Gå til innhold

A4liv og familieidyll.

Safirblå

Anbefalte innlegg

Niny skrev (1 time siden):

Når var det du hadde time til ultralyd? 

Håper og tror at alt er bare fint inni 😊 Har hørt om flere som hadde så lite symptomer at hadde ikke testen sagt de var gravid, hadde de ikke trodd på det. Først når magen og sparken kom så var det det eneste de merket. Misunner deg sånn det, for jeg har gått opp i buksestørrelse for er oppblåst og er sååååå kvalm om dagen, hvertfall hvis noe strammer på magen 😳😫

Forstår det ikke er godt. Jeg klarer ikke annet enn å misunne deg litt likevel😅

På tirsdag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver! Vi delte det ikke med så mange i starten, men jeg følte jeg måtte «overbevise» leger og andre om at jeg faktisk var gravid (selv om alle prøver og tester viste det). Det var jo bare en følelse, men likevel. Bortsett fra ømme bryster hadde jeg ingen symptomer frem til uke 8, da ble jeg litt kvalm og litt trøtt. Så jeg ville absolutt ikke ha basert graviditeten din på symptomene du opplever 🥰 Alt er nok kjempefint! 🤍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovia skrev (På 11.3.2021 den 15.09):

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver! Vi delte det ikke med så mange i starten, men jeg følte jeg måtte «overbevise» leger og andre om at jeg faktisk var gravid (selv om alle prøver og tester viste det). Det var jo bare en følelse, men likevel. Bortsett fra ømme bryster hadde jeg ingen symptomer frem til uke 8, da ble jeg litt kvalm og litt trøtt. Så jeg ville absolutt ikke ha basert graviditeten din på symptomene du opplever 🥰 Alt er nok kjempefint! 🤍

Takk for beroligende svar ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ultralyd sa legen at alt var bra , babyen er inne i livmor og vi kunne se et lite hjerte som slo. 
Legen sa ingenting på det, men fosteret var 14mm og nå som jeg snart er 9 uker så skulle det vel vært større? 

Ble veldig glad! I tillegg har jeg hatt noen dager hvor formen har vært litt dårligere enn normalt. Tung i kroppen og litt småkvalm. Uten oppkast da, men likevel kanskje tegn på at det skjer noe inni meg 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ingen ting om størrelsen, men det er vel vanlig at det varierer litt. Og så vil jeg tenke at legen garantert hadde sagt noe om hen var usikker på om alt var normalt. Jeg ville i alle fall prøvd å slå meg til ro med at legen har kontroll 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Da har jeg vært på ny ultralyd. Hadde rukket å bli ganske så bekymret igjen.

Ultralyden viste en liten turner inne i magen min som var helt perfekt. Rart å tenke på at det er et bittelite menneske inni meg. Ble nesten enda mer virkelig nå. 
Skal snart begynne å kjøpe inn litt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du 13 uker nå? Så fint og koselig at ultralyden viste en frisk liten turner, og ja, tenk så magisk hva som foregår inni magen din nå 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (3 minutter siden):

Er du 13 uker nå? Så fint og koselig at ultralyden viste en frisk liten turner, og ja, tenk så magisk hva som foregår inni magen din nå 🤩

Jeg er i uke 12. (Eller  12 pluss noen dager ) 😊 

Hvordan går det med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safirblå skrev (1 minutt siden):

Jeg er i uke 12. (Eller  12 pluss noen dager ) 😊 

Hvordan går det med deg? 

Så hyggelig! Hvordan er formen din? 

Takk, det går sånn høvelig med meg. Jeg er glad for å være gravid, men utslitt av å være dårlig 🥴 Jeg er 6+4 i dag, og har vært sengeliggende den siste uken med sterk kvalme og generell dårlig form. Håper det skal gå seg til ganske kjapt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (1 time siden):

Så hyggelig! Hvordan er formen din? 

Takk, det går sånn høvelig med meg. Jeg er glad for å være gravid, men utslitt av å være dårlig 🥴 Jeg er 6+4 i dag, og har vært sengeliggende den siste uken med sterk kvalme og generell dårlig form. Håper det skal gå seg til ganske kjapt! 

