Gå til innhold

Ikm oktober


siljur

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Håper det 😉 skal teste igjen imorgen i 9 tia. Det er då jeg får best resultat virke det som 😅 

Har du prøvd appen Flo? Da får du en cirka følelse på når eggløsning skal være.

Anonymkode: ba176...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd appen Flo? Da får du en cirka følelse på når eggløsning skal være.

Anonymkode: ba176...ab6

Jeg har ikke prøvd den appen, nei. Er ikke det en sånn app som man må betale for? Og er det vits når jeg ikke har noe fast syklus? De 2 siste mnd har syklusen vært på 37 dager, og er til no bare kommen til dag 10. Derfor så masse testing, på jakt etter å se om EL er der i det hele tatt 🙊🙈 og når testen virke å bli sterkere for hver dag (testet i 9 tia hver dag) så tenker jeg at jeg kan fortsette med det frem til knall positiv test 😊 men blir så usikker når det i mine øyne ser positiv ut, så synest det er greit å spørre her så fremst det ikke er til plage for de andre 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Håper det 😉 skal teste igjen imorgen i 9 tia. Det er då jeg får best resultat virke det som 😅 

Oppdater oss👌🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Jeg har ikke prøvd den appen, nei. Er ikke det en sånn app som man må betale for? Og er det vits når jeg ikke har noe fast syklus? De 2 siste mnd har syklusen vært på 37 dager, og er til no bare kommen til dag 10. Derfor så masse testing, på jakt etter å se om EL er der i det hele tatt 🙊🙈 og når testen virke å bli sterkere for hver dag (testet i 9 tia hver dag) så tenker jeg at jeg kan fortsette med det frem til knall positiv test 😊 men blir så usikker når det i mine øyne ser positiv ut, så synest det er greit å spørre her så fremst det ikke er til plage for de andre 🙈

Den er helt gratis og veldig enkel å bruke 🙂 Om du har sykluser på 37 dager er det veldig liten sannsynlighet at du har eggløsning nå så tidlig (det vil jo gi en lutalfase på 27 dager). 

Anonymkode: ba176...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den er helt gratis og veldig enkel å bruke 🙂 Om du har sykluser på 37 dager er det veldig liten sannsynlighet at du har eggløsning nå så tidlig (det vil jo gi en lutalfase på 27 dager). 

Anonymkode: ba176...ab6

Glemte å si at jeg ikke synes du skal slutte å teste. Ville bare komme med et tips om å bruke appen i tillegg 🙂

Anonymkode: ba176...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å si at jeg ikke synes du skal slutte å teste. Ville bare komme med et tips om å bruke appen i tillegg 🙂

Anonymkode: ba176...ab6

Jeg skal se litt på det 😊 har veldig ustabil syklus, det hadde jeg også når vi prøvde første gangen. Og da satt han i pp3 på dag 9 i syklusen om man skal regne ifra den dagen han kom 😊 derfor vi fant ut at vi skal bruke EL-testene og så det ikke blir så dyrt i begynnelsen når man skal test igjennom hele syklusen (hvertfall til EL er påvist) har jeg kjøpt billige tester. Men jeg tar imot alle tips og triks 😊 er i pp12 no så man begynner å lure om hvorfor det ikke sitter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Jeg skal se litt på det 😊 har veldig ustabil syklus, det hadde jeg også når vi prøvde første gangen. Og da satt han i pp3 på dag 9 i syklusen om man skal regne ifra den dagen han kom 😊 derfor vi fant ut at vi skal bruke EL-testene og så det ikke blir så dyrt i begynnelsen når man skal test igjennom hele syklusen (hvertfall til EL er påvist) har jeg kjøpt billige tester. Men jeg tar imot alle tips og triks 😊 er i pp12 no så man begynner å lure om hvorfor det ikke sitter. 

Har du prøvd å tempe? (vet ikke om du har svart på det tidligere i tråden). 

Jeg synes det er et fantastisk hjelpemiddel 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Jeg skal se litt på det 😊 har veldig ustabil syklus, det hadde jeg også når vi prøvde første gangen. Og da satt han i pp3 på dag 9 i syklusen om man skal regne ifra den dagen han kom 😊 derfor vi fant ut at vi skal bruke EL-testene og så det ikke blir så dyrt i begynnelsen når man skal test igjennom hele syklusen (hvertfall til EL er påvist) har jeg kjøpt billige tester. Men jeg tar imot alle tips og triks 😊 er i pp12 no så man begynner å lure om hvorfor det ikke sitter. 

