AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #61 Del Skrevet 17. april 2020 På 23.9.2019 den 11.23, AnonymBruker skrev: De som virkelig er fans av serien er typisk sånn damer i 40-60 åra, uføretrygdet og mye fritid... Å alt er sååå fantastisk, bilder med "spøkelser", uforklarlige hendelser osv florerer på Facebook og blir delt i hytt og pine av slike som også deler alt hele dagen på Facebook, å er krenka..🤭😆 Anonymkode: 91b28...773 Hvorfor fremme spesifikt uføre? Tenk om du havner der selv? Anonymkode: 6f2ed...e1a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arba Skrevet 17. april 2020 Forfatter #62 Del Skrevet 17. april 2020 Hva har dere opplevd? Verken klarsynte eller ånder finnes, for noe vås. Da hadde det blitt bevist for lenge siden OG jo, de klarsynte får forhåndsinformasjon - bare se skjemaene en må utfylle på sidene deres ;). for dere som tror på klarsynte, se folkeopplysningen, så vil dere aldri tro på klarsynte noen gang mer... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 18. april 2020 #63 Del Skrevet 18. april 2020 Tjomlid gruser dette svindelprogrammet så til de grader. Han peker for eksempel på hvordan den mindre begavede programlederen hopper rett på "dette er uforklarlig og må derfor være overnaturlig" uten at de gjør selv de aller minste forsøk på å undersøke noe som helst. De ser ikke etter alternative forklaringer i det hele tatt. Et patetisk svindelprogram som burde vært forbudt og de som står bak det burde vært buret inne på livstid. Ellerno. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #64 Del Skrevet 18. april 2020 Jeg syns nå tvert i mot at Tom alltid prøver å finne logiske grunner til fenomenene og fremstår som litt skeptisk. Jeg tror på mye av det Anonymkode: a9dca...f5f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrTeddy29 Skrevet 18. april 2020 #65 Del Skrevet 18. april 2020 Tror alt e bare bullshit egentlig. Har vært i uatallige mange hjemsøkte plasser der det tydligvis er mye "sånne ting som skjer på natta", men ingenting skjedde. Alt e bare skuespill for og glede folk som faktisk tror på sånt. Uansett, vi er i 2020 hvor alt kan bli faket, så når det kommer til tv programmer eller filmer så trur jeg ingenting på noe, uansett hva folk sier. Jeg må se det selv, eller at det faktisk blir forsket på og BEVIST Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 18. april 2020 #66 Del Skrevet 18. april 2020 Jeg oppgir hverken alder eller yrke, men tror at det er sant. Så mange mennesker fra alle lag av befolkningen over hele verden kan ikke unisont ha skrevet under på at de skal lyve og aldri fortelle noen at de løv... ...løvde. Har løvet. Jeg trenger kaffe. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 18. april 2020 #67 Del Skrevet 18. april 2020 5 timer siden, jabx skrev: Tjomlid gruser dette svindelprogrammet så til de grader. Han peker for eksempel på hvordan den mindre begavede programlederen hopper rett på "dette er uforklarlig og må derfor være overnaturlig" uten at de gjør selv de aller minste forsøk på å undersøke noe som helst. De ser ikke etter alternative forklaringer i det hele tatt. Et patetisk svindelprogram som burde vært forbudt og de som står bak det burde vært buret inne på livstid. Ellerno. Du er rimelig drøy i din omtale av andre mennesker. Er alle du er uenige med "mindre begavede"? Å hva med Tjomlid, er han kanskje et geni? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #68 Del Skrevet 18. april 2020 Glem Tjomlid, han er bare en hater. Fortell meg heller at dette er arrangert og at denne damen spiller....? Anonymkode: c4a87...08e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arba Skrevet 18. april 2020 Forfatter #69 Del Skrevet 18. april 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Glem Tjomlid, han er bare en hater. Fortell meg heller at dette er arrangert og at denne damen spiller....? Anonymkode: c4a87...08e Hørt om den psykologiske metoden "cold-reading"? Noen er bare veldig eksperter på akkurat det! Se denne og så vil du aldri lenger tro på klarsynte: https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2016/KMTE50009715/avspiller (Her testes bla verdenskjente "klarsynte" - f.eks Lisa Williams.). Endret 18. april 2020 av Arba 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #70 Del Skrevet 18. april 2020 39 minutter siden, Arba said: Hørt om den psykologiske metoden "cold-reading"? Noen er bare veldig eksperter på akkurat det! Se denne og så vil du aldri lenger tro på klarsynte: https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2016/KMTE50009715/avspiller (Her testes bla verdenskjente "klarsynte" - f.eks Lisa Williams.). Tuller du? De testene er satt opp slik at de klarsynte må feile, det er meningsløst å se på det. Folkeopplysningen har også blitt meldt inn til FPU flere ganger, og fått kritikk av dem. I det programmet som de laget om økologisk mat vinklet de helt bevisst ting på en slik måte at folk skulle tro økoloigisk var meningsløst. De la blant annet enorm vekt på at 4 kg av et økologisk, nedbrytbart middel som heter pyretrin ble solgt til økologisk jordbruk hvert år, men unnlot å nevne at mange tonn kjemisk-syntetiske sprøytemidler blir solgt til konvensjonelt landbruk hvert år, som aldri brytes ned og som havner i grunnvannet. De bryr seg ikke så mye om fakta som de påstår at de gjør. De har f.ex. påstått at Greenpeace har sagt ting de ikke har sagt: "I programmet uttaler en forsker at Greenpeace har påstått at 600.000 døde bare i Ukraina som følge av Tsjernobyl-ulykken. Her mener PFU-leder Alf Bjarne Johnsen at NRK ikke har gjort jobben sin og at de har et presseetisk problem, ettersom PFU ikke kan se at NRK har klart å dokumentere påstanden og Greenpeace avviser å ha brukt et slikt tall. – Det som er sentralt her er om Greenpeace har sagt at 600.000 døde, eller ikke. Så greier de ikke finne dokumentasjon på det. Det blir tynt, sa han." https://www.medier24.no/artikler/nrks-folkeopplysningen-kritikk-etter-klage-fra-greenpeace-br/456260 Personlig kommer jeg alltid til å tro på klarsynte, i og med at jeg gjør dette selv. Man kan ikke lure noen som selv kommuniserer med døde til å tro at det ikke går an. Jeg har også sett på cold reading-videoer, det er utrolig dårlig og kan ikke forveksles med hva et ekte medium gjør, og det kan ikke på noen måte måle seg med hva Matt Fraser gjør i videoen over. Jeg tror faktisk ikke at du så på den hvis du kan sammenligne det med det. Anonymkode: c4a87...08e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #71 Del Skrevet 18. april 2020 De av dere som skriver at alt er løgn og sprøyt, hvordan kan dere påstå det? Alle har jo sine meninger og opplevelser av forskjellige ting. Om jeg opplever en unormal hendelse så skal jeg bare avfeies fordi spøkelser/gjenferd ikke finnes eller er tull ifølge dere? Anonymkode: aad30...0b6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #72 Del Skrevet 18. april 2020 Det er litt ensformig når spøkelsene alltid er enten en avdød slektning (bestefar eller noe sånt), noen fra krigen eller noen fra 1800-tallet. Det er akkurat som de ikke vet at det bodde folk her i andre tider. Kunne de ikke dratt opp en gammel steinaldermann, det hadde vært artig. Anonymkode: e1600...d4f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #73 Del Skrevet 18. april 2020 10 timer siden, jabx skrev: Tjomlid gruser dette svindelprogrammet så til de grader. Han peker for eksempel på hvordan den mindre begavede programlederen hopper rett på "dette er uforklarlig og må derfor være overnaturlig" uten at de gjør selv de aller minste forsøk på å undersøke noe som helst. De ser ikke etter alternative forklaringer i det hele tatt. Et patetisk svindelprogram som burde vært forbudt og de som står bak det burde vært buret inne på livstid. Ellerno. Du prater ofte mye vås jabx, men her er jeg 100% enig med deg. Bare oppspinn, og seermagnet for Harryfolket. Like tåpelig som C og D kjendiser som lager mat og pusser opp. Kommersiellt oppgulp og billig møl fra ende til annen. Kvalitets-tv my ass. Anonymkode: 44564...0cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bohrman Skrevet 18. april 2020 #74 Del Skrevet 18. april 2020 Det er nok sant at Tom Strømnæss tror på nisser i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arba Skrevet 18. april 2020 Forfatter #75 Del Skrevet 18. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tuller du? De testene er satt opp slik at de klarsynte må feile, det er meningsløst å se på det. Folkeopplysningen har også blitt meldt inn til FPU flere ganger, og fått kritikk av dem. I det programmet som de laget om økologisk mat vinklet de helt bevisst ting på en slik måte at folk skulle tro økoloigisk var meningsløst. De la blant annet enorm vekt på at 4 kg av et økologisk, nedbrytbart middel som heter pyretrin ble solgt til økologisk jordbruk hvert år, men unnlot å nevne at mange tonn kjemisk-syntetiske sprøytemidler blir solgt til konvensjonelt landbruk hvert år, som aldri brytes ned og som havner i grunnvannet. De bryr seg ikke så mye om fakta som de påstår at de gjør. De har f.ex. påstått at Greenpeace har sagt ting de ikke har sagt: "I programmet uttaler en forsker at Greenpeace har påstått at 600.000 døde bare i Ukraina som følge av Tsjernobyl-ulykken. Her mener PFU-leder Alf Bjarne Johnsen at NRK ikke har gjort jobben sin og at de har et presseetisk problem, ettersom PFU ikke kan se at NRK har klart å dokumentere påstanden og Greenpeace avviser å ha brukt et slikt tall. – Det som er sentralt her er om Greenpeace har sagt at 600.000 døde, eller ikke. Så greier de ikke finne dokumentasjon på det. Det blir tynt, sa han." https://www.medier24.no/artikler/nrks-folkeopplysningen-kritikk-etter-klage-fra-greenpeace-br/456260 Personlig kommer jeg alltid til å tro på klarsynte, i og med at jeg gjør dette selv. Man kan ikke lure noen som selv kommuniserer med døde til å tro at det ikke går an. Jeg har også sett på cold reading-videoer, det er utrolig dårlig og kan ikke forveksles med hva et ekte medium gjør, og det kan ikke på noen måte måle seg med hva Matt Fraser gjør i videoen over. Jeg tror faktisk ikke at du så på den hvis du kan sammenligne det med det. Anonymkode: c4a87...08e Jeg er fullt klar over at Folkeopplysningen har mottatt kritikk. Men kritikken som er rettet mot Folkeopplysningen rettes mot enkeltepisoder, og sist jeg sjekket finnes det ingen offentlig, troverdig kritikk mot denne videoen - i så fall må det være fra overtroiske «dumfolk». Men vil du vennligst utdype hvordan testene i videoen er satt opp slik de klarsynte skal feile? Ikke nok med det, men en cold-reader opptrer i videoen som «klarsynt» og lurer et helt folk, for så å innrømme at det bare er vås? Dette er situasjoner som HELT FINT skal kunne løses av såkalt «klarsynthet». Har du i det hele tatt sett videoen? En ting skal jeg si deg: selv når verdenskjente klarsynte feiler på dette, da er det jammen ikke mye å tro på! Hvis det virkelig hadde fantes noe overnaturlig, enten det gjelder gjenferd eller klarsynte, så ville dette MINST EN GANG blitt dokumentert - men hvor i all verden er det eneste, eneste beviset/dokumentasjonen på at noe av denne art finnes?! Ingen sted! Tviler absolutt ikke på at enkelte opplever merkelige ting, men alt har en naturlig forklaring - og de som opplever dette, er kanskje ikke de mest velutdannede menneskene heller - så å tenke kritisk/resonnere så mangt av løsninger, kan dermed sikkert være ganske så utfordrende foruten å konkludere med at det er spøkelser som har skylden ;);) Spør du meg? Å tro på vås som dette er og kommer av rein idioti og mangel på kunnskap. Ferdig snakket. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #76 Del Skrevet 18. april 2020 20 minutter siden, Arba said: Spør du meg? Å tro på vås som dette er og kommer av rein idioti og mangel på kunnskap. Ferdig snakket. Hvorfor er det så viktig for deg å rakke ned på de som har en annen mening og en annen opplevelse enn deg selv? Hva om man kan bevise dette i fremtiden? Noen som er interessert i vitenskap vil aldri avfeie noe, og de vil ikke angripe andre som har en annen mening. Det er bare mennesker som har en dogmatisk tro som de må forsvare med nebb og klør som gjør det. Anonymkode: c4a87...08e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arba Skrevet 18. april 2020 Forfatter #77 Del Skrevet 18. april 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så viktig for deg å rakke ned på de som har en annen mening og en annen opplevelse enn deg selv? Hva om man kan bevise dette i fremtiden? Noen som er interessert i vitenskap vil aldri avfeie noe, og de vil ikke angripe andre som har en annen mening. Det er bare mennesker som har en dogmatisk tro som de må forsvare med nebb og klør som gjør det. Anonymkode: c4a87...08e Det er ikke å rakke ned, men et forsøk på å forklare at gamledager dessverre er passert. Vitenskapen har aldri før vært så revolusjonerende som den er per dags dato, og å påstå at vitenskapen skal kunne dokumentere noe vås som dette i fremtiden er helt banalt å tro. Som om ikke dette våset har fantes i flere århundre hvor hver bidige dag, verden over, har vært en mulighet til å bevise noe? Huff, våkn opp. Dette er latterlig. PS: Fra et evolusjonistisk perspektiv vil intelligensen blant individer i en populasjon variere, og dette har vi et prakteksempel på i denne tråden Eller, er noen uenige i dette også kanskje? I så fall, nok en gang mangel på kunnskap om ens egen natur Endret 18. april 2020 av Arba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #78 Del Skrevet 18. april 2020 6 minutter siden, Arba said: Det er ikke å rakke ned, men et forsøk på å forklare at gamledager dessverre er passert. Vitenskapen har aldri før vært så revolusjonerende som den er per dags dato, og å påstå at vitenskapen skal kunne dokumentere noe vås som dette i fremtiden er helt banalt å tro. Som om ikke dette våset har fantes i flere århundre hvor hver bidige dag, verden over, har vært en mulighet til å bevise noe? Huff, våkn opp. Dette er latterlig. PS: Fra et evolusjonistisk perspektiv vil intelligensen blant individer i en populasjon variere, og dette har vi et prakteksempel på i denne tråden Eller, er noen uenige i dette også kanskje? I så fall, nok en gang mangel på kunnskap om ens egen natur Tror ikke noen som har et så stort behov for å sitte på sin høye hest og latterliggjøre andre har det noe godt meg seg selv. Anonymkode: c4a87...08e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arba Skrevet 18. april 2020 Forfatter #79 Del Skrevet 18. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke noen som har et så stort behov for å sitte på sin høye hest og latterliggjøre andre har det noe godt meg seg selv. Anonymkode: c4a87...08e Deg om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #80 Del Skrevet 19. april 2020 Noen som vet når neste sesong av Åndenes Makt begynner? Dette er et av de beste programmene på TV. Jeg elsker denne serien. Anonymkode: ed37d...37d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå