AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #121 Del Skrevet 17. september 2019 Mitt søsken drakk seg i hjel. Ble bare 28. Allikevel har ingen av oss i familien blitt avholds. Det synes jeg er helt ekstremt bisart Anonymkode: f6f07...662 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #122 Del Skrevet 17. september 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt søsken drakk seg i hjel. Ble bare 28. Allikevel har ingen av oss i familien blitt avholds. Det synes jeg er helt ekstremt bisart Anonymkode: f6f07...662 Hva mener du med drakk seg ihjel? Det finnes veldig mange måter at man kan ha alkoholrelaterte dødsfall uten at alkoholisme er involvert i det. Anonymkode: ab763...d0c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #123 Del Skrevet 17. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med drakk seg ihjel? Det finnes veldig mange måter at man kan ha alkoholrelaterte dødsfall uten at alkoholisme er involvert i det. Anonymkode: ab763...d0c Hæ? Anonymkode: f6f07...662 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #124 Del Skrevet 17. september 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med drakk seg ihjel? Det finnes veldig mange måter at man kan ha alkoholrelaterte dødsfall uten at alkoholisme er involvert i det. Anonymkode: ab763...d0c Synes du er på grensen til frekk som helt random slår tvil ved hva jeg delte her- men det er jo et sensitivt tema så jeg overreagerer vel sikkert. Hvis man har en promille over en viss grense dør man. Så enkelt er det! Anonymkode: f6f07...662 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #125 Del Skrevet 17. september 2019 Jeg hadde klart å kutte ned på inntaket, men nå har jeg fått en sorg kastet over meg. Jeg tror ikke at jeg klarer å stå i mot. Jeg tror ikke at jeg vil stå i mot. Noen som kjenner seg igjen? Belinda Anonymkode: e381e...1b1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #126 Del Skrevet 17. september 2019 https://promille.no/fakta_om_promille/ Anonymkode: f6f07...662 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #127 Del Skrevet 17. september 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med drakk seg ihjel? Det finnes veldig mange måter at man kan ha alkoholrelaterte dødsfall uten at alkoholisme er involvert i det. Anonymkode: ab763...d0c Alkoholforgiftning. Organsvikt. Promille over 3,5. Håper det besvarer ditt spørsmål. Anonymkode: f6f07...662 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #128 Del Skrevet 17. september 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes du er på grensen til frekk som helt random slår tvil ved hva jeg delte her- men det er jo et sensitivt tema så jeg overreagerer vel sikkert. Hvis man har en promille over en viss grense dør man. Så enkelt er det! Anonymkode: f6f07...662 Ja det jeg mente var feks en 16 åring kan drikke seg ihjel ved å drikke for mye en gang. Det betyr absolutt ikke at vedkommende var alkoholiker. Det er det jeg skulle frem til. I og med at det stod at de syntes det var skremmende at ingen i familien er avholds etter det. Sammenligner det litt med om en i familien dør i bilulykke det betyr ikke at alle i familien slutter å kjøre bil. Det var ikke meningen å være respektløs i det hele tatt. Anonymkode: ab763...d0c 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #129 Del Skrevet 17. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja det jeg mente var feks en 16 åring kan drikke seg ihjel ved å drikke for mye en gang. Det betyr absolutt ikke at vedkommende var alkoholiker. Det er det jeg skulle frem til. I og med at det stod at de syntes det var skremmende at ingen i familien er avholds etter det. Sammenligner det litt med om en i familien dør i bilulykke det betyr ikke at alle i familien slutter å kjøre bil. Det var ikke meningen å være respektløs i det hele tatt. Anonymkode: ab763...d0c Nei men hvis det Er mange i familien som kjører for fort og tar unødvendig risiko burde de vel helst avstå Anonymkode: f6f07...662 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #130 Del Skrevet 17. september 2019 Jeg føler sånn med dere alle sammen! Og for en viktig og fin tråd dette er:) Her kan dere virkelig hjelpe hverandre uten å dømme eller å føle skam. Selv har jeg vært edru nå I litt over 4 år, og jeg har et helt nytt liv. Har også vært såkalt fungerende med jobb og familie hele veien. Men det eskalerte I faretruende høy fart, og til slutt gikk jeg til fastlegen min og la kortene på bordet. Jeg beholdt med nød og neppe førerkortet mitt (mulig det er enda strengere nå), ble ilagt ukentlige blodprøver og begynte å gå I samtaleterapi. Etter ett år med jevnlige tilbakefall, så skjønte jeg omsider at jeg aldri kan drikke mer. Minuset var at nå var jeg blitt avhengig av sobril I stedet, måtte ha det hver kveld for å slappe av og sove. Trodde jeg! Først I Mars I år, så klarte jeg å slutte med disse også, og jeg sover bedre enn noen gang! Helt utrolig hvor mye tvangstanker og angst disse avhengighetene fører med seg og ødelegger livskvalitet for oss. Mitt liv er totalt forandret, og jeg er sprekere, sterkere og friskere enn noen gang. Har brukt laaaang tid på å håndtere livet uten alkohol, og jeg sliter litt innimellom enda, men kampen over alkoholen har jeg vunnet...for godt! og det føles sykt bra. Så mitt lille råd er, ta en dag om gangen! Og når dagen er der, så ta en time om gangen! Hold deg opptatt med noe annet, for meg ble trening redningen. Jeg sørget for å dra ut på løpetur når angsten begynte å herje som værst på ettermiddagen/kvelden, og sørget for å holde meg ute til ølsalget hadde stengt. Banalt kanskje, men det funket! Søk hjelp, gå til fastlegen din. Ta sjansen! Hva om du mister lappen en liten stund? ..sykemeld deg om du må! Gjør det du må for å komme deg ut av den negative sirkelen. Livet handler om så mye mer enn det evige interne dialogen om du skal drikke eller ikke I dag, fra morgen til kveld. Anonymkode: 7b30c...381 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #131 Del Skrevet 17. september 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alkoholforgiftning. Organsvikt. Promille over 3,5. Håper det besvarer ditt spørsmål. Anonymkode: f6f07...662 Samme hadde skjedd meg hadde det ikke vært for at jeg svimte av på offentlig sted. Var overhodet ikke kontaktbar eller mulig å smertestimulere. Promille på 3,2. Anonymkode: 1ead6...708 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #132 Del Skrevet 17. september 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei men hvis det Er mange i familien som kjører for fort og tar unødvendig risiko burde de vel helst avstå Anonymkode: f6f07...662 Jo men nå stod det kun at de ikke var avholds. Det stod ikke at alle drikker for mye. Nei jeg vet ikke hadde vel litt av samme opplevelsen med svigerbroren min som er alkoholiker. Han kjørte ut i fylla og det var om håret å gjøre. Jeg kjenner at hadde han dødd så hadde ikke jeg sluttet å drikke for det. Jeg har aldri satt meg bak rattet i en bil og kjørt i fylla. Min samboer derimot har gjort det alt for ofte. Etter at han ble sammen med meg fikk han valget. Kjøre i fylla og flytte eller leve sammen med meg. Heldigvis har han ikke kjørt i fylla de siste 10 årene. Anonymkode: ab763...d0c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #133 Del Skrevet 17. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde klart å kutte ned på inntaket, men nå har jeg fått en sorg kastet over meg. Jeg tror ikke at jeg klarer å stå i mot. Jeg tror ikke at jeg vil stå i mot. Noen som kjenner seg igjen? Belinda Anonymkode: e381e...1b1 Ja, kjenner meg igjen. Men jeg drikker for alt mulig da, rikker for å drukne sorger, for å feire, fordi jeg kjeder meg, fordi det er fredag, fordi det «nesten er fredag»🥴 altså unnskyldningene er mange... -Andrea Anonymkode: a69ef...525 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #134 Del Skrevet 17. september 2019 Jeg kan vel ikke kalles alkoholiker ettersom jeg ikke drikker så ofte. Er 26 år og har samboer. Er ute kanskje én gang i måneden, kanskje to ganger i mnd om sommeren. Men når jeg først drikker, så drikker jeg ekstremt mye og blir ofte den «fulleste». Jeg gjør sjeldent noe gærent mot noen, men kan noen ganger si dumme ting. Mitt største problem rundt dette er at jeg strever forferdelig med angst og kan være ødelagt i flere dager etterpå fordi jeg føler meg dum og at ingen liker meg. Jeg kan gråte, bli deprimert og få skikkelig angst av det. Jeg har vurdert å slutte helt å drikke, men synes det er litt vanskelig da alle vennene mine drikker, og jeg liker å ta et glass vin til maten for eksempel. Jeg har også tenkt at jeg skal drikke kun en flaske eller et par glass, men det har aldri gått særlig bra ettersom vi ofte drar ut og da blir det enda mer drikke på byen. Noen som kjenner seg igjen? Hva burde man gjøre? Loli Anonymkode: 6b1b1...71b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #135 Del Skrevet 17. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme hadde skjedd meg hadde det ikke vært for at jeg svimte av på offentlig sted. Var overhodet ikke kontaktbar eller mulig å smertestimulere. Promille på 3,2. Anonymkode: 1ead6...708 Ja. Mitt søsken var alene hjemme. Mistet vel bevisstheten og deretter sviktet respirasjons-systemet. Vedkommende hadde slitt med eskalerende alkohol-misbruk i en god del år. Men var til tider fungerende og hadde kjæreste og fremtidsplaner. ingen hadde trodd det skulle ende så brutalt. Anonymkode: f6f07...662 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #136 Del Skrevet 17. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja. Mitt søsken var alene hjemme. Mistet vel bevisstheten og deretter sviktet respirasjons-systemet. Vedkommende hadde slitt med eskalerende alkohol-misbruk i en god del år. Men var til tider fungerende og hadde kjæreste og fremtidsplaner. ingen hadde trodd det skulle ende så brutalt. Anonymkode: f6f07...662 Veldig trist å høre. Anonymkode: 1ead6...708 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #137 Del Skrevet 17. september 2019 26 minutter siden, AnonymBruker said: Ja. Mitt søsken var alene hjemme. Mistet vel bevisstheten og deretter sviktet respirasjons-systemet. Vedkommende hadde slitt med eskalerende alkohol-misbruk i en god del år. Men var til tider fungerende og hadde kjæreste og fremtidsplaner. ingen hadde trodd det skulle ende så brutalt. Anonymkode: f6f07...662 Holdt på å ende så brutalt selv i jula i fjor, etter tre dager med et vanvittig høyt alkoholinntak i tillegg til den vanlige drikkingen, sovna av og våknet med store pusteproblemer, kramper og svetten rant i strømmer fra hele kroppen, klarte ikke å stå oppreist på halvannet døgn, var sikker på at jeg kom til å dø den natten.. Jeg gjorde ikke det, men jeg lærte noe viktig av det, hva alkoholforgiftning innebærer i praksis, og at livet er skjørt.. Har ikke sluttet å drikke av den grunn, men har moderert meg ekstremt mye mht hvor mye jeg drikker på en kveld, det var en real vekker! Ja! Det er fullt mulig å drikke seg ihjel, akutt, ikke bare som følge av langtids bivirkninger av alkohol.. Føler med deg, utrolig trist å måtte ende livet sitt slik..❤️😔 Anonymkode: 273df...b94 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #138 Del Skrevet 17. september 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hadde klart å kutte ned på inntaket, men nå har jeg fått en sorg kastet over meg. Jeg tror ikke at jeg klarer å stå i mot. Jeg tror ikke at jeg vil stå i mot. Noen som kjenner seg igjen? Belinda Anonymkode: e381e...1b1 Jeg skjønner veldig godt at du har lyst til og trenger en pause - et friminutt - fra vonde tanker og sorg. Men hvis du klarer, bare noen timer, å jobbe deg gjennom de tunge tankene, så har du kommet mye lengre enn hvis du gir etter og drikker. Sorgen vil fremdeles være der etterpå, den går ikke bort for det om du drikker. Prøv å la være iallfall noen timer! Klem og lykke til❤️ Angreguri Anonymkode: 79ccb...c85 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #139 Del Skrevet 17. september 2019 Hvor mye drikker dere i løpet av en uke circa?! Her er det opptil 4 halvlitere daglig, kun på kveldene (aldri noe drikking på dagtid) i ukedagene og 6-8 ofte fredag/lørdag.. Drikker aldri vin, brennevin etc, kun øl. Anonymkode: 273df...b94 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #140 Del Skrevet 17. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor mye drikker dere i løpet av en uke circa?! Her er det opptil 4 halvlitere daglig, kun på kveldene (aldri noe drikking på dagtid) i ukedagene og 6-8 ofte fredag/lørdag.. Drikker aldri vin, brennevin etc, kun øl. Anonymkode: 273df...b94 Svarer fra før jeg ble gravid, nå drikker jeg ikke. Dakk kun vin og kun på kveldstid. 10-14 flasker vin i uka. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå