Gå til innhold

Åndenes makt - sant eller usant?


Arba

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på tre episoder spesielt hvor det har blitt filmet at ting skjer. En hvor de hadde overvåkningskamera og det ble filmet at vinduet gikk opp hver eneste natt når det ikke var noen til stede. Folk avfeier jo bare det med forklaringer på ditt og datt. Enten så tror man eller så er det de som ikke tror og som bastant avfeier alt med forklaringer... 

Anonymkode: aad30...0b6

Det er jo de som automatisk antar at det er noe overnaturlig som avfeier alle andre mulige forklaringer og bare hopper på det de selv ønsker skal være sant. I stedet for å innrømme "vi vet ikke" og faktisk undersøke nærmere så bare går de rett på "SPØØØKELSEEEEEERRRRH!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er mest utrolig er at så mange her tror at det ikke er sant, men likevel ser på programmet? Om man tror det er sludder og vås, så må jo det dummeste være å bruke tiden på det.

Vi er nok mange som har opplevd uforklarlige ting. Jeg kan ikke av den grunn si at det er personer som er død som går igjen. Det kan godt hende det finnes bedre forklaringer enn som så. Men når jeg som ordensmenneske opplever at ting forsvinner sporløst så stusser man jo litt. Det samme med bankelyder på hytta, en ting kan være at noe slår mot en vegg, noe helt annet er det når det helt uavhengig av vær og vind når det kan høres mot ene veggen på nesten nøyaktig samme klokkeslett. 

Anonymkode: 31108...99e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er mest utrolig er at så mange her tror at det ikke er sant, men likevel ser på programmet? Om man tror det er sludder og vås, så må jo det dummeste være å bruke tiden på det.

Vi er nok mange som har opplevd uforklarlige ting. Jeg kan ikke av den grunn si at det er personer som er død som går igjen. Det kan godt hende det finnes bedre forklaringer enn som så. Men når jeg som ordensmenneske opplever at ting forsvinner sporløst så stusser man jo litt. Det samme med bankelyder på hytta, en ting kan være at noe slår mot en vegg, noe helt annet er det når det helt uavhengig av vær og vind når det kan høres mot ene veggen på nesten nøyaktig samme klokkeslett. 

Anonymkode: 31108...99e

Hvorfor kjører folk sakte forbi trafikkulykker? Det er noe grusomt men fascinerende ved det.

Nå ser ikke jeg på åndenes makt, kanskje med unntak av noen klipp her og der (og Gunnar Tjomlids grusing av programmet), så...

At man har opplevd noe man selv ikke kan forklare betyr ikke at noe som ikke eksisterer er forklaringen på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, jabx skrev:

At man har opplevd noe man selv ikke kan forklare betyr ikke at noe som ikke eksisterer er forklaringen på det.

Høres det egentlig så rart at noen er mer følsom for slike ting enn andre? At noen kjenner og føler, og at man selv ikke gjør det? Jeg synes Lilli Bendriss er to much jeg også, men det finnes jo episoder uten henne :)

Anonymkode: 31108...99e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Døde litt av hun som stadig vekk fikk skuffen fylt opp med Toro meksikansk gryterett. 

Anonymkode: 4368e...6c7

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.9.2020 den 11.21, jabx skrev:

Selvsagt hadde folk trodd på det hvis det fantes bevis. Det ville jo vært utrolig kult! Dessverre er det null bevis for at "ånder" eksisterer og tonnevis bevis for at de ikke gjør det.

Nei. Folk ville tenkt at det lå en eller annen logisk eller naturlig forklaring bak. De som ikke vil tro på det kommer ikke til å tro på det uansett hvor mange bevis folk slår i bordet med.
 

 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Døde litt av hun som stadig vekk fikk skuffen fylt opp med Toro meksikansk gryterett. 

Anonymkode: 4368e...6c7

Jeg også😂 veldig sultent spøkelse. 
 

Jeg har opplevd mange rare ting jeg også, og er helt sikker på at det spøker der jeg bodde før. Jeg hadde alltid mobilen klar til filming. To ganger fikk mobilen det med seg, men som oftest stoppet lydene akkurat idet jeg tok tak i mobilen😭

Anonymkode: 38a11...a93

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2020 den 0.49, Arba skrev:

Som om ikke dette våset har fantes i flere århundre hvor hver bidige dag, verden over, har vært en mulighet til å bevise noe?

Så da skal fravær av bevis være bevis på fravær?

Anonymkode: ec1ee...d51

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg VET at det er ekte, i og med at jeg har kommunisert med døde selv. Det er lett å se at mediene er ekte, de bruker forskjellige metoder, og bommer og treffer litt om hverandre, og noen er flinkere enn andre. Skal noe til å fake at man er medium for noen som selv kunne jobbet som medium haha 😛 Og de som bor i disse husene faker ikke de heller. Om dere tror det har dere svært vanskelig for å skille mellom en løgner og en som snakker sant.

Anonymkode: 819d3...c88

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart at såpass mange vil vise huset sitt på TV og i tillegg står der og sier at de vurderer å selge pga spøkelser?! Hvor mange vil kjøpe det huset? 

Anonymkode: 445e7...833

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 år senere...

Dersom virkelig klarsynte faktisk hadde eksistert, så kunne de ha avslørt hva som skjedde med forsvunnet-saker. For eksempel Anne-Elisabeth Hagen. Men dette klarer vel ingen påståtte klarsynte. Nettopp fordi tullet deres bare er humbug og ren løgn. 

Anonymkode: 0fdd2...cf6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker det er veldig sant for noen, og usant for andre. Dette går nok mer på hva man tro, eller ikke tror. Litt som religion. 

Anonymkode: e06a4...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millimani skrev (5 minutter siden):

Jeg får dessverre ikke fram artikkelen da jeg ikke er abonnent, men Michael Winger avslørte nylig at han ser sin egen død

Michael Winger ser sin egen død (seher.no)

Oi burde kanskje følg ekstra med på han, om han ser den i nær fremtid. Kanskje han ikke har det bra? 

Anonymkode: 32096...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2019 den 7.03):

Hvordan får de til spøkelsene vi av og til ser? Er det skuespillere?🤔

Ellers vil jeg si jeg er utrolig skeptisk. En gang var det en dame med en katt som bodde i et hjemsøkt hus. Damen hadde kjøpt mat til katten for så å gå ut. Da hun kom tilbake var kattematposen tom og én og én bit lå i en sti rundt om i huset. Tror jeg at ånder har så lite å finne på? Nei...

Anonymkode: 38a11...a93

Akkurat den episoden har jeg også reagert så mye på! Jeg tror rett og slett ikke ånder har så enorme fritidsproblemer.

Eller dama som hadde skapene full i amerikansk gryte eller hva det nå var, fra Toro. Flott reklame det.

Anonymkode: 9fe90...420

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...