Gå til innhold

Hjelp til jul - Finn.no annonsene


Butternut

Anbefalte innlegg

På 18.11.2019 den 6.50, AnonymBruker skrev:

Noen som husker dokumentaren om griseindustrien? Og hvordan grisene blir behandlet for å gi oss denne maten. 

Jeg blir uvell!

Anonymkode: 97b7e...e26

Er man fattig og trenger mat, har man ikke råd til å tenke på å kjøpe etisk riktig mat.

Anonymkode: b519a...9b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så nettopp en annonse der barnet ønsker seg nintendo switch og om noen kunne gi bort en slik. Hallo i luken! Nintendo switch brukt koster min 2500kr. Barnet mitt ønsket seg også en slik, men måtte spare selv i et år, selv om vi har råd til det.

Anonymkode: 2081a...ee4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så nettopp en annonse der barnet ønsker seg nintendo switch og om noen kunne gi bort en slik. Hallo i luken! Nintendo switch brukt koster min 2500kr. Barnet mitt ønsket seg også en slik, men måtte spare selv i et år, selv om vi har råd til det.

Anonymkode: 2081a...ee4

Det er slikt jeg også reagerer på.

Jeg tilbød noen en pent brukt (nesten ubrukt) ps2 med nesten 20 spill, men "nei takk ", det måtte være ps4.  

Nintendo switch er uaktuelt som julegave her.   Så dyre gaver gir vi ikke her i huset, noe barna vet veldig godt.

Men noen annonser er spesielle.

Jeg ble utrolig rørt da en gutt ønsket seg eget håndkle til jul.  Han ville ha noe som var bare hans, som ikke var brukt fra før.     Gjett om han fikk ønsket sitt oppfylt den julen... 🥰

 

Anonymkode: 4e1c0...027

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner folk som er arbeidsledige, uten høyere utdannelse, og som har dårlige økonomiske fremtidsutsikter. Men fortsatt vil de ikke ta hva som helst av jobber, tillater seg å være kresne og takker nei tin hjelp om det ikke er godt nok! Jeg blir flau av å være norsk av og til.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2019 den 7.00, AnonymBruker skrev:

😕 dette var nytt og sjokkerende for meg. Jeg visste heller ikke at det blir flere og flere tjukke mennesker. Helt ny informasjon. 

Anonymkode: f78b6...b7c

Fedme er jo et stadig økende problem, det også. Visste du at nesten alle førstegangsfødende er over 25, og med alt for høy BMI?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal fortelle dere en ting. 
jeg går på aap. Ikke fordi at jeg er lat å ikke gidder å jobbe, men har påvist prolaps i ryggen som gjøre at jeg ikke funker så godt uti arbeid. Har jobbet i alle år å klart meg selv. 
i 2018 hadde jeg termin med ei lita jente. 17 desember var dette. Den 7 desember våkna jeg opp med mye mye blod i sengen. På ul var babyen min død! Dette har ødelagt min jul og jeg sliter med psyken. 
i år har jeg ikke råd til noe, verken gaver, mat eller lys og sette på graven til datteren min. 
har verken mamma ellet pappa og spørre om hjelp. Så da lar jeg heller være. 
 

klart det er mange det ute som bare prøver å lire til seg penger. Men det er litt dumt å feie de fleste under en kam! Ikke alle som går på nav har det så lett. 
 

kanskje komme med fakta før man dømmer andre uten å vite hvorfor de går på nav. 

Anonymkode: 5b624...42a

Hvor er barnefar og hans familie? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal fortelle dere en ting. 
jeg går på aap. Ikke fordi at jeg er lat å ikke gidder å jobbe, men har påvist prolaps i ryggen som gjøre at jeg ikke funker så godt uti arbeid. Har jobbet i alle år å klart meg selv. 
i 2018 hadde jeg termin med ei lita jente. 17 desember var dette. Den 7 desember våkna jeg opp med mye mye blod i sengen. På ul var babyen min død! Dette har ødelagt min jul og jeg sliter med psyken. 
i år har jeg ikke råd til noe, verken gaver, mat eller lys og sette på graven til datteren min. 
har verken mamma ellet pappa og spørre om hjelp. Så da lar jeg heller være. 
 

klart det er mange det ute som bare prøver å lire til seg penger. Men det er litt dumt å feie de fleste under en kam! Ikke alle som går på nav har det så lett. 
 

kanskje komme med fakta før man dømmer andre uten å vite hvorfor de går på nav. 

Anonymkode: 5b624...42a

Nå skal jeg si det du ikke vil høre:

jeg mista også et barn i jula i fjor. Tilbragte romjula på sykehuset. Jeg var tilbake på jobb første dag etter nyttår, og det var det som redda psyken min. Det var det jeg trengte, ikke å gå hjemme å grave meg ned i elendigheten. Nå har jeg det helt ok med det, men hver eneste dag blir litt bedre. Jeg var ikke sykemeldt en eneste dag relatert til det som hendte. Nå er jeg gravid igjen. 
 

Og - det er da jobber du kan gjøre med prolaps? Kanskje aldri 100%, men 1-2 dager i uken? Kanskje halve dager til å begynne med? Jeg tror det blir gjøre deg godt. Det føles bra å tjene egne penger, kjenne på mestringsfølelse, selvstendighet og å bidra til samfunnet. Er du heldig får du en jobb hvor du møter bra folk også, kanskje du til og med hjelper noen så de får en bedre dag. 

Anonymkode: 292b0...89b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Unicorn1337 skrev:

Hvor er barnefar og hans familie? 

Denne kunne du spart deg for. Det er totalt irrelevante for alle vi her inne som leser/skriver.

Anonymkode: 1acad...928

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal jeg si det du ikke vil høre:

jeg mista også et barn i jula i fjor. Tilbragte romjula på sykehuset. Jeg var tilbake på jobb første dag etter nyttår, og det var det som redda psyken min. Det var det jeg trengte, ikke å gå hjemme å grave meg ned i elendigheten. Nå har jeg det helt ok med det, men hver eneste dag blir litt bedre. Jeg var ikke sykemeldt en eneste dag relatert til det som hendte. Nå er jeg gravid igjen. 
 

Og - det er da jobber du kan gjøre med prolaps? Kanskje aldri 100%, men 1-2 dager i uken? Kanskje halve dager til å begynne med? Jeg tror det blir gjøre deg godt. Det føles bra å tjene egne penger, kjenne på mestringsfølelse, selvstendighet og å bidra til samfunnet. Er du heldig får du en jobb hvor du møter bra folk også, kanskje du til og med hjelper noen så de får en bedre dag. 

Anonymkode: 292b0...89b

Har du noen gang hatt prolaps i ryggen? Prøv å gjøre noe når man omtrent ikke kan gå, sitte eller ligge. Blir så oppgitt at enkelte skal komme på sin høye hest og fortelle hvordan andre skal takle sin hverdag😤 

Anonymkode: ce525...6ce

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2019 den 10.23, Butternut skrev:

Som jeg skrev i en annen tråd, så synes jeg det er trist med annonsene på finn.no der man ønsker seg hjelp til jul. De kommer tidligere og tidligere hvert år, og NAV er som oftest med i bildet. Og selv om jeg gjerne skulle hjulpet alle, spør jeg meg likevel om flere ting; er alle sammen reelle? Hvordan og hvorfor har de havnet der de er, også denne jula? Er det systemet det er noe galt med, eller er det prioriteringene? Hva mener andre?

Stoler ikke på de finn.no annonsene. Sett en år etter år. Klarte å spore den ene og så ille var det ikke fått. Men puttet litt i kurvene på butikken. Stakkars de som virkelig sliter. Har selv slitt og fikk litt hjelp et år vi en frivillighetssentral. Kommet meg på bena igjen og klarer oss godt. Så nå gir jeg litt tilbake.

Anonymkode: 9f4d3...3f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen gang hatt prolaps i ryggen? Prøv å gjøre noe når man omtrent ikke kan gå, sitte eller ligge. Blir så oppgitt at enkelte skal komme på sin høye hest og fortelle hvordan andre skal takle sin hverdag😤 

Anonymkode: ce525...6ce

Haha! Nå må du roe ned aggresjonen. Den reaksjonen der sier sitt. #lat

Anonymkode: 292b0...89b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen gang hatt prolaps i ryggen? Prøv å gjøre noe når man omtrent ikke kan gå, sitte eller ligge. Blir så oppgitt at enkelte skal komme på sin høye hest og fortelle hvordan andre skal takle sin hverdag😤 

Anonymkode: ce525...6ce

Har hatt prolaps i 18 år, men jobber fortsatt 100%. Er perioder der jeg må sykemeldes helt/delvis i noen uker pga ekstrem smerte, men behandling hos fysioterapeut og kiropraktor løser det opp. Ingen grunn til å ikke kunne jobbe i det hele tatt.

Anonymkode: 2081a...ee4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha! Nå må du roe ned aggresjonen. Den reaksjonen der sier sitt. #lat

Anonymkode: 292b0...89b

Ta deg en bolle du, den hersketeknikken funker ikke. Jeg har ikke prolaps(takk Gud for det), men jobber innen helsesektoren, og ser mange pasienter med de smertene. Og en ting til, slutt med hasstag, det er old news😉

Anonymkode: ce525...6ce

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg leser denne tråden, slår det meg hvor lite folk mener at andre kan klare seg på. 

Anonymkode: 0533a...211

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta deg en bolle du, den hersketeknikken funker ikke. Jeg har ikke prolaps(takk Gud for det), men jobber innen helsesektoren, og ser mange pasienter med de smertene. Og en ting til, slutt med hasstag, det er old news😉

Anonymkode: ce525...6ce

Hasstag? Hva er en hasstag?

Anonymkode: 292b0...89b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt prolaps i 18 år, men jobber fortsatt 100%. Er perioder der jeg må sykemeldes helt/delvis i noen uker pga ekstrem smerte, men behandling hos fysioterapeut og kiropraktor løser det opp. Ingen grunn til å ikke kunne jobbe i det hele tatt.

Anonymkode: 2081a...ee4

Hehe...jaja, så alle med prolaps har det akkurat på samme måte som deg? Dette må jeg notere bak øret😂

Anonymkode: ce525...6ce

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hasstag? Hva er en hasstag?

Anonymkode: 292b0...89b

😂 Google det, så har du litt å gjøre.

Anonymkode: ce525...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂 Google det, så har du litt å gjøre.

Anonymkode: ce525...6ce

Du prøvde kanskje å skrive «hashtag», som på norsk heter «emneknagg»? Hasstag har nemlig ikke Google hørt om heller ;)

Anonymkode: 292b0...89b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe...jaja, så alle med prolaps har det akkurat på samme måte som deg? Dette må jeg notere bak øret😂

Anonymkode: ce525...6ce

All smerte håndteres i stor grad mentalt 

Anonymkode: 292b0...89b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du prøvde kanskje å skrive «hashtag», som på norsk heter «emneknagg»? Hasstag har nemlig ikke Google hørt om heller ;)

Anonymkode: 292b0...89b

Du er der ja, men da får du ha en fin dag da og husk å rakke ned på flest mulig, det er viktig, for da føler man seg så veldig tøff😉

Anonymkode: ce525...6ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...