Gå til innhold

Farmen 2019


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men er du uenige i poenget? La oss ikke kalle det kjønnsnøytral, men deltagernøytrale oppgaver, slik at ingen drar en fordel av det. Dessuten så var den for vanskelig i år. Nesten ingen riktige, og dem som ble riktig var jo nesten renspikket gjetting. Nei, det ble en dårlig finale. Ingebjørg hadde jo ingen sjanse å hente han inn heller, både med tanke på oppgavene og ikke minst forspranget. 

Gratulerer til Erik, det var ikke det, men det var en nitrist finale. 

Anonymkode: 009fd...bee

Nei. Ikke enig. Det ville vært nærmest umulig å finne oppgaver som var deltaker nøytrale, som du kaller det. Ingen vet hva slags bakgrunn folk har. Den som var kanskje mest nøytral var ang kunsten, men den gjetta begge riktig på. Erik var bedre enn Ingebjørg, derfor vant han. Synes det var et salig blanding av ulike oppgaver og de hadde begge lik utgangspunkt. Ingebjørg bedre på noe, mens Erik bedre på andre ring. Slik vil det vel oftest være.

Anonymkode: 2feaa...8ac

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er jo matlagingsoppgaven urettferdig også. Vil si den kompenserer for snekringen. Stortsett har mennene slitt med matlaginga. Sånn var det i år og.

Jeg synes de hadde mange lette spørsmål og som de presterte å svare feil på. Ikke særlig imponert over finalistene der.

Anonymkode: 5ad28...145

Men nå snakker jeg jo om head-to-head i finalen. Ikke kvartfinalene og semifinalene. Jeg mener i en finale så skal begge stille med like utgangspunkt. 

Det var ikke lette spørsmål for en vanlig mann i gata. Selv om du kunne svaret på noen oppgaver, så viste det seg jo tydelig at finalen var for hard i forhold til deltagerne. Ja nei, jeg er sykt skuffet over finalen. Det var ikke et snev av spenning. 

Anonymkode: 009fd...bee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men nå snakker jeg jo om head-to-head i finalen. Ikke kvartfinalene og semifinalene. Jeg mener i en finale så skal begge stille med like utgangspunkt. 

Det var ikke lette spørsmål for en vanlig mann i gata. Selv om du kunne svaret på noen oppgaver, så viste det seg jo tydelig at finalen var for hard i forhold til deltagerne. Ja nei, jeg er sykt skuffet over finalen. Det var ikke et snev av spenning. 

Anonymkode: 009fd...bee

Enig med deg.

Anonymkode: d9a8a...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Ikke enig. Det ville vært nærmest umulig å finne oppgaver som var deltaker nøytrale, som du kaller det. Ingen vet hva slags bakgrunn folk har. Den som var kanskje mest nøytral var ang kunsten, men den gjetta begge riktig på. Erik var bedre enn Ingebjørg, derfor vant han. Synes det var et salig blanding av ulike oppgaver og de hadde begge lik utgangspunkt. Ingebjørg bedre på noe, mens Erik bedre på andre ring. Slik vil det vel oftest være.

Anonymkode: 2feaa...8ac

Erik vant finalen ved å svare riktig på 2 spørsmål. Herav en renspikket gjetting og flaks. Ingebjørg fikk 1 poeng på den bindingen, og 1 poeng hun også på renspikket gjetting. Altså selve finalen endte 2-2. Aka Erik var ikke bedre enn Ingebjørg i finalen, heller tvert om. Hadde man hatt førstemann til 10 riktige, så tror jeg Ingebjørg ville hentet inn Erik. Men slik fungerer det ikke, og Ingebjørg hadde et håpløst utgangspunkt i en vanskelig og nitrist finale.

Anonymkode: 009fd...bee

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Erik vant finalen ved å svare riktig på 2 spørsmål. Herav en renspikket gjetting og flaks. Ingebjørg fikk 1 poeng på den bindingen, og 1 poeng hun også på renspikket gjetting. Altså selve finalen endte 2-2. Aka Erik var ikke bedre enn Ingebjørg i finalen, heller tvert om. Hadde man hatt førstemann til 10 riktige, så tror jeg Ingebjørg ville hentet inn Erik. Men slik fungerer det ikke, og Ingebjørg hadde et håpløst utgangspunkt i en vanskelig og nitrist finale.

Anonymkode: 009fd...bee

Ok, du er skuffet over at Erik vant, vi har skjønt det nå. 

Anonymkode: 70bf6...9ae

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå snakker jeg jo om head-to-head i finalen. Ikke kvartfinalene og semifinalene. Jeg mener i en finale så skal begge stille med like utgangspunkt. 

Det var ikke lette spørsmål for en vanlig mann i gata. Selv om du kunne svaret på noen oppgaver, så viste det seg jo tydelig at finalen var for hard i forhold til deltagerne. Ja nei, jeg er sykt skuffet over finalen. Det var ikke et snev av spenning. 

Anonymkode: 009fd...bee

Synes det var greit nok. Som f.eks snekringa. Det var ingen av dem som greide den. Det er mange kvinner som er gode på snekring. Å skulle spesialtilpasse finalen sånn som du vil, det tror jeg blir håpløst. Spørsmålene om hva som hadde mest vanninnhold, det er kjønnsnøytralt. Det samme med hva slags gruppe lundehunden tilhører er jo og kjønnsnøytralt. De hadde tilgang til boka for å lese seg opp til evt finale begge to. Så jeg skjønner ikke hvordan de skal legge opp en finale sånn ellers

Anonymkode: 5ad28...145

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, du er skuffet over at Erik vant, vi har skjønt det nå. 

Anonymkode: 70bf6...9ae

Nei det er jeg ikke. Jeg driter egentlig langt oppi hvem som vinner. Men farmenfinalen er jo høydepunktet. Det er jo derfor vi ser farmen gjennom hele sesongen. For å bli underholdt, for å få oppleve spenning. Finalen skal toppe sesongen, ikke bli et antiklimaks. 

Jeg mener årets farmenfinale går inn i historien som tidenes kjedeligste og mest tafatte finalen ever. 

Anonymkode: 009fd...bee

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Erik vant finalen ved å svare riktig på 2 spørsmål. Herav en renspikket gjetting og flaks. Ingebjørg fikk 1 poeng på den bindingen, og 1 poeng hun også på renspikket gjetting. Altså selve finalen endte 2-2. Aka Erik var ikke bedre enn Ingebjørg i finalen, heller tvert om. Hadde man hatt førstemann til 10 riktige, så tror jeg Ingebjørg ville hentet inn Erik. Men slik fungerer det ikke, og Ingebjørg hadde et håpløst utgangspunkt i en vanskelig og nitrist finale.

Anonymkode: 009fd...bee

Skulle man hatt førstemann til 10 riktige tror jeg vi hadde sittet enda.. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det var greit nok. Som f.eks snekringa. Det var ingen av dem som greide den. Det er mange kvinner som er gode på snekring. Å skulle spesialtilpasse finalen sånn som du vil, det tror jeg blir håpløst. Spørsmålene om hva som hadde mest vanninnhold, det er kjønnsnøytralt. Det samme med hva slags gruppe lundehunden tilhører er jo og kjønnsnøytralt. De hadde tilgang til boka for å lese seg opp til evt finale begge to. Så jeg skjønner ikke hvordan de skal legge opp en finale sånn ellers

Anonymkode: 5ad28...145

Det er ikke rart at ingen klarte snekringa. Du må levere en egensnekret ramme på millimetermål på kort tid. Aka: For vanskelig. Sier ikke at det skal spesialtilpasses, men snekring er en praktisk oppgave, ikke en kunnskapsoppgave. Redaksjonen kunne gjort finalen mer kunnskapsbasert for å jevnet ting ut. Er jo derfor det heter kunnskapskonkurranse, er det ikke? 

Det med lundehunden er en kunnskapsoppgave, og den reagerer jeg ikke på. 

Anonymkode: 009fd...bee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Apis skrev:

Skulle man hatt førstemann til 10 riktige tror jeg vi hadde sittet enda.. 

Ja, er det ikke finalen som er høydepunktet? Bør ikke det bli viet litt tid på finalen? Jeg mener iallefall at finalen er altfor kort. Reklame - poff så er det over - reklame. 

Anonymkode: 009fd...bee

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett .... Rett og verdig vinner   💪💪💪👍👍     :helen:

Anonymkode: ed42c...72d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finaleoppgavene var vesentlig vanskeligere enn tidligere år. Men trolig også vanskeligere å kunne jukse i. Det var nok bevisst, med tanke på fjoråret. Men at det var såpass vanskelig gjorde fordelen av å lede ekstra stor.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det vært flest poeng av ti tidligere år også? Kanskje det virket så rart fordi Erik hadde så stor ledelse fra starten av. Føler at finalen ble litt kjip av den grunn, selv om jeg ikke har noe i mot at Erik vant av de to.

De har tøyd strikken begge to, Ingebjørg mer enn Erik vil jeg si. Det kom jo etterhvert ut at lefsestjelingen var avtalt, så det han har gjort er å snike til seg litt melk og egg. Frekt, ja, men ikke i mot reglene slik som å ringe hjem eller rive ut en av kampalternativene... Så sånn sett er det greit at han vant.

Hadde vært kult om Silje vant synes jeg! Har en utfordrer noen gang vunnet Farmen egentlig? Hun var hyggelig, blid, arbeidet godt og gjorde ikke noe galt så vidt vi vet. Så hadde vært kjekt å se henne i finalen. Men sånn ble det jo ikke :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke rart at ingen klarte snekringa. Du må levere en egensnekret ramme på millimetermål på kort tid. Aka: For vanskelig. Sier ikke at det skal spesialtilpasses, men snekring er en praktisk oppgave, ikke en kunnskapsoppgave. Redaksjonen kunne gjort finalen mer kunnskapsbasert for å jevnet ting ut. Er jo derfor det heter kunnskapskonkurranse, er det ikke? 

Det med lundehunden er en kunnskapsoppgave, og den reagerer jeg ikke på. 

Anonymkode: 009fd...bee

De må jo ha noen utfordringer av praktisk art. Sånn sett synes jeg den oppgaven var ok. Før om årene har de fått i oppgave å sette sammen separatoren og bruke den. De har fått i oppgave å sele på hesten og kjøre ei løype med innlagte oppgaver. De har fått bryne seg på forskjellige ting i tidligere finaler også. Kunnskapsoppgaver kan være så mangt. Det er et spørsmål om hvordan man definerer det. Men jeg synes det bør være med praktiske oppgaver og ikke bare svare på spørsmål. Det blir for kjedelig. Årets finale var gørrkjedelig.

Nei du nevnte ikke oppgaven om lundehunden. Det gjorde jeg. Det spørsmålet var så enkelt at det var pinlig at de bommet på det.

Anonymkode: 5ad28...145

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen som vet om Leif-Hugo var på finalen eller festen ?

Anonymkode: ed42c...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matlaging i semien var triste greier, HVORFOR skal man lage gourmet på 75 minutter? Mindre fancy og mer respekt for mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...