Gå til innhold

Er de fleste mennesker kunnskapsløse?


AnonymBruker

Er de fleste mennesker kunnskapsløse?  

91 stemmer

  1. 1. Er du enig i påstanden at det gjennomsnittlige mennesket er litt "enkel" og mangler kunnskap om samfunnet og verden?

    • Ja
      71
    • Nei
      19


Anbefalte innlegg

det jeg sliter mest med er normale folk som tror de er deilige. 
 

wtf.... tenk om Erna Solberg skulle sagt på åpen mikrofon at hun er deilig, samt at det ikke er ‘hennes feil’ at hun er deilig og myndig.
 

Da har farsen blitt komplett.. men kanskje hun skulle gjort det så alle wannabe-deilige også får vite åssen det føles. 

Anonymkode: 78efc...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sirkelen
3 timer siden, 007_008_007 skrev:

Jeg er ikke enig. En lærer kan fint lære elevene om kildekritikk osv. uten å måtte drive masse "research". Det gjelder å utstyre eleven med noen verktøy og lære dem hvordan disse brukes. Resten klarer eleven fint selv.

Jeg er svært skeptisk til at det hele er så enkelt. Selv folk med høye utdanninger sliter med «kildekritikk» når du ikke har tunge vitenskapelige rapporter å forholde deg til. Ja, selv forskningsstudier kan ha et klart bias, særlig om det er konserner og politiske interessegrupper som står bak.

Det er helt greit å stole på leksikon og offentlige institusjoner, det gjør jeg og, men så mye mer er det ikke å gjøre om du ikke kan sette av tid til seriøs research.

 

Endret av Sirkelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...