Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Man er ikke ordentlig voksen før man slutter å tenke at man må feire jul hjemme hos foreldrene hvert år når man selv er i et seriøst forhold. Jeg snakker da ikke om å feire med noen som ellers sitter alene eller en siste jul med en gammel far som er på slutten av livet, men de som ikke takler at julen ikke er nøyaktig slik den var i barndommen og klynger seg til det i stedet for å bli voksen og starte egne tradisjoner med egen familie. Jeg anser ikke forholdet som seriøst før man ser på seg og partneren som hovedfamilien, ikke foreldrene.

Julen er heller ikke for barna, men for alle.

Anonymkode: 557a8...c54

Enig, på samme måte som at de, som fortsatt bor hos foreldrene, ikke er voksne (selv om de 25 eller noe). 

Anonymkode: 8b702...3bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Inverto

Upopulær mening: jeg hater jul, og jeg gleder meg til den er over.
Jeg hater brudd på rutiner, og når butikker og apoteker stenger. Streeeeess xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (På 3.11.2021 den 20.55):

Upopulær mening: jeg hater jul, og jeg gleder meg til den er over.
Jeg hater brudd på rutiner, og når butikker og apoteker stenger. Streeeeess xD

Er den så upopulær? 

Anonymkode: 8b702...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.10.2021 den 10.34):

Nye fibro og ME.

Anonymkode: 71ccc...af7

....som er psykiske plager. Jo mer jeg leser om det, jo mer sikker blir jeg.

Anonymkode: b7f7d...926

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er hjerneskadet, enten ved fødsel eller ulykke senere, så burde organene doneres til de som trenger det. Det er bare en kropp med instinkter

Anonymkode: 5368d...53f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at det er alt for mye fokus på klima og kosthold i dagens samfunn, spesielt det med at alle skal spise vegansk eller vegetariansk. Det er også alt for mye fokus på ulike matdietter, som for eksempel lavkarbo. Jeg elsker kjøtt og har spist det hele livet mitt ;) 

Anonymkode: d30c1...4c6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/10/2021 at 4:46 PM, AnonymBruker said:

Tar denne som meget anonym, gitt!

Jeg er ungdomsskolelærer og jeg HATER Verdensdag for psykisk helse! Voldsomt styr, jeg må nesten fake genuin medfølelse og at jeg bryr meg. Vrir meg innvendig av oppleggene vi skal gjennomføre på jobb denne uka (ja, vi skal ha en hel uke med temaet!) 

Jeg får karamba av at så mye av min arbeidstid går til å dulle med elever som har "angst", selv om de ikke har det, drama, tårer, følerier, og at aaaalt skal diskuteres, samtales om, og at man må ta på halvparten av elevene med silkehansker.

Grrrr...... hadde jeg ville jobbet med psykisk helse, så hadde jeg blitt psykolog i stedet for lærer! 

Anonymkode: 2cf8c...872

Jeg også synes at Verdensdagen for psykisk helse bare er noe tull. Jeg synes at det er viktig at det psykiske helsevernet styrkes og at tilbudet blir bedre for de som trenger noen å snakke med, men jeg synes ikke at en slik markeringsdag er den rette måten å gjøre det på. Det fører egentlig bare til meg stigmatisering for de som sliter aller mest og som virkelig trenger hjelp. I tillegg synes jeg er dumt at det er så mye psykisk helse inne i skolen generelt sett, og det at alle skal analysere seg selv hele tida. Det er bedre at folk lærer seg å være snille mot hverandre og at ingen skal holdes utafor med vilje. 

Anonymkode: d30c1...4c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner bedre selskap i dyr enn i mennesker. Dyr kan ikke for det de gjør, men mennesker har liksom valget om å være bedre, men suger ofte likevel. Så jeg er en misantrop og bryr meg generelt ganske lite om andre mennesker bortsett fra familien min.

Anonymkode: 2e82e...7d4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.10.2021 den 10.28):

Hvis man blir dømt i retten for andre gang: dødsstraff uansett forbrytelse. 

Alle kan gjøre feil. Men om man ikke lærer av feilene så klarer samfunnet seg bedre uten. 

Anonymkode: d1bce...404

Så hvis man blir tatt i naske i butikken to ganger så skal man få dødsstraff?

Anonymkode: e6510...e6d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (På 3.11.2021 den 20.55):

Upopulær mening: jeg hater jul, og jeg gleder meg til den er over.
Jeg hater brudd på rutiner, og når butikker og apoteker stenger. Streeeeess xD

Trøst deg med at i år så er butikker og apoteker kun stengt i helgene. 

