Edru? Skrevet 1. november 2021 #2741 Del Skrevet 1. november 2021 En uke har gått, og seks av sju dager har vært uten alkohol. Tok et par drinker fredag kveld, men i helt normale mengder, ikke sånn som jeg er vant til. Fornøyd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #2742 Del Skrevet 1. november 2021 5 mnd nesten helt uten alkohol! Kanskje 1 flaske vin og 5-6 øl total denne perioden! Har ingen tanker om jeg skal bli helt alkohol fri men akkurat nå koster det meg ikke noen mentale krefter 💪💪 Veldig deilig å ikke ha noe lyst på lengere! Stolt 😊😊 Anonymkode: 64d09...d0b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 4. november 2021 #2743 Del Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (På 1.11.2021 den 19.26): 5 mnd nesten helt uten alkohol! Kanskje 1 flaske vin og 5-6 øl total denne perioden! Har ingen tanker om jeg skal bli helt alkohol fri men akkurat nå koster det meg ikke noen mentale krefter 💪💪 Veldig deilig å ikke ha noe lyst på lengere! Stolt 😊😊 Anonymkode: 64d09...d0b Bra jobba! Det er merkelig med det, men lysten på alkohol avtar mer og mer når man bare bestemmer seg for å kutte det ut. Mye handler om at det bare er blitt en vane (i alle fall for oss som ikke har et avhengighetsproblem). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #2744 Del Skrevet 4. november 2021 Jeg savner å drikke. Jeg savner å drikke selvom jeg ikke hadde så godt av det. Jeg var liksom så bekymringløs. Og ga faen i problemer. Alt var så chill, selvom jeg visste at jeg ikke hadde det sunneste forholdet til alkohol. Stine Anonymkode: 1b7c4...35d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 4. november 2021 #2745 Del Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg savner å drikke. Jeg savner å drikke selvom jeg ikke hadde så godt av det. Jeg var liksom så bekymringløs. Og ga faen i problemer. Alt var så chill, selvom jeg visste at jeg ikke hadde det sunneste forholdet til alkohol. Stine Anonymkode: 1b7c4...35d Forsterket ikke problemene seg når du ble edru etter å ha drukket? Her forsvinner bare problemene i de timene jeg faktisk drikker, men de kommer 10 ganger sterkere tilbake i dagene og ukene etterpå. Etter 75 dager uten alkohol, savner jeg kun den positive rusen jeg får av noen få øl. Og smaken av en kald øl en fredagskveld etter en hard uke på jobb. Munkholm er ikke heeelt det samme smaksmessig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #2746 Del Skrevet 5. november 2021 Anonymburker skrev (10 timer siden): Bra jobba! Det er merkelig med det, men lysten på alkohol avtar mer og mer når man bare bestemmer seg for å kutte det ut. Mye handler om at det bare er blitt en vane (i alle fall for oss som ikke har et avhengighetsproblem). Ja, det har vert en uvane, som nå er luket bort, og det var forbausende lett 🤣 Anonymkode: 64d09...d0b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #2747 Del Skrevet 8. november 2021 Dere med alkoholmisbruk som kontaktet legen for hjelp, mistet dere lappen? Anonymkode: e893c...cfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #2748 Del Skrevet 8. november 2021 Går du til legen å forteller om alkoholproblemer mister du lappen. Legen har opplysningsplikt. Jeg måtte levere pisseprøver i 6 mnd før jeg fikk igjen førerkortet. Hvis du bare sliter med problematisk drikking, og er avhengig av førerkortet bør du slutte på egenhånd uten å blande inn legen. Er du alkoholiker derimot må du snakke med legen, da kan du dø av abstinensene. Anonymkode: 7493e...83b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #2749 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere med alkoholmisbruk som kontaktet legen for hjelp, mistet dere lappen? Anonymkode: e893c...cfb Nei. Har vært i behandling en runde med fastlege i over et halvår, så på DPS i et år noen år senere. Var aldri snakk om å miste førerkortet noen av gangene. Men har snakket med en del som har mistet det på dagen, eller takket ja til innleggelse og behandling og mistet det da, uten å bli advart på forhånd. - Matty Anonymkode: cf8a0...23f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #2750 Del Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Går du til legen å forteller om alkoholproblemer mister du lappen. Legen har opplysningsplikt. Jeg måtte levere pisseprøver i 6 mnd før jeg fikk igjen førerkortet. Hvis du bare sliter med problematisk drikking, og er avhengig av førerkortet bør du slutte på egenhånd uten å blande inn legen. Er du alkoholiker derimot må du snakke med legen, da kan du dø av abstinensene. Anonymkode: 7493e...83b Greit om man skal være alkoholiker får å få slike abstinenser, men det må vel være ganske heavy for å oppleve så sterke ting? Jeg er klar over at jeg misbruker alkohol, men nå har jeg gått 48 timer uten å merke noe annet enn at jeg har lyst på vin og å bli litt beruset. Står litt forskjellige ting på nettet, men jeg ville vel hatt sterkere reaksjoner nå hvis jeg var alkoholiker? Og jeg mener det som et spørsmål 😅 Anonymkode: e893c...cfb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #2751 Del Skrevet 9. november 2021 Ja, abstinensene hadde begynt før du var blitt edru i de tilfellene. Høres ut som om du fint kan slutte uten å blande inn legen. Lett blir det uansett ikke, suget vil være der lenge. Anonymkode: 7493e...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 9. november 2021 #2752 Del Skrevet 9. november 2021 Anonymburker skrev (På 4.11.2021 den 21.53): Etter 75 dager uten alkohol, savner jeg kun den positive rusen jeg får av noen få øl. Og smaken av en kald øl en fredagskveld etter en hard uke på jobb. Munkholm er ikke heeelt det samme smaksmessig. Det finnes masse god alkoholfri øl nå, anbefaler personlig Nanny State fra Brewdog. Men effekten er jo ikke den samme uten alkohol selvfølgelig da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #2753 Del Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dere med alkoholmisbruk som kontaktet legen for hjelp, mistet dere lappen? Anonymkode: e893c...cfb Ja. Og tvungen til rene prøver i 1 år... Anonymkode: 2217a...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #2754 Del Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Dere med alkoholmisbruk som kontaktet legen for hjelp, mistet dere lappen? Anonymkode: e893c...cfb Nei, ble henvist til DPS for samtaler. Anonymkode: b612f...efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #2755 Del Skrevet 10. november 2021 Jeg er på mitt 4. døgn uten alkohol. Så "lenge" har jeg ikke gått uten å røre en dråpe på 6 år. Da var jeg innlagt på sykehuset etter en operasjon, så helt frivillig var det ikke. Helt frivillig er det ikke denne gangen heller. Jeg har operert igjen og har mistet helt lysten på alkohol heldigvis. Jeg vet de neste dagene kan bli tøffe, men jeg har som mål å holde meg unna så godt jeg klarer. Jeg setter ingen konkrete mål da jeg vet skuffelsen hvis jeg sprekker blir større enn om jeg tar meg et glass og er ferdig med det. Jeg har nok vært en av de heldige og jeg har ikke tenkt å ta det for gitt. Jeg har ikke hatt noen abstinenser disse dagene, noe jeg synes er rart, tatt i betraktning at jeg har drukket mye 3-7 dager i uken de siste 10 årene. I tillegg ble det tatt utvidede blodprøver i forbindelse med operasjonen og leveren min har det helt fint, ifølge blodprøve svarene. Jeg er i grunn ganske sjokkert over det, det samme er mannen min som har noe forhøyet alat blant annet. Jeg tar dette som en "siste mulighet" før jeg eventuelt trenger hjelp med å redusere. Målet mitt er å holde meg til alkohol i helgene, og KUN da! Problemet nå er at jeg ikke kan trene på en god stund og jeg vet ikke riktig hva jeg skal bedrive tiden min på. Planen er i hvertfall å få ryddet og vasket huset skikkelig, kanskje pusse opp litt, så det er jo en plan tenker jeg. K. Anonymkode: e77c3...7c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #2756 Del Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (På 10.11.2021 den 5.29): Jeg er på mitt 4. døgn uten alkohol. Så "lenge" har jeg ikke gått uten å røre en dråpe på 6 år. Da var jeg innlagt på sykehuset etter en operasjon, så helt frivillig var det ikke. Helt frivillig er det ikke denne gangen heller. Jeg har operert igjen og har mistet helt lysten på alkohol heldigvis. Jeg vet de neste dagene kan bli tøffe, men jeg har som mål å holde meg unna så godt jeg klarer. Jeg setter ingen konkrete mål da jeg vet skuffelsen hvis jeg sprekker blir større enn om jeg tar meg et glass og er ferdig med det. Jeg har nok vært en av de heldige og jeg har ikke tenkt å ta det for gitt. Jeg har ikke hatt noen abstinenser disse dagene, noe jeg synes er rart, tatt i betraktning at jeg har drukket mye 3-7 dager i uken de siste 10 årene. I tillegg ble det tatt utvidede blodprøver i forbindelse med operasjonen og leveren min har det helt fint, ifølge blodprøve svarene. Jeg er i grunn ganske sjokkert over det, det samme er mannen min som har noe forhøyet alat blant annet. Jeg tar dette som en "siste mulighet" før jeg eventuelt trenger hjelp med å redusere. Målet mitt er å holde meg til alkohol i helgene, og KUN da! Problemet nå er at jeg ikke kan trene på en god stund og jeg vet ikke riktig hva jeg skal bedrive tiden min på. Planen er i hvertfall å få ryddet og vasket huset skikkelig, kanskje pusse opp litt, så det er jo en plan tenker jeg. K. Anonymkode: e77c3...7c6 Kan jeg spørre hvor mye du pleier /pleide å drikke de gangene du drakk? Anonymkode: ab763...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eloise12345 Skrevet 12. november 2021 #2757 Del Skrevet 12. november 2021 (endret) Er det noe annet som du kan drikke istedet : foreks brus? Må jo være bedre å drikke brus enn alkohol hver kveld. Kan en brus med en viss smak hjelpe deg til å avstå? Endret 12. november 2021 av Eloise12345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Bailey Skrevet 13. november 2021 #2758 Del Skrevet 13. november 2021 Jeg trenger virkelig å blåse ut nå. Jeg hadde ikke drukket på nesten to uker fordi jeg var totalt på kjøret med andre rusmidler, men så.. Vet ikke hvor innafor det er å dele om det her, gjerne gjør meg obs om jeg skriver noe ugreit. Men uansett, jeg tok en alvorlig overdose i helgen (ikke selvmordsforsøk!!), ble hentet av ambulanse og fikk pustestans. Våknet opp på sykehuset med bleie på og det siste jeg husker er at jeg satt i sofaen og duppet av.. Ikke bare var det en skremmende opplevelse, men fryktelig ydmykende var det også.. Så denne uken har gått til "avrusning" hjemme - har vært drit syk, hatt diaré, frysninger, sover dårlig, utrolig mye angst og uro og helt ekstremt følsom - og dette bruker jeg som en unnskyldning til å ta meg en drink, som blir til to, som blir til tre... Jeg begynner å gi opp håpet for bedring. Hva er et liv uten rus? Hvordan skal jeg håndtere smertene livet bringer meg? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #2759 Del Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan jeg spørre hvor mye du pleier /pleide å drikke de gangene du drakk? Anonymkode: ab763...d0c Mye. Stort sett alltid alt fra 6 øl + 1 flaske vin - litt øl og opptil tre flasker vin. Kommer an på hvor mange timer. Dag 7. Jeg tok meg et lite glass (ca 1,5dl) rødvin i går kveld, hadde overhode ikke noe noe "behov" for noe mer og jeg hadde mer lyst på det glasset enn hvor godt det faktisk var for det var skuffende kjipt. Miranda Bailey: Klem til deg ❤️ K. Anonymkode: e77c3...7c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #2760 Del Skrevet 13. november 2021 Må legge til at det har vært utrolig deilig å våkne hver dag uten å være bakfull. Det å stå opp tidlig på morgenene og glede meg til en kopp med kaffekopp er veldig uvandt for meg da koffein trigger angsten min. Uten bakfull har jeg mer kontroll på angsten og jeg kan kose meg med kaffe igjen. Dette er min absolutt største motivasjon til å endre livsstilen min: å våkne mer opplagt, uten bakfyll og dermed mere kontroll over angsten. Det er også en motivasjon at jeg kommer til å gå ned i vekt npr jeg begynner å trene igjen, men dette er ikke en stor motivasjon da jeg har klart å gå ned 20 kilo i år, - med å drikke veldig mye, så ned i vekt klarer jeg uansett hva. Økonomien derimot, det er en veldig stor bonus jeg kommer til å merke raskt og det gleder meg. Jeg tror faktisk dette skal gå fint, utrolig nok. Men grunnen er nok at jeg ikke nekter meg selv noe, da hadde jeg falt helt i kjelleren. Nedturene vil komme uansett, men det er ikke realistisk for meg å se for meg et liv uten vin og en fest her og der. Jeg vil ikke være den versjonen av meg selv, jeg vil klare dette og jeg håper dette er starten på den veien. K. Anonymkode: e77c3...7c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå