Gå til innhold

Koseintervju med dømte kriminelle


Bli medlem

Anbefalte innlegg

Personlig synes jeg det er mye mer interessant å høre om straffedømtes liv enn om de såkalte "Influencernes" liv, kronprinsessens kjole og prinsessens gale kjæreste. 

Den som har tatt straffen, har gjort opp for seg.  Det synes jeg folk skal respektere.     

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.10.2019 den 22.47, Sirkelen skrev:

Jeg er selv en ganske snill fyr, og vet godt hvordan det er å ubevisst projisere sin egen godhet og empati over på andre. Jeg har gjort det i det meste av livet. Men slike mennesker som dette er helt annerledes skrudd sammen.

Dette. Folk flest med et normalt følelsesliv har problemer med å forstå hvor kalkulerende og manipulerende enkelte mennesker kan være, og hvor lite følelser det er mulig å ha. Selv jeg som hadde endel kunnskap om akkurat dette hadde problemer med å ta det inn når jeg ble kjent med en slik person. Å innse at en person rett og slett er ond,  men samtidig helt oppegående ifh handlingene var et sjokk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
På 19.10.2019 den 22.00, miss spjåk skrev:

Dette. Folk flest med et normalt følelsesliv har problemer med å forstå hvor kalkulerende og manipulerende enkelte mennesker kan være, og hvor lite følelser det er mulig å ha. Selv jeg som hadde endel kunnskap om akkurat dette hadde problemer med å ta det inn når jeg ble kjent med en slik person. Å innse at en person rett og slett er ond,  men samtidig helt oppegående ifh handlingene var et sjokk. 

Ja, du har helt rett. Det blir en kløft i forståelse, som blir enda dypere av at man ikke ser at kløften er der. Det er en naturlig menneskelig mental mekanisme å projisere sin egen tankegang og følelser på andre, det er jo nettopp slik vi kan samhandle med dem. Jeg har heldigvis vært spart for å bli nærmere kjent med noen slike onde mennesker, men kjenner de som har det, og de beskriver akkurat det samme sjokket som du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Nå kommer snart koseintervju med Viggo Kristiansen. Det blir ekstra viktig å få Kristiansen i tale siden Andersen allerede har sagt nei til intervjuer og bokavtaler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Bli medlem said:

Nå kommer snart koseintervju med Viggo Kristiansen. Det blir ekstra viktig å få Kristiansen i tale siden Andersen allerede har sagt nei til intervjuer og bokavtaler.

Kan være det. Men nå er det en mann som får saken sin opp igjen, å kan være at han blir frifunnet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...