Gå til innhold

Åndenes makt - sant eller usant?


Arba

Anbefalte innlegg

På 23.9.2019 den 11.23, AnonymBruker skrev:

De som virkelig er fans av serien er typisk sånn damer i 40-60 åra, uføretrygdet og mye fritid...

Å alt er sååå fantastisk, bilder med "spøkelser", uforklarlige hendelser osv florerer på Facebook og blir delt i hytt og pine av slike som også deler alt hele dagen på Facebook, å er krenka..🤭😆

Anonymkode: 91b28...773

Hvor har du det idiotiske utsagnet fra?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anonymjente21
På 22.9.2019 den 18.31, AnonymBruker skrev:

Jukser de, kan vennligst Jon Strømsnes komme inn i tråden og bekrefte evt avkrefte? 

Anonymkode: 5d7f9...dd8

Han heter Tom, ikke Jon. Her bekrefter han det: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2019 den 21.13, AnonymBruker skrev:

Folkeopplysningen har en agenda med å diskreditere absolutt alt som er alternativt på noen måte. Og de har blitt meldt til PFU flere ganger for vinklingen sin, det er ikke et nøytralt program.

Man kan ikke instruere ånder eller klarsynte i å produsere fenomener og resultater så det passer inn i en vitenskapelig boks. Det er så og si umulig å reprodusere eksperimenter på den måten man kan i den fysiske verden. Men eksisterer, det gjør det. Når det gjelder Åndenes Makt....OM programmet var fake, hvorfor har de ikke ordnet det slik at de klarsynte har mer treff? De kunne gjort det mye mer dramatisk og spennende om de hadde diktet hele programmet, men det gjør de altså ikke. 

Anonymkode: c4a87...08e

Hvis klarsynte hadde hatt treff hver gang hadde nok alle trodd det var fake. Så for å få det mer «realistisk» så bommer de noen ganger med vilje for at det ikke skal virke too obvious at det er fake. Det tenker jeg ;) åndenes makt er bare tull 

Anonymkode: 5161b...af4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2019 den 18.21, Arba skrev:

Problemstilling:

Er Åndenes makt på TVNorge sant eller usant? Kjør debatt og knytt gjerne inn erfaringer, kunnskap, opplevelser etc. 

Skriv gjerne alder og yrke.

Personlig: hvis det hadde vært sant, hvorfor kan ikke fagfolk (forskere etc) settes på saken, delta og fremlegge bevis?? Og hvorfor opplever ikke alle noe? Klarsynte er i hvert fall reint bullshit, tror ikke et kvekk på det etter å ha sett Folkeopplysningen: https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2016/KMTE50009715/avspiller

Åndenes Makt er svindel ja.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en lettskremt jævel, og ser ikke på dette programmet alene, knapt nok med noen andre :P 

Uansett. Jeg var i mine yngre år venninne med ei, og dro ofte på overnattingsbesøk. Badet var i andre etasje, og man måtte gå ut for å komme til trappa opp dit. Å gå i den gangen, og i den trappa, var ekkelt. Jeg grøsser når jeg tenker på det. Det var som om noe ondt fulgte med på meg. De snakket aldri om at det var noe ekkelt/hjemsøkt/skummelt i trappa - merket det helt på egen hånd.

Denne familien var senere med på programmet. 

Der jeg bodde som ung var det også ... noe. I andre etasje en slags energi, og jeg likte meg ikke alene der i det hele tatt. Var som om noen så på meg, fulgte med. Jeg "så" ingenting, men den følelsen... I første etasje derimot følte jeg meg trygg

Anonymkode: 0e539...b5f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/22/2019 at 6:21 PM, Arba said:

Problemstilling:

Er Åndenes makt på TVNorge sant eller usant? Kjør debatt og knytt gjerne inn erfaringer, kunnskap, opplevelser etc. 

Skriv gjerne alder og yrke.

Personlig: hvis det hadde vært sant, hvorfor kan ikke fagfolk (forskere etc) settes på saken, delta og fremlegge bevis?? Og hvorfor opplever ikke alle noe? Klarsynte er i hvert fall reint bullshit, tror ikke et kvekk på det etter å ha sett Folkeopplysningen: https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2016/KMTE50009715/avspiller

Burde egentlig blitt lagt under science fiction da ånder og den slags tullball ikke eksisterer, hvis du har sett noe i kjøkkenet må du sjekke om det er gass lekkasje en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager de dette programmet enda? lol. I 2005 ble et dem laget rett i nærheten her. Det var altså for 14 år siden  :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2019 den 22.46, Slaskete Maskot skrev:

Burde egentlig blitt lagt under science fiction da ånder og den slags tullball ikke eksisterer, hvis du har sett noe i kjøkkenet må du sjekke om det er gass lekkasje en plass.

