Gå til innhold

Åndenes makt - sant eller usant?


Arba

Anbefalte innlegg

På 25.4.2020 den 13.57, jabx skrev:

Nettopp, de går rett på "spøkelser, overnaturlig!" selv om det er flere enkle naturlige forklaringer.

Riktig. Så hva klager folk etter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.4.2020 den 16.30, AnonymBruker skrev:

Noen som vet når neste sesong av Åndenes Makt begynner? Dette er et av de beste programmene på TV. Jeg elsker denne serien.

Anonymkode: ed37d...37d

Mange serier er satt på vent p.g.a. koronakrisen, så neste sesong kommer neppe før langt utpå høsten - eller tidlig neste år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, NordicViking said:

Mange serier er satt på vent p.g.a. koronakrisen, så neste sesong kommer neppe før langt utpå høsten - eller tidlig neste år. 

Innspillingen har blitt forsinket ja, Winger snakket om at de skulle begynne nå.

Anonymkode: c4a87...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2020 den 4.04, AnonymBruker skrev:

Jeg beskrev personligheten hennes som om jeg kjente henne. Det eneste jeg visste om henne var at hun hadde MS. Jeg beskrev hvordan hun var lykkelig i livet sitt på tross av sykdommen, hvordan hun hadde mange rundt seg og var ikke ensom. At hun var takknemlig for det hun hadde og syns ikke synd på seg selv. Hun fortalte også vennen min at han måtte ikke være så hard mot seg selv, noe jeg formidlet til han. Og så var det dette med at hun flyttet på ting, hun var så fysisk og stod nesten og dyttet i meg.

Dette var da særdeles generelle betraktninger som kan passe nær sagt hvem som helst som har en sykdom men likevel har familie rundt seg som hjelper og støtter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2020 den 14.41, AnonymBruker skrev:

Uttrykket "old bones" er også veldig generelt ikke sant? Bare slikt som man gjetter seg til: 

Eller gjør research. Du trenger bare å vite hvem det er på forhånd og så kan du finne ut av mye rart.

Sitat

Eller en ung mann som nylig døde i tragiske omstendigheter og som var som en bror for deg, også veldig generelt eller? Samme med avdød far som gir tegn i form av at mynter dukker opp, alle har jo en slik. Og før du maser om "cold reading", nei det er ikke det, han ramser opp det han oppfatter uten pause og gjetter ikke:

Anonymkode: c4a87...08e

Her har du altså en kjendis som det sannsynligvis ligger haugevis av informasjon om på nettet. Research er lett som bare det.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.4.2020 den 23.49, Bikbokelsker skrev:

Riktig. Så hva klager folk etter? 

Folk klager over at de nettopp går rett på "SPØKELSER! OVERNATURLIG!" fremfor å faktisk vurdere andre ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, jabx said:

Eller gjør research. Du trenger bare å vite hvem det er på forhånd og så kan du finne ut av mye rart.

Her har du altså en kjendis som det sannsynligvis ligger haugevis av informasjon om på nettet. Research er lett som bare det.

Nei han er ikke kjendis.

Anonymkode: c4a87...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/6/2019 at 5:25 PM, AnonymBruker said:

Anbefaler å se det nyeste programmet for de som tviler. Hele familien forteller om ting de har opplevd, ting som flytter seg, lyder, ting de føler på, både fysisk og energimessig. Til og med kjæresten til ene datteren forteller på TV at han hørte et høyt "hei!" mens han var alene i huset der. Kjæresten til den andre datteren hadde opplevd nøyaktig det samme fortalte de. Tviler sterkt på at de lyver om et familiemedlem på TV, eller har spesielt lyst til å bli oppfattet som "rare" av slekt og venner, kollegaer og naboer uten at de har et reelt problem i huset.

Hva er mest sannsynlig?

1: Hjernen spille dem et puss.
2: De juger for å komme på TV.
3: Spøkelser finnes på ekte.

 

Å hoppe rett til nummer 3 er for meg veldig rart. Å forklare noe med noe overnaturlig skal kun gjøres om alle natulige forklaringer er umulige. Og hittil har det aldri skjedd i Åndenes Makt. Ingen har noensinne bevist spøkelsers eksistens, til tross for at millioner av mennesker har forsøkt på det i hundrevis av år. Det faktum forteller meg ganske mye.

Anonymkode: c57d9...fcc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er mest sannsynlig?

1: Hjernen spille dem et puss.
2: De juger for å komme på TV.
3: Spøkelser finnes på ekte.

Å hoppe rett til nummer 3 er for meg veldig rart. Å forklare noe med noe overnaturlig skal kun gjøres om alle natulige forklaringer er umulige. Og hittil har det aldri skjedd i Åndenes Makt. Ingen har noensinne bevist spøkelsers eksistens, til tross for at millioner av mennesker har forsøkt på det i hundrevis av år. Det faktum forteller meg ganske mye.

Anonymkode: c57d9...fcc

Syns du det er spesielt logisk å ville komme på TV for å få kringkastet rundt til hele Norge at man tror på spøkelser? Og nå er det faktisk flere familiemedlemmer som forteller om hendelser i disse episodene, hvordan kan alles hjerner spille dem et puss samtidig? Og hvordan kan alle som noen gang har vært involvert i ÅM, holde tett om alt er bløff?

