Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Jeg er selv skeiv, og drittlei av disse båsene. Det er ikke en greie å være sånn eller sånn, mennesker er bare forskjellige. Enkelt og greit. Men vi er mennesker alle sammen allikevel, og ligner mer på hverandre enn vi tror. 

Anonymkode: 88c13...b32

Absolutt. Folk i dag som «kjemper» om likestilling ved å putte seg selv i bås burde lese seg mer opp på MLK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, maskinisten skrev:

At jeg synes det er en uting med alle disse båsene folk skal plassere seg i. Hvit, svart, «mixed race»(det er ingenting som heter raser), homofil, lesbisk, trans-gender, pan, ditten og datten.

Vi er alle mennesker, og vi beveger oss i feil retning mtp likestilling. Når vi deler oss i alle disse båsene, som glemmer vi det som forener oss...

Jeg er enig, og det var jo dette både arbeiderbevegelsen, kvinnebevegelsen, borgerrettsbevegelsen osv. stod for. Det er først nå de siste 10-20 åra at man har begynt med denne identitetspolitikken der man fokuserer på forskjeller igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎11‎/‎19‎/‎2019 at 1:40 PM, AnonymBruker said:

Jeg mener at vi snart må kalle en spade for en spade når det gjelder den ekplosive økningen i antall uføretrygdede. Ja, selvfølgelig er en god del usynlig syke. Alvorlig psykisk sykdom og PTSD vises selvfølgelig ikke på folk, og det er klart at disse nok kan ha store problemer med å jobbe. MEN, realiteten er at mesteparten av de uføre er det pga subjektive muskel og skjelettlidelser, samt LETTERE psykiske lidelser:

1. Hvem er det som ikke har fibromyalgi og ME hvis man kjenner godt etter da? Det er jo "alltid" overvektige småbarnsmødre med stort behov for å være hjemme og administrere interiørkontoen sin som har det? Man har tinnitus og følelse av å ikke være utsovet på morgenen? Men merkelig nok har man et betydelig overskudd til å gjøre alt det lystbetonte.

2. Hvis man maser lenge nok på NAV og legen så blir man ufør. Ja, det vil ta tid, og voldsomt mange utredninger. Men hvis man holder seg knallhard og gjentar alt man ikke klarer så må systemet etter hvert gi seg. Ingen kan nekte deg dine subjektive symptomer. Etter å ha vært hjemme i x antall år på ørten forskjellige stønader så vil man jo etterhvert glemme hvordan arbeidslivet fungerer. Kanskje utvikler man en tanke sosial angst og. Vips så har man skapt en uføretrygdet.

3. Mange uføre sier at; joda, de har nok en del restarbeidsevne, men hvilken arbeidsgiver vil ansatte dem når de ikke vet om de kommer seg ut av senga om morgenen? Altså, hva er det som feiler disse da? Hvilke diagnoser har disse tro? Og, I have got news for you: Mange av oss som jobber sliter faktisk max med å komme oss ut av senga om morgenen vi og!! For det er ikke sånn at arbeidsfør= 100 % frisk, og arbeidsufør= 100% syk. Enkelte skulle bare tatt seg sammen.

4. Man kommer langt med å passe på helsa si. Ikke bli så fryktelig tjukk. Trene. Ikke røyke. Omgås folk. Innstilling til livet. Det er tøft for alle til tider. Og, har man sovet dårlig en natt så kan man dra på jobb, gjøre sitt beste og så dra hjem og hvile seg. Vi er mange som må si nei til lystbetonte aktiviteter på fritida fordi jobben har slitt oss ut på dagtid. For skams skyld så kunne kanskje (noen av de) uføre unngå det lystbetonte de og. Helgeturen til hovedstaden på hotell, ja da er vi i form. Men uff, å delta på dugnaden til håndballaget til dattera, se det går ikke. Da er man syk og må hvile. Med Netflix, på sofaen. 

5. Noen trenger altså å skjerpe seg. Vil tro mange blir fly forbanna av å lese dette. Vil da tro at de som virkelig er syke, skjønner at dette ikke gjelder dem. 

6. I framtiden går det ikke å ha alle disse folka som bare passivt skal motta stønader. Jeg mener at med mindre du har ALS eller kreft eller alvorlig psykisk sykdom, så må man kunne gjøre NOE. F.eks tre timer i uka skal man dra og være besøksvenn til en hjemmeboende gammel person. Evt følge disse til lege eller noe. Man kan dra på et gamlehjem og hjelpe til. Sitte ved matbordet og være behjelpelig til de gamle. Være med psykisk utviklingshemmede på aktiviteter. Være støttekontakt, følge noen på handling, e.l. Og hvis det er en sånn dag at man "ikke kommer seg ut av senga", ja da har man jo såklart rett, som alle andre, til å melde seg syk. 

Anonymkode: b7f7d...926

Wow. Som om jeg skulle ha skrevet det selv!!!👍👍👍

Anonymkode: 59a6d...f5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha mitt var så upopulært at ikke engang her fikk det likes! 
 

jeg gjentar

- Jeg beundrer Donald Trump for ærligheten. Han får frem en latter i meg. Elsker når folk blir sjokkert.

- Trondheim er en kjedelig by.

- feite damer bør ikke få bli idealet, selv om samfunnet kjemper for det. Men jeg forstår dem, tenk å ikke måtte jobbe for å få en fin kropp! 

Anonymkode: 1ef2d...cbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattigfolk er i stor grad skyld i elendigheta selv.

Anonymkode: cc32e...89c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Fattigfolk er i stor grad skyld i elendigheta selv.

Anonymkode: cc32e...89c

I dagens Norge, ja. Veldig enig. Men er man født inn i fattige kår i et U-land er du ganske f*****. Priser meg evig lykkelig for at jeg er født i Norge!! :) 

Anonymkode: 59a6d...f5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

At det burdte blitt forbudt for folk uten inntekt å få flere barn. Er lei alenemødre som bæsjer unger men aldri er i jobb. 

Anonymkode: 1ef2d...cbf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke anser personen som ordentlig voksen og i et seriøst forhold om de fortsatt feirer jul hver for seg fordi "jeg må feire jul med mamma og pappa". 

Anonymkode: 2ff43...99f

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er for EU

Anonymkode: b361e...121

😮

Anonymkode: 82bc1...6c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle menn er pedofile. Absolutt ingen menn hadde takket nei til å ha sex med datteren, venninna eller småunger, om de slapp unna med det 

Anonymkode: 6c092...9ec

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Man burde kle seg etter kroppen sin, det er ikke fint med feks korte magetopper når man er overvektig. 

- Og når jeg er inne på dette med klær: folk må ta ansvar for seg selv. Det er ikke kleskjedene sin feil at en 14-åring må bruke størrelse large. Da er (som oftest) denne 14-åringen usunn. Og hva hjelper det om størrelsene endres? Hvis Lise bruker størrelse small, og venninna Lotte bruker størrelse large vil ikke kroppene deres på magisk vis se like ut hvis HM endrer på størrelsene så Lotte plutselig bruker small. Da må jo Lise ned i XX-small.

- Det burde settes krav før man får lov til å få barn. Vanskelig å gjennomføre, men er man ikke skikket (det være seg sykdom, dårlig økonomi osv) burde man ikke kunne få barn. 
 

Anonymkode: 574cc...aa1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Glemte denne: jeg syntes bloggeren Isabel Raad er mye penere etter operasjonene enn før (tenker da på ansiktet, ikke rumpen osv). Nå er hun kjempe pen. Før var hun under middels. 

Anonymkode: 574cc...aa1

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud det holder nå.

Dette er den tusende tråd om dette tema.

Anonymkode: f937a...ebc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 2.52, AnonymBruker skrev:

Et samfunn kollapser gradvis fra det øyeblikket kvinner blir gitt stemmerett og utvidede rettigheter. Kvinner er ikke samfunnsbyggere, og har heller ingen lojalitet til samfunnet (stammen). Derfor stemmer kvinner kun ut ifra umiddelbar egeninteresse, og vi ender opp med å bli et feminisert samfunn som er opptatt av å overføre ressurser fra menn til kvinner enn å reprodusere befolkningen, og vi gjør oss sårbare for invasjon fra fremmede, mer patriarkalske kulturer. Kvinner vil sågar invitere fienden inn porten i form av enslige alfahanner.

Anonymkode: 7c23e...132

Å ja, så kvinner som har kjempet i krigen som snipere fra luften, radister, sykepleiere, menige i felt osv inviterte fienden inn? Les lite grann mer om andre verdenskrig og gjenreising av Norge, du. 

Anonymkode: ee9f2...f5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

- Man burde kle seg etter kroppen sin, det er ikke fint med feks korte magetopper når man er overvektig. 

- Og når jeg er inne på dette med klær: folk må ta ansvar for seg selv. Det er ikke kleskjedene sin feil at en 14-åring må bruke størrelse large. Da er (som oftest) denne 14-åringen usunn. Og hva hjelper det om størrelsene endres? Hvis Lise bruker størrelse small, og venninna Lotte bruker størrelse large vil ikke kroppene deres på magisk vis se like ut hvis HM endrer på størrelsene så Lotte plutselig bruker small. Da må jo Lise ned i XX-small.

- Det burde settes krav før man får lov til å få barn. Vanskelig å gjennomføre, men er man ikke skikket (det være seg sykdom, dårlig økonomi osv) burde man ikke kunne få barn. 
 

Anonymkode: 574cc...aa1

Man kan jo få både sykdom og dårlig økonomi etter man fikk barn da... Ingen er forsikret mot det. Slik som nå som svært mange har mistet jobbene sine over natten. De så det nok ikke komme da de fikk barn. Skal man levere alle barna til barnevernet da?

Anonymkode: ee9f2...f5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...