Gå til innhold

Prøvere 2020


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Happylife82 skrev:

Første pp for oss. Blir utrolig spennende å se. Kan teste ca 25 januar. 

Hva er grunnen hos dere? 

Anonymkode: 8d523...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går inn i 3 prøveperiode nå. Jeg og samboer har ingen barn fra før. Sluttet med hormonell prevensjon januar 2019. Syklus på 24-28 dager siden pilleslutt. Jeg er 24 og samboer 38. Håper på klaff snart. Blir mer og mer utålmodig. Hadde virkelig håpet på klaff på første forsøk, men det var ikke så lett nei.

 

 

Anonymkode: 381d8...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i pp2, etter pilleslutt i slutten av mai, har ikkje noko tegn til syklus(cd167 i dag) no, men har smått begynt med utredning. 

Ultralyd og blodprøve viser at alt ser normalt ut. Men vi skal få hjelp til å sette ting litt i gang, så håpar det går fort no framover. 

-S

Anonymkode: 436c5...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går inn i 3 prøveperiode nå. Jeg og samboer har ingen barn fra før. Sluttet med hormonell prevensjon januar 2019. Syklus på 24-28 dager siden pilleslutt. Jeg er 24 og samboer 38. Håper på klaff snart. Blir mer og mer utålmodig. Hadde virkelig håpet på klaff på første forsøk, men det var ikke så lett nei.

 

 

Anonymkode: 381d8...076

Prøv å ikke stress for mye med prøvingen nå som dere er i startfasen. Det gjorde vi. Vi ble superskuffet hver prøveperiode men det viste seg etter 1.5 år at mannen er steril og vi måtte begynne med ivf m /donor. Har prøvd i snart 5 år og enda ikke blitt gravid.

Jeg sier ikke at det skjer med dere, men bare prøv å ikke la hele livet dreie seg om prøving da det tærer veldig på psyken, forhold osv. 

Masse lykke til og vi krysser fingrene for at dere får det til naurlig

Anonymkode: e45ad...bae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom mensen idag til min skuffelse, men jeg hadde det på følelsen i starten av uka at den skulle komme (Flo appen sa den skulle komme imorgen så den er hvertfall regelmessig). Nå går vi inn i PP12 og jeg kjenner jeg begynner å bli utålmodig, føler alle rundt meg blir gravide så fort. Vi venter på time til utredning, men der kan jo ta sin tid.

Anonymkode: 348dc...ff2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kom mensen idag til min skuffelse, men jeg hadde det på følelsen i starten av uka at den skulle komme (Flo appen sa den skulle komme imorgen så den er hvertfall regelmessig). Nå går vi inn i PP12 og jeg kjenner jeg begynner å bli utålmodig, føler alle rundt meg blir gravide så fort. Vi venter på time til utredning, men der kan jo ta sin tid.

Anonymkode: 348dc...ff2

Så trist, jeg føler med deg .

Ja det er utrulig tøfft når man føler at alle andre blir gravide og ikke en selv.  Man kan bli litt bitter da, og det er helt forståelig. 

 

Jeg og mannen min har selv prøvd å bli gravid i snart 5 år, og i forige uken annonserte søsteren min at hun var blitt gravid med kjæresten sin som hun har vært sammen med i 3.5 mnd, dem hadde blitt gravide etter å ha vært kjærester i 3 uker.  Verden er urettferdig

Anonymkode: e45ad...bae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så trist, jeg føler med deg .

Ja det er utrulig tøfft når man føler at alle andre blir gravide og ikke en selv.  Man kan bli litt bitter da, og det er helt forståelig. 

 

Jeg og mannen min har selv prøvd å bli gravid i snart 5 år, og i forige uken annonserte søsteren min at hun var blitt gravid med kjæresten sin som hun har vært sammen med i 3.5 mnd, dem hadde blitt gravide etter å ha vært kjærester i 3 uker.  Verden er urettferdig

Anonymkode: e45ad...bae

Jeg føler med deg ❤️ en av mine nærmeste venner annonserte graviditet før jul og jeg ble så lei meg (glad og selvfølgelig på deres vegne), men jeg hadde så håpet selv at jeg var gravid til jul. En annen venninne annonserte også graviditet i oktober og da var jeg også litt trist. Krysser fingrene for at det blir dere snart, ikke gi opp.

Anonymkode: 348dc...ff2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler med deg ❤️ en av mine nærmeste venner annonserte graviditet før jul og jeg ble så lei meg (glad og selvfølgelig på deres vegne), men jeg hadde så håpet selv at jeg var gravid til jul. En annen venninne annonserte også graviditet i oktober og da var jeg også litt trist. Krysser fingrene for at det blir dere snart, ikke gi opp.

Anonymkode: 348dc...ff2

Tusen takk 😀 håper 2020 er året for di fleste her inne

Anonymkode: e45ad...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i gang med prøving, men tar det veldig med ro og tar ting som de kommer. Sønnen vår brukte vi nesten 1,5 år på å få til, og da var det mye stress, testing og skuffelser. Nå har jeg sluttet på prevensjon, og så logger jeg syklusene mine. Ellers skal vi holde oss borte fra eggløsningstester til (hvis) det drøyer mer enn 8 sykluser. Men håper selvfølgelig det sitter raskere enn sist, og at vi slipper «styret». 
 

gynekologen sa jeg hadde antydninger til pco når vi var under utredning forrige gang, men ikke nok til diagnose. 
 

lykke til alle sammen, og håper at det klaffer for alle her inne i år!🤞🏻

Anonymkode: 11928...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Kvinne 23 her og mann 27, barnløse, vi har null peiling på verken eggløsningstester, p-piller, og alle disse forkortelsene jeg ser som dukker opp på forum her - men vi har bestemt oss for å begynne å prøve! Jihhaa!! 😄 

Jeg har aldri gått på prevensjon, fått livmora mi sjekket flere ganger pga utredning for andre plager, og jeg har fått høre at den ser helt normal ut - derfor er jeg veldig spent på hvordan dette spinner seg ut.
Vi har prøvd litt, ikke testet ennå. Føles litt som ''spenningen'' forsvinner når den første testen er tatt og den (mest sannsynlig) er negativ. 
Har begynt å se på ulike graviditets-/fødselsprogram på youtube (eks: one born every minute, USA, England og Australia), og ser fram til fødsel med unntak av at jeg er LIVREDD for det øyeblikket hodet er i åpningen. 

Hva er det dere eventuelt gruer dere mest til?

Hva gleder dere dere til? (Meg: Kjenne liv og få graviditetsmage)

 

Anonymkode: 67855...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Kvinne 23 her og mann 27, barnløse, vi har null peiling på verken eggløsningstester, p-piller, og alle disse forkortelsene jeg ser som dukker opp på forum her - men vi har bestemt oss for å begynne å prøve! Jihhaa!! 😄 

Jeg har aldri gått på prevensjon, fått livmora mi sjekket flere ganger pga utredning for andre plager, og jeg har fått høre at den ser helt normal ut - derfor er jeg veldig spent på hvordan dette spinner seg ut.
Vi har prøvd litt, ikke testet ennå. Føles litt som ''spenningen'' forsvinner når den første testen er tatt og den (mest sannsynlig) er negativ. 
Har begynt å se på ulike graviditets-/fødselsprogram på youtube (eks: one born every minute, USA, England og Australia), og ser fram til fødsel med unntak av at jeg er LIVREDD for det øyeblikket hodet er i åpningen. 

Hva er det dere eventuelt gruer dere mest til?

Hva gleder dere dere til? (Meg: Kjenne liv og få graviditetsmage)

 

Anonymkode: 67855...248

Velkommen i klubben😊 håper det klaffer raskt for dere! 
Vi prøver på nr 2 nå, så har jo vært gjennom dette for ikke så lenge siden. Kjenner forventningene til å være gravid og fødsel er noe helt annet nå enn første gangen. Det jeg gruer meg mest til nå er svettingen etter fødsel, haha! Den ekstreme svettingen var jeg absolutt ikke forberedt på, og følte meg så lite fresh og ekkel de første 3 mnd etter fødsel. Og gruer meg, eller er mest spent egentlig, på hvordan sønnen vår takler å bli storebror. 
det jeg gleder meg mest til er når jeg begynner p kjenne liv hver dag. Hver kveld å legge seg å holde på magen og kose med magen. Savner det så syyykt! Og det p våkne på natta av sparking, stryke over magen osv. Følte det bare var meg og han i hele verden i de øyeblikkene🥰

jeg hadde verdens letteste graviditet med sønnen vår, og håper jeg får det igjen når det klaffer med nestemann. For jeg elsket å være gravid, følte meg så prima hele tiden! Men håper prøvetiden blir kortere enn 1,5 år denne gangen for DET var ikke en kul tid! 

Anonymkode: 11928...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaffet ikke denne gangen heller, går inn i PP3 nå, skal ha eggløsning på søndag ca. Er så spent, ønsket om ett barn til er så stort for oss begge❤️ Ønsker dere andre masse lykke til☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk positiv eggløsningstest igår. Har aldri vært SÅ postiv før enn sist jeg var gravid. Enten er eggløsning veeeelig sent i syklusen (dag 20) ellers🤔 

Anonymkode: 11928...e16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk positiv eggløsningstest igår. Har aldri vært SÅ postiv før enn sist jeg var gravid. Enten er eggløsning veeeelig sent i syklusen (dag 20) ellers🤔 

Anonymkode: 11928...e16

Noen ganger kan eggløsningen komme veldig sent. Ikke alle sykluser er lik

Anonymkode: e45ad...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke å slippe jubelen løs helt ennå, men herregud for en deilig følelse ❤️Ikm i dag, tatt med ettermiddagsurin. PP8😍

405B195A-4F47-449B-B5A0-9EBE75C92200.jpeg

43658FAB-2DC0-493F-8C03-E56AFA537FD2.jpeg

Anonymkode: 1295e...ba6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tør ikke å slippe jubelen løs helt ennå, men herregud for en deilig følelse ❤️Ikm i dag, tatt med ettermiddagsurin. PP8😍

405B195A-4F47-449B-B5A0-9EBE75C92200.jpeg

43658FAB-2DC0-493F-8C03-E56AFA537FD2.jpeg

Anonymkode: 1295e...ba6

Ååh😍🥰 vil våge meg å si gratulerer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Igår kveld fikk jeg positiv test 5 dager før IKM 😃 samboer ble kjempegla og jeg hadde mange forskjellige følelser, har fødselsangst så kom mange tanker😅 går bra nå som det har sunket inn, så skal ha samtaler ang angsten slik at jeg kanskje ikke får panikk den dagen jeg skal føde🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha en plass å skrive det siden det er veldig tidlig enda og vi skal vente med å si det til noen til vi er over 12 uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Håpefull2020 skrev:

Igår kveld fikk jeg positiv test 5 dager før IKM 😃 samboer ble kjempegla og jeg hadde mange forskjellige følelser, har fødselsangst så kom mange tanker😅 går bra nå som det har sunket inn, så skal ha samtaler ang angsten slik at jeg kanskje ikke får panikk den dagen jeg skal føde🙈 

Gratulerer 🥰 Det skal nok gå veldig bra 😊 

Anonymkode: c1998...cfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med! 

Snart 32 begge to og har prøvd et års tid. Testet positivt på graviditetstest på søndag, men har murringer og brunlig utflod. Håper det ikke er kjemisk! Så lei av å prøve nå 😪

Noen som har hatt samme og det har gått fint? Går jo ikke an å "leve" vanlig med det der i bakhodet konstant 😞

Hadde en spontanabort (uke8) i juli, og har ikke hatt positive el tester hittil. Så derfor overasket over at jeg var gravid. Skulle egentlig på utredning i mars 😊

 

Anonymkode: ac37c...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...