Gå til innhold

Prøvere 2020


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt flere steder at en bør ta tilskudd av jod hvis en prøver eller er gravid. Stemmer dette?

Anonymkode: 11928...e16

Usikker på jod, vi får vel nok via variert kost. Men folsyre burde du ta

Anonymkode: eb68e...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt flere steder at en bør ta tilskudd av jod hvis en prøver eller er gravid. Stemmer dette?

Anonymkode: 11928...e16

Når jeg var på apoteket sa hun som jobbet der at jeg burde ta jod i alle fall fra positiv test. Jeg startet på et multivitamin som inneholder jod også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt flere steder at en bør ta tilskudd av jod hvis en prøver eller er gravid. Stemmer dette?

Anonymkode: 11928...e16

Jeg tar kosttilskudd som inneholder både jod og folsyre. 

I Norge er det faktisk et problem å få i seg jod, og blir sjelden påvist, så jeg ville nok tatt jod om du ikke gjør det. WHO anbefaler daglig inntak for kvinner i fertil alder, spesielt under graviditet og amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Usikker på jod, vi får vel nok via variert kost. Men folsyre burde du ta

Anonymkode: eb68e...f6c

Vi får ikke nok gjennom variert kost, noe som er et problem. Over halvparten av norske gravide har for lave nivåer av jod i følge denne rapporten: https://www.mdpi.com/2072-6643/10/2/230. Og WHO anbefaler kvinner i fertil alder, gravide og ammende et daglig tilskudd av jod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2019 den 11.50, PrinsesseNila skrev:

På grunn av jobb/studier (fullfører graden min i mai, og starter da også i heltidsjobb). Så venter derfor til april/mai med å begynne å prøve. Ønsker å få jobbet litt før jeg går ut i permisjon, og ønsker heller å få barn tidlig på nyåret enn desemberbaby :) 
Dette både fordi jeg ikke tror det er så kult å ha bursdag rett rundt jul, men også fordi om termin blir for tett på jula tør jeg ikke dra til foreldrene mine i jula siden de bor i gokk med 2 timer til nærmeste sykehus 😂

Skjønner! :) Og det høres veldig fornuftig ut. Tenker også at en desember-/julebaby er noe vi helst vil unngå selv. 😅 Hehe, 2 timer unna nærmeste sykehus rundt termin er nok ikke noens drømmesituasjon, nei. 😂 Meget forståelig! 

Anonymkode: 76c15...b2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

1 uke igjen med pilla før vi starter prøvingen. Gleder meg SÅ til å gå gravid igjen! 

Anonymkode: 11928...e16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei 

jeg er med i Prøving 2020 

meg og min samboer har nå 12pp og vudere og gå til legen men tør ikke siden med er så unge Og enda har gode tid 🙂

 

 

Anonymkode: 451e9...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her. Starter prøving sommer/sensommer 2020, veldig spennende😍 Har en liten som blir 2 år i sommer, hadde vært veldig kjekt med ei lita jente, så skal også prøve litt "gender swaiyng" Går ikke på noe fast prevansjon nå, men unngår eggløsning, har ganske stabil syklus. 

Anonymkode: f8a91...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 19.19, AnonymBruker skrev:

Ser det er flere som tenker å vente til våren/sommeren med å starte prøvingen. Er det noen grunn til at dere venter til da og ikke starter på nyåret feks? :) 

- M

Anonymkode: 76c15...b2b

Vi må vente til sommeren pga det er svært krevende ift jobb/studier for mannen. Han har ikke tenkekapasitet engang😅

- Hønemor

Anonymkode: b4a7e...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg melder meg på her uansett jeg

Går på trippel Letrozol kur nå og håper på klaff på el i romjula.. Hvis ikke det funker så er vi prøvere i 2020.. 

Har barn fra før, men ny mann.. Har diabetes som gjør ting litt vanskelig. Sist ble jeg gravid på antibiotika kur og legen har skrevet ut en liten kur som jeg skal ta tre dager etter mens til el. Så vi får se om det hjelper.. 