Noe så arrogant og nedlatende! Ånder og energier har eksistert siden tidenes morgen. Noen mennesker har evnen til å se og oppleve disse. Innen kristendommen har man jo også ting som ånder, engler, demoner og så videre.

Anonymkode: ed37d...37d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å se det nyeste programmet for de som tviler. Hele familien forteller om ting de har opplevd, ting som flytter seg, lyder, ting de føler på, både fysisk og energimessig. Til og med kjæresten til ene datteren forteller på TV at han hørte et høyt "hei!" mens han var alene i huset der. Kjæresten til den andre datteren hadde opplevd nøyaktig det samme fortalte de. Tviler sterkt på at de lyver om et familiemedlem på TV, eller har spesielt lyst til å bli oppfattet som "rare" av slekt og venner, kollegaer og naboer uten at de har et reelt problem i huset.

Anonymkode: c4a87...08e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
På 22.9.2019 den 18.34, Aragorn ll Elessar skrev:

Like sant som enhjørninger og alver.

Nå er jo enhjørninger og alver skikkelige dyr, ikke bland de inn i klarsyntvåset! :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2019 den 23.16, Undermann skrev:

Lager de dette programmet enda? lol. I 2005 ble et dem laget rett i nærheten her. Det var altså for 14 år siden  :tongue:

Tror det er siste sesongen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Noe så arrogant og nedlatende! Ånder og energier har eksistert siden tidenes morgen. Noen mennesker har evnen til å se og oppleve disse. Innen kristendommen har man jo også ting som ånder, engler, demoner og så videre.

Anonymkode: ed37d...37d

yikes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Lama_Drama skrev:

Nå er jo enhjørninger og alver skikkelige dyr, ikke bland de inn i klarsyntvåset! :snurt:

Tror ikke alver regnes som dyr men som en personifisering av naturen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/23/2019 at 5:07 PM, AnonymBruker said:

Kjenner ei som jobber som medium. Hun misliker sterkt programmet-sier det er humbug og fanteri. Ødeleggende for seriøse aktører i bransjen. 

Anonymkode: 85471...049

Er ikke Lena og Michael seriøse nå da, plutselig?

 

On 10/3/2019 at 6:24 PM, AnonymBruker said:

Jeg tror det er mye mellom himmel og jord som vi ikke ser eller vet noe om. Jeg så på åndenes makt frem til hun ene trengte hjelp fra de andre og tok frem bongotromma si. Det ble bare for dumt, har ikke sett det siden.

Har bodd i hus hvor det var noe merkelig. Hundene var ofte urolige og det var på en måte uro i huset. Spesielt om jeg var alene, da skjedde det noen ganger at et elektrisk apparat slo seg på i det jeg gikk inn i rommet. Man kjente veldig roen i rolige perioder.

Anonymkode: d638e...11b

Jeg er også av samme oppfatning. Det er mye mellom himmel og jord som vi ikke kan se, eller ikke vet noe om. Jeg har selv opplevd at min katt har reagert voldsomt på noe i et skap som har vært lukket. Når jeg har åpnet det har katta stått og glant inn, før hun etter hvert har gått inn med frambeina og etter hvert tatt bakbeina med. Jeg forsvant fra 1881.no og gulesider.no uten forvarsel, et viktig klesplagg forsvant nærmest i løse lufta fra badet mens jeg var på soverommet et lite halvminutt, og en stor tape-rull ramlet skrått fra en hylle og ned på gulvet. Jeg kontakta en klarsynt healer, som enkelt og greit sa til meg at jeg skulle be "de" gå ut. Da ble det stille :) 

 

On 10/3/2019 at 6:25 PM, NewInTown said:

De risikerer også at boligen deres synker i verdi - hvem vil risikere å kjøpe en bolig som har vært med på et spøkelsesprogram? Det var jo f.eks. en episode fra en liten barnehage, her risikerer de jo at foreldrene tar barna ut av barnehagen dersom de tror på alt det "merkelige" som foregår, evt. dersom de IKKE tror, men tenker at personalet er spinn gærne og påvirker barna til å tro på ånder og spøkelser og det hele.

Så uansett hvor skeptiker man er, er det merkelig at dette programmet i minst 3 land (Norge, Sverige og Danmark) fortsatt produserer programmer hvert år. Det er jo ikke et fenomen som bare gjelder på programmet da - mange påpeker jo at de har sett og hørt ting i sine boliger, uten at de har ringt Åndenes Makt for det. Og hvis man søker på YouTube eller likende, vil man se at dette med "ghost hunting" er veldig populært. På YouTube ligger masse videoer der filmer sverger for at videoen er ekte. Om de er det, er umulig for oss å vite da.

Men ja, jeg syns hele greia er så merkelig. Men nå er vel ikke hjernene våre særlig åpne for ting vi ikke forstår eller opplever selv.

Hvordan kan boligen synke i verdi bare fordi det har vært med på dette programmet? Hvorvidt boligen har vært hjemsøkt av noen, og så senere blitt renset har ingen ting med taksten på boligen hvis den selges senere. Dessuten kan  flere av de som går igjen i boligene være familiemedlemmer, det trenger ikke være noen helt andre som har bodd der eller i området der før. 

Personalet kan ikke påvirke barna, det er det åndene som evt. må gjøre. Man ser jo et eksempel med traileren til episoden som sendes i kveld, 08.10.,  - her er det et sensitivt barn som ser en som går forbi. Jo mer høysensitiv du er, jo mer mottakelig for slike inntrykk. 

On 10/3/2019 at 11:16 PM, Undermann said:

Lager de dette programmet enda? lol. I 2005 ble et dem laget rett i nærheten her. Det var altså for 14 år siden  :tongue:

Velkommen etter da

On 10/6/2019 at 11:49 AM, lillesnillelilla said:

Tror det er siste sesongen nå.

Hahaha, det vil vise seg. I år har de fått med en ny klarsynt fra Sverige, du skal se det blir dratt med videre, med eller uten Tom som programleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mye er bare svada og fyllstoff for å lage TV. Shabby chic møbler som blir flyttet på om natten, ånei spøkelser!! Så er det egentlig bare at de dulter borti før de tar kvelden. Eller at se føler seg kald her og der, så står de ved et vindu med trekk. Ranahag kommer og "ser" en avdød nabo eller bestefar. The end.

Men jeg tror jo i grunn på slikt, og noen har jo hatt ganske sjuke beviser. Den der på bensinstasjonen eller hva det var, hvor hele den hyll ble hektet av (opp) og ramlet i golvet på overvåkningskamera. Hvordan forklarer man at flere kilo med hyller blir "løftet" ut av knekkene osv?

Og hun som filmet det bildet/maleriet som begynte å svaie på veggen.

Det der elektriske toget som kjørte av seg selv (var det uten batteri ellernoe? Husker ikke)

En av de første episodene med det glassbordet som knustes akkurat i det de spurte om å få noen tegn. Husker kamerateamet var rimelig skremt av det.

Men ja, mye blir for dumt. Disse folkene som påstår at det skjer noe åndelig hver kveld mellom 23 og 0100 men som liksom aaaaaldri har videobevis???? Selv om det skjer hver natt?? Og "kjøleskapet blir åpnet hver  dag vi er på jobb" men setter ikke opp overvåkingskamera foran kjøleskap likevel, selv om det for alt kunne vært inntrengere. Enten lyver de jo eller så er de jo kørka dumme i huet. De får velge.

Anonymkode: 74ff5...a1b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et av de mange useriøse programmene som er laget.

Anonymkode: e5655...ee5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
På 22.9.2019 den 18.32, AnonymBruker skrev:

Synes det virker tull alt sammen. Har bare sitt på det fordi samboeren min ser på det og tror på det. Han tror til og med på de klarsynte fordi ting stemmer helt til slutt i episoden osv. 

Jeg tror ikke på ting som det ikke er bevis for, akkurat som religioner. Det er ingen bevis for at jesus gjorde vann om til vin, eller at han gikk på vannet osv. 

Åndenes makt er så overdramatisert at jeg synes hele programmet er latterlig. Vet at de skal gjøre det spennende osv, men jeg blir ikke redd eller synes det er spennende en plass. Flyvende jakker osv, hvem er så dum som tror på det.. 

Anonymkode: 5161b...af4

Nei, altså, det er vel som man sier at enkelte ting tror man ikke på før man får se det selv. Du hadde nok også trodd på at det gikk an om du faktisk så at det skjedde.

 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2019 den 20.33, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er dette 100 % sludder og vås.

Jeg begriper ikke hvordan voksne, "opplyste" mennesker tror på folk med påståtte "klarsynte" evner.  

Anonymkode: 9bb23...40a

Hvordan har det seg da at de klarsynte ikke vet noe som helst på forhånd og kan gjette seg frem til årstall og fortelle hva åndene har gjort i huset helt av seg selv?

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det er usant, men jeg har opplevd noe selv som gjør at jeg tror litt. 

Anonymkode: 8f7ae...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...