Gå til innhold

Farmen 2019

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Matlaging er jo selvfølgelig en ren kjerring-øvelse. Kvinnfolkene der har jo drevet med temmelig mye mat i løpet av Farmen-oppholdet. Samtidig som guttene har gjort ekstremt mye FYSISK arbeid aom kvinner ikke ville klart eller giddet å holde på med særlig lenge.  

Hvorfor er matlaging en ren "kjerring-øvelse"? Dessuten vet vel mannfolkene at den konkurransen kommer, så hadde kanskje vært lurt å sette seg litt inn i det.

De fysiske oppgavene i semifinalen og finalen er det flest av. Nettopp fordi han er fysisk sterkere og har drevet mer med det enn kvinnene har er de fysiske oppgavene en fordel for han.

Anonymkode: 1ba41...418

• Liker 13
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Matlaging er jo selvfølgelig en ren kjerring-øvelse. Kvinnfolkene der har jo drevet med temmelig mye mat i løpet av Farmen-oppholdet. Samtidig som guttene har gjort ekstremt mye FYSISK arbeid aom kvinner ikke ville klart eller giddet å holde på med særlig lenge.                  

I tillegg er det kanskje holding av ett par "melkespann" eller noe sånn. Blir det en mann mot en eller to damer i en sånn konkurranse, så blir vel mannens bøtte sannsynligvis fylt til randen med vann. Samtidig som kvinnenes melkespann er nærmest tomme.                        

Folk blir vel blanke pokker i en rettferdig eller "ordentlig" konkurranse. Det viktigste er at en kvinne vinner hele sulamitten... 

Anonymkode: 7e503...6fe

De beste kokkene i verden er menn. Og er ikke hinderløypen en fysisk gren? 🤔 Her er du bare på bærtur. 

Anonymkode: 61bdc...ae7

• Liker 13
Skrevet

Er det tvekamp i selve finalen ?  Trodde det var bare spørsmål. I såfall skal det ikke forundre meg at den sleipe kjerringa har valgt melkespann, bare for at hun visste at Agna hadde vært nylig syk og ikke helt i fysisk form.

Anonymkode: ed42c...72d

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det tvekamp i selve finalen ?  Trodde det var bare spørsmål. I såfall skal det ikke forundre meg at den sleipe kjerringa har valgt melkespann, bare for at hun visste at Agna hadde vært nylig syk og ikke helt i fysisk form.

Anonymkode: ed42c...72d

Det er ikke noe tvekamp i finalen, nei. Og det hadde nå i såfall ikke vært en av finalistene som kunne valgt noe gren, så klart.

Anonymkode: b5412...fe0

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg er det kanskje holding av ett par "melkespann" eller noe sånn. Blir det en mann mot en eller to damer i en sånn konkurranse, så blir vel mannens bøtte sannsynligvis fylt til randen med vann. Samtidig som kvinnenes melkespann er nærmest tomme.                        

Folk blir vel blanke pokker i en rettferdig eller "ordentlig" konkurranse. Det viktigste er at en kvinne vinner hele sulamitten... 

Anonymkode: 7e503...6fe

Vel, mannfolka argumenterte vilt for å slippe å gjøre "kjerringoppgavene" tidligere i sesongen. Da har de jammen godt av å slite i den type konkurranse, når det er lignende opplegg år etter år, og de bør tenke såpass langt at matlaging er en viktig del av gårdsdrift på den tiden, og de bør sørge for å lese og øve seg i alt. De har hatt mulighet til å tilegne seg kunnskap om alle områder, akkurat slik jentene også kunne. De klarte feks fint å bygge slusene. Så i følge din logikk om mannfolk- og kvinnfolkoppgaver, burde det kun vært Erik som kunne klart seg noe særlig i sluseoppgaven i går(om han måtte stilt). Var det slik? Nei! Fordi jentene lært seg mer om snekring siden de kom inn. 

• Liker 8
Skrevet

Vinner Ingebjørg Farmen så er det siste gang jeg ser på denne serien. Har sett absolutt alle seriene fra starten av.

• Liker 16
Skrevet
På 1.12.2019 den 23.26, AnonymBruker skrev:

Tømrere står vel ikke akkurat og dæljer løs på sånne store nagler heller da.

Det har vel litt med generell teknikk og behandling av verktøy å gjøre. Regner med han som tømrer er kjent med hammer/spiker og konseptet går ut på det samme.

Man får ikke mye kraft i å holde ene hånda helt ute ved sleggehodet, slik han gjorde. Han gikk tydeligvis for presisjon, fordi han ikke mestret presisjon og kraft samtidig. Da hadde han holdt begge hender på skaftet og brukt solid kraft.

• Liker 2
Skrevet

Dagbladet spoilet farmenvinneren en liten stund ved en feil. Noen som fikk med seg hvem det var?

Anonymkode: b5a7d...fb1

• Liker 4
Skrevet

Det skjer nesten hvert år. Jeg så ikke hvem det var heldigvis. 

Anonymkode: 5aed2...215

• Liker 2
Skrevet

hvem vant?

Anonymkode: f447a...5b5

• Liker 2
Skrevet

Er Ingebjørgs pupper større på tv enn i virkeligheten?

Anonymkode: 7ab2a...97b

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er Ingebjørgs pupper større på tv enn i virkeligheten?

🤣

Anonymkode: f447a...5b5

• Liker 4
Skrevet
42 minutter siden, Verina skrev:

Ja, jeg så det jeg også. Utrolig unødvendig av aviser å spoile sånt! 

Avisene spoiler jo vinneren hvert år 🙄 Det er neppe ved et uhell. Skjønner ikke hvorfor tv2 synes det er helt greit at avisene spoiler 

Anonymkode: eba03...ec0

• Liker 2
Annonse
Skrevet

Hvis dette er sant er det ufattelig dårlig gjort av dere å spoile det her!

• Liker 5
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for spoilere, tull og svar til dette.

Kragebein, adm

Endret av Kragebein
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette er sant er det ufattelig dårlig gjort av dere å spoile det her!

Enig med deg. Jeg fikk dessverre spoileren med meg. Alltid noen som må spoile. Dårlig gjort synes jeg og unødvendig!

Anonymkode: eba03...ec0

• Liker 1
Skrevet
På 5.12.2019 den 19.54, LiseTV skrev:

Vinner Ingebjørg Farmen så er det siste gang jeg ser på denne serien. Har sett absolutt alle seriene fra starten av.

Hun kommer ikke til å være med til neste år, så hvilke rolle spiller det?

• Liker 6
Skrevet

ingebjørg har kjøpt gullkjole til festen imorgen, ok, tolker vi det hen at hun er vinner av farmen? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...