Du kan dessverre ikke regne eggløsning utifra dagen du fødte, det fungerer ikke slik. Støtter absolutt at du tester etter eggløsning. Det er lurt, så fortsett med det 🙂 Ikke gi opp motet om testene ikke blir positiv helt ennå, med en syklus på 37 dager kan det ta litt tid. Her står det om lutalfase http://www.syklus.info/egglosning/lutealfase/

Anonymkode: ba176...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan dessverre ikke regne eggløsning utifra dagen du fødte, det fungerer ikke slik. Støtter absolutt at du tester etter eggløsning. Det er lurt, så fortsett med det 🙂 Ikke gi opp motet* om testene ikke blir positiv helt ennå, med en syklus på 37 dager kan det ta litt tid. Her står det om lutalfase http://www.syklus.info/egglosning/lutealfase/

Anonymkode: ba176...ab6

*Beklager klønete formulering 🙈, Ikke gi opp håpet /ikke mist motet høres bedre ut. 

Anonymkode: ba176...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sashimi skrev:

Har du prøvd å tempe? (vet ikke om du har svart på det tidligere i tråden). 

Jeg synes det er et fantastisk hjelpemiddel 🙈

Temper i tillegg 😉 men har ikke fått termometeret jeg har bestilt enda så foreløpig er det vel ikke helt eksakt måling. Men måler til samme tid og skriver det ned, skriver også ned når vi har oss, krysser av for folat og skriver opp resultatet ifra EL-testene 😊 men er første mnd vi gjør det litt mere avansert 😅 så har ikke så store forhåpninge 😊 når man er såpass fersk på det med testing og temping er det jo masse man ikke klare å se helt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

*Beklager klønete formulering 🙈, Ikke gi opp håpet /ikke mist motet høres bedre ut. 

Anonymkode: ba176...ab6

Har lest litt på lutealfase, men klarer ikke helt og bli klok på det. Forrige pp så fikk jeg soleklar EL test, fant plutselig ut at jeg skulle prøve bare den ene ettersom jeg synst å skimte en strek på G-testene 😅 og da fikk jeg mens 10 dager etterpå. Vil jo da si at jeg har kort lutealfase? 🤔 Men er derfor også jeg tar EL-testene, da er det kanskje enklere å finne ut lutealfasen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Har lest litt på lutealfase, men klarer ikke helt og bli klok på det. Forrige pp så fikk jeg soleklar EL test, fant plutselig ut at jeg skulle prøve bare den ene ettersom jeg synst å skimte en strek på G-testene 😅 og da fikk jeg mens 10 dager etterpå. Vil jo da si at jeg har kort lutealfase? 🤔 Men er derfor også jeg tar EL-testene, da er det kanskje enklere å finne ut lutealfasen 😊

Kan høres ut som du kanskje har kort lutealfase ja🤔 Selv har jeg fått mensen på DPO 12 i mine PPer. Skjønner at du tester til du får en positiv test, tror ikke det er så dumt😊 Hadde anbefalt appen FLO, den er gratis og hjelper deg med å se historikken på hvordan tidligere PPer har gått. Når du tester etter EL så ser du kanskje et mønster etterhvert?😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan dessverre ikke regne eggløsning utifra dagen du fødte, det fungerer ikke slik. Støtter absolutt at du tester etter eggløsning. Det er lurt, så fortsett med det 🙂 Ikke gi opp motet om testene ikke blir positiv helt ennå, med en syklus på 37 dager kan det ta litt tid. Her står det om lutalfase http://www.syklus.info/egglosning/lutealfase/

Anonymkode: ba176...ab6

Jeg fikk knappe 3 uke etter mens et klart 2-3 på digital test, så trur nok at det stemte ihvertfall då 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Netteflette skrev:

Kan høres ut som du kanskje har kort lutealfase ja🤔 Selv har jeg fått mensen på DPO 12 i mine PPer. Skjønner at du tester til du får en positiv test, tror ikke det er så dumt😊 Hadde anbefalt appen FLO, den er gratis og hjelper deg med å se historikken på hvordan tidligere PPer har gått. Når du tester etter EL så ser du kanskje et mønster etterhvert?😊 

Håper at det skal komme et mønster etterhvert som mnd går slik at jeg kan forstå kroppen min bedre 😊 men hva er gjennomsnitt når man har så ustabil syklus. Det har vært alt fra 29 - 37 dager det siste halvåret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Jeg fikk knappe 3 uke etter mens et klart 2-3 på digital test, så trur nok at det stemte ihvertfall då 😊

Selvfølgelig kan det ha stemt at du hadde eggløsning 9 dager inn i syklus, men det er ikke tilfelle hvis du har 37 dagers sykluser nå. Du kan heller ikke si at det stemmer pga dagen du fødte på. Av nysgjerrighet fødte du akkurat på termindato? 

