iss Skrevet 3. april 2006 #3141 Skrevet 3. april 2006 Nå må du starte å si ordet NEI altså.. Passe på deg selv! Du må sette grenser for deg selv, og si at det ikke passer for kroppen er ikke i form.. Synes du har hatt et voldsomt tempo i det siste! Du som er så flink og sier det til alle andre.. Hør på deg selv.. Så vil jeg gi deg en GOOOOOD Håper du får en god dag!
Pi@ Skrevet 3. april 2006 #3142 Skrevet 3. april 2006 Gigamega til Skyttemor vennen, fordi du fortjener det så veldig. Blir helt stum av deg jeg. Husk at det er lov til å ikke gjøre noen ting hvis det er det du har lyst til, du må ikke stille opp 24/7 for alle hele tida.
Skytte Skrevet 3. april 2006 Forfatter #3144 Skrevet 3. april 2006 Iss; Jeg vet......Jeg tror jeg må bli lærer for jeg er flink til å fortelle ting til andre.....Selv om jeg glemmer å følge det selv...! Pi@; Nei jeg må jo ikke egentlig det,men så får jeg vondt i meg hvis jeg ikke gjør det..Men L er jeg fortsatt ganske lei av så...Skal bli mer nei fremover nå.. MissS;God du er! Ja altså.......Stelte meg og var klar til L skulle komme........ Men ingen kom.......Tørket støv på soverommet....så badet........hengte opp en maskin klær........lagde klar en dåpsgave og to påskeegg MED påskebrev som skal sendes......... TI PÅ HALV TO fikk jeg sms om at hun skulle hente meg så vi bare kunne kjøre en tur........ KL TO KOM HUN.............Og da skulle selvsagt ungen hentes,samt måtte de dra og finne nyevotter til henne og det tok tja nesten en time......... Men idag var jeg tydelig lei og uintr og bare kjente at fytti katta så lite jeg bryr meg.....Jeg orker bare rett og slett ikke høre mer om hennes sykemelding,hvor hun har vondt,hvilke dager det var værst,hvor redd hun var,hvor teit møtet de hadde på jobben var,bla bla BLA!!!!!!!! Ikke EN kommentar på at magen min sikkert er dobbelt så stor som sist hun så meg,ikke et ord om at jeg ser ganske trøtt og gåen ut,samt har en bevegelighet som knapt kan misforstås...Neida!!!!! Vil ikke at andre skal synes synd på meg eller bare høre om hvor fælt jeg har det.Jeg syns for det første ikke jeg har det fælt,men hallo i luken.... Jeg finnes overhodet ikke kristen,men at man skal følge den gylde regel og gjøre mot andre det man vil at andre skal gjøre mot deg,DET prøver jeg å følge.... Men etter søttogførti ganger med MEG MEG MEG OG MINE fra den kanten så er det like før jeg dauer på meg...........Til daglig går det bra,men når jeg er sliten og trøtt får jeg helt karamba!!! Og det går utover dere her Men syns dere jeg er urimelig?! Er det egentlig jeg som er litt ego nå? Og jeg forventer ikke noe babysnakk fra L for jeg vet hvor lite intr hun er,men eeeen liten kommentar? Siden det er så lenge siden sist? Merkelig så forskjellige vi er ja........... Nei,nå kommer mannen og det er godt! Har kun fått besøkt nabolaget mitt her,men satser på videre runde etter middag! Jeg kommer ruslende rundt,sakte men sikkert!
iss Skrevet 3. april 2006 #3145 Skrevet 3. april 2006 NEI DU ER IKKE URIMELIG!!!! jeg har et ord som beskriver henne, egoistisk. Og det tror jeg du er enig i innerst inne når du tenker deg om.. Det virker som om hun er sammen med deg for å tilfredsstille sine egne behov, og absolutt ikke for å være en venn med alt det innebærer. Sorry, hvis jeg er alfor direkte, men jeg sier nå stort sett det jeg mener rett ut....
Skytte Skrevet 3. april 2006 Forfatter #3146 Skrevet 3. april 2006 Takk for at du sier det,Iss! Du har rett så rett! Og værre kan det faktisk bli... For da jeg skulle gå ut av bilen idag a hun at hun kanskje kunne komme en tur på besøk senere. Og for en time siden fikk jeg melding om JEG kunne komme DIT en tur pga samboeren skulle jobbe og hun har ungen(som forøvrig er 9 år da...)og kjeda seg sånn.......... Det frister å spørre om hun ikke har andre venner..... Men jeg sa at jeg har vondt i hodet(og det har jeg,skikkelig fæl hodepine)og bare skulle kose og glede meg til å legge meg. Så spurte hun om vi skulle finne på noe imorgen da? Da sa jeg at jeg orket ikke planlegge noe,og fikk DET sure svaret om at hun var nå der hvis jeg ville ha selskap!!!!!!!!! NEI,JEG VIL IKKE HA SELSKAP!!!!!!!!!! Har fått tatt runden min nå,og sambo sitter og venter! Vi skal ut på vårens første kveldstur og myse litt Må se om vi ser noe spennende! Så er vi veldig godtesyke begge to................... Huff...ikke bra ikke bra dette....... Har glemt å skrive at idag har jeg kjent lillegull MASSE :grine2: Flere ganger,og ikke bare når jeg har sittet musestille :grine2: Det er så godt!!! Så får jeg en sånn snål følelse av at jeg kan rulle med magen For det er sånn det kjennes ut inni der! Men ikke akkurat sånn de ser ut! Må legge inn bilder imorgen så kanskje Pondusa eller noen vil legge ut bildet fra 23+0.....!!!?
-TeddyToria- Skrevet 3. april 2006 #3147 Skrevet 3. april 2006 Jeg tror du må være verdens snilleste jeg...altfor snill egentlig! Men du er nå herlig da!!! Du må bare, som iss skriver, bli litt flinkere til å si nei av og til - ta hensyn til deg selv og ikke stå på pinne for alle andre HELE tiden! Du er i allefall alt annet enn urimelig og ego, det er helt sikkert!!! Kos dere skikkelig på vårens første kveldstur, det hørtes koselig ut! Pass på sprellende, herlige lillegullet!
Tulipan Skrevet 3. april 2006 #3148 Skrevet 3. april 2006 Hei du kjære, snille Skytten vår!! Nå må jeg litt på deg altså!!!! For du er ALT for snill. ALT for snill. Og denne svigerfamilien din: . Det må jo kunne gå ann å "se" at å ta vare på matvarer som har gått ut på dato, det er helt vanlig det. Og ikke få en klam for fantastisk utført jobb det er ikke for mye forlangt. Og hun venninnen din *10 altså. Kjenner jeg blir så sinna at det koker innvendig. Folk som er bare MEG MEG MEG de kan dra dit pepper'n gror!!!! Nå må du ta vare på deg selv og ikke alle andre. Passe på deg selv nå snuppa. Blir litt redd fordeg jeg. Redd du kommer til å kollaps for oss en vakker dag. Det er som andre sier: lov til å kun ikke gjøre noenting. til verdens beste Skytte altså. .
Fjellrypa Skrevet 3. april 2006 #3149 Skrevet 3. april 2006 til Skytte som sa fra at hun hadde vondt i hodet og ikke hadde lyst på selskap! Sånt liker vi! Kos deg med lillegulls bevegelser og ta deg noen meget velfortjente og heeeeeelt rolige dager!
Gjest Wasabi Skrevet 3. april 2006 #3150 Skrevet 3. april 2006 Hei på deg snillle Skytte! Innom med en god mandagsklem og en til deg, hør på de andre jentene her inne - du må ikke bry deg og de kjipe folkene rundt deg og heller ta det med ro og kose deg og nyte tid med de som gir deg noe tilbake. Disse månedene er unike og tiden bør ikke kastes bort på kjipinger selv om vi snille jenter ikke liker å si nei til noen..
Gjest miiip Skrevet 3. april 2006 #3151 Skrevet 3. april 2006 Bra at du har sagt nei noen ganger i dag! Det er faktisk også lov å si "nei, denne uka er jeg nødt til å bare være for meg sjøl litt, har vært så travelt i det siste" uten noen annen unnskyldning. Og hvis L er vant med at du alltid stiller opp på hennes premisser så kan du kanskje si det til henne? "Nå når jeg er gravid og sykemeldt kunne jeg ønske at du spurte litt mer hvordan det går med meg også"? Hvis hun er en ordentlig venninne tåler hun det! Man kan godt si at hun er egoistisk, men noen ganger har man bare gått seg til i et ubevisst mønster, uten at man mener noe vondt med det... Og da trenger man kanskje at noen sier i fra. Da jeg var deprimert i fjor vår måtte jeg si til søstera mi "sorry, men nå orker jeg ikke å være storesøsteren din som alltid stiller opp og hører på alle dine problemer, nå føler jeg meg liten og hjelpeløs og trenger at du stiller opp for meg". Det hjalp KJEMPEMASSE på forholdet vårt! Jeg har liksom alltid tenkt at vi har hatt et godt forhold før, men det har nok vært litt skeivt, ikke helt likestilt. Jeg har vært veldig storesøster og hun veldig lillesøster. Oj, nå blir det jo DEN lange utgreininga her! Jeg veit ikke om noe av det jeg skriver kan overføres på deg og L, men i alle fall, hvis hun er en god venninne av deg som du ønsker å beholde synes jeg godt du kan si ifra ordentlig til henne. Det er SÅ vanskelig å si nei, jeg kjenner meg masse igjen i det du skriver. Jeg har alltid vært en sånn som har ønska og fått glede av å stille opp for andre. Og blitt deppa og lei meg hvis jeg ikke har orka. Men noen ganger MÅ man bare prioritere seg sjøl, og det kommer man til å lære før eller siden (blir det siden blir det ofte the hard way), så man kan like godt begynne å øve seg... En stor og ønske om at du får slappa av denne uka og klarer å si nei når du kjenner at du trenger det.
Skytte Skrevet 3. april 2006 Forfatter #3152 Skrevet 3. april 2006 Jeg er oppe sent Og det er litt dumt siden jeg skal tidlig opp.....! Men atte jo! Vi hadde en kjempekoselig kveldstur og lo mye for vi så så mange rare folk! Og så mange som tydeligvis var ute og panikkjogget Så delte vi en pose M og n pose Kinapuff..............På fem minutter!! Vi var helt sykt lysten på sjokkis.........huffhuffhuff...... Så dro vi innom svogers! Men svigerinna mi var ikke hjemme og svogeren min sa bare at hun var i Pondusaby.Så da skjønte jeg at noe ble utelukket... Men fikk sms fra henne og hun har vært på sånn laparoskopi og vært dårlig pga narkosen.Så da sa jeg at hvis hun ville kunne jeg godt komme å hente henne imorgen! Og det ble hun veldig glad for! Så det var bra! Føler at vi har et ganske godt forold,men alt kan bli bedre! Og jeg ønsker meg ei sånn venninnesvigerinne! Hun er jo tolv år gamlere enn meg,men vi får det bare fint til ilag læll! Pluss at vi kan himle litt over svigers Fæle fæle oss!! Sambo snorker på sofaen og hver gang jeg snakker til han sier han bare;"jeg sover ikke!" Men snorker han i våken tilstand nå da?!?! TT;Jeg lurer litt på når jeg begynte å bli slik egentlig...Vel,jeg har aldri vært noe troll da..Men av og til syns jeg bare jeg har for mange venner Tror lillegull fikk sjokoladesjokk før ikveld!! Tulipan; Må ikke få høyt BT nå!! Svigermor er sånn som helst slår til med dyre gaver enn klemmer...........Og det blir så feil for meg for det er jeg slett ikke vant med.Og det provoserer meg MUCHO og egentlig bare mer og mer...Skal bli spennende og se hvordan det blir når babyen kommer og vokser opp....Men,men! Skal no ikke kollapse nei! Har fått kjeftet litt fra meg her og til mamma på tlf ikveld så det skal gå bra! Fjellrypa; Ja jeg måtte bare...Og etter to epler,biltur,masse sjokkis og gode samtaler med sambo var hodepinen en saga blott! Wasabi; Er det jeg også tenker,at dette er ei spesiell tid.Folk sier så mye om å være gravid og selvsagt har alle en mening om det meste! Men jeg vil ta vare på denne tiden og kose meg og kjenne på kroppen.. Så skjønner jeg vel ikke helt alle andre...Og blir vel mer selvopptatt og skuffet sikkert...Men så blir jeg mer irritert og lei også når jeg er sliten og har vondt.. Miip;Jeg vet jeg skulle sagt noe,men jeg aner ikke hvordan...Jeg orker bare ikke for jeg aner utfallet...Det er så mange historier som skulle vært med her men da må jeg skrive bok! En ordentlig en! Jeg nevnte det en gang før at L og M lo av meg i høst eller nåer det var(vi var på fest i allefall) fordi de lurte på hvor jeg hadde vondt.. Da hadde jeg prøvd å si fra at jeg ikke alltid var helt i form til ting pga helsa mi.Mens jeg ALDRI har gjort annet enn å støtte dem da de har vært sykemeldt og dårlig,fikk jeg altså den da....Og da var jeg ikke borte fra jobb eller sykemeldt.Hadde bare prøvd å forklare at jeg muligens har en reumatisk sykdom liksom! Dette har jeg heller ikke sagt med dem...og de har nok glem det.Men det er liksom sånn det funker.Jeg har bøyd og tøy meg og ikke hatt noen krav. Ble vel sånn da jeg var singel så har det bare fortsatt. Men skal ikke dvele ved dette nå! Jeg skal vel overleve! Og lange innlegg er bare koselig!Man trenger ofte innspill fra andre! Men om jeg blir å si fra...nei det vet jeg ikke....Regner med at jeg kommer til å få det i retur på en eller annen form så...Får se! H ville også finne på noe imorgen så jeg får se hva det blir til når jeg har hentet svigerinna mi! Både hun og H er koselige å være sammen med så det blir ikke noe pes! Men hvis jeg ikke legger meg nå kommer jeg ikke til å våkne før i overimorgen
iss Skrevet 3. april 2006 #3153 Skrevet 3. april 2006 Innom med en natta klem.. Og omgi deg med folk som GIR deg noe nå i disse tider, ikke de som tapper deg for energi... Sov godt da snuppa mi....
-TeddyToria- Skrevet 4. april 2006 #3154 Skrevet 4. april 2006 Innom for å ønske deg en fin tirsdag, kanskje med et nei eller to til!? Håper ikke jeg får anledning til å titte innom her på et par dager jeg...
pondusa Skrevet 4. april 2006 #3155 Skrevet 4. april 2006 Kom med bildene, så skal vi få vist frem struttemagen! Skulle du hit å hente svigerinnen din, lap er visst ikke noe særlig nei. Da har hun nok vært der mamma jobber...
Pepita Skrevet 4. april 2006 #3156 Skrevet 4. april 2006 Håper du har hatt en god natt søvn, og at du i tiden framover prioriterer deg selv, og de vennnene dine som gjør deg godt. Som ikke er noe pes å være med, som ikke er egoistiske sånn som jeg har følelsen av at L er! Å oppføre seg sånn, at det kun skal være enveis, meg meg meg og mine, blir det ikke noe vennskap ut av!! Føler jeg er litt irritert nå, på dine vegne... Synes det er svært dårlig gjort av L og ikke engasjere seg mer i graviditeten din. Selv om det ikke interesserer henne så mye, så er du venninna hennes, og det bør jo gjøre at hun blir interessert og engasjerer seg i hvordan du har det og hva som skjer inni deg. Ang. venninnesvigerinne, så er jo det veldig fint å ha da. Jeg og sambos brors sambo eller noe slik, har et veldig godt forhold egentlig. Nå er vi jo også gravide begge to, så har jo enda mer å snakke om og felles! Herlig er det! Men 12 år er jo en liten aldersforskjell, men trenger jo ikke ha noe å si! Huff, dette ble et langt og rotete innlegg gitt... Håper du får en toppers dag, det fortjener super-skytten!
Murf Skrevet 4. april 2006 #3158 Skrevet 4. april 2006 Fint at du fikk en fin avslutning på dagen iallefall! Kveldsturer er digg, jeg liker å kjøre tur og kikke, mens mannen synes det er teit å kjøre tur bare for å kjøre tur. Han liker bedre å sitte inne istedet. Men jeg skal tvinge ham med på trilleturer etterhvert! Må jo gå av meg noen kilo etter august og tur er morsomst med følge!
Fru Blå Skrevet 4. april 2006 #3159 Skrevet 4. april 2006 Hei Skyttemor! Nå må du ta vare på deg selv, og nyte tiden som gravid mens du kan. Husk det er nå du skal lade batteriene til babyen kommer ut. Jeg er enig med det de andre sier at du må tenke mer på deg selv og kanskje sette mer grenser for venninne L, så hun ikke overkjører deg helt. For hvis vennskapet deres skal være i likevekt må også hun kunne engasjere seg like mye i ditt liv, som du prøver å gjøre i hennes. Hvis du føler det som et ork å være med henne, kan det jo være likesågreit å trekke seg unna for en stund, og se om det hjelper. Men jeg skjønner godt at du ikke vil si det direkte til henne. Jeg er selv veldig redd for å si noe som kan såre andre, eller bli tatt i feil mening slik at man får det mot seg. Håper du får en fin tirsdag!
Cr@sh Skrevet 4. april 2006 #3160 Skrevet 4. april 2006 Som ALLE andre KG-jenter her sier: Husk å ta vare på deg selv og si nei om du ønsker ro og hvile! Stooor til deg, vennen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå