Gå til innhold

Hvilket upopulære meninger har du?


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo få både sykdom og dårlig økonomi etter man fikk barn da... Ingen er forsikret mot det. Slik som nå som svært mange har mistet jobbene sine over natten. De så det nok ikke komme da de fikk barn. Skal man levere alle barna til barnevernet da?

Anonymkode: ee9f2...f5b

aa1 skrev om før man fikk lov til å få barn, ikke etter. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Husholdning1 skrev:

aa1 skrev om før man fikk lov til å få barn, ikke etter. 

Men konsekvensen for barna blir jo den samme om det skjer i graviditeten eller rett etter fødselen. Hvis en gravid dame får kreft eller mister jobben, hva da?

Anonymkode: ee9f2...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Husholdning1 skrev:

aa1 skrev om før man fikk lov til å få barn, ikke etter. 

En annen ting er at det sies at det er 1,5 millioner mennesker som er i risikogruppen for koronavirus. Altså enten eldre, eller har underliggende sykdom. Hvis kun friske mennesker skal få barn, vil det ikke bli mange barn gitt.

Anonymkode: ee9f2...f5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men konsekvensen for barna blir jo den samme om det skjer i graviditeten eller rett etter fødselen. Hvis en gravid dame får kreft eller mister jobben, hva da?

Anonymkode: ee9f2...f5b

Det endrer ikke på at vedkommende snakket om før, ikke etter. 

Endret av Husholdning1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sesong 8 av Game of Thrones var en svak sesong, men den var ikke i nærheten av å være så dårlig som det mange påstår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo få både sykdom og dårlig økonomi etter man fikk barn da... Ingen er forsikret mot det. Slik som nå som svært mange har mistet jobbene sine over natten. De så det nok ikke komme da de fikk barn. Skal man levere alle barna til barnevernet da?

Anonymkode: ee9f2...f5b

Som @Husholdning1 sier så skrev jeg før. Selvfølgelig kan ting skje, og med mindre man da blir helt uskikket skal ikke barna tas fra en. 
Men at feks en 19 åring uten utdannelse får barn for å leve på nav, planlagt, burde ikke vært lov. Det er faktisk en del som planlegger barn basert på hvilke ytelser de kan få (også sitter de etterpå å klager over hvor dårlig råd de har). 

Blir man syk, mister jobben osv er det noe helt annet. 

Anonymkode: 574cc...aa1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som @Husholdning1 sier så skrev jeg før. Selvfølgelig kan ting skje, og med mindre man da blir helt uskikket skal ikke barna tas fra en. 
Men at feks en 19 åring uten utdannelse får barn for å leve på nav, planlagt, burde ikke vært lov. Det er faktisk en del som planlegger barn basert på hvilke ytelser de kan få (også sitter de etterpå å klager over hvor dårlig råd de har). 

Blir man syk, mister jobben osv er det noe helt annet. 

Anonymkode: 574cc...aa1

Hva skal de gjøre da om de blir gravid? 

Ikke alle klarer å ta abort.

 

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg leste at plastavfall som er kildesortert blir shippet til andre land der det blir liggende uutnyttet i store hauger, ikke resirkulert, så har jeg begynt å ikke kildesortere all plast lenger. Noe går rett og slett i restavfallet. Da blir det i det minste brent og borte, ikke liggende i et annet lands søppelberg.

For eksempel, hvis plasten er svært skitten av matfett etc, så gidder jeg ikke bruke energi på å vaske det i varmt vann før det går i resirkuleringsposen. Det går rett i restavfallet, så sparer jeg Zalo og varmtvann.

Jeg mener det er like greit å brenne den plasten, som at den skal bli liggende i et søppelberg. Sikkert noen som ikke deler det synet.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 14.38, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på teorien om at vi som er lesbiske og homofile eksisterer pga. at jorden ikke skulle bli overbefolket. Jeg er veldig forsiktig med å si dette til andre skeive jeg kjenner. 

Anonymkode: 88c13...b32

Jeg har hørt den teorien også. Det er broren min som selv er homofil som fortalte det. Genetisk er det  visstnok størst sjanse for at den yngste broren i en søskenflokk er homofil. Det er for at naturen /evolusjonen sier at det nok barn og ikke trenger enda flere i den neste generasjonen. Jeg tør ikke å ta stilling til om det stemmer eller uttale om jeg tenker at det er rett,   men jeg har hørt teorien ja 

Anonymkode: 9c943...541

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2019 den 14.38, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på teorien om at vi som er lesbiske og homofile eksisterer pga. at jorden ikke skulle bli overbefolket. Jeg er veldig forsiktig med å si dette til andre skeive jeg kjenner. 

Anonymkode: 88c13...b32

Jorden er allerede overbedefolket så den teorien er feil.

Anonymkode: 1ec79...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jorden er allerede overbedefolket så den teorien er feil.

Anonymkode: 1ec79...e1d

Haha, du skjønner jo virkelig ingenting 🤦‍♀️

Anonymkode: 64293...4f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2020 den 16.47, Castor Troy skrev:

Jeg elsker pels. På jakker, sko og skinn på gulvet. Jeg elsker dyr, både døde og levende

Jeg også. Er dritalei disse militante dyreaktivistene nå. Bruker pels når jeg vil.

Anonymkode: 4f900...209

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en stor del av folk som sier de har angst, bruker dette for å slippe å ta tak i livet sitt.

Anonymkode: 4f900...209

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Uatskillelig skrev:

Hva skal de gjøre da om de blir gravid? 

Ikke alle klarer å ta abort.

 

Enten tvangsaborter (det høres groteskt ut) eller at barnet blir adoptert bort. 
Du har sett hva denne tråden heter, ikke sant?

Ellers mener jeg også at mange av de som klager på barnevernet er skyld i det selv. Barn blir ikke bare tatt fra foreldrene om det ikke er grunn til det. Det er som oftest fordi de ikke er skikket som foreldre og ikke burde hatt barn i utgangspunktet. Dette siste punktet var ikke rettet til deg @Uatskillelig

Anonymkode: 574cc...aa1

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten tvangsaborter (det høres groteskt ut) eller at barnet blir adoptert bort. 
Du har sett hva denne tråden heter, ikke sant?

Ellers mener jeg også at mange av de som klager på barnevernet er skyld i det selv. Barn blir ikke bare tatt fra foreldrene om det ikke er grunn til det. Det er som oftest fordi de ikke er skikket som foreldre og ikke burde hatt barn i utgangspunktet. Dette siste punktet var ikke rettet til deg @Uatskillelig

Anonymkode: 574cc...aa1

Man kan da ikke tvinge folk til å ta abort! Jeg hadde heller hengt meg enn å ta livet av mitt eget barn. Den skyldfølelsen hadde jeg aldri klart å leve med. Tvangsabortering strider jo også imot retten til SELVbestemt abort, nettopp det at man har lov til å bestemme selv hva man vil gjøre.


 

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Man kan da ikke tvinge folk til å ta abort! Jeg hadde heller hengt meg enn å ta livet av mitt eget barn. Den skyldfølelsen hadde jeg aldri klart å leve med. Tvangsabortering strider jo også imot retten til SELVbestemt abort, nettopp det at man har lov til å bestemme selv hva man vil gjøre.


 

Nå heter tråden "Hvilke upopulære meninger har du?" Da må vi akseptere at noen har upopulære meninger istedet for å gå i strupen på dem.

Anonymkode: 4f900...209

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Man kan da ikke tvinge folk til å ta abort! Jeg hadde heller hengt meg enn å ta livet av mitt eget barn. Den skyldfølelsen hadde jeg aldri klart å leve med. Tvangsabortering strider jo også imot retten til SELVbestemt abort, nettopp det at man har lov til å bestemme selv hva man vil gjøre.


 

Da har du ikke sex før du er klar for barn. Værre er det ikke.

Mitt upopulære bidrag: Jeg mener psykisk syke på trygd eller som på andre måter er avhengig av å bli forsørget på av staten og har dårlig råd ikke skal få barn ( jeg er ung ufør selv ). 

Anonymkode: e6591...b59

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha, du skjønner jo virkelig ingenting 🤦‍♀️

Anonymkode: 64293...4f0

Er nok du lille venn som ikke forstår.

Anonymkode: 1ec79...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Man kan da ikke tvinge folk til å ta abort! Jeg hadde heller hengt meg enn å ta livet av mitt eget barn. Den skyldfølelsen hadde jeg aldri klart å leve med. Tvangsabortering strider jo også imot retten til SELVbestemt abort, nettopp det at man har lov til å bestemme selv hva man vil gjøre.


 

Les navnet på tråden på nytt 😉 
Og nå er ikke abort å ta livet av ett barn. Det er snakk om en celleklump. 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå heter tråden "Hvilke upopulære meninger har du?" Da må vi akseptere at noen har upopulære meninger istedet for å gå i strupen på dem.

Anonymkode: 4f900...209

Takk 😄

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da har du ikke sex før du er klar for barn. Værre er det ikke.

Mitt upopulære bidrag: Jeg mener psykisk syke på trygd eller som på andre måter er avhengig av å bli forsørget på av staten og har dårlig råd ikke skal få barn ( jeg er ung ufør selv ). 

Anonymkode: e6591...b59

Nettopp, man kan unngå å ha sex før man er klar for det. 

Er ellers helt enig i det du kom med. 

Anonymkode: 574cc...aa1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...