waco Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #161 Del Skrevet 25. mai 2005 Håper det hadde funket som et godt prevantivt foretak. Det hadde nok fungert uendelig mye bedre enn glattcelle, - alle her påpeker at man har et valg, men man har jo ikke det så lenge man blir putta på celle, men hvis det står på pakkene...... - Ja da har man et valg.... waco tviler på at de andre her skjønner hva jeg mener, men jeg vet at ninakanin forstår =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 25. mai 2005 #162 Del Skrevet 25. mai 2005 Er forøvrig klar over at hjernen grilles av dop' date=' haha, se bare på Ozzy Osbourne!! [/quote'] Er enig med deg jeg, men dagbladet skriver her om at Ozzys problemer kommer av helt andre årsaker - tro det den som vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 25. mai 2005 #163 Del Skrevet 25. mai 2005 Det handler om å spleise på dyrebare ting' date=' - det er ikke gitt at sånne materialister som dere som vil eie ting alene vil skjønne hva jeg mener...[/quote'] Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #164 Del Skrevet 25. mai 2005 for det heter faktisk kvantumsrabatt. Åja, jeg glemte, du kan ikke bedriftsøkonomi. 1 gr hasj koster 100 kroner. 50 gr hasj koster 2000 kroner, - dvs 40 kr gr grammet. 1 flaske kalinka koster 129 kroner 50 flasker kalinka koster 6450 kroner. DVS PGA lovforbudet følger cannabis de andre bedriftsøkonomiske virkemidler, - ikke et monopol som dere er vant med fra alkoholen, hvor det ikke lønner seg å kjøpe større mengder. Hva du mente med kvantumsrabatt aner jeg ikke? Konsekvensen av lovforbudet er at cannabis ikke kan undergrave seg et monopol. Hva du mente med kvantumsrabatt aner jeg ikke? Dersom cannabis hadde vært legalisert så kanskje man kunne solgt det på apoteket slik at de hadde fulgt de andre medisinske hensyn som samme pris pr enhet uansett mengde. Hva du mente med kvantumsrabatt aner jeg ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #165 Del Skrevet 25. mai 2005 Er enig med deg jeg, men dagbladet skriver her om at Ozzys problemer kommer av helt andre årsaker - tro det den som vil Ja hehe, det virker som livet i seg selv er farligere enn all sprit og narkotika tilsammen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 25. mai 2005 #166 Del Skrevet 25. mai 2005 Men Waco Du å du!!! Hvorfor vil du drive dette lenger? Er du imun mot andres synspunkter? Nina :oops: , Beklager for min agressivitet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #167 Del Skrevet 25. mai 2005 Tja, jeg mener vel at jeg er et fritt menneske og kan tenke og mene og spise og nyte det jeg vil, - du da, - hva er din begrunnelse for å nekte meg det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 25. mai 2005 #168 Del Skrevet 25. mai 2005 Jeg nekter deg det absolutt IKKE :-) `.. Jeg synes bare du våser nye tull.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #169 Del Skrevet 25. mai 2005 Du sier at du ikke nekter meg det, - men er du enig i at jeg skal bli straffet da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 25. mai 2005 #170 Del Skrevet 25. mai 2005 PFU har regler som gjør at pressen oppfordres til å beskytte folk mot seg selv hvis de ikke er i stand til det på egen hånd, enten fordi de ikke er tilregnelige, at de er barn eller på annen måte ressurssvake. Jeg registrerer at KG ikke har noe tilsvarende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #171 Del Skrevet 25. mai 2005 Jeg registrerer at KG ikke har noe tilsvarende... Hvem mener du er ressurssvak her i denne sammenheng, - han som velger å fortelle hva han gjør og står for det, - eller hun som forteller han hvorfor han ikke skal gjøre som han vil? Det finnes folk som er villige til å straffe narkomane for å bevise at de har rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 25. mai 2005 #172 Del Skrevet 25. mai 2005 Det finnes folk som er villige til å straffe narkomane for å bevise at de har rett. Oooops! En liten glipp der, regner jeg med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #173 Del Skrevet 25. mai 2005 Du er jo enig i at folk som ruser seg skal bøtelegges. Jeg liker å ruse meg når anledningen passer seg til det, - dermed mener du at jeg bør bøtelegges. Jeg er uenig i det, tenk om jeg ønsket deg straffeforfulgt for dine tanker og meninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 25. mai 2005 #174 Del Skrevet 25. mai 2005 Du er jo enig i at folk som ruser seg skal bøtelegges Øh? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 25. mai 2005 #175 Del Skrevet 25. mai 2005 Du er jo enig i at folk som ruser seg skal bøtelegges. Jeg liker å ruse meg når anledningen passer seg til det, - dermed mener du at jeg bør bøtelegges. Jeg er uenig i det, tenk om jeg ønsket deg straffeforfulgt for dine tanker og meninger? Tunga rett i munnen nå, Waco; Ingen i Norge blir straffet for sine tanker og meninger. De blir derimot straffet for sine handlinger dersom disse strider mot norsk lov. Det er dermed ingen som kommer til å straffe deg, med mindre du blir tatt av politiet mens du er i besittelse / påvirket av hasj / makka / whatever... Liker virrumen din jeg, men ikke gjør deg dum... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest daså Skrevet 25. mai 2005 #176 Del Skrevet 25. mai 2005 Hei Waco. Du svarte meg ikke på hvor gammel du egentlig er? Voldsomt så opptatt av ordet straff du er forresten...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #177 Del Skrevet 25. mai 2005 Årsaken er at jeg har blitt straffet tre ganger for rusbruk, - og jeg liker å ruse meg enda. Så jeg VET at det ikke hjelper å straffe mennesker som ruser seg. Men folk flest vet ikke det, de vil gjerne at narkotika skal være ulovlig og de vil straffe de som bruker narkotika. Jeg prøver å forklare disse menneskene at selv om man straffer folk som ruser seg så vil man ikke slutte å ruse seg. Selv da vil folk at narkotika skal være forbudt og straffbart. Litt ironisk egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #178 Del Skrevet 25. mai 2005 Øh? Er du for eller imot at folk skal straffes for rusbruk? Skal det være lov eller ulovlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fiona* Skrevet 25. mai 2005 #179 Del Skrevet 25. mai 2005 Så jeg VET at det ikke hjelper å straffe mennesker som ruser seg. Takk for at du deler dyp innsikt. Sånn som vi andre får bare ved å se på dere. For å være ærlig, er jeg en smule forvirret over ganske mye av politikken i dette landet, inkludert den som gjelder rus. Og nå skal vi seff huske at ordet rus kan tolkes fra å gjelde et glass rødvin til en OD av et eller annet, alt avhengig av hvilke folk man kjenner :o Rusbruk i seg selv trenger ikke være skadelig for ANDRE enn en selv. Slik sett er jeg enig med deg; hevd for all del din rett til å eliminere alle sjelsevner og glimt av intelligens - det er ikke mitt problem. Problemene begynner når det får negative konsekvenser for andre, indirekte eller direkte. Jeg betaler ikke skatt for at et dophue skal suse vekk en mannsalder. Jeg betaler ikke skatt for at andres elendige dømmekraft skal kompenseres for; det er ikke derfor jeg jobber. Folk som deg gjør at jeg får lyst til å sette meg på ræva og ikkke gjøre en dritt resten av livet - på den annen side, hvis alle skulle vært like svake, ville det snart ikke bli like behagelig å sitte på ræva i dette landet heller, så da synes jeg det er bedre å bidra, all den tid JEG er klar nok i huet til å kunne nyte fordelene også. Er du prinsipielt imot trafikkregler også, eller synes du det er helt greit å ikke bli kjørt ned i hvert lyskryss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 25. mai 2005 Forfatter #180 Del Skrevet 25. mai 2005 Er du prinsipielt imot trafikkregler også, eller synes du det er helt greit å ikke bli kjørt ned i hvert lyskryss? Jeg mener det er straff nok å bryte trafikkreglene, synes ikke du? F eks hvorfor blir man bøtelagt om man kjører utenfor asfaltert vei, er det ikke straff nok at dekkene blir herpa og slitt? Hvorfor blir man bøtelagt om man kjører uten kjørelys på dagtid, er det ikke straff nok å være usynlig i trafikken? Hvorfor blir man bøtelagt om man kjører bil som ikke er EU-godkjent, burde ikke staten heller reparere bilen eller forlange at boten blir brukt på reperasjon? Jeg nekter å betale skatt hvis skatten skal bli brukt til å straffe og forfølge mennesker. Det er ikke statens oppgave hva mennesker inntar av legemidler, og det er ikke statens oppgave å straffe mennesker som spiser legemidler. hvorfor vil du betale for at staten skal drive fengsler, - det er jo fabrikker som produserer meningsløs kriminalitet, - en høyskole i hvordan man skal være forbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå