Gå til innhold

Ikm oktober


siljur

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, J1994 skrev:

Så bra! Når jeg startet med temping for første gang startet jeg midt i en syklus, og den fant EL likevel :)

Godt å høre!  Jeg prøver og, som så mange andre her inne, på både temping og testing for første gang💪🏻 Men mitt termometer kom heller ikke fram tisdnok så startet CD 7. Er nå på CD10 og tok min første el.test, klart negativ, så blir spennende å se om jeg finner toppen 😀

Hva, i forhold til el.testing, er det grafen kan fortelle som ikke testen forteller? 

 

55 minutter siden, Nommy skrev:

Da kom termometer fra babyplan i posten!!  Får håpe det går bra å begynne temping på dag 7 i syklusen?  I følge FF kommer EL neste helg. Forrige syklus testet jeg med EL strips fra babyplan. Da var stigningen startet på CD14 med topp CD15/16, negativ CD 17 morgen.  Blir spennende å se grafen i tillegg denne mnd :) 

Da starter vi med likt utganspunk på CD 7 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende! Første gangen jeg tempet (2013) startet jeg langt ut i syklus og fant EL utem problem.  Så dette går nok bra, damer! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sashimi skrev:

Så bra at han også er giret 🤩 test i vei, plutselig er kroppen uenig med appen og eggløsningen finner sted en annen dag🤭

Testet som sagt kl 10 igår, idag skulle vi bort så etter første dorunden ventet jeg 3 timer (siden vi skulle dra da) og testet altså kl 9. Kom hjem og testet på nytt bare for å være sikker. Da hadde jeg ikke vært på do på 3 timer og drukket minimalt, men det var ikke like konsentrert som klokken 9. Kan det være tegn på at det skjer no snart? 🤷‍♀️🤞

IMG_20190926_121953.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Testet som sagt kl 10 igår, idag skulle vi bort så etter første dorunden ventet jeg 3 timer (siden vi skulle dra da) og testet altså kl 9. Kom hjem og testet på nytt bare for å være sikker. Da hadde jeg ikke vært på do på 3 timer og drukket minimalt, men det var ikke like konsentrert som klokken 9. Kan det være tegn på at det skjer no snart? 🤷‍♀️🤞

IMG_20190926_121953.jpg

Den kl 9 var nå veldig sterk!! Ja, jeg har troa på at det kanskje skjer noe snart🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sashimi skrev:

Den kl 9 var nå veldig sterk!! Ja, jeg har troa på at det kanskje skjer noe snart🤩

Åååå, jeg håper det 🤩 så slipp man å vente så lenge før man kommer seg til DPO landet 😅🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Testet som sagt kl 10 igår, idag skulle vi bort så etter første dorunden ventet jeg 3 timer (siden vi skulle dra da) og testet altså kl 9. Kom hjem og testet på nytt bare for å være sikker. Da hadde jeg ikke vært på do på 3 timer og drukket minimalt, men det var ikke like konsentrert som klokken 9. Kan det være tegn på at det skjer no snart? 🤷‍♀️🤞

IMG_20190926_121953.jpg

Det trenger ikke bety at eggløsning er like i nærheten, testene dine har vært lik over lang tid. Har man lang syklus, er eggløsning også senere.

Anonymkode: ba176...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Kaie skrev:

Godt å høre!  Jeg prøver og, som så mange andre her inne, på både temping og testing for første gang💪🏻 Men mitt termometer kom heller ikke fram tisdnok så startet CD 7. Er nå på CD10 og tok min første el.test, klart negativ, så blir spennende å se om jeg finner toppen 😀

Hva, i forhold til el.testing, er det grafen kan fortelle som ikke testen forteller? 

 

Da starter vi med likt utganspunk på CD 7 😊

Så gøy!!  Vi får legge ut grafer etter hvert :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kaie skrev:

Godt å høre!  Jeg prøver og, som så mange andre her inne, på både temping og testing for første gang💪🏻 Men mitt termometer kom heller ikke fram tisdnok så startet CD 7. Er nå på CD10 og tok min første el.test, klart negativ, så blir spennende å se om jeg finner toppen 😀

Hva, i forhold til el.testing, er det grafen kan fortelle som ikke testen forteller? 

 

Da starter vi med likt utganspunk på CD 7 😊

Det grafen kan fortelle som ikke testene forteller, er om eggløsning faktisk har funnet sted. Da går temperaturen opp. Testene viser at LH har økt, men ikke om egget faktisk slipper 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sashimi skrev:

Det grafen kan fortelle som ikke testene forteller, er om eggløsning faktisk har funnet sted. Da går temperaturen opp. Testene viser at LH har økt, men ikke om egget faktisk slipper 😊

Ok, takk 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger ikke bety at eggløsning er like i nærheten, testene dine har vært lik over lang tid. Har man lang syklus, er eggløsning også senere.

Anonymkode: ba176...ab6

Takk, for dette. Det gjorde dagen min. Ustabil syklus = 28 - 37 dager, derfor så mye testing. (har vært ustabil det siste halve året og ja jeg vet at en syklus kan endre seg, har bestandig hatt en syklus på 28 dager før.) Usikker om EL kommer tidlig eller sen. Kan være årsak pga at jeg mangler en eggleder. Jeg ser bort ifra de som jeg har lagt ut tidligere siden jeg ikke gjorde det rett og testet for tidlig på dagen uten verken å samle opp eller la være å drikke. Det er en økning siden igår, men selvfølgelig enda negativ. Men har jo et lite håp om at økning på testene er et godt tegn. Ny på testing og ingen erfaring på akkurat disse testene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Takk, for dette. Det gjorde dagen min. Ustabil syklus = 28 - 37 dager, derfor så mye testing. (har vært ustabil det siste halve året og ja jeg vet at en syklus kan endre seg, har bestandig hatt en syklus på 28 dager før.) Usikker om EL kommer tidlig eller sen. Kan være årsak pga at jeg mangler en eggleder. Jeg ser bort ifra de som jeg har lagt ut tidligere siden jeg ikke gjorde det rett og testet for tidlig på dagen uten verken å samle opp eller la være å drikke. Det er en økning siden igår, men selvfølgelig enda negativ. Men har jo et lite håp om at økning på testene er et godt tegn. Ny på testing og ingen erfaring på akkurat disse testene. 

