Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det finnes en tråd om temaet. Les den. 

Anonymkode: 5426d...347

Okei, send meg gjerne link :) Ts

Anonymkode: dacd8...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dødsstraff på voldtekt????

Anonymkode: 47545...a47

Ja :) Ts

Anonymkode: dacd8...4c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg hater islam, at jeg ikke er vaksinert og at jeg ikke eier flyskam etc. 

Anonymkode: c9e90...4db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Okei, send meg gjerne link :) Ts

Anonymkode: dacd8...4c0

Det er bare å søke selv 

Anonymkode: 5426d...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar denne som meget anonym, gitt!

Jeg er ungdomsskolelærer og jeg HATER Verdensdag for psykisk helse! Voldsomt styr, jeg må nesten fake genuin medfølelse og at jeg bryr meg. Vrir meg innvendig av oppleggene vi skal gjennomføre på jobb denne uka (ja, vi skal ha en hel uke med temaet!) 

Jeg får karamba av at så mye av min arbeidstid går til å dulle med elever som har "angst", selv om de ikke har det, drama, tårer, følerier, og at aaaalt skal diskuteres, samtales om, og at man må ta på halvparten av elevene med silkehansker.

Grrrr...... hadde jeg ville jobbet med psykisk helse, så hadde jeg blitt psykolog i stedet for lærer! 

Anonymkode: 2cf8c...872

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dødsstraff for voldtekt kun burde vært om offeret er under 14 år. 

Anonymkode: 7ab32...5de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ja :) Ts

Anonymkode: dacd8...4c0

Er vel ikke så upopulær mening det akkurat. Mange som mener det 😊. Selvfølgelig burde det være dødsstraff for voldtekt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødsstraff er en grotesk måte å straffe forbryteren. Se til USA der det kommer frem flere tilfeller der den straffedømte er uskyldig. Det er barbarisk og totalt uakseptabelt i nyere tid. Greit den skyldige skal straffes hardt, men dødsstraff er noe som sitter igjen fra gammel tid. Ser at i noen land blir folk hengt offentlig, til skrekk og advarsel. Det er ikke et sånt rettssystem vi skal ha.

Anonymkode: 742dd...bda

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ikke binær og dette med personlige pronomen er primadonnanykker. Ikke legning men psykiatri.

Det er for mye snakk om seksualitet så barn blir helt forvirret og ikke aner hva de er eller hva det går ut på.

Det skrives så mye om seksualitet i media at det er beint ut flaut å være norsk. Fremstillingen av dette gir inntrykk av at det er helt normalt å ligge med hvem som helst og å gjøre hva som helst. Gjennomsnittet er nok helt vanlige mennesker med a4 liv og en normal seksualitet med sin partner. Ikke halve nabolaget. 

Denne krenkementaliteten er helt forskrudd. At man ikke kan kalle negro (sukkerkulør) for negro lenger fordi det er støtende..  altså, jeg kjøpte en svart bh av et fransk merke og fargen het; negro. Fordi det er et normalt ufarlig adjektiv så klart. Alt er seksuell trakassering, alt er rasisme, alt er krenkende mot de av rare seksualiteter. Akk. 

Skolesystemet er en saga blott. Lærere får pes av foreldre straks de setter krav til poden om oppførsel. Det er røriser istedenfor friminutt og altfor lite lek. Snodig at det før i tiden ble bra folk ut av oss når det var 7 års skolegang og at de tilogmed kunne pensum på rams, mens vi nå etter 10 år knapt kan lese og skrive feilfritt. 

Og alle som setter alle vanskelige ting til å være fordi det er vanskelig å være menneske. Det er utfordrende å ha diagnoser, men de fleste vanskelighetene er en del av det å være menneske og er vanskelig for alle. Ikke absolutt alt skyldes diagnoser. 

Anonymkode: bb0d4...97e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

At ikke binær og dette med personlige pronomen er primadonnanykker. Ikke legning men psykiatri.

Det er for mye snakk om seksualitet så barn blir helt forvirret og ikke aner hva de er eller hva det går ut på.

Det skrives så mye om seksualitet i media at det er beint ut flaut å være norsk. Fremstillingen av dette gir inntrykk av at det er helt normalt å ligge med hvem som helst og å gjøre hva som helst. Gjennomsnittet er nok helt vanlige mennesker med a4 liv og en normal seksualitet med sin partner. Ikke halve nabolaget. 

Denne krenkementaliteten er helt forskrudd. At man ikke kan kalle negro (sukkerkulør) for negro lenger fordi det er støtende..  altså, jeg kjøpte en svart bh av et fransk merke og fargen het; negro. Fordi det er et normalt ufarlig adjektiv så klart. Alt er seksuell trakassering, alt er rasisme, alt er krenkende mot de av rare seksualiteter. Akk. 

Skolesystemet er en saga blott. Lærere får pes av foreldre straks de setter krav til poden om oppførsel. Det er røriser istedenfor friminutt og altfor lite lek. Snodig at det før i tiden ble bra folk ut av oss når det var 7 års skolegang og at de tilogmed kunne pensum på rams, mens vi nå etter 10 år knapt kan lese og skrive feilfritt. 

Og alle som setter alle vanskelige ting til å være fordi det er vanskelig å være menneske. Det er utfordrende å ha diagnoser, men de fleste vanskelighetene er en del av det å være menneske og er vanskelig for alle. Ikke absolutt alt skyldes diagnoser. 

Anonymkode: bb0d4...97e

Amen! Enig i mye her! 

Anonymkode: 2cf8c...872

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke ordentlig voksen før man slutter å tenke at man må feire jul hjemme hos foreldrene hvert år når man selv er i et seriøst forhold. Jeg snakker da ikke om å feire med noen som ellers sitter alene eller en siste jul med en gammel far som er på slutten av livet, men de som ikke takler at julen ikke er nøyaktig slik den var i barndommen og klynger seg til det i stedet for å bli voksen og starte egne tradisjoner med egen familie. Jeg anser ikke forholdet som seriøst før man ser på seg og partneren som hovedfamilien, ikke foreldrene.

Julen er heller ikke for barna, men for alle.

Anonymkode: 557a8...c54

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Man er ikke ordentlig voksen før man slutter å tenke at man må feire jul hjemme hos foreldrene hvert år når man selv er i et seriøst forhold. Jeg snakker da ikke om å feire med noen som ellers sitter alene eller en siste jul med en gammel far som er på slutten av livet, men de som ikke takler at julen ikke er nøyaktig slik den var i barndommen og klynger seg til det i stedet for å bli voksen og starte egne tradisjoner med egen familie. Jeg anser ikke forholdet som seriøst før man ser på seg og partneren som hovedfamilien, ikke foreldrene.

Julen er heller ikke for barna, men for alle.

Anonymkode: 557a8...c54

er litt enig her, men samtidig husker jeg at jeg ble skuffet da søstra mi skulle feire jul med kjæresten sin fra første året de var sammen og jeg satt alene med mor og far fordi jeg var singel. De er hos oss annethvert år fra de var 24 år. Jeg selv feiret jul hvert år hjemme da jeg hadde kjæreste, var i begynnelsen av 20 åra da. Enig i at jula ikke bare er for barna. husker jeg ble trist som barn når de voksne mente at jula var mest for oss barn, jeg ville jo at de andre også skulle ha like mye lyst til å ha en koselig jul, og ikke bare for min skyld : ( 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Tar denne som meget anonym, gitt!

Jeg er ungdomsskolelærer og jeg HATER Verdensdag for psykisk helse! Voldsomt styr, jeg må nesten fake genuin medfølelse og at jeg bryr meg. Vrir meg innvendig av oppleggene vi skal gjennomføre på jobb denne uka (ja, vi skal ha en hel uke med temaet!) 

Jeg får karamba av at så mye av min arbeidstid går til å dulle med elever som har "angst", selv om de ikke har det, drama, tårer, følerier, og at aaaalt skal diskuteres, samtales om, og at man må ta på halvparten av elevene med silkehansker.

Grrrr...... hadde jeg ville jobbet med psykisk helse, så hadde jeg blitt psykolog i stedet for lærer! 

Anonymkode: 2cf8c...872

Forstår deg svært godt. Snart har vel halve befolkningen PTSD og den andre halvparten har KPTSD virker det som.

Anonymkode: 59a6d...f5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dødsstraff er en grotesk måte å straffe forbryteren. Se til USA der det kommer frem flere tilfeller der den straffedømte er uskyldig. Det er barbarisk og totalt uakseptabelt i nyere tid. Greit den skyldige skal straffes hardt, men dødsstraff er noe som sitter igjen fra gammel tid. Ser at i noen land blir folk hengt offentlig, til skrekk og advarsel. Det er ikke et sånt rettssystem vi skal ha.

Anonymkode: 742dd...bda

Hvis man blir dømt i retten for andre gang: dødsstraff uansett forbrytelse. 

Alle kan gjøre feil. Men om man ikke lærer av feilene så klarer samfunnet seg bedre uten. 

Anonymkode: d1bce...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Forstår deg svært godt. Snart har vel halve befolkningen PTSD og den andre halvparten har KPTSD virker det som.

Anonymkode: 59a6d...f5f

Nye fibro og ME.

Anonymkode: 71ccc...af7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...