Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Mange tåler ikke min mening, som innvandring. Jeg ser ikke forskjell mellom invadrere fra Ukraina eller Afganistan eller andre som har det vansklig i sitt hjemland

Anonymkode: dd254...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tvillingsjel skrev (På 7.4.2022 den 23.43):

 

Det er ikke en mening. Det er feil. Tilstanden er fjernet oppført som psykisk lidelse. 

Ja, dog greit å nevne at det fortsatt har en z-kode. Havner jo da i litt annen kategori i icd-10. men brukes ved henvisning til klinikk for disse vanskene f eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

 Grunnen til at folk reagerer annerledes på Ukraina og kriger utenfor Europa er rasisme.

 Anonymkode: b52d5...997

hvis det oppstår brann i et tilfeldig hus i Sverige, samtidig som det oppstår brann i huset som ligger rett ved siden av ditt eget hjem.

ville du brydd deg like mye om den brannen i Sverige? eller kanskje du utelukkende ville vært opptatt av det som foregår i nabo-huset ditt?       

Anonymkode: 7e6c6...680

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (På 10.11.2019 den 2.06):

Har du en mening, en tanke eller et perspektiv som du tror dagens samfunn ville sett på som kontroversielt eller politisk ukorrekt?

Kontroversielt eller politisk ukorrekt sier du ? Tjaaa..

* Jeg mener abortloven er helt absurd . Mellom 12 - 22 uke....🤔 synes ikke det er bra i det hele tatt.

Om noen skulle misforstå meg og tro at jeg fordømmer kvinner som tar abort så er det ikke det jeg sier men jeg sier at jeg synes at grensa på 22 uker er helt hinsides ! 

* Islam er en skremmende religion . Jeg mener ikke å si at jeg misliker de som er muslimer , jeg kjenner mange muslimer og de er ålreite folk som alle oss andre . Det jeg mener er at jeg synes denne religionen er for meg temmelig absurd . Det er mye rart som foregår der . 

* Jeg tror og mener det finnes liv andre plasser enn på jorda 🤣 Og da mener jeg ordentlig liv.

* Jeg synes Norge tar imot for mange innvandrere . Vi skal hjelpe der vi kan , for all del men føler Norge tar imot litt for mange og bruker for mye ressurser på dette enn det de gjør for sine egne. Dvs de eldre og de som sliter i vårt eget hjemland.

* Synes at verden er blitt helt absurd når det kommer til bruken av ordet "rasisme". Alt er rasistisk i dag. Alle er rasister ! 😱

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (8 timer siden):

Og at det er nærmere geografisk. I tillegg er krig i Europa noe de fleste av oss ikke har opplevd, og det er nytt og skremmende. Det føles nært.

Krig i Midtøsten og andre steder har det alltid vært. Derfor blir det vanskeligere å ta inn over seg. Det er lenger unna, og ikke like relater-bart.

De fleste som lever i dag var i live da det var krig på Balkan.

Anonymkode: b52d5...997

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har lov til å si sin mening om abort.

Men de har ikke lov til å bestemme om en kvinne skal få lov til å ta abort.

Anonymkode: b52d5...997

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Jeg synes abort over uke 22 er greit.

- Mange uføre kunne ha jobbet.

- Mennesker som livestreamer de dødssyke , kraftig utviklingshemmede barna sine ( som overhodet ikke er samtykkekompetente ) på tiktok burde straffes. Samme gjelder forøvrig barn av influensene som får solgt privatlivet sitt fordi mor skal ha nye negler og silikonpupper.

- Mange psykisk syke burde avsluttes av psykiatrien med jevne mellomrom, så de ikke får den avhengigheten til behandler og innleggelser som man ofte ser eksempler på her inne på KG. Å tvinge dem til å prøve å bli litt mer selvstendige er helt innafor. Jeg tror mange som sliter ( og da snakker jeg ikke om psykose eller mani hos en som er bipolar) trenger å lære seg at de ikke trenger ukentlig psykologtimer på ubestemt tid, men kan læres opp til at følelser ikke er farlige og at man ikke må utagere på det vonde.

Anonymkode: a2523...45e

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.4.2022 den 18.45):

Det er jo lovlig. 

Anonymkode: 9809e...82e

Jaha?  Så da lurer hun meg når hun sier at det ikke er lov? Nå skal hun sannelig få høre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SidFernwilter skrev (57 minutter siden):

Jaha?  Så da lurer hun meg når hun sier at det ikke er lov? Nå skal hun sannelig få høre! 

 

Eller kanskje hun ikke vil ha sex med deg.

Du forstår vel at nei betyr nei ?

Anonymkode: b52d5...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

 

Eller kanskje hun ikke vil ha sex med deg.

Du forstår vel at nei betyr nei ?

Anonymkode: b52d5...997

Lik som alle andre menn på KG så mener jeg at din påstand en fullstendig umulighet. 

Alle vet at alle vil ha sex med menn som bruker KG. 

 

 

(Min andre upopulære påstand er å skyte seg selv litt i foten nå, men: jeg tror ikke det er helt sant.) 

Endret av SidFernwilter
Kan jo faen ikke skrive.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg mener at kvinner hører til hjemme og mannen på arbeid. Kvinner er mer skikket til å passe hus og barn mens mannen er mer skikket til å tjene penger. Et forhold hvor kvinner er kvinner og menn er menn, hvor kjønnsforskjellene blir omfavnet, er et mye bedre forhold enn de som streber etter å vise at kvinner/menn er helt like. 

