Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 10.11.2019 den 2.52):

Et samfunn kollapser gradvis fra det øyeblikket kvinner blir gitt stemmerett og utvidede rettigheter. Kvinner er ikke samfunnsbyggere, og har heller ingen lojalitet til samfunnet (stammen). Derfor stemmer kvinner kun ut ifra umiddelbar egeninteresse, og vi ender opp med å bli et feminisert samfunn som er opptatt av å overføre ressurser fra menn til kvinner enn å reprodusere befolkningen, og vi gjør oss sårbare for invasjon fra fremmede, mer patriarkalske kulturer. Kvinner vil sågar invitere fienden inn porten i form av enslige alfahanner.

Anonymkode: 7c23e...132

👎🏼

Anonymkode: 2fc02...0f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Født i feil kropp er en psykisk lidelse. 

Anonymkode: 3874e...e59

 

Thanos skrev (4 timer siden):

Det burde ikke være en upopulær mening. Det er skummelt at det å hevde dette blir slått ned på som hat i dag 😶

Det er ikke en mening. Det er feil. Tilstanden er fjernet oppført som psykisk lidelse. 

  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (3 minutter siden):

 

Det er ikke en mening. Det er feil. Tilstanden er fjernet oppført som psykisk lidelse. 

 

Screenshot_20220407-234602_Samsung Internet.jpg

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (1 minutt siden):

 

Screenshot_20220407-234602_Samsung Internet.jpg

Den har blitt flyttet fra psykiatribegrepet til seksjonen for seksuell helse og kjønnsidentitet. DSM5 er utdatert. Nå er det ICD10, og snart ICD11 som gjelder. Det er ikke lenger definert som en psykisk lidelse.

  • Liker 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (3 minutter siden):

Den har blitt flyttet fra psykiatribegrepet til seksjonen for seksuell helse og kjønnsidentitet. DSM5 er utdatert. Nå er det ICD10, og snart ICD11 som gjelder. Det er ikke lenger definert som en psykisk lidelse.

Høres veldig psykisk ut for meg.  Ikke at jeg dømmer noen

Screenshot_20220407-235157_Samsung Internet.jpg

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke lest en bok når du hører på en lydbok.  Du har hørt på en bok. 

 

 

Bare for å nevne det, jeg sier IKKE at det er galt å høre på lydbok. Men der er ikke det samme som å lese.

Endret av Gereon Rath
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2019 den 2.52):

Et samfunn kollapser gradvis fra det øyeblikket kvinner blir gitt stemmerett og utvidede rettigheter. Kvinner er ikke samfunnsbyggere, og har heller ingen lojalitet til samfunnet (stammen). Derfor stemmer kvinner kun ut ifra umiddelbar egeninteresse, og vi ender opp med å bli et feminisert samfunn som er opptatt av å overføre ressurser fra menn til kvinner enn å reprodusere befolkningen, og vi gjør oss sårbare for invasjon fra fremmede, mer patriarkalske kulturer. Kvinner vil sågar invitere fienden inn porten i form av enslige alfahanner.

Anonymkode: 7c23e...132

🤣

 

 

Endret av Bareen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit at unger leker cowboy og indianer

Det er greit å kle seg ut som indianer o.l.

I enkelte tilfeller er det greit å bruke timeout

Barn under 10 år burde ha minimalt med skjermtid, f.eks. bare lørdager

Det burde vært 16 års grense på SoMe

Ettåringer har det bedre hjemme enn i bhg (så lenge foreldrene er oppegående)

Anonymkode: e90c4...134

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2019 den 2.52):

Et samfunn kollapser gradvis fra det øyeblikket kvinner blir gitt stemmerett og utvidede rettigheter. Kvinner er ikke samfunnsbyggere, og har heller ingen lojalitet til samfunnet (stammen). Derfor stemmer kvinner kun ut ifra umiddelbar egeninteresse, og vi ender opp med å bli et feminisert samfunn som er opptatt av å overføre ressurser fra menn til kvinner enn å reprodusere befolkningen, og vi gjør oss sårbare for invasjon fra fremmede, mer patriarkalske kulturer. Kvinner vil sågar invitere fienden inn porten i form av enslige alfahanner.

Anonymkode: 7c23e...132

Er jo ikke sikkert personen som skrev dette er på KG lenger. Men dette er reinspikka tøv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam hører hjemme i Midøsten, å har ikke noe i den vestlige verden å gjøre!

Anonymkode: dbb91...306

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig narkotika fører til veldig mye mer død og elendighet enn lovlig narkotika.

Det er blod på hendene til våre politikere. De VET at dette er sant, de har tross alt forhørt seg med eksperter, men stemmer allikevel for forbud. De gjør det fordi det er viktigere for dem å få stemmer og beholde jobbene sine, enn det er for dem å hjelpe samfunnet og gjøre livene våre bedre.

Det er blod på hendene til befolkningen som ikke ville stemt på et parti som er for lovlig narkotika, men jeg har litt mer forståelse for at de har denne gale meningen fordi staten har pøst på med propaganda i over 50 år.

Anonymkode: 1418a...e1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må slutte å kalle alt for nazisme.

Anonymkode: b52d5...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymburker skrev (11 timer siden):

Er veldig for eutanasi. Gjerne med drop-in tilbud.

Jeg er sterkt uenig med sistnevnte. Eutanasi vil jeg gjerne ha innført, men drop in hadde vært livsfarlig for alle som i en krise ikke klarer å tenke klart. Hadde et sånt tilbud eksistert så vet jeg om mange som kunne ha valgt det midt i krisen, og aldri ville opplev då få et bedre liv. Det bør være en prosess hvor man over et par år får oppfølging før man gjør en endelig bestemmelse.

Mine upopulære meninger:

-Vil man virkelig dø så får man det til, og kan gjøre det på egen hånd fremfor å mene at staten skal hjelpe en med å ta livet sitt her og nå. Så vanskelig er det ikke om man virkelig vil. 

- Mange dyrker offerrollen, og er ikke interessert i å få det bedre fordi det krever mye jobb, og det er mer komfortabelt å ikke  gjøre endringer. Det er det ikke lov å si, for da er du ufølsom, kan aldri ha opplevd motgang osv.

- Å føde frem barn som har store misdannelser når du er klar over hvor ille det er burde vært forbudt. Det er ikke nyttig for samfunnet at det fødes masse barn som ligger med massive epilepsianfall, sterke smerter , spasmer som ikke an spise, se, gå eller noe som helst fornuftig. 

- Å bli forelder burde ikke være en menneskerett, og det burde innføres obligatoriske kurs før man fikk lov til å formere seg.

 

 

Anonymkode: a2523...45e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen i USA som bryr seg hva nordmenn tenker om politikerne deres.

Anonymkode: b52d5...997

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at folk reagerer annerledes på Ukraina og kriger utenfor Europa er rasisme.

Anonymkode: b52d5...997

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 hours ago, AnonymBruker said:

Grunnen til at folk reagerer annerledes på Ukraina og kriger utenfor Europa er rasisme.

Anonymkode: b52d5...997

100% korrekt.

Jeg skjønner absolutt ingenting av at vi var negative til syriske flyktninger, men positive til ukrainske flyktninger. Det blir for dumt.

Anonymkode: 1418a...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (På 4/7/2022 den 23.43):

 

Det er ikke en mening. Det er feil. Tilstanden er fjernet oppført som psykisk lidelse. 

Desverre....

Jeg tror mange flere kunne fått hjelp om samfunnet kunne bidratt mer med psykisk helsehjelp og kartlegging rundt dette.

Det er forsket mye på kromosoner, hormoner og fysiske årsaker rundt dette temaet i åresvis, og ingen har landet på noe konkret. Per idag er det vel ingen beviser fremlagt som tilsier at det er noe fysisk i ubalanse hos transpersoner? Mulig jeg tar feil her. Jeg er ingen professor på dette, men det er meget interessant å lese og sette seg inn i hva fagfolk mener om temaet. Og ettersom helse er delt opp i 2 kategorier, fysisk og psykisk helse, så har jeg troen på at det er en psykisk årsak. Det er litt som man omtaler depresjon. Det kan forekomme hos barn, unge og gamle. Og det er kategorisert som en psykisk lidelse. Ikke fysisk. Noe som tapper rett inn på følseslivet til personen som lider. Og psykiske lidelser er langt mer kompliserte å redegjøre. Det er jo stor splid i forskermiljøet rundt...det er ikke uten grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte i Norge må sette seg inn i forskjellen på en yacht og en cabin cruiser. I finalen av linni søker drømmeprinsen skulle de tilbringe dagen på en «yacht». Allerede før den ble vist på skjermen sa jeg «jeg garanterer at det ikke kommer til å være en yacht», og jada, jeg fikk rett. 
 

En annen ting er vestlig feminisme. Noe så bortkastet og navlebeskuende skal du lete lenge etter. 
 

Abort burde vært ulovlig etter uke 6.

 

Jeg er som alle andre drittlei av pandemi, men akkurat 1(2)-meteren og antibac-dispenserne synes jeg kan få bli

 

Vold og misbruk mot barn burde straffes med døden

 

Mange par ville fått et bedre samliv om de åpnet opp forholdet 


Mødre som har fått barn før fylte 25 er stort sett ressurssvake, lavt utdannede og enkle mennesker som dessverre viderefører disse egenskapene til avkommet (som igjen også får barn altfor tidlig og belaster samfunnet). 
 

USA er et drittland med null kultur, dumme mennesker og elendig styresett 


Takk for meg. Kvinne 31

Anonymkode: 2c43b...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Grunnen til at folk reagerer annerledes på Ukraina og kriger utenfor Europa er rasisme.

Anonymkode: b52d5...997

Og at det er nærmere geografisk. I tillegg er krig i Europa noe de fleste av oss ikke har opplevd, og det er nytt og skremmende. Det føles nært.

Krig i Midtøsten og andre steder har det alltid vært. Derfor blir det vanskeligere å ta inn over seg. Det er lenger unna, og ikke like relater-bart.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...