Har du vært på noe sjekk for å se hvorfor du har så ustabile sykluser?

Anonymkode: ba176...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært på noe sjekk for å se hvorfor du har så ustabile sykluser?

Anonymkode: ba176...ab6

Det har jeg dessverre ikke. Men når egglederen ble fjernet fikk jeg beskjed om at ustabil syklus kan forekomme fra tid til annen. Har vært å tatt prøve for livmorhalskreft og da kunne dem fortelle meg at alt så veldig fint ut, både prøvene og andre forhold. Det er derfor jeg har gått over til å teste med EL test for å se om EL finner sted og nårtid. Dette + temping skal jeg fortsette med i noen mnd, om det fortsatt ikke klaffer til året er omme, blir det nok nytt besøk hos GYN. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Det har jeg dessverre ikke. Men når egglederen ble fjernet fikk jeg beskjed om at ustabil syklus kan forekomme fra tid til annen. Har vært å tatt prøve for livmorhalskreft og da kunne dem fortelle meg at alt så veldig fint ut, både prøvene og andre forhold. Det er derfor jeg har gått over til å teste med EL test for å se om EL finner sted og nårtid. Dette + temping skal jeg fortsette med i noen mnd, om det fortsatt ikke klaffer til året er omme, blir det nok nytt besøk hos GYN. 

Skjønner, du får ha lykke til 🙂

Anonymkode: ba176...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Takk, for dette. Det gjorde dagen min. Ustabil syklus = 28 - 37 dager, derfor så mye testing. (har vært ustabil det siste halve året og ja jeg vet at en syklus kan endre seg, har bestandig hatt en syklus på 28 dager før.) Usikker om EL kommer tidlig eller sen. Kan være årsak pga at jeg mangler en eggleder. Jeg ser bort ifra de som jeg har lagt ut tidligere siden jeg ikke gjorde det rett og testet for tidlig på dagen uten verken å samle opp eller la være å drikke. Det er en økning siden igår, men selvfølgelig enda negativ. Men har jo et lite håp om at økning på testene er et godt tegn. Ny på testing og ingen erfaring på akkurat disse testene. 

🌸🌸🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, sashimi skrev:

Og da he tempen gått opp!! Velger å ikke stole på den før det har gått to dager til med høyere temperaturer 🙈

Er det ikke et godt tegn at tempen har gått opp? 😊 Jeg ble litt forvirret her no. FLO appen sier plutselig at jeg har hatt EL 🤔 pga tempen. 🤷‍♀️ Jeg skjønner ingenting. Er det vanlig at den kan endre seg underveis? 3 dager med høyere temp. 

Endret av Ønskebarnnr2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Er det ikke et godt tegn at tempen har gått opp? 😊 Jeg ble litt forvirret her no. FLO appen sier plutselig at jeg har hatt EL 🤔 pga tempen. 🤷‍♀️ Jeg skjønner ingenting. Er det vanlig at den kan endre seg underveis? 3 dager med høyere temp. 

Ja! Når tempen går opp så er det fordi eggløsning har funnet sted og progesteronproduksjonen har startet (den som holder tempen oppe). Tempen skal holde seg forhøyet frem til mensen kommer, da dropper den enten litt før eller som i mitt tilfelle, samme dagen den kommer.

Jeg velger å vente til det har gått 3 dager med høye temperaturer før jeg bekrefter til meg selv at EL har funnet sted 😊 Den holder seg oppe i 12 dager med meg, så går den ned på dag 13 og mensen kommer senere på dag. 

 

Har du en graf du kan legge ut? så kan vi hjelpe deg å tolke den😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, sashimi skrev:

Ja! Når tempen går opp så er det fordi eggløsning har funnet sted og progesteronproduksjonen har startet (den som holder tempen oppe). Tempen skal holde seg forhøyet frem til mensen kommer, da dropper den enten litt før eller som i mitt tilfelle, samme dagen den kommer.

Jeg velger å vente til det har gått 3 dager med høye temperaturer før jeg bekrefter til meg selv at EL har funnet sted 😊 Den holder seg oppe i 12 dager med meg, så går den ned på dag 13 og mensen kommer senere på dag. 

 

Har du en graf du kan legge ut? så kan vi hjelpe deg å tolke den😄

Den er ikke 100% siden jeg ikke har fått termometeret enda 😩 men jeg har ikke peiling på sånt så er vanskelig for meg å forstå. Og så er det jo 1 syklusen der jeg bruker temping 🤷‍♀️

Screenshot_20190927_084720_org.iggymedia.periodtracker.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev:

Den er ikke 100% siden jeg ikke har fått termometeret enda 😩 men jeg har ikke peiling på sånt så er vanskelig for meg å forstå. Og så er det jo 1 syklusen der jeg bruker temping 🤷‍♀️

Screenshot_20190927_084720_org.iggymedia.periodtracker.jpg

Ja altså, dette er jo typisk for etter EL! Bratt stigning, så holder tempen seg oppe i ca samme, høye nivå frem til mensen 😄

så du skal ikke se vekk ifra at EL har funnet sted! Fortsett å tempe🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...