Gå til innhold

Skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, det betyr mye. Dette familiemedlemmet har vært sykt i mange år så det kom ikke akkurat som noen bombe, men det er fortsatt vondt å være nær pårørende 😢 Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg kom meg gjennom en dårlig nyhet uten alkohol, så jeg klamrer meg fasti husarbeid enn så lenge som distraksjon. utrolig hvor effektiv jeg er blitt, også uten alkohol da. Fra tidligere pleide jeg å gå og drikke mens jeg pusset vinduer, vasket gulv og toaletter ( for det å måtte gjøre husarbeid ble enda en unnskyldning på at jeg fortjente drikke ), mens nå har jeg bare boblevann. 🤣

-Vimsa

Anonymkode: e69cc...774

Hoho, jeg er også på «boblevann vogna» skal si fra når «Farris med mango og papaya» begynner å bli kjedelig🙄

-Andrea

Anonymkode: a69ef...525

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok takk. Her er det snakk om grov misbruk. Han sonet med fotlenke og da greide han faktisk å være edru men har gått rett ned siden det. Da var de og sjekket han flere ganger. Men jeg tror ikke at det står oppført noe sted. Altså at misbruken er dokumentert. Sjekkes ikke dette hos politiet når de tar den prøven. Altså at det ikke er rutine liksom? 

Anonymkode: ab763...d0c

Start din egen tråd. Dette ble totalt avsporing. 

Denne tråden handler om å støtte hverandre, ikke om hva din svigerbror har gjort i fylla. 

 

Anonymkode: 1d646...bca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for denne tråden!

Jeg har ikke lest gjennom alle innleggene enda, men det skal jeg gjøre.

Min historie: Jeg har alltid vært glad i en fest, men økonomi og forpliktelser og kanskje en indre tanke om at alkohol hørte helgene til har gjort at jeg bare har holdt det til fredager og lørdager gjennom ungdomstid/studier, men da nesten hver fredag og/eller lørdag da. Og en for å reparere søndag.

Så begynte jeg på et tidspunkt å ta en øl iblant på hverdager, til god mat, for å belønne meg selv etter husvask, for å roe meg ned og slappe av etter en hard dag på jobb. Og på sommeren har det sklidd helt ut, blir mye utepils og et par kalde på balkongen og selvsagt masse ved bassenget/på stranda når man reiser. Jeg har kalt meg feriedranker i mange år og hatt litt humor rundt det. Men kommet meg tilbake til hverdagen med lite drikking hverdager og mye i helger.

Men nå er det flere øl hver dag, vinter som sommer. Drikker meg som oftest full alene når jeg har jobb dagen etter, men må holde meg selv i nakken for å stoppe etter 2-3 for det har jeg på ingen måte lyst til, og noen ganger sklir det ut også på en helt vanlig hverdag. Fester mye i helgen og har venner som er glade i å feste, tenker av og til når jeg ikke har planer en helg at dette var jo deilig, nå kan jeg ha hvit helg - men da drikker jeg like fullt store mengder hjemme alene og begynner gjerne å tekste etter noen som er ute, eller så går jeg rett og slett ut alene. Har også fått en kokain-vane som går litt hånd i hånd med alkoholen.

Jeg lurer litt på hvor jeg skal starte med å stoppe, på en måte. Det er så vanskelig med helgene, det skjer så mye, både jobb og fritid er preget av masse sammenkomster med alkohol involvert. Jeg tror jeg må stoppe med den ølen på hverdager, men den er blitt så viktig for meg. Nå har jeg frest rundt i hele dag med jobb og ærender, og skal nå vaske og pakke før en reise i morgen, og det fremstår som nesten umulig for meg uten å ta en pils før og et par underveis. Jeg vil jo ikke kalle meg alkoholiker, samtidig føler jeg at jeg har et avhengighetsforhold til det. Får ikke fysiske abstinenser, men psykiske. Funker sånn sett sånn noenlunde å drikke alkoholfritt, men så er det også en stemme i meg som heller griper etter øl med alkohol i i butikken.

Dette ble litt langt, beklager det. Men har tenkt mye over dette. Føler jeg er litt på kanten av stupet nå, og må ta et skritt tilbake og ikke flere frem.

Anonymkode: 6c19e...33d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for denne tråden!

Jeg har ikke lest gjennom alle innleggene enda, men det skal jeg gjøre.

Min historie: Jeg har alltid vært glad i en fest, men økonomi og forpliktelser og kanskje en indre tanke om at alkohol hørte helgene til har gjort at jeg bare har holdt det til fredager og lørdager gjennom ungdomstid/studier, men da nesten hver fredag og/eller lørdag da. Og en for å reparere søndag.

Så begynte jeg på et tidspunkt å ta en øl iblant på hverdager, til god mat, for å belønne meg selv etter husvask, for å roe meg ned og slappe av etter en hard dag på jobb. Og på sommeren har det sklidd helt ut, blir mye utepils og et par kalde på balkongen og selvsagt masse ved bassenget/på stranda når man reiser. Jeg har kalt meg feriedranker i mange år og hatt litt humor rundt det. Men kommet meg tilbake til hverdagen med lite drikking hverdager og mye i helger.

Men nå er det flere øl hver dag, vinter som sommer. Drikker meg som oftest full alene når jeg har jobb dagen etter, men må holde meg selv i nakken for å stoppe etter 2-3 for det har jeg på ingen måte lyst til, og noen ganger sklir det ut også på en helt vanlig hverdag. Fester mye i helgen og har venner som er glade i å feste, tenker av og til når jeg ikke har planer en helg at dette var jo deilig, nå kan jeg ha hvit helg - men da drikker jeg like fullt store mengder hjemme alene og begynner gjerne å tekste etter noen som er ute, eller så går jeg rett og slett ut alene. Har også fått en kokain-vane som går litt hånd i hånd med alkoholen.

Jeg lurer litt på hvor jeg skal starte med å stoppe, på en måte. Det er så vanskelig med helgene, det skjer så mye, både jobb og fritid er preget av masse sammenkomster med alkohol involvert. Jeg tror jeg må stoppe med den ølen på hverdager, men den er blitt så viktig for meg. Nå har jeg frest rundt i hele dag med jobb og ærender, og skal nå vaske og pakke før en reise i morgen, og det fremstår som nesten umulig for meg uten å ta en pils før og et par underveis. Jeg vil jo ikke kalle meg alkoholiker, samtidig føler jeg at jeg har et avhengighetsforhold til det. Får ikke fysiske abstinenser, men psykiske. Funker sånn sett sånn noenlunde å drikke alkoholfritt, men så er det også en stemme i meg som heller griper etter øl med alkohol i i butikken.

Dette ble litt langt, beklager det. Men har tenkt mye over dette. Føler jeg er litt på kanten av stupet nå, og må ta et skritt tilbake og ikke flere frem.

Anonymkode: 6c19e...33d

Meg igjen, en liten rettelse: Drikker meg som oftest IKKE full alene når jeg har jobb dagen etter..

Mvh Julia

Anonymkode: 6c19e...33d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Start din egen tråd. Dette ble totalt avsporing. 

Denne tråden handler om å støtte hverandre, ikke om hva din svigerbror har gjort i fylla. 

 

Anonymkode: 1d646...bca

Om du har lest hele tråden så hadde du visst at både jeg og mannen har hatt våre problemer med for mye alkohol. Grunnen til at jeg spurte her er at det ikke er mange andre steder jeg kan spørre likesinnede... men om du synes det ble feil beklager 

trude

Anonymkode: ab763...d0c

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for denne tråden! 

Jeg er en kvinne på 28 år, har kjæreste, ingen barn, jobber fult. Etter et år på utveksling når jeg var 20 år drakk minst en enhet hver dag, har mitt forhold til alkohol vært usunt. Etter utvekslingen begynte jeg å belønne meg selv med en eller fler øl hvis jeg hadde hatt en slitsom dag på jobben eller hadde en dårlig dag. Jeg pleier ikke å drikke meg full hverken på fest eller til hverdag. Sånn som det er nå drikker jeg 1-2 enheter sikkert 3-4 ganger i uken, enten alene eller med kjærsten, + noen uker drikker jeg 6-8 enheter en gang i uken på fest. Problemet mitt er at jeg bruker alkohol som belønning. Jeg syns jeg har et usunt forhold til alkohol. Jeg vil ikke glede meg til å komme hjem fra jobb for å åpne en øl for å slappe av. Jeg ser at jeg har vanskelig for å stå i mot å jeg blir lett avhengig og oppslukt av ting, dette kan være alt fra en ny hobby, energidrikke, kaffe, nikotin, en tv serie, en matrett, snacks, en ny person jeg har møtt +++. Jeg har ikke eksprimentert med andre rusmidler enn alkohol da redselen for å bli avhengig overgår lysten til å utforske. Dette med å bli lett avhengighet er noe jeg har innsett de siste årene. Jeg vet ikke hvordan jeg kan jobbe med meg selv for å begrense avhengigheter, for meg tror jeg dette er nøkkelen til et bedre forhold til alkohol. 