Første og andre juledag er på én helg. 

Nyttårsaften og første nyttårsdag er på helga etter. 

Romjula er derfor en hel uke fra mandag til fredag. Perfekt for deg, iallefall :) 

Anonymkode: fcff7...eb7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens barn bruker alt for mye tid med iPad, videospill, dataspill og TV. De burde leke mer utendørs og det uten at foreldrene er med overalt. Jeg synes også at de er med på alt for mange organiserte aktiviteter og i stedet for bør de heller bruke sin egen kreativitet og fantasi til å finne på ting på egenhånd. 

Anonymkode: d30c1...4c6

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min upopulære mening er at jeg synes at småbarnsforeldre må lære barn å ta hensyn mot voksne foran at barna skal lære å få all fokuset. 

Alt skal handle om barn. Uansett hvor man er og uansett hvilken dag det er. Barna har overtatt alle våre tradisjoner. Barn skal ha hovedfokuset overalt og alltid, og nåde deg mener du noe annet. Gjerne skal barna få oppføre seg som frittgående høns døgnet rundt også. Mens du som voksen, du skal innfinne deg dette og holde kjeft. 

Barn meg her og barn meg der. Oppretthold heller voksne tradisjoner, og lær barna å ta hensyn til dette!! 

Anonymkode: fcff7...eb7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.10.2021 den 16.46):

Tar denne som meget anonym, gitt!

Jeg er ungdomsskolelærer og jeg HATER Verdensdag for psykisk helse! Voldsomt styr, jeg må nesten fake genuin medfølelse og at jeg bryr meg. Vrir meg innvendig av oppleggene vi skal gjennomføre på jobb denne uka (ja, vi skal ha en hel uke med temaet!) 

Jeg får karamba av at så mye av min arbeidstid går til å dulle med elever som har "angst", selv om de ikke har det, drama, tårer, følerier, og at aaaalt skal diskuteres, samtales om, og at man må ta på halvparten av elevene med silkehansker.

Grrrr...... hadde jeg ville jobbet med psykisk helse, så hadde jeg blitt psykolog i stedet for lærer! 

Anonymkode: 2cf8c...872

Du har ikke vurdert å bytte yrke? 

Anonymkode: 9c943...541

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... det blir ganske mye, men en enkel ting er jo at det er raseforskjeller i IQ, og at det er betydelige forskjeller mellom menn og kvinner I personlighet og evner som gjør at et kjønn kan være mer eller mindre egnet til forskjellige jobber enn det andre.

Mye forskning  på begge disse tingene, men det er fortsatt kontroversielt fordi folk prioriterer følelser over fakta. Det føles slemt så da kan det ikke stemme, på tross av at faktaene sier at det gjør det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En annen upopulær mening jeg har er at det er alt-ALTFOR mange kvinnelige søkere og nyansatte i Politiet og Forsvaret. 

Jeg så på nyhetene herom dagen at to menn fra Oslopolitiet hoppet på og tok seg av en overstadig beruset og voldelig mann på et utested, og fikk han lagt i jern og i politibilen. Rundt disse to mennene stod det tre slanke, lave politikvinner å så på. 

Hvordan skal kvinner håndtere slike episoder? 

Beklager altså. Men man skal ikke undergrave viktigheten rundt fysikk og biologi. Og man skal ikke utvaske omdømmet, sikkerheten og de fysiske kravene i etater som Politiet og Forsvaret fordi man absolutt skal ha så sykt mye likestilling i landet. 

Useriøst. 

Anonymkode: fcff7...eb7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
AnonymBruker skrev (På 7.11.2021 den 15.22):

Man skal ikke undergrave viktigheten rundt fysikk og biologi. Og man skal ikke utvaske omdømmet, sikkerheten og de fysiske kravene i etater som Politiet og Forsvaret fordi man absolutt skal ha så sykt mye likestilling i landet

Anonymkode: fcff7...eb7

Amen to that

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.11.2021 den 20.35):

Når man er hjerneskadet, enten ved fødsel eller ulykke senere, så burde organene doneres til de som trenger det. Det er bare en kropp med instinkter

Anonymkode: 5368d...53f

Mener du hjernedød?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tvangsvaksinering burde vært lov. Både barnevaksinasjonsprogrammet og mot covid. 

Anonymkode: 13425...ab9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...