Lissygloss Skrevet 24. januar 2020 #381 Del Skrevet 24. januar 2020 Vi har bugaboo buffaloo (som erstattes av B. fox) og er kjempefornøyd. Går bra i skog og i by, lett å trille og pakke sammen i bil. Likte også best sjal for da kunne jeg amme i sjalet mens jeg lagde mat f.eks. Han hatet selen i allefall. Har OUL fredag 13 mars, er veldig spent! Har ultralyd på jobb, så sneik med til en utvendig sjekk i går og da så jeg både hjerte og bevegelse ❤️ Så kanskje jeg får slappet av litt fremover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whateverusay Skrevet 24. januar 2020 #382 Del Skrevet 24. januar 2020 Vi har vært veldig fornøyd med Stokke Xplory, men bor midt i byen, så vet ikke hvor god den er i terreng. Mine krav til vogn var at sittedelen kunne monteres begge veier og at den var høy. Nå får vi to tette som krever en duovogn så vurderer bugaboo donkey duo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 25. januar 2020 Forfatter #383 Del Skrevet 25. januar 2020 12 timer siden, J1994 skrev: Fikk se et perfekt hjerte slå på ultralyd i dag ❤ Fikk kun målt hodet og magen pga.den var så aktiv, så vanskelig å måle lengde 😅 Utifra de målene trodde hun jeg var et par/tre dager kortere på vei, men hadde ingenting å si nå. Går derfor utifra den samme terminen Kjønn var helt umulig å se sa hun, men det er helt greit Haha, artig med en aktiv krabat! Hvor langt er du på vei nå? Var det TUL? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 25. januar 2020 Forfatter #384 Del Skrevet 25. januar 2020 12 timer siden, Sunnysun skrev: Sniker meg inn her 😁 Sunnysun - B1 - 25 år - termin 7.august Velkommen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 25. januar 2020 #385 Del Skrevet 25. januar 2020 7 minutter siden, Kassiopeia8 skrev: Haha, artig med en aktiv krabat! Hvor langt er du på vei nå? Var det TUL? Ja, veldig morsomt 😁 Ja, 13+3. Privat da, siden vi fikk offentlig i uke 8. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 25. januar 2020 Forfatter #386 Del Skrevet 25. januar 2020 Akkurat nå, J1994 skrev: Ja, veldig morsomt 😁 Ja, 13+3. Privat da, siden vi fikk offentlig i uke 8. Skjønner, var kanskje litt tidlig for å se kjønn ja. Vi skal ikke på UL før OUL i slutten av februar og jeg er sååå spent. Håper virkelig de klarer å se kjønn 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 25. januar 2020 #387 Del Skrevet 25. januar 2020 17 minutter siden, Kassiopeia8 skrev: Skjønner, var kanskje litt tidlig for å se kjønn ja. Vi skal ikke på UL før OUL i slutten av februar og jeg er sååå spent. Håper virkelig de klarer å se kjønn 😅 Jeg har lest om flere som har fått vite rundt denne tiden, og noen hadde rett mens andre hadde feil til de kom på OUL. Men jeg synes det er helt greit å ikke få vite det nå, får vite det før eller senere uansett Vi tok en ul til nå pga. at vi har mistet to ganger tidligere, så klarte ikke vente fra uke 8 til 18 😋 Vi har også OUL i slutten av februar 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 25. januar 2020 Forfatter #388 Del Skrevet 25. januar 2020 15 minutter siden, J1994 skrev: Jeg har lest om flere som har fått vite rundt denne tiden, og noen hadde rett mens andre hadde feil til de kom på OUL. Men jeg synes det er helt greit å ikke få vite det nå, får vite det før eller senere uansett Vi tok en ul til nå pga. at vi har mistet to ganger tidligere, så klarte ikke vente fra uke 8 til 18 😋 Vi har også OUL i slutten av februar 😁 Skjønner det! Alltid godt å få bekreftet at det står bra til. Jeg fikk jo lytte til hjertelyd med Doppler når jeg var 12+3, og det var også veldig deilig. Etter dette har jeg egentlig vært veldig rolig. Føler magen vokser og ingenting tilsier at det ikke skulle være i orden der inne ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 25. januar 2020 #389 Del Skrevet 25. januar 2020 2 timer siden, Kassiopeia8 skrev: Skjønner det! Alltid godt å få bekreftet at det står bra til. Jeg fikk jo lytte til hjertelyd med Doppler når jeg var 12+3, og det var også veldig deilig. Etter dette har jeg egentlig vært veldig rolig. Føler magen vokser og ingenting tilsier at det ikke skulle være i orden der inne ☺️ Når jeg var hos jordmor 11+3 var det ikke et tema en gang her å prøve å lytte etter den. Hun sa at det skulle vi prøve senere. Er vel sikkert forskjellig praksis fra sted til sted, i tillegg er det jo tidlig enda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 26. januar 2020 Forfatter #390 Del Skrevet 26. januar 2020 Haha! Har gått på en smell. Har de siste dagene tillatt meg nettshopping - og vipps har jeg brukt over 6000kr 😱 og hva har jeg egentlig kjøpt??? Ingenting av det mest essensielle. Pengene flyr visst ekstremt fort! Har kjøpt noen gravidklær, noen ting til barnerommet, en stellematte, et bæresjal og en stellesekk. Ikke bra 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 26. januar 2020 #391 Del Skrevet 26. januar 2020 5 timer siden, Kassiopeia8 skrev: Haha! Har gått på en smell. Har de siste dagene tillatt meg nettshopping - og vipps har jeg brukt over 6000kr 😱 og hva har jeg egentlig kjøpt??? Ingenting av det mest essensielle. Pengene flyr visst ekstremt fort! Har kjøpt noen gravidklær, noen ting til barnerommet, en stellematte, et bæresjal og en stellesekk. Ikke bra 🙈 😅😅 Haha... Her har vi kun kjøpt en liten body, strømpebukse, lue og sokker. Følte for å handle en liten ting etter ultralyden fredag 🙈 Men er selv inne hver dag og ser på diverse, så skjønner godt at man fort kan gå på en smell 💸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 26. januar 2020 Forfatter #392 Del Skrevet 26. januar 2020 27 minutter siden, J1994 skrev: 😅😅 Haha... Her har vi kun kjøpt en liten body, strømpebukse, lue og sokker. Følte for å handle en liten ting etter ultralyden fredag 🙈 Men er selv inne hver dag og ser på diverse, så skjønner godt at man fort kan gå på en smell 💸 Ja, vi hadde også begrenset oss til en body frem til nå denne uka. Men var så lett å la seg rive med når jeg først begynte. Jeg tør ikke en gang å si til mannen at jeg har kjøpt disse tingene. Tror jeg får gjemme de i noen måneder 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StripeteSitron Skrevet 28. januar 2020 #393 Del Skrevet 28. januar 2020 Føler meg litt gæærn her, men vi bestilte vogn i går 😬 Det er jo veldig tidlig, men vi fikk overtenning etter en veldig fin ultralyd i går og at vognen vi har sett på er på tilbud nå. Det sto mellom Bugaboo fox og ABC Design Viper 4. Har prøvd begge i butikk, og falt for ABC. Den er også mye rimeligere, spesielt nå som den ligger ute for halv pris. Ønsket i utgangspunktet å kjøpe brukt, men virker ikke som om det er så mange som har hatt den enda så det var vanskelig å finne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meley Skrevet 30. januar 2020 #394 Del Skrevet 30. januar 2020 Ehm jo enkelte leger 🥴 for noen uker sia var jeg å skulle få første kontroll hos legen, da helsestasjonen her ønsker vi har første hos lege. Men legen ante ikke hva han sku gjøre eller noe 🤦♀️ så måtte komme tilbake noen uker senere når han hadde fått opplæring... tilbake i dag, fått satt opp dobbelttime. Der hadde systemet låst seg så ein pasient hadde blitt satt opp på andre halvdel av min dobbelttime 😅 noe han satt halve timen å brumma over. Ikke viste han hvordan han sendte henvisning til UL eller. Å ikke fikk jeg svar på spørsmålene mine om oppfølging av blodtrykk å andre sykdommer jeg har. Å herremin jeg gikk ut derfra meir forvirra ein jeg gikk inn til timen 😅 glad jeg skal til jordmor alt den 6 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 31. januar 2020 Forfatter #395 Del Skrevet 31. januar 2020 21 timer siden, Meley skrev: Ehm jo enkelte leger 🥴 for noen uker sia var jeg å skulle få første kontroll hos legen, da helsestasjonen her ønsker vi har første hos lege. Men legen ante ikke hva han sku gjøre eller noe 🤦♀️ så måtte komme tilbake noen uker senere når han hadde fått opplæring... tilbake i dag, fått satt opp dobbelttime. Der hadde systemet låst seg så ein pasient hadde blitt satt opp på andre halvdel av min dobbelttime 😅 noe han satt halve timen å brumma over. Ikke viste han hvordan han sendte henvisning til UL eller. Å ikke fikk jeg svar på spørsmålene mine om oppfølging av blodtrykk å andre sykdommer jeg har. Å herremin jeg gikk ut derfra meir forvirra ein jeg gikk inn til timen 😅 glad jeg skal til jordmor alt den 6 😅 Det er helt sykt! Haha. At det går an. Bedre lykke neste gang 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 31. januar 2020 Forfatter #396 Del Skrevet 31. januar 2020 Hvordan står det til alle damer? Hvor langt er dere på vei nå, hvordan er formen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 31. januar 2020 #397 Del Skrevet 31. januar 2020 2 timer siden, Kassiopeia8 skrev: Hvordan står det til alle damer? Hvor langt er dere på vei nå, hvordan er formen? I følge babyverden er jeg 14+4 i dag, neste som skal skje er jordmortime den 10.februar Formen mtp.svangerskapet kan jeg ikke klage på. Er fortsatt en del trøtt, så sover mye/slapper av på sofaen. Har i tillegg hatt hodepine konstant siden forrige mandag, så var på en ekstra time hos jordmor tirsdag denne uken. Hun satte det ikke i sammenheng med graviditeten, men kjente at jeg var veldig stiv i nakke og skuldre, så ville jeg skulle prøve varmepakning og lett massasje av samboeren noen dager. Dette føler jeg ikke har hjulpet i det hele tatt, så bestilte meg selv en time til fysioterapeut/akupunktør onsdag neste uke. Har vært hjemme fra jobb hele denne uka da jeg ikke orker noe som helst utenom å ta vare på meg selv (🙈), så får vi se hva neste uke bringer Hvordan går det med deg, @Kassiopeia8? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 31. januar 2020 Forfatter #398 Del Skrevet 31. januar 2020 1 time siden, J1994 skrev: I følge babyverden er jeg 14+4 i dag, neste som skal skje er jordmortime den 10.februar Formen mtp.svangerskapet kan jeg ikke klage på. Er fortsatt en del trøtt, så sover mye/slapper av på sofaen. Har i tillegg hatt hodepine konstant siden forrige mandag, så var på en ekstra time hos jordmor tirsdag denne uken. Hun satte det ikke i sammenheng med graviditeten, men kjente at jeg var veldig stiv i nakke og skuldre, så ville jeg skulle prøve varmepakning og lett massasje av samboeren noen dager. Dette føler jeg ikke har hjulpet i det hele tatt, så bestilte meg selv en time til fysioterapeut/akupunktør onsdag neste uke. Har vært hjemme fra jobb hele denne uka da jeg ikke orker noe som helst utenom å ta vare på meg selv (🙈), så får vi se hva neste uke bringer Hvordan går det med deg, @Kassiopeia8? Så bra du sjekker opp med fysio! Sikkert lurt. Er jo kanskje ikke direkte relatert til graviditet, men kan jo være utløst av forandringene vi nå går gjennom. Jeg er 15+3 i dag. De siste ukene har magen vært synlig og fremtredende, det er stas! Formen er stort sett grei den. Orker fremdeles mye og har energi. Sliter litt med kynnere etter lange dager på jobb, så har bedt om tilrettelegging hos sjefen min i dag. Skal få lengre pause midt på dagen, altså slippe unna storefri, så det er fint! Ellers har jeg også slitt med noe fysioaktig, nemlig vonde stikninger i en skulder. Det er sikkert ikke relatert til graviditet, men er sykt ubehagelig og går ikke over, så jeg må nok også til fysio snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J1994 Skrevet 31. januar 2020 #399 Del Skrevet 31. januar 2020 2 timer siden, Kassiopeia8 skrev: Så bra du sjekker opp med fysio! Sikkert lurt. Er jo kanskje ikke direkte relatert til graviditet, men kan jo være utløst av forandringene vi nå går gjennom. Jeg er 15+3 i dag. De siste ukene har magen vært synlig og fremtredende, det er stas! Formen er stort sett grei den. Orker fremdeles mye og har energi. Sliter litt med kynnere etter lange dager på jobb, så har bedt om tilrettelegging hos sjefen min i dag. Skal få lengre pause midt på dagen, altså slippe unna storefri, så det er fint! Ellers har jeg også slitt med noe fysioaktig, nemlig vonde stikninger i en skulder. Det er sikkert ikke relatert til graviditet, men er sykt ubehagelig og går ikke over, så jeg må nok også til fysio snart. Fysioterapeuten lurte på hvor langt jeg var på vei når jeg ringte, og da sa han at det er jo store forskjeller du skal/er igjennom nå, så kan være at det er graviditeten som har utløst det. Magen min er også synlig nå! Det er så koselig! Hatt litt mage fra før, men ser at den har forandret seg. Det ble jo tidlig kommentert av kollegaer (uke 10) at det allerede begynte å synes, selv om jeg synes det kanskje var litt for tidlig 🙈 Tilrettelegging er bra når kroppen ikke spiller helt på lag med deg. Det er jo bedre å si i fra og faktisk få tilrettelagt enn å gå å ha plager av å være på jobb. Blir spennende å høre om fysio er tingen for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
N85 Skrevet 31. januar 2020 #400 Del Skrevet 31. januar 2020 16+6 her. Gleder meg veldig til oul 13. feb, føler det er en av de største milepælene i graviditeten, tiden går saakte mens vi venter🙃 Formen er mye bedre enn den har vært, men jeg kan fortsatt være litt uggen på kveld/natt. Ellers så har jeg litt smerter i bekkenet, men ikke veldig plagsomt, men jeg er jo litt bekymret for at det kanskje kan bli ille senere i graviditeten. Har kjøpt meg bbhugme pute, så håper den kan lindre/forebygge litt. Magen er stor! Men føler fortsatt at jeg er litt i den fasen hvor jeg ikke nødvendigvis ser gravid ut, men kanskje like så gjerne ser ut som jeg har tykk mage. Har begynt å få linea negra, og det er jo koselig syns jeg, for det er jo et ganske uskyldig symptom som får meg til å føle meg skikkelig gravid😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå