Gå til innhold

Prøvere 2020


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg møtte kjæresten min i sommer, jeg er 37. Vi ønsker oss barn. Ideelt ville det jo vært lurt å vente et år eller to, men føler ikke vi har tid til å vente dersom vi skal ha barn. 

Det høres sikkert fjasete ut, men vi kommer begge to fra 10 år+ lange forhold begge to som ikke fungerte. Vi passer perfekt sammen, jeg føler jeg har møtt drømmemannen.  Mulig galskap å forsøke å lage barn så tidlig, men dette føles så rett. 

Derfor har vi startet prøvingen nå. Var litt uforsiktig over jul, men da satt den ikke, så tror nesten ikke det kan regnes som et forsøk en gang, men er nå i pp2, og det blir spennende å se om vi får det til. Føler det er så mange rundt meg som sliter med å bli gravide. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Happylife82 skrev:

Jeg møtte kjæresten min i sommer, jeg er 37. Vi ønsker oss barn. Ideelt ville det jo vært lurt å vente et år eller to, men føler ikke vi har tid til å vente dersom vi skal ha barn. 

Det høres sikkert fjasete ut, men vi kommer begge to fra 10 år+ lange forhold begge to som ikke fungerte. Vi passer perfekt sammen, jeg føler jeg har møtt drømmemannen.  Mulig galskap å forsøke å lage barn så tidlig, men dette føles så rett. 

Derfor har vi startet prøvingen nå. Var litt uforsiktig over jul, men da satt den ikke, så tror nesten ikke det kan regnes som et forsøk en gang, men er nå i pp2, og det blir spennende å se om vi får det til. Føler det er så mange rundt meg som sliter med å bli gravide. 

Jeg tenker at med den alderen du er i så er det bare å hoppe i det. Hvis dere har behov for assistert befruktning etterhvert, er aldersgrensen 39 på blandt annet riksen og da kan det være for sent.

Håper dere får det til naturlig :)

Anonymkode: e45ad...bae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2020 den 10.11, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at med den alderen du er i så er det bare å hoppe i det. Hvis dere har behov for assistert befruktning etterhvert, er aldersgrensen 39 på blandt annet riksen og da kan det være for sent.

Håper dere får det til naturlig :)

Anonymkode: e45ad...bae

ja, det håper jeg også:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/13/2020 at 3:10 AM, Happylife82 said:

Jeg møtte kjæresten min i sommer, jeg er 37. Vi ønsker oss barn. Ideelt ville det jo vært lurt å vente et år eller to, men føler ikke vi har tid til å vente dersom vi skal ha barn. 

Det høres sikkert fjasete ut, men vi kommer begge to fra 10 år+ lange forhold begge to som ikke fungerte. Vi passer perfekt sammen, jeg føler jeg har møtt drømmemannen.  Mulig galskap å forsøke å lage barn så tidlig, men dette føles så rett. 

Derfor har vi startet prøvingen nå. Var litt uforsiktig over jul, men da satt den ikke, så tror nesten ikke det kan regnes som et forsøk en gang, men er nå i pp2, og det blir spennende å se om vi får det til. Føler det er så mange rundt meg som sliter med å bli gravide. 

Vi er i samme båten.  Møtte kjæresten i høst og det gikk fort her. Vi vil prøve til sommeren da jeg er 39 og kan ikke vente lenge.

Anonymkode: 434a7...e67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!
Slenger meg på her om det er greit?
 

Jeg og min samboer bestemte oss for å begynne å prøve i januar, så 21 januar ble p-staven fjernet. Mens kom 2 dager etterpå. Vi har ingen barn fra før. Legen sier at det godt kan ta opp mot 6mnd å bli gravid (om ikke mer), men så leser man masse historier om folk som har blitt gravid mye tidligere enn det, og selv på første forsøk, så derfor begynte spenningen fra dag 1. Venter mens i morgen eller fredag og kjenner at menssmertene/murringen er tilstede. Det er nok egentlig ingen grunn til å håpe, men samtidig klarer jeg ikke å la være å ha et snev av håp for første forsøk! 
Merker at det er veldig mye i kroppen som er annerledes, men det er nok mest sannsynlig grunnet at jeg ikke husker hvordan kroppen min egentlig fungerer når jeg ikke går på pstav! Er jo mange år siden sist at kroppen min bare fikk gå av seg selv, uten hormonelle påvirkninger.
Det jeg merker er utmattelse, konstant tørst, fryser hele tiden og har mye menslignende smerter. Men igjen - dette har trolig årsaker utenom graviditet. Men - det må vel være lov å være spent på om mens kommer til helga eller ikke??

Håper det ordner seg for alle dere her inne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pp3 her. Spottet litt igår og idag. Ikke noe på papir, men i truseinnlegget (beklager detaljer!). Har siden jeg slutta på pilla hatt sykluser på 28-29 dager. Er på syklusdag 16 idag. Aldri spottet noe før så noterer denne ned hvis dette plutselig er «normalen» for meg. Har et øøørlite håp om det kanskje er en festeblødning, men det ville vel vært alt for tidlig nå? 

Anonymkode: 11928...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stella1987

Hei alle sammen😊 

Jeg og samboer skal på fertilitetssjekk på Hausken om noen uker.

Har vært uten p-piller i litt over tre år og ingenting har skjedd.

Gruer meg for hva de finner ut, men håper det bare er en «fille-ting»😣
Men fryktelig slitsomt å gå å ikke vite hva som er grunnen til at vi ikke blir gravide😣 Man blir litt «tullete» av denne prøvinga....

Uff...et litt bekymret og sytete innlegg....men godt å skrive ting ned, og godt å vite at flere er i samme situasjon som en selv😊 

Ønsker alle sammen masse lykke til, og håper at 2020 blir året for oss alle ❤️
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg fikk fjernet spiralen for 2,5 uker siden, og jeg er skikkelig forvirret over syklusen min. Jeg begynte å blø 3 dager etter at spiralen ble fjernet (varte i 5 dager) men skulle egentlig ikke ha mensen før etter 10 dager. Jeg hadde PMS, men den ga seg og det har fortsatt ikke skjedd noe. Er det vanlig at mensen kommer før planlagt når man fjerner spiralen? Jeg blødde mer enn vanlig siden jeg nesten ikke har blødd med spiral, og det er jo litt rart hvis livmoren har rukket å produsere masse av den slimhinnen som er det vi "blør" ut når vi har mensen, bare på tre dager?

Jeg kjøpte meg eggløsningstester og begynte å teste for moro skyld på dag 9 i syklusen hvis den blødningen var mensen (har en syklus på 26-28 dager). I går og dagen før var det en veldig svak strek på pinnen, men jeg har forstått det som at den da er negativ. Hvis jeg regner ut fra blødningen jeg hadde er jeg på dag 17 nå, og da er det jo rart om jeg ikke har hatt eggløsning?

Er det noen av dere som har erfart lignende?

Vi har hatt sex noen ganger etter at jeg sluttet å blø, og jeg håper jo på at vi har klart å treffe uten at jeg har vært klar over at jeg har hatt eggløsning. Jeg prøver å ha is i magen, for jeg er så redd for å bli skuffet, men det er jo så spennende. Jeg føler på meg at jeg er en av dem som ikke klarer å bli gravid uten hjelp, og hvis det er tilfelle så er jeg redd jeg kommer til å gå i kjelleren hver gang mensen dukker opp. 🙈

Anonymkode: 12abb...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk fjernet spiralen for 2,5 uker siden, og jeg er skikkelig forvirret over syklusen min. Jeg begynte å blø 3 dager etter at spiralen ble fjernet (varte i 5 dager) men skulle egentlig ikke ha mensen før etter 10 dager. Jeg hadde PMS, men den ga seg og det har fortsatt ikke skjedd noe. Er det vanlig at mensen kommer før planlagt når man fjerner spiralen? Jeg blødde mer enn vanlig siden jeg nesten ikke har blødd med spiral, og det er jo litt rart hvis livmoren har rukket å produsere masse av den slimhinnen som er det vi "blør" ut når vi har mensen, bare på tre dager?

Jeg kjøpte meg eggløsningstester og begynte å teste for moro skyld på dag 9 i syklusen hvis den blødningen var mensen (har en syklus på 26-28 dager). I går og dagen før var det en veldig svak strek på pinnen, men jeg har forstått det som at den da er negativ. Hvis jeg regner ut fra blødningen jeg hadde er jeg på dag 17 nå, og da er det jo rart om jeg ikke har hatt eggløsning?

Er det noen av dere som har erfart lignende?

Vi har hatt sex noen ganger etter at jeg sluttet å blø, og jeg håper jo på at vi har klart å treffe uten at jeg har vært klar over at jeg har hatt eggløsning. Jeg prøver å ha is i magen, for jeg er så redd for å bli skuffet, men det er jo så spennende. Jeg føler på meg at jeg er en av dem som ikke klarer å bli gravid uten hjelp, og hvis det er tilfelle så er jeg redd jeg kommer til å gå i kjelleren hver gang mensen dukker opp. 🙈

Anonymkode: 12abb...e6c

Kobberspiral eller hormonspiral? Hvis du har hatt hormonspiral er det ikke rart det er litt tull i systemet, siden den klusser til din egen syklus. Det er jo et hormonpreparat. Ville gitt det et par måneder slik at kroppen får tid til å stille seg inn på nytt

Anonymkode: 613a1...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk fjernet spiralen for 2,5 uker siden, og jeg er skikkelig forvirret over syklusen min. Jeg begynte å blø 3 dager etter at spiralen ble fjernet (varte i 5 dager) men skulle egentlig ikke ha mensen før etter 10 dager. Jeg hadde PMS, men den ga seg og det har fortsatt ikke skjedd noe. Er det vanlig at mensen kommer før planlagt når man fjerner spiralen? Jeg blødde mer enn vanlig siden jeg nesten ikke har blødd med spiral, og det er jo litt rart hvis livmoren har rukket å produsere masse av den slimhinnen som er det vi "blør" ut når vi har mensen, bare på tre dager?

Jeg kjøpte meg eggløsningstester og begynte å teste for moro skyld på dag 9 i syklusen hvis den blødningen var mensen (har en syklus på 26-28 dager). I går og dagen før var det en veldig svak strek på pinnen, men jeg har forstått det som at den da er negativ. Hvis jeg regner ut fra blødningen jeg hadde er jeg på dag 17 nå, og da er det jo rart om jeg ikke har hatt eggløsning?

Er det noen av dere som har erfart lignende?

Vi har hatt sex noen ganger etter at jeg sluttet å blø, og jeg håper jo på at vi har klart å treffe uten at jeg har vært klar over at jeg har hatt eggløsning. Jeg prøver å ha is i magen, for jeg er så redd for å bli skuffet, men det er jo så spennende. Jeg føler på meg at jeg er en av dem som ikke klarer å bli gravid uten hjelp, og hvis det er tilfelle så er jeg redd jeg kommer til å gå i kjelleren hver gang mensen dukker opp. 🙈

Anonymkode: 12abb...e6c

Jeg fjernet spiral i Januar. Fikk blødning to dager etterpå som varte i 2-3 dager. Deretter tok det nesten 35 dager fra jeg fjernet spiral til jeg fikk første ordentlig mens. 

Anonymkode: ad7e9...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Kobberspiral eller hormonspiral? Hvis du har hatt hormonspiral er det ikke rart det er litt tull i systemet, siden den klusser til din egen syklus. Det er jo et hormonpreparat. Ville gitt det et par måneder slik at kroppen får tid til å stille seg inn på nytt

Anonymkode: 613a1...0d0

 

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg fjernet spiral i Januar. Fikk blødning to dager etterpå som varte i 2-3 dager. Deretter tok det nesten 35 dager fra jeg fjernet spiral til jeg fikk første ordentlig mens. 

Anonymkode: ad7e9...2e8

Tusen takk for svar, begge to! Det var hormonspiral ja. Jeg får bare være tålmodig og vente på at mensen kommer, og i mellomtiden virkelig nyte og sette pris på friheten jeg har uten barn. Haha.

Anonymkode: 12abb...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her :)

Vi prøver på nr 2! Første PP nå, IKM var i går (15 dpo idag), men fortsatt ingen positiv test.
Når vi prøvde på nr 1 ble vi først gravide i PP3, men det ble en BO/SA . Deretter ble vi gravide i PP7 ❤️ 

Har aldri opplevd uregelmessig syklus, og ved forrige graviditet fikk jeg svakt positiv rundt 11 dpo. Skjønner derfor ikke hva som skjer med kroppen akkurat nå... Kjøpte nettopp en Clearblue digital til i morgen tidlig, bare for å se om strimmeltestene jeg har brukt er dårlige eller noe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg begynner å bli litt demotivert, er inne i 14pp og ønsker så sårt å bli gravid. Jeg bruker app for å logge mensen og den kommer alltid på dagen, men nå er den 1 dag for sen og man begynte å drømme litt. Men jeg tok 2 tester (strips) igår og idag og begge var blendahvite. Kjenner jeg blir så skuffet, selv om jeg prøver å ikke stresse for mye med dette. Jeg og mannen var til utredning før jul og ingenting var galt med noen av oss, likevel...ingenting. Måtte bare få det ut.

