjort det. 

Anonymkode: 91db9...bfd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns løsningen der man får barn med en venn er kjempeflott! Samarbeidet er garantert mye bedre der, sammenlignet med oss fraskilte med problematiske ekser.

Arvelige sykdommer kan man forresten aldri sikre seg mot uansett hva man har i slekten eller hvem man lager barn med. Hadde ikke latt vær å få barn fordi søsteren og moren har/hadde bipolar lidelse. 😏 Sannsynligheten for nedarving er ikke stor. 

Else er fantastisk; og burde absolutt få barn om hun ønsker det. Vil si at det eventuelle barnet hadde vert heldig. 

Anonymkode: 7b5e9...aff

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...