Tenkte jeg skulle ut å kjøpe vitaminer i dag.. Før har jeg brukt en boks som var for gravide.. men husker ikke hva den heter.. Tenkte å bruke den igjen om jeg finner den enda da☺️

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok siste pille på torsdag. Nå blir det kondom før prøving fra februar av. Spennende! 

men hvilke «symtomer» Opplevde du etter pilleslutt? Hvor fort kom syklus skikkelig i gang? 
 

jeg fikk blødning idag, egentlig litt overraskwt over hvor fort det kom!

Anonymkode: 11928...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.12.2019 den 19.28, AnonymBruker skrev:

Tok siste pille på torsdag. Nå blir det kondom før prøving fra februar av. Spennende! 

men hvilke «symtomer» Opplevde du etter pilleslutt? Hvor fort kom syklus skikkelig i gang? 
 

jeg fikk blødning idag, egentlig litt overraskwt over hvor fort det kom!

Anonymkode: 11928...e16

Så spennende! Håper det blir mange babyer i 2020.

Jeg fikk bortfallsblødning slik som deg med en gang, deretter gikk jeg rett i syklus og hadde kraftige eggløsningssymptomer som har avtatt med tiden. Syklusene blir mer og mer lik som før pillene etterhvert som tiden går, men det viktigste for meg er at jeg i det heletatt har eggløsning. Vet at noen bruker lengre tid på å komme i syklus og i heletatt få eggløsning. Anbefaler å bruke en app eller kalender hvor du skriver ned syklusen din for å få oversikt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og samboer er på pp2 nå, sluttet på plaster i november etter å ha gått på det siden april. (Vi hadde SA så trengte noen mnd for å komme til hekte igjen) Har en datter på 7år fra før, har hatt 4 spontanaborter tidligere så vi krysser fingrene🤞 Lykke til til dere andre prøvere ☺️

Endret av Håpefull2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på jeg også😊 Tok siste p-pille i midten på oktober og håper at det klaffer i løpet av 2020. Jeg har hatt sykluser på 33 og 29 dager etter pilleslutt, men mensen føles kortere og lettere enn før. Men etter 9 år på pillen husker jeg i grunn ikke helt hvordan det var🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2019 den 0.41, AnonymBruker skrev:

Hei 

jeg er med i Prøving 2020 

meg og min samboer har nå 12pp og vudere og gå til legen men tør ikke siden med er så unge Og enda har gode tid 🙂

 

 

Anonymkode: 451e9...c95

Er anbefalt å gå til legen viss man ikke er gravid innen 1 år. Selv om man er ung ☺️ Kan jo hende det er noe som kan/må gjøres noe med? ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min gynekolog anbefalte å ta kontakt om ikke noe skjedde etter 6mnd som prøvere. Dette for å unngå å måtte prøve i 6mnd ekstra for så å finne ut at vi kunne fått hjelp mye tidligere. Uansett om man er i tvil så burde man søke hjelp, greit å sjekke deg en gang for mye enn for lite. 

 

Anonymkode: eb68e...f6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg inn her, starter prøvingen på nummer 3 nå rett etter nyttår. Har to skolebarn, så gleder meg virkelig til å få en liten attpåklatt. 

Var gravid tidligere i høst, men mistet dessverre. Har ventet to sykluser nå og føler meg klar for et nytt forsøk. Håper det klaffer på første forsøk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte oss i desember 2019 at vi skal begynne å prøve nå. 
Jeg har ikke gått på prevensjon siden september, tror jeg, men så har vi ikke hatt mye sex heller. 
 

Var han som spurte om vi skulle begynne å prøve og når jeg evt skulle slutte på pilla. (Slapp av, han vet at jeg ikke har tatt den på lenge og har vært innstilt på at "skjer det så skjer det") 

Anonymkode: c6a2c...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...