Gå til innhold

Åndenes makt - sant eller usant?


Arba

Anbefalte innlegg

Husker en episode der en mann påsto at han hadde komt inn til kjøkkenet med alle skap åpnet på vidt gap. Dette hadde skjedd ÅTTE ganger, men hadde han fanget det film? Nei...........

Anonymkode: 69371...fec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det ikke en episode der noe bestikk falt i gulvet? Hvordan forklarer du det? 

Anonymkode: 5d7f9...dd8

🤣🤣🤣

Jeg så på Løvenes konge på kino for 2 uker siden. Anbefales ikke hvis du tror på alt du ser og hører, du vil bli veldig paranoid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får de til spøkelsene vi av og til ser? Er det skuespillere?🤔

Ellers vil jeg si jeg er utrolig skeptisk. En gang var det en dame med en katt som bodde i et hjemsøkt hus. Damen hadde kjøpt mat til katten for så å gå ut. Da hun kom tilbake var kattematposen tom og én og én bit lå i en sti rundt om i huset. Tror jeg at ånder har så lite å finne på? Nei...

Anonymkode: 38a11...a93

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hundedama
7 timer siden, loveli skrev:

🤣🤣🤣

Jeg så på Løvenes konge på kino for 2 uker siden. Anbefales ikke hvis du tror på alt du ser og hører, du vil bli veldig paranoid.

😂😂😂😂😂🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som virkelig er fans av serien er typisk sånn damer i 40-60 åra, uføretrygdet og mye fritid...

Å alt er sååå fantastisk, bilder med "spøkelser", uforklarlige hendelser osv florerer på Facebook og blir delt i hytt og pine av slike som også deler alt hele dagen på Facebook, å er krenka..🤭😆

Anonymkode: 91b28...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ei som jobber som medium. Hun misliker sterkt programmet-sier det er humbug og fanteri. Ødeleggende for seriøse aktører i bransjen. 

Anonymkode: 85471...049

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom alt hadde vært humbug og fanteri, så hadde man vel - etter 15 sesonger - hatt noen som sto fram og avslørte at alt var bare tull og vas. Kan ikke huske å ha fått med meg at noen har stått fram og sagt noe slikt - ihvertfall ikke i seriøse kilder.

At mye blir arrangert for å gi en viss dramatisk effekt er ikke uvanlig, og det skjer jo ofte at de klarsynte kommer med info som man ikke finner ut av. I forrige episode hadde - angivelig - den unge sønnen i huset "pratet" med en annen ung gutt, mens den klarsynte "så" ei ung jente som skulle ha dødd i ei trafikkulykke. Hvem tok feil, om noen i det hele tatt tok feil her? Ikke godt å si.

Det er helt greit å være skeptisk til slike programmer, men det blir for tynt å bare avvise alt som tull og vas. Jeg tviler ikke på at noen opplever ting som ikke lar seg forklare, men det betyr ikke nødvendigvis at det finnes spøkelser og ånder. At TV Norge har holdt på i 15 sesonger med dette programmet kan neppe tolkes på annen måte enn at mange aksepterer at det finnes "noe" der ute som fascinerer folk, og som får dem til å følge slike programmer i sesong etter sesong.

En liten digresjon: En god bekjent av meg og kona hans leide for mange år siden et eldre hus mens de ventet på å flytte inn i deres eget hus. De bodde der i rundt 6 måneder, om jeg ikke husker helt feil. De var sjeleglade da deres eget hus sto ferdig, og de kunne flytte inn. Hvorfor? De hevder fortsatt i dag - over 20 år etterpå - at de ofte hørte "noen" som gikk i trappa opp til loftet, og at "noen" gikk over golvet på loftet. Men de to var de eneste som bodde i huset. Jeg har ingen grunn til å tro at de lyver om det de opplevde, men var det spøkelser/ånder? Har ikke peiling! Knirking er ganske vanlig i gamle hus, så det er ikke godt å si hva som har skjedd her.  👻

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ei som jobber som medium. Hun misliker sterkt programmet-sier det er humbug og fanteri. Ødeleggende for seriøse aktører i bransjen

Anonymkode: 85471...049

Hvem er de "seriøse aktørene" i denne bransjen, og hva gjør dem mer "seriøse" enn de klarsynte som brukes av TV Norge?

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NordicViking skrev:

Hvem er de "seriøse aktørene" i denne bransjen, og hva gjør dem mer "seriøse" enn de klarsynte som brukes av TV Norge?

De fleste med evner er ikke interessert i å være på tv. Kjenner to stk og de annonserer ikke engang, de får klientell på bakgrunn av anbefalinger fra folk som har vært der. Og om man er dårlig på det man driver med er det få som vil anbefale deg til andre. 

Anonymkode: 64d25...8a5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg tror eller ikke. Jeg tror nok at mange av opplevelsene er sanne, men om det er spøkelser kan jeg ikke svare på. Angående klarsynte så tror jeg lite på det - men igjen, jeg kan aldri vite. Jeg har selv opplevd rare og uforklarlige ting. Er det spøkelser? Kanskje. Er det en spennende tanke? Absolutt! 

Anonymkode: 0847b...6e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som lurer på om det er ekte, anbefaler å se denne episoden med Lunsj Med Lilli. Henning Solberg sier at han har til og med spurt Lilli's mann om de får vite noe på forhånd og han har svart nei. Lilli sier at om det var arrangert så ville noen sladret, hvis ikke ville det vært Norges best bevarte hemmelighet. Henning og hans kone er heller ikke fremmed for overnaturlige fenomener.
https://www.dplay.no/programmer/lunsj-med-lilli

Anonymkode: c4a87...08e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/22/2019 at 9:38 PM, AnonymBruker said:

Husker en episode der en mann påsto at han hadde komt inn til kjøkkenet med alle skap åpnet på vidt gap. Dette hadde skjedd ÅTTE ganger, men hadde han fanget det film? Nei...........

Anonymkode: 69371...fec

Hvordan ville det hjelpe å få det på film? Han kunne jo bare arrangert hele greiene.

Anonymkode: c4a87...08e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.9.2019 den 18.32, AnonymBruker skrev:

Ikke rart det spøker til de som er med, alle har jo HOME-skilt hjemme. Grøss og gru. Ikke rart det går folk igjen, de er forbanna.

Anonymkode: 27221...3a5

😂😂 Lo høyt

Anonymkode: f8dd4...a93

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2019 den 18.26, Arba skrev:

Det kan være tilgjort på så mange måter! Fagfolk burde før eller siden vært satt på saken her og fremlagt bevis - bør da ikke være så vanskelig så mange episoder som legges ut av åndenes makt...!

Hva slags fagfolk?

Anonymkode: 394cc...e83

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å se på det for å si det sånn.

Anonymkode: 70a4a...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig er det 100% sant, og det mener jeg seriøst.

Jeg kjenner folk som har opplevd noe lignende og sett personer, og hvorfor skulle de lyve om det? 

Ei jeg kjenner har ei lita datter som stadig snakket om en gammel mann. De skjønte ikke hvem det var før datteren fikk se et bilde og kjente han igjen der.

Anonymkode: 44429...53e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mye mellom himmel og jord som vi ikke ser eller vet noe om. Jeg så på åndenes makt frem til hun ene trengte hjelp fra de andre og tok frem bongotromma si. Det ble bare for dumt, har ikke sett det siden.

Har bodd i hus hvor det var noe merkelig. Hundene var ofte urolige og det var på en måte uro i huset. Spesielt om jeg var alene, da skjedde det noen ganger at et elektrisk apparat slo seg på i det jeg gikk inn i rommet. Man kjente veldig roen i rolige perioder.

Anonymkode: d638e...11b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv for meg som er skeptiker så syns jeg det er merkelig hvordan INGEN har stått fram og sagt at dette er bullshitt. Ingen har reagert på noe i produksjonen av disse programmene, og det er fortsatt så mange mennesker som melder seg på programmet hver eneste sesong. Og hva risikerer de som melder seg på? Jo for det første så risikerer dem å bli latterliggjort av resten av befolkningen som ikke tror på historien. De risikerer også at boligen deres synker i verdi - hvem vil risikere å kjøpe en bolig som har vært med på et spøkelsesprogram? Det var jo f.eks. en episode fra en liten barnehage, her risikerer de jo at foreldrene tar barna ut av barnehagen dersom de tror på alt det "merkelige" som foregår, evt. dersom de IKKE tror, men tenker at personalet er spinn gærne og påvirker barna til å tro på ånder og spøkelser og det hele.

Så uansett hvor skeptiker man er, er det merkelig at dette programmet i minst 3 land (Norge, Sverige og Danmark) fortsatt produserer programmer hvert år. Det er jo ikke et fenomen som bare gjelder på programmet da - mange påpeker jo at de har sett og hørt ting i sine boliger, uten at de har ringt Åndenes Makt for det. Og hvis man søker på YouTube eller likende, vil man se at dette med "ghost hunting" er veldig populært. På YouTube ligger masse videoer der filmer sverger for at videoen er ekte. Om de er det, er umulig for oss å vite da.

Men ja, jeg syns hele greia er så merkelig. Men nå er vel ikke hjernene våre særlig åpne for ting vi ikke forstår eller opplever selv.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2019 den 18.31, AnonymBruker skrev:

Jukser de, kan vennligst Jon Strømsnes komme inn i tråden og bekrefte evt avkrefte? 

Anonymkode: 5d7f9...dd8

Tom Strømnæss. Ikke Jon Strømsnes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...