Gå til innhold

Prøvere 2020


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 29.12.2019 den 11.24, Rødedruer skrev:

Hei, her blir jeg med og :)

vi skal prøve på vår første i slutten av mars 👶🏻

Vil du ha desemberbaby?

Anonymkode: 62cde...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rødedruer
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil du ha desemberbaby?

Anonymkode: 62cde...7bf

.
 

Endret av Rødedruer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rødedruer skrev:

.
 

Anonymkode: 62cde...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt ordinær mensen fra 31 desember til i går men jeg har hatt lite blødning og det har våre lyse rosa og blør enda sånn minimale dråper 

normalt pleier jeg og blø en ganske godt under mensen men denne gangen he det våre veldig lite 
 

og i dag måtte jeg tisse fire ganger fra jeg våkna kl 6 til 12 veldig detaljert beklage for det 

men burde jeg ta en test i morgen eller er dette bare en veldig liten Mensen ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ønske2020 skrev:

Skulle hatt ordinær mensen fra 31 desember til i går men jeg har hatt lite blødning og det har våre lyse rosa og blør enda sånn minimale dråper 

normalt pleier jeg og blø en ganske godt under mensen men denne gangen he det våre veldig lite 
 

og i dag måtte jeg tisse fire ganger fra jeg våkna kl 6 til 12 veldig detaljert beklage for det 

men burde jeg ta en test i morgen eller er dette bare en veldig liten Mensen ☺️

Ta en test, så slipper du å lure :) 

Anonymkode: 1295e...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på cerazette i slutten av desember. Tok siste pilla 21 desember. Fikk blødning/mensen 23-27 desember. Hadde mye kramper på søndag og begynte å blø litt igjen da, og blødningen har ikke vært stor, men har økt på i styrke idag. Tenkte først at det kunne være eggløsningsblødning (aldri hatt det før), men trodde det skulle være minimalt med blødning da i tilfellet? Eller kan det være mensen IGJEN? 
 

begynte på cerazettw etter fødsel, uten å ha fått

mensen tilbake. Før graviditet hadde jeg veeeldig uregelmessig (7-72 dagers sykluser). Syklusen var da uregelmessig etter slutt på p-sprøyte, og hadde vært regelmessig i 2 mnd før jeg ble gravid. Før jeg startet på p-sprøyte var syklusen som ei klokke. 

Anonymkode: 11928...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyggelig å se at flere har kastet seg med på tråden med tiden :) Håper det blir mange babyer i 2020/2021. 

Som jeg skrev tidligere så tenkte jeg og min mann å prøve oss til sommeren, men jeg fikk nylig vite fra gynekologen min at jeg hadde nokså lave verdier på en blodprøve som skulle sjekke egg-reserver.  Er det noen som har vært borte i det? Gynekologen min vil re-teste meg for å dobbeltsjekke pga muligens "falsk" lav verdi av p-pillebruk. Men jeg sluttet for snart 1 år siden, så det burde vel ikke påvirke noe tester enda? Betyr det at jeg har skikkelig dårlig tid på å bli gravid, og bør eventuelt tenke på å fryse ned egg til en senere anledning? 

TS

Anonymkode: c1998...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd siden Januar 2019, håper det klaffer for oss snart. 

Anonymkode: 348dc...ff2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Hvor lang tid gikk det før dere fikk vanlig syklus igjen etter pilleslutt? Jeg må "time" forsøk pga. sykdom og medisinbruk, men har ikke fått mensen etter den første mensen jeg fikk rett etter jeg sluttet... Blir litt bekymret over at det skal ta lang tid. 

Anonymkode: 51ef4...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd siden Januar 2019, håper det klaffer for oss snart. 

Anonymkode: 348dc...ff2

Det håper jeg også 😊 Tenker dere å sjekke hos legen siden det er gått 1 år eller venter dere litt med det? 

Anonymkode: c1998...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

 

Hvor lang tid gikk det før dere fikk vanlig syklus igjen etter pilleslutt? Jeg må "time" forsøk pga. sykdom og medisinbruk, men har ikke fått mensen etter den første mensen jeg fikk rett etter jeg sluttet... Blir litt bekymret over at det skal ta lang tid. 

Anonymkode: 51ef4...d18

Jeg sluttet i mars/april 2019 og sliter fremdeles med noe ustabil syklus.. Men om det er på grunn av langvarig p pillebruk eller noe annet er noe jeg prøver å finne ut av hos legen. Mine sykluser varierer fra 25 til 33 dager.  Når hadde du mensen sist? 

Anonymkode: c1998...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet i mars/april 2019 og sliter fremdeles med noe ustabil syklus.. Men om det er på grunn av langvarig p pillebruk eller noe annet er noe jeg prøver å finne ut av hos legen. Mine sykluser varierer fra 25 til 33 dager.  Når hadde du mensen sist? 

Anonymkode: c1998...cfd

Tusen takk for svar! Håper du får svar hos legen. Har du alltid sykluser fra 25 til 33 dager? Er ikke det ganske bra egentlig? Jeg har aldri tenkt at det skulle være et problem å få igjen mensen etter pilleslutt, men nå skjønner jeg at det kan være slik. Jeg hadde "mensen" sist en uke etter siste pille. Det var tidlig i desember (fra 1.desember for å være nøyaktig). Ifølge en app jeg logget mensen i, skulle jeg hatt mensen igjen 28.desember. Nå er jeg noen dager over der ja.. Kanskje dumt spørsmål, men kan man bli gravid uten å få mensen? Jeg får en behandling som jeg ikke kan få som gravid, spesielt første 12 ukene. Så jeg må prøve å time å prøve rett etter mine behandlinger slik det blir kortest tid uten behandling. Men nå har jeg ikke mensen engang så jeg vet ikke helt om jeg fortsatt må planlegge slik. 