Anonymkode: c4a87...08e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns du det er spesielt logisk å ville komme på TV for å få kringkastet rundt til hele Norge at man tror på spøkelser? Og nå er det faktisk flere familiemedlemmer som forteller om hendelser i disse episodene, hvordan kan alles hjerner spille dem et puss samtidig? Og hvordan kan alle som noen gang har vært involvert i ÅM, holde tett om alt er bløff?

Anonymkode: c4a87...08e

Du er nok ikke riktig person til å snakke om logikk.

Folk kan si og mene hva enn de vil uten at dette beviser eksistens av spøkelser. Og joda, det finnes absolutt mennesker der ute som vil ha oppmerksomhet, være i rampelys, som ikke er helt oppegående og så videre. Alle kan enes om at det først er når du ikke evner å resonnere og finne naturlige forklaringer, at du tror på noe overnaturlig. Dette kommer rett og slett av lite kunnskap.

 

 

Endret av Arba
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er mest sannsynlig?

1: Hjernen spille dem et puss.
2: De juger for å komme på TV.
3: Spøkelser finnes på ekte.

 

Å hoppe rett til nummer 3 er for meg veldig rart. Å forklare noe med noe overnaturlig skal kun gjøres om alle natulige forklaringer er umulige. Og hittil har det aldri skjedd i Åndenes Makt. Ingen har noensinne bevist spøkelsers eksistens, til tross for at millioner av mennesker har forsøkt på det i hundrevis av år. Det faktum forteller meg ganske mye.

Anonymkode: c57d9...fcc

Jeg tror at uansett hvor mye det hadde blitt bevist, så er det mange som ikke ville trodd på det allikevel. 
 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk mobil-apper som skal kunne fange opp ord fra ånderverdenen. Winger snakker om det i en live-sending på fb, at de brukte en slik app på den siste spøkelsesjakten da de var i en hytte som heter Haraldshytta utenfor Oslo. (Dette er ikke Åndenes Makt, men videoer som han lager selv). De hadde lagt mobilen ved bålplassen, og da kom det et ord på mobilen ikke lenge etterpå, det stod "bålplass". Litt senere når de var inne i hyttta, hørte de at det kom inn noe på mobilen igjen. Da stod det "aske", og noe annet, jeg husker ikke hva....og da var bålet brent ned.

Noen som vet hva dette er og som har prøvd det? Utrolig kult! 

Anonymkode: c4a87...08e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2020 den 14.33, jabx skrev:

Folk klager over at de nettopp går rett på "SPØKELSER! OVERNATURLIG!" fremfor å faktisk vurdere andre ting.

ser du på et spøkelsesshow så er det nettopp det du får; spøkelser. hva går det av deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg hadde opplevd at for eksempel noen møbel viss nok skal ha blitt flyttet rundt på eller noe sånn (gjentatte ganger til og med!) så hadde jeg satt opp overvåkningskamera, sånn at jeg faktisk kunne sett hva som egentlig skjedde der. 

Men noe sånn blir tydeligvis "alt for vanskelig" for sånne TV-programmer? Man får bare noen folk som påstår at noe "veldig merkelig" viss nok skal ha skjedd, og så snakker de om hva som skal ha skjedd. Men selvfølgelig null og niks video eller noe fra alle de "merkelige episode" som de påstår skal ha skjedd...                  

Anonymkode: 9bb23...40a

Jeg tenker på tre episoder spesielt hvor det har blitt filmet at ting skjer. En hvor de hadde overvåkningskamera og det ble filmet at vinduet gikk opp hver eneste natt når det ikke var noen til stede. Folk avfeier jo bare det med forklaringer på ditt og datt. Enten så tror man eller så er det de som ikke tror og som bastant avfeier alt med forklaringer... 

Anonymkode: aad30...0b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2020 den 15.28, AnonymBruker skrev:

Nei han er ikke kjendis.

Anonymkode: c4a87...08e

Jo, det står jo at han med den døde broren er "news anchor", altså er han en offentlig person med mye info på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2020 den 4.23, AnonymBruker skrev:

Det finnes faktisk mobil-apper som skal kunne fange opp ord fra ånderverdenen. Winger snakker om det i en live-sending på fb, at de brukte en slik app på den siste spøkelsesjakten da de var i en hytte som heter Haraldshytta utenfor Oslo. (Dette er ikke Åndenes Makt, men videoer som han lager selv). De hadde lagt mobilen ved bålplassen, og da kom det et ord på mobilen ikke lenge etterpå, det stod "bålplass". Litt senere når de var inne i hyttta, hørte de at det kom inn noe på mobilen igjen. Da stod det "aske", og noe annet, jeg husker ikke hva....og da var bålet brent ned.

Noen som vet hva dette er og som har prøvd det? Utrolig kult! 

Anonymkode: c4a87...08e

Bare tull.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2020 den 3.05, Uatskillelig skrev:

Jeg tror at uansett hvor mye det hadde blitt bevist, så er det mange som ikke ville trodd på det allikevel. 

Selvsagt hadde folk trodd på det hvis det fantes bevis. Det ville jo vært utrolig kult! Dessverre er det null bevis for at "ånder" eksisterer og tonnevis bevis for at de ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...