Ja det skjønner jeg godt! 🥰 Du får bare slappe av og tenke på deg selv. Få mannen til å varte deg opp 🥰

For noen uker siden skulle jeg ønske jeg hadde det som deg. Enn så rart det høres ut.  Formen min er nesten helt fin den. Og da er jeg jo superheldig , men blir så redd for at lille i magen ikke lever lenger, eller at hele greia er oppspinn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er virkelig en superhelt her, @Safirblå🤩 Ja, jeg vet mange ønsker seg symptomer for å tro på hva som skjer i kroppen, men det verste er at samme hvor dårlig jeg er ligger der en lurende redsel for MA, for da kan jo utviklingen ha stoppet, men symptomer vedvarer. Så for meg hjelper ikke engang symptomene på å overbevise meg om det som foregår 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Nå begynner hele greia og bli veldig virkelig. 

Ordinær ultralyd viste en frisk gutt med hjerte, hjerne, tær og fingre på stell! Beholdt termindatoen min også. 

Så da kan jeg vel begynne å kjøpe inn litt ting uten å være redd for at jeg ikke skal bli mamma likevel 😊

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh ble så glad av å lese dette! Nå gleder jeg meg bare enda mer til mandag! 🙈🤩

Gratulerer med det som høres ut som en perfekt liten gutt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (På 27.5.2021 den 18.45):

Så hyggelig, @Safirblå🌼 Så godt å få bekreftet at den lille er en frisk liten gutt, det ble jeg glad for å lese 💞

Sovia skrev (På 27.5.2021 den 22.14):

Fantastisk 😍 nå må du bare nyte og kose deg 🥰

Tusen takk 💛💛 Er så glad nå, føler at etter dødsfall, ivf, husoppussing  og alt mulig, at det letter litt for oss. 
Vi har riktig nok lang vei å gå med huset da, men hvem bryr seg 😂

Niny skrev (På 28.5.2021 den 6.40):

Åååh ble så glad av å lese dette! Nå gleder jeg meg bare enda mer til mandag! 🙈🤩

Gratulerer med det som høres ut som en perfekt liten gutt ❤️

Ultralyd i morgen ? Gled deg 😁 Takk 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh, kjenner til følelsen din! Jeg gråt så fælt etter OUL og dro for første gang for å kjøpe litt gutteklær - det var en god følelse💙 og prøv å kos deg i tiden framover!🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg ble så glad av å lese at du ble gravid etter å ha lest igjennom dagboken, jeg unner deg og dere alt godt ❤️
Jeg og mannen er i samme båt og må bruke donor pga genfeil hos han, og skal på forsamtale på riksen om noen uker. Var fint å lese en suksesshistorie til tross for mye motgang på veien! ❤️

Endret av Helne90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Helne90 skrev (På 4.6.2021 den 21.39):

Åh jeg ble så glad av å lese at du ble gravid etter å ha lest igjennom dagboken, jeg unner deg og dere alt godt ❤️
Jeg og mannen er i samme båt og må bruke donor pga genfeil hos han, og skal på forsamtale på riksen om noen uker. Var fint å lese en suksesshistorie til tross for mye motgang på veien! ❤️

Takk. ❤️ Så spennende! Oppdater gjerne hvordan det går ☺️

Lenge siden jeg har vært innom nå, alt er fremdeles tilsynelatende veldig bra. Ingen bekkenplager eller andre store plager. Kjenner liv hver dag nå. ❤️
Har litt dårlig matlyst er trøtt trøtt og har litt vann i kroppen. Og litt misfornøyd med hvordan kroppen min ser ut pluss litt dårlig samvittighet for å syns det, fordi jeg av alle skal jo være så takknemlig for å få oppleve dette. På den andre siden er det noen som er spesielt takknemlig for dobbelthake, tømmerstokkbein, hofter breie som et spisebord og en mage som dulter borti ting like ofte som rumpa gjør det? Sånn egentlig? 

Ellers er det veldig god følelse for meg med små dult som til og med har begynt å syns utapå noen ganger. Det er liksom et «symptom» jeg tror på. Og fjeset på mannen min da han kjente gutten vår første gang med hånda ❤️

Endret av Safirblå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alt gjort i stand til barnerom, kjøpt mye klær og utstyr. Mangler bare noen få ting😊Og vaske alle klær og sengetøy. 

Så slik sett er vi veldig klare for babyankomst…, litt før nødvendig 😅Blir litt flau, men det er jo så koselig med små klær, barnerom og slikt 😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...