Anonymkode: ba176...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Okey...jeg har hele tiden gått ut i fra at jeg har eggløsning på dag 14/15 i syklusen. Har ikke tempa eller brukt eggløsningstester, men har kjent på livmortappen og sjekket slim. Nå fikk jeg helt plutselig bare en tanke i hodet om å gå å sjekke nå, er på dag 18. Ekstremt strekkbart slim og livmortappen føltes mer åpen enn jeg noen gang har merka 😳 begynner jo å lure på om jeg rett og slett bare har feiltolka slimet og sånt før og at jeg har eggløsning senere i syklusen og at jeg da har en litt kortere lutealfase🙃 blir iallefall lagt inn litt aksjer de neste dagene for å si det sånn 😅 har en syklus på 27/28 dager og vi brukte 3 år før jeg ble gravid første gang...litt redd for at vi brukte så lang tid bare fordi jeg har feiltolka hele syklusen min🙈har vel nesten aldri hatt sex etter dag 14/15 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan det ha stemt at du hadde eggløsning 9 dager inn i syklus, men det er ikke tilfelle hvis du har 37 dagers sykluser nå. Du kan heller ikke si at det stemmer pga dagen du fødte på. Av nysgjerrighet fødte du akkurat på termindato? 

Anonymkode: ba176...ab6

Jeg sier jo ikke at det er likens no. Og jeg har veldig ustabil syklus og jeg er redd at vist jeg biter meg fast i at EL skjer ganske sent så kan jeg gå glipp av den, om du skjønne hva jeg mener. UL termin va 4.3 og mens termin 7.3.han kom 7.3. 😊 Men mannen min var borte fra 1.6 og kom hjem 7.6 og jeg trur det var når han kom hjem at det skjedde 😊 4 dager etter mens, dvs dag 10 i syklusen. men jeg vet jo ikke helt sikkert. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, siljur skrev:

Okey...jeg har hele tiden gått ut i fra at jeg har eggløsning på dag 14/15 i syklusen. Har ikke tempa eller brukt eggløsningstester, men har kjent på livmortappen og sjekket slim. Nå fikk jeg helt plutselig bare en tanke i hodet om å gå å sjekke nå, er på dag 18. Ekstremt strekkbart slim og livmortappen føltes mer åpen enn jeg noen gang har merka 😳 begynner jo å lure på om jeg rett og slett bare har feiltolka slimet og sånt før og at jeg har eggløsning senere i syklusen og at jeg da har en litt kortere lutealfase🙃 blir iallefall lagt inn litt aksjer de neste dagene for å si det sånn 😅 har en syklus på 27/28 dager og vi brukte 3 år før jeg ble gravid første gang...litt redd for at vi brukte så lang tid bare fordi jeg har feiltolka hele syklusen min🙈har vel nesten aldri hatt sex etter dag 14/15 😅

Oi oi 😊 kanskje det klaffer denne pp da, siden du har så åpen tappe og så god EL-slim 😁 lykke til, jeg krysse fingrene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2019 den 22.32, Papierschere skrev:

:humpe:: Jobber med saken  : 

Siljur - 23år - B2 - PP3 - EL - IKM 04.10

Miranda Hobbes - 34år - B3 - PP3 - EL 22.09 - IKM 07.10

Sashimi - 25år - B2 - PP4 - EL - IKM 09.10

Netteflette - 33år - B1 - PP4 - EL - IKM 12.10

Duckly - 24år - B1 - PP3 - EL 29.09- IKM 13.10

Kaie - 26år - B1 - PP2 - EL 2.10 - IKM 16.10

Jordbæra - 27år - pp2 - EL 1.10 - IKM 15.10

Sekundærfertil - 30år - B2 - PP19 - EL - IKM ca. 17.10

Papierschere- 27år - B1 - PP6- EL 2.10 - IKM 17.10

  Ønskebarnnr2 - 32år - B2 - PP12 - EL? - IKM ca 21.10

 Solsikkefrø - 19 år - B1 - PP1 - EL 15.09 - IKM 1.10

  

 :frustrert::Mensen : 

 

 :gravid:: Gravid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...