Anonymkode: 348dc...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen me følelsen du sitter igjen me er selv i 14 pp denne månden meg og typen skal på utredning nå 😊 husk og ikkje gi opp vet om noen så bruker over 2 år. Og den dagen du får positive test så vil du nok tenke at det va vært tiden sikkert ikkje det rette og si nå men vil bare få opp motivasjonen 😊

Anonymkode: 451e9...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2020 den 9.44, Kaiaermeg skrev:

Slenger meg på her :)

Vi prøver på nr 2! Første PP nå, IKM var i går (15 dpo idag), men fortsatt ingen positiv test.
Når vi prøvde på nr 1 ble vi først gravide i PP3, men det ble en BO/SA . Deretter ble vi gravide i PP7 ❤️ 

Har aldri opplevd uregelmessig syklus, og ved forrige graviditet fikk jeg svakt positiv rundt 11 dpo. Skjønner derfor ikke hva som skjer med kroppen akkurat nå... Kjøpte nettopp en Clearblue digital til i morgen tidlig, bare for å se om strimmeltestene jeg har brukt er dårlige eller noe... :)

Hvordan gikk det va den positive eller?😊

Anonymkode: 451e9...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg igjen me følelsen du sitter igjen me er selv i 14 pp denne månden meg og typen skal på utredning nå 😊 husk og ikkje gi opp vet om noen så bruker over 2 år. Og den dagen du får positive test så vil du nok tenke at det va vært tiden sikkert ikkje det rette og si nå men vil bare få opp motivasjonen 😊

Anonymkode: 451e9...c95

Ja, prøver å minne meg selv på det! Vet mamma brukte nesten 2 år på meg. Jeg har mye å se frem til dette året så jeg prøver å fokusere på det, og kose meg imens. Lykke til med utredning! Det er greit å vite at alt står bra til, og hvis dere skulle trenge litt hjelp så er det bedre å vite det nå enn senere 😊

Anonymkode: 348dc...ff2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kjenner jeg begynner å bli litt demotivert, er inne i 14pp og ønsker så sårt å bli gravid. Jeg bruker app for å logge mensen og den kommer alltid på dagen, men nå er den 1 dag for sen og man begynte å drømme litt. Men jeg tok 2 tester (strips) igår og idag og begge var blendahvite. Kjenner jeg blir så skuffet, selv om jeg prøver å ikke stresse for mye med dette. Jeg og mannen var til utredning før jul og ingenting var galt med noen av oss, likevel...ingenting. Måtte bare få det ut.

Anonymkode: 348dc...ff2

Jeg håper du får en positiv test snart ❤ Vi er i første prøveperiode nå, så jeg vet (foreløpig) ikke hvordan du har det, men jeg har ønsket meg barn så sårt at jeg har grått jevnlig i perioder. Vi prøvde ikke på den tiden og jeg hadde spiral, så jeg slapp de negative testene hver måned,  men hver menstruasjon var likevel en deprimerende påminnelse om en tom mage. Poenget er at jeg føler med deg selv om jeg ikke ut vært i dine sko. Krysser fingrene for dere!

Anonymkode: 12abb...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :) 

Endelig kan jeg bli med på en slik tråd igjen 😍
Jeg har en sønn på 2 år, og egentlig ville vi ha nr 2 ganske tett. Men fikk grove celleforandringer så gjorde en konisering for 1 år siden. Viste seg at det allerede hadde utviklet seg til livmorhalskreft, som da ble fjernet når de koniserte meg. Var altså friskmeldt før jeg visste at jeg var syk... Følges opp hver 3. mnd og fikk da anbefalt å vente 1 år med gode testsvar før vi prøvde på søsken. Nå er det gått 1 år, i går fikk jeg gode testsvar igjen, og på fredag har jeg time for å fjerne spiralen! Hurraaa!!
Med gutten vår tok det 5 mnd å bli gravid, og jeg er helt innstilt på at det kan ta tid, er bare så lykkelig for å endelig være prøvere igjen 😄 

Men nå trenger jeg alle deres tips og råd ❤️ Husker jo ikke alt dette. Bør man begynne på folat med en gang feks? Eggløsningstester? Alle råd er superfine å få 😄 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig jeg ikke tråkker på noen tær nå, men les gjerne ferdig først... 

Vi prøver på nr to, og tenker i utgangspunktet ikke på noe annet enn at vi vil bli gravide uansett når det skjer, og siden det tok tid med nr én, vil vi i utgangspunktet bare kjøre på uansett når termin blir. 

Men, så har jeg noen i familien som sikkert antar at vi skal prøve på nr to snart, som har hintet om at det har ganske mye å si økonomisk dersom vi feks får termin i desember vs våren/sommeren. Er det noen av dere prøver som bevisst hopper over denne pp'en for å unngå termin i desember? Hvorfor? 

Og igjen, jeg har så innmari medfølelse for dere som har prøvd over lengre tid, dette virker nok som et idiotisk og egoistisk innlegg... ❤️

Endret av Kaiaermeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det va den positive eller?😊

Anonymkode: 451e9...c95

Nei, den var negativ, og mens kom en dag etter ikm 🙂 hadde blitt sjokkert om det gikk på første forsøk, og er egentlig bare glad for at det ikke er noe kluss med syklusen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...