Anonymkode: 51ef4...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Håper du får svar hos legen. Har du alltid sykluser fra 25 til 33 dager? Er ikke det ganske bra egentlig? Jeg har aldri tenkt at det skulle være et problem å få igjen mensen etter pilleslutt, men nå skjønner jeg at det kan være slik. Jeg hadde "mensen" sist en uke etter siste pille. Det var tidlig i desember (fra 1.desember for å være nøyaktig). Ifølge en app jeg logget mensen i, skulle jeg hatt mensen igjen 28.desember. Nå er jeg noen dager over der ja.. Kanskje dumt spørsmål, men kan man bli gravid uten å få mensen? Jeg får en behandling som jeg ikke kan få som gravid, spesielt første 12 ukene. Så jeg må prøve å time å prøve rett etter mine behandlinger slik det blir kortest tid uten behandling. Men nå har jeg ikke mensen engang så jeg vet ikke helt om jeg fortsatt må planlegge slik. 

Anonymkode: 51ef4...d18

Gynekologen sa iallefall at jeg hadde noe ustabil syklus. Det har skjedd 1 gang i høst etter pilleslutt at jeg hadde en syklus på 49 dager. Da kom jo mensen rimelig sent og jeg tok masse tester som bare var negative 😅 Hvis du ikke har mensen så har du heller ikke eggløsning. Men du "har" jo mensen, bare at den kommer og går litt ustabilt. Man vet jo aldri 100% når man får neste eggløsning, så ville fortsatt vært forsiktig så lenge du går på de medisinene. 

Anonymkode: c1998...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gynekologen sa iallefall at jeg hadde noe ustabil syklus. Det har skjedd 1 gang i høst etter pilleslutt at jeg hadde en syklus på 49 dager. Da kom jo mensen rimelig sent og jeg tok masse tester som bare var negative 😅 Hvis du ikke har mensen så har du heller ikke eggløsning. Men du "har" jo mensen, bare at den kommer og går litt ustabilt. Man vet jo aldri 100% når man får neste eggløsning, så ville fortsatt vært forsiktig så lenge du går på de medisinene. 

Anonymkode: c1998...cfd

Ahh. Ja, man begynner jo å lure når syklusen er så lang. Takk for svar. Da skal jeg være forsiktig og håper at mensen snart kommer 🙂 

Anonymkode: 51ef4...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎01‎.‎2020 den 6.24, AnonymBruker skrev:

Det håper jeg også 😊 Tenker dere å sjekke hos legen siden det er gått 1 år eller venter dere litt med det? 

Anonymkode: c1998...cfd

Vi har bestilt time til utredning, men det kan jo ta sin tid. Har regelmessige sykluser på ca 28 dager og mensen kommer nesten alltid på dagen.

Anonymkode: 348dc...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det en liten måned til jeg er tom for p-piller og vi blir prøvere. Jeg har allerede startet på gravid-vitaminer og forsøker å holde kostholdet så sunt som mulig. Mannen tar «vanlige» multivitaminer og har kuttet ut usukret brus etc. Noe annet dere passer for han/henne?

Anonymkode: 587a5...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er det en liten måned til jeg er tom for p-piller og vi blir prøvere. Jeg har allerede startet på gravid-vitaminer og forsøker å holde kostholdet så sunt som mulig. Mannen tar «vanlige» multivitaminer og har kuttet ut usukret brus etc. Noe annet dere passer for han/henne?

Anonymkode: 587a5...5e1

Sunn vekt og tilstrekkelig mosjon/aktivitet, vanlig vitamintilskudd og folat til meg, og ellers levde vi som normalt :)

Anonymkode: 613a1...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det en liten måned til jeg er tom for p-piller og vi blir prøvere. Jeg har allerede startet på gravid-vitaminer og forsøker å holde kostholdet så sunt som mulig. Mannen tar «vanlige» multivitaminer og har kuttet ut usukret brus etc. Noe annet dere passer for han/henne?

Anonymkode: 587a5...5e1

Variert kost, litt mosjon i hverdagen, vitaminer for både han og henne, ha sex. Prøver å ikke løpe på do med en gang etter sengekosen, vet ikke om dette har noen funksjon men.
Jeg gikk til innkjøp av gravidvitaminer første prøvemnd, fikk også noen pakker folat i posten. Bestemte meg for å kun ta folat frem til jeg ble gravid og det er jeg glad for i dag, hadde blitt mange dyre pakker med gravidvitaminer da vi fortsatt er prøver 7mnd etterpå. Nå tar jeg kun multivitaminer. Siden vi er prøvere så vil vi oppdage en graviditet ganske raskt og begynne på folat.

Anonymkode: eb68e...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir også prøverør på oss i 2020, vi har gått igjennom de fleste undersøkelser og viser seg at mannen har dårlig sædkvalitet, hvor prøvene viser 0. Så neste er nå og se om de kan finne noe i testiklene. Noen som har gått igjennom dette? Hvor prøvene viser dårlig men klart og finne på innsiden og blitt gravide? Har ikke gitt opp håpet ennå men er bekymret.. 

Anonymkode: 8d523...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...