- Helene

Anonymkode: cbcb7...351

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har lest hele tråden så hadde du visst at både jeg og mannen har hatt våre problemer med for mye alkohol. Grunnen til at jeg spurte her er at det ikke er mange andre steder jeg kan spørre likesinnede... men om du synes det ble feil beklager 

trude

Anonymkode: ab763...d0c

Jeg synes nå det var helt ok at du luftet dette her. 

- C 

Anonymkode: 1ead6...708

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for denne tråden!

Jeg har ikke lest gjennom alle innleggene enda, men det skal jeg gjøre.

Min historie: Jeg har alltid vært glad i en fest, men økonomi og forpliktelser og kanskje en indre tanke om at alkohol hørte helgene til har gjort at jeg bare har holdt det til fredager og lørdager gjennom ungdomstid/studier, men da nesten hver fredag og/eller lørdag da. Og en for å reparere søndag.

Så begynte jeg på et tidspunkt å ta en øl iblant på hverdager, til god mat, for å belønne meg selv etter husvask, for å roe meg ned og slappe av etter en hard dag på jobb. Og på sommeren har det sklidd helt ut, blir mye utepils og et par kalde på balkongen og selvsagt masse ved bassenget/på stranda når man reiser. Jeg har kalt meg feriedranker i mange år og hatt litt humor rundt det. Men kommet meg tilbake til hverdagen med lite drikking hverdager og mye i helger.

Men nå er det flere øl hver dag, vinter som sommer. Drikker meg som oftest full alene når jeg har jobb dagen etter, men må holde meg selv i nakken for å stoppe etter 2-3 for det har jeg på ingen måte lyst til, og noen ganger sklir det ut også på en helt vanlig hverdag. Fester mye i helgen og har venner som er glade i å feste, tenker av og til når jeg ikke har planer en helg at dette var jo deilig, nå kan jeg ha hvit helg - men da drikker jeg like fullt store mengder hjemme alene og begynner gjerne å tekste etter noen som er ute, eller så går jeg rett og slett ut alene. Har også fått en kokain-vane som går litt hånd i hånd med alkoholen.

Jeg lurer litt på hvor jeg skal starte med å stoppe, på en måte. Det er så vanskelig med helgene, det skjer så mye, både jobb og fritid er preget av masse sammenkomster med alkohol involvert. Jeg tror jeg må stoppe med den ølen på hverdager, men den er blitt så viktig for meg. Nå har jeg frest rundt i hele dag med jobb og ærender, og skal nå vaske og pakke før en reise i morgen, og det fremstår som nesten umulig for meg uten å ta en pils før og et par underveis. Jeg vil jo ikke kalle meg alkoholiker, samtidig føler jeg at jeg har et avhengighetsforhold til det. Får ikke fysiske abstinenser, men psykiske. Funker sånn sett sånn noenlunde å drikke alkoholfritt, men så er det også en stemme i meg som heller griper etter øl med alkohol i i butikken.

Dette ble litt langt, beklager det. Men har tenkt mye over dette. Føler jeg er litt på kanten av stupet nå, og må ta et skritt tilbake og ikke flere frem.

Anonymkode: 6c19e...33d

Din situasjon høres veldig kjent ut! Og jeg ville absolutt tatt noen skritt tilbake om du klarer det, før det sklir helt ut, det skjer raskere enn man tror, min erfaring i alle fall!!😔

Anonymkode: 273df...b94

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

er i full gang i min andre uke uten alkohol, men merker at jeg psykisk er blitt mer "frynsete". Gråter mye( spesielt idag), og er svært nedstemt og føler meg nesten suicidal fordi jeg savner rusen..Føler meg så tom og ensom akkurat nå og vil bare ha rusen min for å dempe det vonde.

 

-Vimsa

Anonymkode: e69cc...774

Huff, så vondt å høre 💕 Håper virkelig at du klarer å stå imot videre fremover også, Vimsa. Alkoholen gjør ikke noe godt for oss, heller tvert om. Virker beroligende der og da kanskje, men blir desto verre senere. Du har jo vært utrolig flink som nå er i din andre hvite uke! Om du ikke har noen å prate med der du er, så har du jo oss her i det minste.

Jeg er også i min andre hvite uke, men har ikke noe plager i hele tatt nå. I forrige uke kom det noen tårer, men det var nok mest fordi jeg var så lei dette med at jeg ikke kunne ha et normalt forhold til alkohol. Jeg var frustrert, litt sint inni meg og veldig emosjonell. Så det var mest snakk om psykiske reaksjoner. Spent på morgendagen da, for fredager og helg generelt har vært de verste dagene for meg. Kan ikke huske sist jeg ikke drakk noe som helst på fredag/lørdag, bortsett fra forrige helg da selvfølgelig 😊 Forrige helg var et tankekjør uten like. Håper det slipper opp litt nå til helgen. Jeg tror ikke jeg har hatt to hvite helger på rad siden ungene bodde hjemme. Det er noen år siden. Ikke at jeg har helt i meg mengder, men det har alltid vært noe i glasset på fredag og lørdag kveld.

-Irene

Anonymkode: 8a1ec...467

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, og nå er jeg i gang med å drikke igjen. Gruppetimen diag ble for tøff til å håndtere uten alkohol, så da ble det øl med på veien hjem 😢 

-Vimsa

Anonymkode: e69cc...774

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Usj, og nå er jeg i gang med å drikke igjen. Gruppetimen diag ble for tøff til å håndtere uten alkohol, så da ble det øl med på veien hjem 😢 

-Vimsa

Anonymkode: e69cc...774

Ja vi er flere, bare å prøve å begrense det mest mulig i alle fall!!😔

Hater at livet skal være så vanskelig og tungt, og at den dårlige løsningen ble alkohol for å holde det ut, selv når jeg skjønte at jeg holdt på å bli alkohol avhengig stoppet jeg ikke, prisen er høy nå, for et så dårlig valg, som om det å drikke skulle gjøre livet lettere, etterpåklokskap.no🥺

Pia

Anonymkode: 273df...b94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja vi er flere, bare å prøve å begrense det mest mulig i alle fall!!😔

Hater at livet skal være så vanskelig og tungt, og at den dårlige løsningen ble alkohol for å holde det ut, selv når jeg skjønte at jeg holdt på å bli alkohol avhengig stoppet jeg ikke, prisen er høy nå, for et så dårlig valg, som om det å drikke skulle gjøre livet lettere, etterpåklokskap.no🥺

Pia

Anonymkode: 273df...b94

åå, så kjipt å høre 😔 Ja ikke sant, der er vi virkelig "Two peas in a pod" kan du si. Hater at den jævla alkoholen har så makt over meg. Verste er at da jeg sto i butikken så brukte jeg morgendagen som unnskyldning, for det er allerede planlagt å drikke litt siden jeg og samboer skal ha middagsselskap, og i mitt hode så ble det jo til at " da er det jo ikke så farlig å drikke idag også siden jeg likevel skal gjøre det imorgen! Dette er en prima sjanse til å dempe den psykiske smerten"...

-Vimsa

Anonymkode: e69cc...774

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

åå, så kjipt å høre 😔 Ja ikke sant, der er vi virkelig "Two peas in a pod" kan du si. Hater at den jævla alkoholen har så makt over meg. Verste er at da jeg sto i butikken så brukte jeg morgendagen som unnskyldning, for det er allerede planlagt å drikke litt siden jeg og samboer skal ha middagsselskap, og i mitt hode så ble det jo til at " da er det jo ikke så farlig å drikke idag også siden jeg likevel skal gjøre det imorgen! Dette er en prima sjanse til å dempe den psykiske smerten"...

-Vimsa

Anonymkode: e69cc...774

Ja vet hva du mener! 😔

Begynte å røyke 15 år gammel, klarte ikke slutte før jeg ble 40 år, når lungene bare ikke tålte mer, så vet jo veldig godt hva avhengighet er, og innebærer..

Likevel gikk jeg i akkurat samme fella med alkoholen for nesten tre år siden, som med røykinga, etter å ha vært avholds menneske størsteparten av livet, og som med røykinga så er det akkurat samme følelsen med alkoholen, og jeg har grått over begge deler, i redselen for å ikke klare å slutte! Samtidig VET jeg hvor godt og bedre livet er uten, og at det ER mulig å slutte..

Det demper jo ingen smerte å drikke, alt blir bare verre, selv om det er godt mulig å lure seg selv VELDIG lenge, ja ofte helt til bunnen er nådd..

Jeg sluttet å benekte alkoholavhengigheten for to år siden, så hva må til?! 

Bli frisk fra PTSD ja, men vet jo samtidig at man blir MYE raskere frisk, psykisk og fysisk uten alkoholen, det er realiteten bare..

Pia

Anonymkode: 273df...b94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.9.2019 den 19.41, AnonymBruker skrev:

Jeg har klart meg gjennom en såkalt måteholdshelg på familiehytta. Det var beinhardt. Jeg får tenning så det holder, men jeg vet jo at jeg har klart det før, for jeg har hatt et «normalt» alkoholkonsum i mange måneder av gangen. Det er bare det at jeg har drukket 4-6 øl hver eneste dag siden i sommer, så jeg hadde et veldig dårlig utgangspunkt. Jeg har funnet ut at det også blir veldig vanskelig for meg når andre bestemmer når og hvor mye jeg skal drikke, og ikke minst når vi er «ferdige» å drikke. Jeg har jo alltid lyst på et glass til. 

-Sara 

 

 

Anonymkode: 74710...152

Om jeg får tilbud om én øl eller ett glass vin og jeg vet det er 0 mulighet for mer så gidder jeg rett og slett ikke det, for å være ærlig . Da drikker jeg heller noe uten alkohol😆

-Amanda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tråd! 

Måtte Kvinneguiden rapportere dere alle til barnevernet og politiet. For i denne tråden var det mye omsorgssvikt og lovbrudd. 

 

Anonymkode: f326a...4be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en tråd! 

Måtte Kvinneguiden rapportere dere alle til barnevernet og politiet. For i denne tråden var det mye omsorgssvikt og lovbrudd. 

 

Anonymkode: f326a...4be

Jeg har ikke lest hele tråden, men om foreldre tar par glass vin en kveld er det ingen fare på ferde selv om det kan lyse par varsellamper. De som svarer her er bevisste på at problemet og konsumet kan øke. Det hendte jeg tok to, tre øl par ganger i uka også. Har ikke førerkort, så måtte likevel bestilt taxi om ett av barna ble syk og vi måtte ha dratt på legevakta. Foreldrene mine bodde også i nabolaget, en ekstra trygghet. Barna ble aldri akutt syke, men jeg ble det og måtte kontakte hjemmesykepleien. Det var ikke alkohol involvert. 

Etter at barna flyttet ut har drikkingen blitt i meste laget. Innser nå at jeg må slutte, men det er en lang reise og den er tøff. Det er helsen som blir påvirket, psykisk men også fysisk. Hvilke lovbrudd sikter du til? Om jeg har litt å røyke på til eget bruk, tror jeg ikke politiet bryr seg. De har nok å gjøre og å røyke er mer vanlig enn du tror. Røyker ikke daglig, men har jeg smerter hender det at jeg lager en liten. Tror du en bot vil hjelpe meg eller at jeg ikke klarer å betale den? Da tar du feil. 

Jørid

 

Anonymkode: 1d646...bca

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en tråd! 

Måtte Kvinneguiden rapportere dere alle til barnevernet og politiet. For i denne tråden var det mye omsorgssvikt og lovbrudd. 

 

Anonymkode: f326a...4be

Pass deg nå🙈 ikke lov å si slikt i denne tråden da alle her er inneforstått med sitt problem. 

Anonymkode: f6f07...662

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

åå, så kjipt å høre 😔 Ja ikke sant, der er vi virkelig "Two peas in a pod" kan du si. Hater at den jævla alkoholen har så makt over meg. Verste er at da jeg sto i butikken så brukte jeg morgendagen som unnskyldning, for det er allerede planlagt å drikke litt siden jeg og samboer skal ha middagsselskap, og i mitt hode så ble det jo til at " da er det jo ikke så farlig å drikke idag også siden jeg likevel skal gjøre det imorgen! Dette er en prima sjanse til å dempe den psykiske smerten"...

-Vimsa

Anonymkode: e69cc...774

Viktig å bli obs på sånne tanker. Alle slik tanker lurer deg. For eks "jeg har vært edru i 2 uker, jeg klarer jo gå uten alkohol om jeg vil! Det betyr at jeg ikke trenger bekymre meg for å drikke for mye lenger, så jeg kan drikke litt idag". Eller "jeg skal bare drikke 2 glass med venner, det er jo ikke så mye så det går greit"

Men drikkingen handler alltid om å gi etter for det behovet man har. Man har ikke kontroll på drikkingen før man kan føle at "jeg kan like godt la være drikke idag og det gjør meg ingenting". Og faktisk lar være drikke. Så lenge det behovet og den stemmen som forsøker finne på grunner for at det er greit å drikke er der, så betyr det at den lysten og suget etter å drikke er der fortsatt. 

 

Anonymkode: 46855...3cb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal jeg:

Ta på meg noen av favorittklærne mine, komfortable og/ eller pene for å minne meg selv på at jeg er et menneske som fortjener å ha det bra med meg selv

Bla i kokeboken jeg fikk til jul og lære meg minst 1 ny oppskrift. 

Om jeg reiser på butikken og føler sterkt for å kjøpe alkohol, skal jeg fokusere på å kjøpe meg 1 snack istedet, som en liten colaboks eller en liten pose potetgull

Fikk broderisett av søsteren min, så skal sette på en serie jeg blir hektet på mens jeg forsøker brodere (aldri gjort det før). 

Skal også gjøre noe husarbeid 

Spille pc spill om jeg blir lei av det andre 

Anonymkode: 46855...3cb

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Viktig å bli obs på sånne tanker. Alle slik tanker lurer deg. For eks "jeg har vært edru i 2 uker, jeg klarer jo gå uten alkohol om jeg vil! Det betyr at jeg ikke trenger bekymre meg for å drikke for mye lenger, så jeg kan drikke litt idag". Eller "jeg skal bare drikke 2 glass med venner, det er jo ikke så mye så det går greit"

Men drikkingen handler alltid om å gi etter for det behovet man har. Man har ikke kontroll på drikkingen før man kan føle at "jeg kan like godt la være drikke idag og det gjør meg ingenting". Og faktisk lar være drikke. Så lenge det behovet og den stemmen som forsøker finne på grunner for at det er greit å drikke er der, så betyr det at den lysten og suget etter å drikke er der fortsatt. 

 

Anonymkode: 46855...3cb

Tror du har mye rett i dette. Jeg kjenner veldig godt igjen det der med at en stemme sier at det er greit å drikke. Hos meg så var det «det er jo helg». Nå som jeg har bestemt meg for å gå for hvite uker så lar jeg faktisk være å drikke. Og vet dere hva? Det gjør meg ingenting. Jeg syns faktisk det er deilig å føle at jeg ikke er halvtrøtt og sløv i kroppen. Jeg hopper ikke akkurat rundt nå heller, men jeg er definitivt mer opplagt. Jeg sovner raskt med alkohol innabords, men søvnkvaliteten blir helt pyton. 

Fredagen er her igjen, men suget etter alkohol kan ikke sammenliknes med hvordan det var forrige fredag. Det er så og si fraværende nå. Klart det hadde vært hyggelig med et glass vin til god mat sammen med gode venner i kveld, men alkoholfritt fungerer det også. MEN jeg skal være obs i ukene fremover også, men målet er at jeg skal få tilbake et normalt alkoholkonsum enten jeg må streve eller ikke.

-Irene

Anonymkode: 8a1ec...467

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...