 

2. Islam er kreft for verden. Det finnes ingen positive sider ved islam, og jeg frykter for det norske samfunn mtp. alle de muslimske flyktningene vi tar imot med åpne armer. 

 

3. Sør-Afrika var mer vellykket under apartheid. Etter at apartheid opphørte har det gått bakover mtp. utvikling. 

 

4. Global oppvarming eksisterer ikke.

 

5. Kvinner egner seg ikke som ledere eller som andre viktige roller da de som oftest baserer valgene sine på følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener den seksuelle lavalder er altfor høy.

Den bør senkes til 14, slik den er i flere land.

I den alderen er man moden nok til å si ja eller nei.

Anonymkode: f7e41...a7d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DildoShwaggins skrev (21 timer siden):

1. Jeg mener at kvinner hører til hjemme og mannen på arbeid. Kvinner er mer skikket til å passe hus og barn mens mannen er mer skikket til å tjene penger. Et forhold hvor kvinner er kvinner og menn er menn, hvor kjønnsforskjellene blir omfavnet, er et mye bedre forhold enn de som streber etter å vise at kvinner/menn er helt like. 

 

2. Islam er kreft for verden. Det finnes ingen positive sider ved islam, og jeg frykter for det norske samfunn mtp. alle de muslimske flyktningene vi tar imot med åpne armer. 

 

3. Sør-Afrika var mer vellykket under apartheid. Etter at apartheid opphørte har det gått bakover mtp. utvikling. 

 

4. Global oppvarming eksisterer ikke.

 

5. Kvinner egner seg ikke som ledere eller som andre viktige roller da de som oftest baserer valgene sine på følelser.

Jeg hadde gladelig vært hjemmeværende husmor om det ikke gjorde at jeg ende opp som minstepensjonist. Det er frykten for å bli forlatt på mine eldre dager uten å eie nåla i veggen som stopper meg. 

Anonymkode: a2523...45e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenriken i Kompani Lauritzen er ikke morsom.

Anonymkode: 6dc66...352

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dubai er et fantastisk reisemål, god mat, fine strender, mye å oppleve og det er ikke så dyrt som mange tror. Sydenreiser er for fattige nordmenn dom kun reiser dit for å poste skrytebilder på sosiale medier og for å drikke seg drita med andre nordmenn, svensker og dansker.

Anonymkode: 365bf...92e

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener lønna til mannen skulle ha vært så høy at «kona» kunne vært hjemme. Er mye jobb som blir utsatt hjemme fordi begge må jobbe 100% for å klare seg. Tror også barneoppdragelsen i Norge ville blitt mye bedre! 

Synes alle mødre skulle vært hjemme med barna til de er 2 år. 
 

 

Anonymkode: fc8ec...a5b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mener lønna til mannen skulle ha vært så høy at «kona» kunne vært hjemme. Er mye jobb som blir utsatt hjemme fordi begge må jobbe 100% for å klare seg. Tror også barneoppdragelsen i Norge ville blitt mye bedre! 

Synes alle mødre skulle vært hjemme med barna til de er 2 år. 
 

 

Anonymkode: fc8ec...a5b

 Enig, men det burde vært valgfritt mellom kjønn. Om far heller vil være hjemme og mor på jobb f.eks.

Jeg tror mange barn hadde hatt godt av mer tilstedeværende foreldre. Nå må jo både mor og far jobbe hele dagen og barna inn i barnehagen før de er året gamle. Det burde ikke være sånn.

Anonymkode: a2523...45e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
Inverto skrev (På 23.11.2021 den 23.50):

Upopulær mening: Jeg mistenker at de fleste i dag som blir "fornærmet" av noe, egentlig ikke er det.

Eksempel: noen kommer med en spøk om svarte folk.
De hvite blir "fornærmet" og begynner å hetse den som kom med spøken.
Jeg mistenker at de hvite egentlig ikke er såret, de er bare ute etter å score noen virtue-points.

Med andre ord: de svarte bryr seg ikke, men de hvite er "fornærmet" på "vegne av" de svarte for å få noen sosiale poeng
 

Helt enig. Tror det er det å skåre sosiale poeng som er drivkraften for alle som er fornærma på vegne av andre.

colargoal skrev (På 25.11.2021 den 20.47):

De med høyest iQ er dem som får færrest barn i Norge, mens de med minst iQ innenfor normalområdet får flest  barn. Om  noen år vil derfor gjennomsnittlig intelligensnivå ha blitt redusert . 

Mener du at det tidligere var slik at de med høyest IQ fikk flest barn? For det tviler jeg på. Hvem som får flest barn i et samfunn er nok rimelig stabilt, og dermed vil det ikke skje noe med intelligensnivået av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 10.18):

hvis det oppstår brann i et tilfeldig hus i Sverige, samtidig som det oppstår brann i huset som ligger rett ved siden av ditt eget hjem.

ville du brydd deg like mye om den brannen i Sverige? eller kanskje du utelukkende ville vært opptatt av det som foregår i nabo-huset ditt?       

Anonymkode: 7e6c6...680

 

Beklager men denne analogien fungerer ikke her.

Anonymkode: b52d5...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...